I dag fick gammeltiken åka med husse för att vara övningsekipage till ett gäng som skulle bli spårdomare. Jösses så glad hon blev över att det var HON som var den utvalda i dag. Ungtiken löper så hon fick vara hemma. Det blev ett himla pipande och gnällande på henne när hon fattade att hon missade nått kul och husse åkte utan henne.
I bland tackar man sin lyckliga stjärna för att man har hundgårdar!!
Lille dvärgen har hållt sig på mattan hittills i löpet men idag började han pilskna till så nu får de vara separerade ett tag.
I går åkte vi till en "ny" skog. Planen var en låååång, rask powerwalk. Jag satte på motionsappen. Här skulle det jäklar i mig motioneras. Vi kom exakt 450 meter....sen kom ett rådjur rätt över stigen och nästan sprang omkull dvärgen. Sen var det kört. Han och gammeltiken försvann som en avlöning
De brukar gå att bryta men aldrig har ett djur varit så nära dom så de var totalt stendöva
Efter 15 min kom tiken. Hon brukar tröttna väldigt fort. Detta var ovanligt länge för att vara henne.
Men ingen dvärg.
Exakt 58 minuters vrålande dök det lilla skäggfanskapet upp
I dag har jag lite halsont och motionsappen visar att jag gick 450 meter på en timme och brände noll kalorier