Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter hos veterinären väntar på att ögondropparna ska verka inför Karlas ögonlysning. Hon sköter sig som rena drömmen! Däremot förundras jag av att folk släpper fram sina sjuka hundar i väntrummet, så att "de ska få hälsa de är så nyfikna". Vad är det för fel?? Karla har förövrigt gått upp nästan 1,5 kilo sen hon kom - trots att hon upplevs som betydligt slankare och mindre nu. Hela bogarna och ryggen inbäddade i goa muskler, och låren rejäla. Tänk vad lite rörelse lös med flocken kan göra!

Sitter hos veterinären väntar på att ögondropparna ska verka inför Karlas ögonlysning. Hon sköter sig som rena drömmen! Däremot förundras jag av att folk släpper fram sina sjuka hundar i väntrummet, så att "de ska få hälsa de är så nyfikna". Vad är det för fel?? Karla har förövrigt gått upp nästan 1,5 kilo sen hon kom - trots att hon upplevs som betydligt slankare och mindre nu. Hela bogarna och ryggen inbäddade i goa muskler, och låren rejäla. Tänk vad lite rörelse lös med flocken kan göra!

Klart hon sköter sig! :p

Det där beteendet ser jag dagligen på jobbet, de flesta ägare har inte en tanke på att lilla "Buster" eller "Nisse" kan vara sjuka (inte för att det är så troligt att hundar med smittsamma sjukdomar är i väntrummet men det vet ju inte ägarna). Och trots att "Buster" är som en fiolsträng i kroppen så måste ju lilla "Bella" få hälsa, hon vill så gärna leka.. O_o :meh: :down: I väntrummet hos veterinären??!

Klart hon sköter sig! :p

Det där beteendet ser jag dagligen på jobbet, de flesta ägare har inte en tanke på att lilla "Buster" eller "Nisse" kan vara sjuka (inte för att det är så troligt att hundar med smittsamma sjukdomar är i väntrummet men det vet ju inte ägarna). Och trots att "Buster" är som en fiolsträng i kroppen så måste ju lilla "Bella" få hälsa, hon vill så gärna leka.. O_o :meh: :down: I väntrummet hos veterinären??!
Men det är ju skitsmart! Uppstår några skador är man ju liksom redan på rätt plats :up:

:meh:

Nu har jag Jackie med mig några år till :love:

tat.jpg

Varit utan jycke nästan en hel vecka nu.. en vecka kvar innan jag äntligen kan hämta hem honom!
Fy bövelen va tom vardagen känns utan jycke :heart

Rätt tråd den här gången: Karlas ögon helt utan anmärkning! Hon satt som ett ljus för lysningen och betedde sig allmänt klokt hos veterinären. Betald är hon också, så nu är hon MIN på riktigt. Nu väntar vi bara på löp, tills dess ska vi lattja och jobba ihop oss här hemma :love:

Rätt tråd den här gången: Karlas ögon helt utan anmärkning! Hon satt som ett ljus för lysningen och betedde sig allmänt klokt hos veterinären. Betald är hon också, så nu är hon MIN på riktigt. Nu väntar vi bara på löp, tills dess ska vi lattja och jobba ihop oss här hemma :love:
Kan jag ju gratta en gång till, och i rätt tråd! GRATTIS! :D:banana:

Aha....nu fattar jag. Jag satt och klurade på om jag missat att hon fått foderrelaterade problem med ögonen :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 552
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat