Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har den nya Arrakjackan och jag är fullkomligt kär :love:. Den gamla modellen tyckte jag var lite väl klumpig (men VÄLDIGT bra när man stod still i -15 och tittade på träningskompisarna :D) den nya tycker jag är mycket smidigare :up:
1510091.jpg

Jag var och tävlade igår, och på morgonen var jag frusen så jag hade den svarta softshelljackan under och Arrakjackan över, när det blev varmare sen på dagen så hade jag bara softshellen. Så är man riktigt varm så skulle nog bara jackan vara ett bra val, så kan man få in tröjor under den sen när det blir ännu kallare :up:

Synd att den inte fanns i fler färger än rosa för jag gillade verkligen modellen och sambon älskar sin Arrak Kebb :(

Ingen som har bra tips på höstbrallor? Tycker Lundhagbyxorna börjar bli lite kalla nu och det blir så byllsigt med långkalsonger under dom. Termobrallor är ju mer för svinkall vinter. Skulle vilja ha några smidiga, tåliga mellantingsbyxor.

Tips tack?? :)

Jag behöver lite input från er vars hundar haft noskvalster.

Mina fick sin sista dos Stronghold idag. Nu ligger valpis här i mitt knä och har snorat så mycket att det är en stor blöt fläck på soffan... Hon har inte snorat sen första dosen, då snörade hon också mycket. Eller snor, det är typ genomskinlig, vattnig vätska.

Hur har era varit? Jag är såklart extra orolig eftersom hon är valp. För övrigt inga konstigheter, hon är pigg så det räcker och blir över, nyser eller hostar inte.

Gammeltiken fick detta förra vintern. Det var seeeegt. Tog tre behandlingar innan det var helt borta. Hon snorade inte så mycket utan höll mer på med de där inandingsljuden och frustanden. Kunde hålla oss vakna en hel natt med sina ljud när det var som värst. Det kom och gick under totalt 3 månader innan sista dosen tog bort det helt. Men hon var aldrig nedsatt eller så.
Som tur var smittades aldrig de andra hundarna men de fick behandlas de också vid alla tillfällen.

Ale har börjat löpa på riktigt och flocken är lite förvirrad över att delas och stängas bort. I förmiddags hade hon och den kastrerade lekfarbrorn party i soffan. När jag stillsamt frågade om de höll på att riva huset fick jag en väldigt oskyldig blick till svar:
12074588_10153305582013666_7555542924889963268_n.jpg

Ingen som har bra tips på höstbrallor? Tycker Lundhagbyxorna börjar bli lite kalla nu och det blir så byllsigt med långkalsonger under dom. Termobrallor är ju mer för svinkall vinter. Skulle vilja ha några smidiga, tåliga mellantingsbyxor.

Tips tack?? :)

Jaktbyxor finns som är lite mer fodrade än lundhagsen, men då inte med stretch iofs. Jag har ett par från Engelsson som är lite tjockare och funkar helt ok när det är småkallt. Fast jag har hellre lundhagsen med underställ under, men vi är ju alla olika ;)

Synd att den inte fanns i fler färger än rosa för jag gillade verkligen modellen och sambon älskar sin Arrak Kebb :(

Men den finns väl i både blå, brun och svart? Är det inte vanliga "original" jackan?
(Förlåt för mitt spammande av tråden, det är hockey på tvn :p:banghead:)

Den finns i brunt, marin och varselgul tror jag det var, förutom rosa :)
Brunt-trist
Varsel-onödigt när jag bara är i skogen eller på klubben...och fult.
Marin-nja

Var är alla andra härliga färger? Finns så många goa grönfärger, turkost, rött...mm...mm

Åh, känns igen. Är väldigt glad att vi har jaktprovsmerit som krav för att kunna ta utställningschampionat. Men man kan ju åka världen runt och plocka vinnartitlar ändå.
Ja den här rasen har ju också krav på jaktmerit för SE UCH men det hindrar ju inte från att plocka championat i andra länder och vinnartitlar :grin:

+ @AraSlei Nej, en basset av något slag (vet inte vad rasen heter mer, men den där strävhåriga gyllenfärgade ;) )

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Då föredrar jag utan tvekan min uppfödarbekanting som har en utställningschampion, men vill ställa den i bruksklass för "det är ju lite coolt att ha en så duktig hund så att den får ställas där, utställningschampion.. äh!"
Ja! Jag har en annan, närmare, bekant som ställer sin hund i jaktklass trots att den är utställningschampion. :up: Dock muttrar uppfödaren över det, är ju tydligen "bättre reklam för uppfödaren om hunden ställs i championklass" :confused:

Ja! Jag har en annan, närmare, bekant som ställer sin hund i jaktklass trots att den är utställningschampion. :up: Dock muttrar uppfödaren över det, är ju tydligen "bättre reklam för uppfödaren om hunden ställs i championklass" :confused:
Varför ens ställa ut en utställningschampion:confused: om det inte är något särskilt alltså, det är ju inte precis gratis att ställa ut, man kan ju göra annat som är mycket roligare:p:D

Varför ens ställa ut en utställningschampion:confused: om det inte är något särskilt alltså, det är ju inte precis gratis att ställa ut, man kan ju göra annat som är mycket roligare:p:D

Vissa gör det för att försöka komma med på årslistor osv, jaga fler titlar (finns ju massor av konstiga vinnartitlar) m.m. Vissa kanske vill visa upp sin hanhund för att folk ska vilja använda den i avel? På saluki ordnas det ibland utställning dagen innan lure coursing-tävlingar. Många ser det då som en tävlingshelg och ställer ut först och kör lure coursing dagen efter. (Själv så undviker jag att ställa ut dagen innan lure coursing, jag vill ha riktigt pigg och utvilad hund när vi tävlar :p)

Om jag själv hade en champion hade jag kunnat ställa ut den på stora Sthlm om domaren var bra och då ställa i bruksklass. Anledning? Jag är tävlingsmänniska och stora Sthlm brukar vara den enda tävlingen i närheten på vintrarna som vi kan vara med på :p

Vissa gör det för att försöka komma med på årslistor osv, jaga fler titlar (finns ju massor av konstiga vinnartitlar) m.m. Vissa kanske vill visa upp sin hanhund för att folk ska vilja använda den i avel? På saluki ordnas det ibland utställning dagen innan lure coursing-tävlingar. Många ser det då som en tävlingshelg och ställer ut först och kör lure coursing dagen efter. (Själv så undviker jag att ställa ut dagen innan lure coursing, jag vill ha riktigt pigg och utvilad hund när vi tävlar :p)

Om jag själv hade en champion hade jag kunnat ställa ut den på stora Sthlm om domaren var bra och då ställa i bruksklass. Anledning? Jag är tävlingsmänniska och stora Sthlm brukar vara den enda tävlingen i närheten på vintrarna som vi kan vara med på :p
Det är väl ungefär den anledningen jag också kan se, men jag hade ändå lagt pengarna på andra saker:D

Ja den här rasen har ju också krav på jaktmerit för SE UCH men det hindrar ju inte från att plocka championat i andra länder och vinnartitlar :grin:

+ @AraSlei Nej, en basset av något slag (vet inte vad rasen heter mer, men den där strävhåriga gyllenfärgade ;) )

Ah, okej :)
Lite typiskt dreverägare annars :D
(hejhej fördomar!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 025
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka