Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar om det inte är samma som min mamma går med Corinne till? Mamma går till en fysio och jag en annan och såklart sägs det väldigt olika saker beroende vem vi går till. :grin: Skulle du kanske kunna pm:a vem/vilka det handlar om? :angel:
Jag vill också gärna få ett PM @Migo . Det är ju "min" klinik ett tag till och även om jag redan har bestämda åsikter om vem jag går till och inte på det stället så vill jag gärna veta.

Jag tror jag har bestämt mig för att jag vill ha retriever! :bump: Med motiveringen att en jakthund går hand i hand med min idé om att bli självförsörjande/om apokalypsen kommer. Ska bara ta jägarexamen också.

Klart du ska ha retriever! Finns ju inget bättre än glada fladderöron med vilda svansar, eller hur @AraSlei :D

Grattis till ett bra beslut :D
Såg en trevlig jaktlabbetik för omplacering i dag :idea: omplaceras från uppfödaren pg a att de tycker att hon har för lite motor i jakten. Det kanske vore något? :D

Senast ändrad:
De
I morgon ska hon ha en Saluki, eller en Jämthund, eller en Chihuahua, eller en Malle.... :D
Det där med att bestämma sig vet nog @Red_Chili allt om. :D Jag har väntat många månader på uppdateringen om vilken ras det skulle bli för hennes del. Tur att jag till slut gick och lade mig, jag hade varit en zombie annars (på tal om apocalypse).

Jag tycker du ska ha en pappis @Red_Chili, de är så vansinnigt roliga att träna med men ändå lättsamma. Alternativt kan du ju köpa en valp från @Voff. :idea:

Skall du leva på fågel?
Någon källa till animaliskt protein tycker jag kan vara bra, och fågel är inte sämre än något annat i min mening. Sen är ju tanken att ha en gård på ett par hektar för att odla självförsörjning på växter. Skulle nog klara mig endast på skörden därifrån, men kött är ju ändå bra!
Men mer om mina drömmar om det projektet finns i trädgårdstråden, behöver ju inte ta allt det på Hund :angel:

Jaa, jag fick PM om den av @Killaloe :D Jag kände inte till uppfödaren sen innan, är det någon du känner/tycker något speciellt om?

Den ser supertrevlig ut, pappan till den är himla fin :up:
Han är rätt känd i jaktretrieverkretsar och jag kan tänka mig att de helt enkelt tycker att hunden är lite för "vek" för deras, klassiska, träningssätt.
Min jobbarkompis nappade också på den, så ni får slåss ;)

Den ser supertrevlig ut, pappan till den är himla fin :up:
Han är rätt känd i jaktretrieverkretsar och jag kan tänka mig att de helt enkelt tycker att hunden är lite för "vek" för deras, klassiska, träningssätt.
Min jobbarkompis nappade också på den, så ni får slåss ;)
Hen kan ta den! Jag blev ju sugen, men har inte löst vardagen med hund så det är inte aktuellt.

Någon källa till animaliskt protein tycker jag kan vara bra, och fågel är inte sämre än något annat i min mening. Sen är ju tanken att ha en gård på ett par hektar för att odla självförsörjning på växter. Skulle nog klara mig endast på skörden därifrån, men kött är ju ändå bra!
Men mer om mina drömmar om det projektet finns i trädgårdstråden, behöver ju inte ta allt det på Hund :angel:

Bättre att du sattsar på en omplacering av vansinnig raser som slaktar allt som rör sig. Då går du aldrig hungrig och får lite över till byteshansel :up:

Åh jag blir så ledsen! Jag följer en fb-sida för ett thailändskt rescue-center eftersom jag varit på den ön och tycker att de verkar göra ett väldigt bra jobb. Och nu dök det upp en bild av en vacker och mild hund av lättare schäfertyp med texten:

Are you flying from the USA to Thailand? You can help Bam walk again!
Bam is waiting for her wheelchair, but sending it by post is so expensive - could you take it with you?
Direct message us if you can help. Please share this post so she can get on her feet as soon as possible!
1f43e.png

Thank you!

:cry:

Kan de inte bara låta stackarn somna in?

I dag har fodertiken varit på återbesök med klon som hon skadade. Klokappseln är ju borta men hon har varit helt oberörd och inte slagit hål på pulpan en enda gång. Så vetten var nöjd och det blev ok-stämpel i rumpan.
Tiken själv älskar att vara hos vetten. Stå i centrum och bli ompysslad, vad kan vara bättre.
Vetten blev riktigt sugen på en valp efter henne. Hen hade tydligen en gammal nu och det började bli dags för en ny. Vore trevligt med hen i kennelfamiljen :up:

Jag tycker du ska ha en pappis @Red_Chili, de är så vansinnigt roliga att träna med men ändå lättsamma. Alternativt kan du ju köpa en valp från @Voff. :idea:
Ja alltså, jag vet t.o.m. en kennel jag gillar som föder upp pappisar :D
Någon schäfer blir det garanterat inte även om jag fått mycket gott intryck av @Voff och kennelns hundar. Det är ju näääästan så att schäfer sammanfattar allt jag inte vill ha i en hund :angel: (bortsett från exteriöra extremer då)

Borde vara djurförbud på människor som vill tvinga i sina hundar och katter vegansk mat för ideologins skull! :rage:
Håller med dig helt (såg inlägget), har själv en "kompis" som ger sina hundar(tror även katt) veganmat och det gör ont i mig när jag får höra hens filosofier att ge sina hundar vegetarisk föda. Största argumentet är att "dom klarar sig bra på vegetarisk föda och det är vitaminiserat så dom får ingen brist på något.... Och min hund ÄLSKAR dessutom morötter och andra grönsaker!". :cautious:

Äter själv inte animalier i min föda men mina hundar ska inte behöva bli drabbade av mitt kostval eftersom mina djur inte kan gå och handla själva vad dom vill ha och BEHÖVER äta. :meh:
/rant

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka