Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså hörrni: vad har ni för jacka nu när det är höst? Försöker hitta något bra men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Jag är ganska varm av mig, jag har en vinterjacka och den är för varm nu. Jag har också en arrak-väst men den är för kall och jag tycker det blir otympligt att knöla in dubbla tröjor under den. Skulle vilja ha en mittemellanjacka och gärna som är tänkt åt hundförare så den har bra fickor. Men det kan ju såklart finnas andra jackor som har bra med fickor också. Någon som har nått tips?

Jag har den nya Arrakjackan och jag är fullkomligt kär :love:. Den gamla modellen tyckte jag var lite väl klumpig (men VÄLDIGT bra när man stod still i -15 och tittade på träningskompisarna :D) den nya tycker jag är mycket smidigare :up:
1510091.jpg

Jag var och tävlade igår, och på morgonen var jag frusen så jag hade den svarta softshelljackan under och Arrakjackan över, när det blev varmare sen på dagen så hade jag bara softshellen. Så är man riktigt varm så skulle nog bara jackan vara ett bra val, så kan man få in tröjor under den sen när det blir ännu kallare :up:

Jag har den nya Arrakjackan och jag är fullkomligt kär :love:. Den gamla modellen tyckte jag var lite väl klumpig (men VÄLDIGT bra när man stod still i -15 och tittade på träningskompisarna :D) den nya tycker jag är mycket smidigare :up:
1510091.jpg

Jag var och tävlade igår, och på morgonen var jag frusen så jag hade den svarta softshelljackan under och Arrakjackan över, när det blev varmare sen på dagen så hade jag bara softshellen. Så är man riktigt varm så skulle nog bara jackan vara ett bra val, så kan man få in tröjor under den sen när det blir ännu kallare :up:

Aha, så deras nyare jackor är inte lika tunga alltså ? :) Hur är det med ärmarna - är dom fortfarande extra långa, vilket gjorde mig galen med min som jag fick sy upp:banghead:

Aha, så deras nyare jackor är inte lika tunga alltså ? :) Hur är det med ärmarna - är dom fortfarande extra långa, vilket gjorde mig galen med min som jag fick sy upp:banghead:

Nä, när jag jämför med den äldre jag har (kanske från 2010-2011?) så känns den här mycket smidigare och tunnare! Inte alls samma michelingubbekänsla som jag fick i den andra :D!

Jag tycker att ärmarna är perfekta, men det beror väl kanske på hur långa armar man har :D ;)! Så det kan jag tyvärr inte svara på :)!

Jag är så van folk som totalt dumförklarar människor som råkar säga mentaltest om bph och Mh att jag garderade mig av gammal vana. ^^

Att dumförklara folk är ju alltid onödigt. :) MH är ju folk lite känsliga med i och med att det ska vara en beskrivning, alltså att man inte kan bli godkänd eller underkänd. Egentligen är det väl mest känsligt bland dem som tänker avla på brutna MH:n. *host* :meh:

Nä, när jag jämför med den äldre jag har (kanske från 2010-2011?) så känns den här mycket smidigare och tunnare! Inte alls samma michelingubbekänsla som jag fick i den andra :D!

Jag tycker att ärmarna är perfekta, men det beror väl kanske på hur långa armar man har :D ;)! Så det kan jag tyvärr inte svara på :)!

Jag har en brun som är typ 5 år gammal och den är väldigt klumpig "på mitten" - så då kanske den nya är värd att satsa på :D

1510091.jpg

Precis det jag ville höra eftersom jag älskar rosa :angel:
Oroade mig att den skulle vara för tjock :p

På engelssons finns en jacka som heter hundförarjacka nordkap. Den använder jag så fort det inte är sommar. Helt otroligt tokbra jacka. Enda nackdelen enligt mig är "ryggfickan" (rumpficka :p) som gör att jackan är ofodrad där och därför blir det kallt om baken.
Tror att det är den jag har som vinterjacka! Det ser iaf ut som den, fast den är ett par år. Så den blir för varm för mig!
Men jag minns inte att den var ofodrad där, måste kolla det :p

Tror att det är den jag har som vinterjacka! Det ser iaf ut som den, fast den är ett par år. Så den blir för varm för mig!
Men jag minns inte att den var ofodrad där, måste kolla det :p

Min Nordkap-jacka som jag precis köpt är inte ofodrad över baken. Jag som är frusen har den redan nu, får ha varma tröjor under i vinter.

1510091.jpg

Oh ... jag ar kar. Har finns inte tuffa jackor och vastar ... maste nog ha en sadan. Men da ar det fragan om hur storlekarna ar? Kan jag verkligen vara XXS? Nar jag mater stammer det pa beskrivningen ... vad tror ni?

Oh ... jag ar kar. Har finns inte tuffa jackor och vastar ... maste nog ha en sadan. Men da ar det fragan om hur storlekarna ar? Kan jag verkligen vara XXS? Nar jag mater stammer det pa beskrivningen ... vad tror ni?
Jag tänkte samma, fast "kan jag vara en L?! :D " Men man tycker ju att det borde passa om man har flera cm till godo. Om jag förstod rätt är de mått som står jackans mått? Så man måste tänka att det ska rymmas en-två tröjor under också hur man nu vill ha det. Jag har 6 cm tillgodo, borde ju rymmas en tjocktröja då?

Har introducerat "leta tepåse". Så kul att se hur olika grabbarna jobbar. Båda två tycker det är kul och fattade grejen fort, men gubben går i 180 och lillpumin är mycket mer eftertänksam. Idag gömde jag tepåsen tre gånger på enkla platser i min lilla etta och sedan bytte jag hund. Gubben orkade köra 3x3, men när jag släppte ut lillpumin för hans tredje varv gick han och lade sig i sin bädd... Glömmer lite att han bara är året och inte alls kört lika mycket nosaktivering. Han påstår att han är för fin för att plocka upp mat från marken, så medan gubben letar på marken ett par gånger i veckan kör han och jag ett litet rallypass. Så han får ju inte öva så mkt på sånt nu när vi inte spårar - så det här är perfekt! Så enkelt också och det är skönt när jag är sliten.

Alltså hörrni: vad har ni för jacka nu när det är höst? Försöker hitta något bra men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Jag är ganska varm av mig, jag har en vinterjacka och den är för varm nu. Jag har också en arrak-väst men den är för kall och jag tycker det blir otympligt att knöla in dubbla tröjor under den. Skulle vilja ha en mittemellanjacka och gärna som är tänkt åt hundförare så den har bra fickor. Men det kan ju såklart finnas andra jackor som har bra med fickor också. Någon som har nått tips?

Jag kör underställ, tjock tröja och Hurttas lydnadsväst :) Är det blåsigt har jag två underställ och en tröja med vindstopp.

Var precis ut och tränade med hundarna. Valpen var så duktig! Nu förstår hon sitt, stå, växlingar mellan sitt/stå och börjar kunna gå fint vid sidan på kommando. Vardagsinkallningen fungerar fint, men vi körde någon inkallning nu också ändå :)

Aysu, hon var galen! Hon flög runt och skulle bara busa hela tiden, vet inte vad det tog åt henne :D att finslipa småmoment (som jag först tänkt) kändes jäkligt dumt då, så istället tränade vi fotgående. Det blev fotgående i högt tempo, med underbar kontakt, konstant viftande svans och rejält spänst i steget. Jösses alltså! :love:

Jag behöver lite input från er vars hundar haft noskvalster.

Mina fick sin sista dos Stronghold idag. Nu ligger valpis här i mitt knä och har snorat så mycket att det är en stor blöt fläck på soffan... Hon har inte snorat sen första dosen, då snörade hon också mycket. Eller snor, det är typ genomskinlig, vattnig vätska.

Hur har era varit? Jag är såklart extra orolig eftersom hon är valp. För övrigt inga konstigheter, hon är pigg så det räcker och blir över, nyser eller hostar inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 025
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka