Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst ar det lustigt hur svart de har med vilodagar. Mina ar precis lika dana.:p

I dag har jag blivit med temporar border terrier valp. Jag jobbar som hjalp tranare i nos work i 10 dagar och behovde ha en helt ny hund som aldrig gjort det forut och en liten hund da de flesta har storre hundar. Det ar en "trana tranaren" kurs sa alla sorter behovs. Den lilla krabaten ar nu djupt olycklig ... Diva har ett gammalt ben hon tuggar pa och han vill inte ha nagot annat ben i hela varlden ... han ligger och stirrar pa henne och later som en fagelunge.:D

Visst ar det lustigt hur svart de har med vilodagar. Mina ar precis lika dana.:p

I dag har jag blivit med temporar border terrier valp. Jag jobbar som hjalp tranare i nos work i 10 dagar och behovde ha en helt ny hund som aldrig gjort det forut och en liten hund da de flesta har storre hundar. Det ar en "trana tranaren" kurs sa alla sorter behovs. Den lilla krabaten ar nu djupt olycklig ... Diva har ett gammalt ben hon tuggar pa och han vill inte ha nagot annat ben i hela varlden ... han ligger och stirrar pa henne och later som en fagelunge.:D

Om de inte sover nöjt på vilodagarna så har de inte tillräckligt mycket träningsvärk! ;)

Om de inte sover nöjt på vilodagarna så har de inte tillräckligt mycket träningsvärk! ;)

LOL ... Visst har Miss Mandy traningsvark ibland (aldrig Diva vad jag markt:cautious:) men de ar trottast nar de har haft mycket "hjarn gympa". Efter svara spar eller nose work sovs det allra bast aven om kroppen inte jobbat sarskilt hart alls.:cool:

Hemma efter tävlingen... Jag var hemifrån 16 timmar för att låta Aysu springa först på en 800m lång bana och sedan en 600m lång bana. Allt annat var restid och väntetid. Ibland undrar jag varför i hela världen jag pysslar med det där... Aysu kom 6a den här gången, helt klart hennes sämsta resultat hittills, men det är ju inte dåligt egentligen med många och duktiga konkurrenter så med tanke på hennes dåliga form nu är jag nöjd. Nu ska jag bara få valpen att sova här hemma, så att jag kan packa ur bilen och äta sen middag....

I morse var det forst langpromedan med alla tre, sedan en omgang nose work var ... sedan en promenad och lek pa en fotbolls plan till Lunch ... Och nu har de just varit pa promenad igen och atit ... Klockan ar 8 pa kvallen och alla tre sover djupt. :love: Det ar underbart hur trotta och belatna de ar av att gora nos work ...

Imorse hoppade gubben upp och la sig bredvid lillpumin i soffan!! :D Första gången han lägger sig bredvid (de andra gångerna har det varit lillpumin som lagt sig bredvid gubben). Lillpumin tittade lite, men sen sjönk huvudet ner med en suck. Ja!!

Annars har lillpumin varit proppfull med energi sista dagarna... Han tuggar på allt möjligt, trots att jag tycker de fått göra samma saker som vanligt. Skönt att daghunden är här idag så de kan busa lite ;)

Uppdatering från oss.

Jag håller på och river av mig håret pga dessa jäkla dragselar. Paxas sele blev rätt på första försöket, passar som handen i handsken. Till Zippo verkar det dock omöjligt att hitta någon som passar så nu får jag lov att måttbeställa. Så jobbigt, tar ju sån tid..
12105238_907253486030298_1964842764_n.jpg
10817913_1091192760899339_1921548732_n.jpg

Om två veckor är det debut i lydnadsklass 1. Visserligen "bara" ett KM, men går det bra så ska vi anmäla till riktiga tävlingar. Innan sommaren -16 så hoppas jag att vi har vårat LP1 iallafall :) Efter det tänkter jag nog satsa på rally istället..

Dagen efter lydnadsdebuten åker vi till Norge på utställning. Norsk vinnarutställning. Ingen chans på titel men vi ska träffa uppfödaren och syskon till Zippo, så det ser vi fram emot massor!

Zippos huvud ser bättre ut och var istortsätt bra, men nu verkar det komma något slags återfall.. Så nu är det bara att börja schamponera igen.
2015-08-31_220452_55e606709606ee67035357ed.jpg

Usch så det såg ut förut.. Har ändå gått rätt snabbt att få det bättre.

Gick precis en promenad med hundarna. 5,5km på promenadvägar tog 2 timmar... Säger lite om tempot... Jag är SÅ trött idag efter gårdagens tävling... Kändes skönt att hundarna fick göra något i alla fall. De sover nu och ser riktigt glada ut :)

Gick precis en promenad med hundarna. 5,5km på promenadvägar tog 2 timmar... Säger lite om tempot... Jag är SÅ trött idag efter gårdagens tävling... Kändes skönt att hundarna fick göra något i alla fall. De sover nu och ser riktigt glada ut :)

Har lillan borjat bli rumsren? Du kallar dem "hundarna", det later som hon skoter sig. :D

Har lillan borjat bli rumsren? Du kallar dem "hundarna", det later som hon skoter sig. :D

Hahah! Ja faktiskt! Hon säger inte till när hon behöver ut, men hon springer till dörren, så bara jag håller koll på henne går det (oftast) bra. Det har hänt några olyckor inne senaste dagarna, men det har varit när hon busat väldigt vilt eller jag inte brytt mig om att hålla koll på henne. En natt gick hon från sängen och satte sig vid dörren och kissade, så nu är jag inte ens rädd för kiss i sängen längre, det du! ;)

Hahah! Ja faktiskt! Hon säger inte till när hon behöver ut, men hon springer till dörren, så bara jag håller koll på henne går det (oftast) bra. Det har hänt några olyckor inne senaste dagarna, men det har varit när hon busat väldigt vilt eller jag inte brytt mig om att hålla koll på henne. En natt gick hon från sängen och satte sig vid dörren och kissade, så nu är jag inte ens rädd för kiss i sängen längre, det du! ;)

Hehehe ... Hon lar sig den lilla.
Miss Mandy ar ocksa lite "finkanslig" och gar till dorren och stirrar pa den nar hon behover ga ut, sa nagon maste titta pa henne. Min lilla Princess Diva ar dock allt annat an finkanslig. Hon krafsar nastan hal i dorren och piper som en gammal trasig balg.:cool: Sager jag till henne att "Eh-he, you're faking!" slutar hon om det ar fake, men fortsatter om hon verkligen behover ga ut.:D

Jag funderar på vad jag ska anmäla oss till för kurs nästa gång. Valpkursen håller på att ta slut och det är så himla trevligt att åka iväg på kurs en gång i veckan. Bra träning för lillskrället med. Det finns en i vardagslydnad som börjar i slutet på den här månaden, men det kanske är för tidigt med en liten plutt som min?

Sen så sitter jag och velar om jag ska anmäla honom till en utställning, sista anmälningsdatum närmar sig nämligen. För det första så är han ranglig, har ingen päls, är smal (Men inte längre mager som ett skelett!) och rätt ful just nu, sen så blir han en piraya när man springer. :cautious: Men det kanske man kan fixa på en månad? :laugh:

Mitt skrangel.
16_by_tontorollostorm-d9bxcef.jpg

Senast ändrad:
Uppdatering från oss.

Jag håller på och river av mig håret pga dessa jäkla dragselar. Paxas sele blev rätt på första försöket, passar som handen i handsken. Till Zippo verkar det dock omöjligt att hitta någon som passar så nu får jag lov att måttbeställa. Så jobbigt, tar ju sån tid..
12105238_907253486030298_1964842764_n.jpg
10817913_1091192760899339_1921548732_n.jpg

Om två veckor är det debut i lydnadsklass 1. Visserligen "bara" ett KM, men går det bra så ska vi anmäla till riktiga tävlingar. Innan sommaren -16 så hoppas jag att vi har vårat LP1 iallafall :) Efter det tänkter jag nog satsa på rally istället..

Dagen efter lydnadsdebuten åker vi till Norge på utställning. Norsk vinnarutställning. Ingen chans på titel men vi ska träffa uppfödaren och syskon till Zippo, så det ser vi fram emot massor!

Zippos huvud ser bättre ut och var istortsätt bra, men nu verkar det komma något slags återfall.. Så nu är det bara att börja schamponera igen.
2015-08-31_220452_55e606709606ee67035357ed.jpg

Usch så det såg ut förut.. Har ändå gått rätt snabbt att få det bättre.

Trist med utslag, Rollo fick några på huvudet för någon vecka sedan. Blev skräcklagen och trodde demodexen hade brutit ut igen, men det var bara som små finnar. :nailbiting: Peppar, peppar, så tycks det inte bli mer än några prickar.

Jag funderar på vad jag ska anmäla oss till för kurs nästa gång. Valpkursen håller på att ta slut och det är så himla trevligt att åka iväg på kurs en gång i veckan. Bra träning för lillskrället med. Det finns en i vardagslydnad som börjar i slutet på den här månaden, men det kanske är för tidigt med en liten plutt som min?

Sen så sitter jag och velar om jag ska anmäla honom till en utställning, sista anmälningsdatum närmar sig nämligen. För det första så är han ranglig, har ingen päls, är smal (Men inte längre mager som ett skelett!) och rätt ful just nu, sen så blir han en piraya när man springer. :cautious: Men det kanske man kan fixa på en månad? :laugh:

Mitt skrangel.
16_by_tontorollostorm-d9bxcef.jpg
Se det som miljöträning!

Även om han är Piraya och vi gör bort oss? :laugh:

Går inte att göra bort sig när man ställer liten valp ;) Har du sett valpar på utställning någon gång? Jag har sett en del och tja, vissa leker rodeohästar, andra är bara galna på alla andra sätt. De gånger jag sett valpar som uppfört sig prydligt och ordentligt, de gångerna är sällsynta!

I dag har vi kort dag tre pa Nosworks kursen. Mina tjejer kan ju det dar ... men vi har tva Mallar fran kustbevakningen och tva fran tullverket som ska lara sig leta efter pengar. I dag har alla helt sakra pa var doften finns ... aven nar vi flyttat ut den fran labbets "lador" till en liten (liten!) metall burk med hal i. Det far inte ens plats en hel sedel i metall behallaren, men de har inga problem att hitta ratt. Jag ar sa helt fascinerad av hur snabbt vara hundar med mycket 'drive' lar sig det har.:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka