Usch sa trakigt.
Jag haller helt med att allt for manga hundagare ar helt enkelt for lata for att jobba med sin hund.
Man kan undra hur de ser sitt hundliv? Sjalv har jag inte haft nagon att jobba med dar vi kunnat ha hundarna i en stor flock forran jag kom hit till Californien. Kompisen Lisa har sina 6 hundar Jag har mina tva och sedan ar det oftast nagon eller nagra av hennes klienters hundar med ocksa. Det ar sa awesome med allt fran border terriers till Mallar, rottisar och schafrar (och lite annat i bland) springa i en stor flock. Nu vet jag precis hur jag vill ha mitt hundliv och det blir till att trana pa att det blir precis sa ...
Jag undrar om Aysu ar sa nervos att hon sander ut "vibbar" till andra hundar som gor att de hoppar pa henne?
Jag vet att Mandy blir pahoppad ganska ofta, med henne ar det for att hon ser for "stoddig" ut. Hon star med bred bringa, hogburet huvud och svans. Hon gor inga utfall eller forsoker hoppa pa andra hundar ... men jag tror att andra hundar kan ta det som en utmaning. Mandy gor inget forran den andra hunden kommer fram, hon backar INTE men hon stiger inte heller framat. Jag ar saker pa att hon utstralar, "Nana nana na na ... du kan inte ta mig" pa ett mycket bossigt och overlagset satt.
Princess Diva har ett bra hundsprak och visar klart att hon laser av andra nar vi gar ut. Vissa undviker hon andra leker hon med. Hon upptrader "artigt" mot vissa, men haller sig undan. Haromdagen nar en intact Malle kille som har som vana att hoppa pa andra hundar pa tavlings omradet, eller pa promenader med agarna, "gomde" sig Diva flera ganger mellan mina ben nar det blev "laskigt". Det vill saga, han tittade och nosade pa henne och kom upp nara. Miss Mandy fick inte ga med pa den promenaden. Det galler ju ocksa att inte gora det for svart for dem.