Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja alltså, jag vet t.o.m. en kennel jag gillar som föder upp pappisar :D
Någon schäfer blir det garanterat inte även om jag fått mycket gott intryck av @Voff och kennelns hundar. Det är ju näääästan så att schäfer sammanfattar allt jag inte vill ha i en hund :angel: (bortsett från exteriöra extremer då)
Pappisar är världens bästa ras! Så himla roliga att träna med :love:

Nu blir det lite OT men hade jag vetat om någon som utfodrar sin katt med vegansk kost hade jag faktiskt anmält detta om det inte går att resonera.
Att ge katter veganmat är inget annat än djurplågeri då katter i princip inte kan överleva på vegan kost. (Till skillnad från hundar som väl kan överleva iaf även om det kanske går att diskutera hur bra det är)

Senast ändrad:
Nu blir det lite OT men hade jag vetat om någon som utfodrar sin katt med vegansk kost hade jag faktiskt anmält detta om det inte går att resonera.
Att ge katter veganmat är inget annat än djurplågeri då katter inte kan överleva på vegan kost. (Till skillnad från hundar som väl kan överleva iaf även om det kanske går att diskutera hur bra det är)

Jag hade anmält om det var en hund också. Sådana idioter ska inte ha carnivorer :banghead:

Att ge katter veganmat är inget annat än djurplågeri då katter i princip inte kan överleva på vegan kost. (Till skillnad från hundar som väl kan överleva iaf även om det kanske går att diskutera hur bra det är)
Eftersom jag inte vet något hundra så vågar jag inte anmäla, men jag hoppas verkligen att katterna inte utfodras med vegmat.

18342244_10208462070457363_7353784549382762561_n.jpg

Rimligt väder. :meh:

Hemma hos voffsen igen. Nu toksnöar det.
Liksom jag vill få hägna in tomten som jag väntat på att få göra sen i december. I maj trodde man väl att det skulle va gjort. Närå det ska snöa och vara minusgrader. Bitter. :p

Ingen som vill ha en Whippet? Corinne är gratis just nu då hon tyckte att det var fullt ok att trycka i sig 1kg Mush samt min mat när jag var borta i typ 1min. Tror det är ett svart slukhål i Corinnes mage för hon är fasen hungrig hela tiden och öppnar skåp, dörrar, ja allt för att få tag på mat. Morr..... :rage:
Fenna och jag är trötta på att gå hungriga bara för Corinne snor vår mat. :mad:

Herregud. Jag såg precis ett filmklipp på några som körde lure coursing i ett sandtag (inte i Sverige). Av någon idiotisk anledning hade de ordnat med banan osv på ett sätt som gjorde att det fanns risk att hundarna hoppade över en kant, rakt ner för ett stup... Vilket också skedde. Som tur var så tittade jag inte med ljud på, men enligt åtminstone en kommentar så var det ett hemskt skrik från hunden som flög ner för stupet och den blev liggandes/sittandes där nere på marken sedan... Utan tvekan bland det värsta jag sett.

Jag hittar inte ens ord för dumheterna... Hur f*n kan någon ens få för sig att låta hundar jaga trasa där?! Det är ju fullständigt livsfarligt för hundarna. Jag förstår inte de som bestämde att det där var en lämplig plats och jag förstår inte hundägarna som lät sina hundar springa. Så fruktansvärt på alla sätt och vis... Men tydligen ska hunden ha klarat sig i alla fall... Fy. Nu kommer jag drömma mardrömmar.

Herregud. Jag såg precis ett filmklipp på några som körde lure coursing i ett sandtag (inte i Sverige). Av någon idiotisk anledning hade de ordnat med banan osv på ett sätt som gjorde att det fanns risk att hundarna hoppade över en kant, rakt ner för ett stup... Vilket också skedde. Som tur var så tittade jag inte med ljud på, men enligt åtminstone en kommentar så var det ett hemskt skrik från hunden som flög ner för stupet och den blev liggandes/sittandes där nere på marken sedan... Utan tvekan bland det värsta jag sett.

Jag hittar inte ens ord för dumheterna... Hur f*n kan någon ens få för sig att låta hundar jaga trasa där?! Det är ju fullständigt livsfarligt för hundarna. Jag förstår inte de som bestämde att det där var en lämplig plats och jag förstår inte hundägarna som lät sina hundar springa. Så fruktansvärt på alla sätt och vis... Men tydligen ska hunden ha klarat sig i alla fall... Fy. Nu kommer jag drömma mardrömmar.

Märkligt att det inte verkade finnas en enda med fungerande hjärna av varken arrangören eller deltagarna som kunde sätta stopp för loppet :(

Märkligt att det inte verkade finnas en enda med fungerande hjärna av varken arrangören eller deltagarna som kunde sätta stopp för loppet :(
Verkligen... Jag fattar det inte. Hade jag kommit till en träning eller tävling och sett något liknande så hade jag dels strukit mina egna hundar, dels försökt stoppa alltihop... Visst går det att ha LC även på ställen med märkliga stup och andra tokigheter, men då får ju funktionärer se till att sätta upp ordentliga avspärrningar så att det inte finns någon risk att hundarna springer dit. (Det har jag varit med om vid flera tillfällen, inte stup men annat olämpligt, det har fungerat finfint)

Det är också pga sådant här som det är så noga med alla regler kring allt och så noga med att alla ansvariga ska vara ordentligt utbildade. Det dyker då och då upp folk som vill köpa en maskin för att ha egna träningar, men vi försöker alltid få dem att först och främst komma till någon vanlig träning, för folk förstår inte vilken skaderisk det faktiskt är. Med tanke på vilka hastigheter hundarna kommer upp i också, och hur snabbt de vänder, hur kropparna på dem belastas under loppen osv... Det är jätteviktigt att underlaget är ok, att banan är lagd på ett säkert sätt, att trasan körs på ett säkert sätt... annars kan hundarna skada sig extremt illa.

Ja alltså, jag vet t.o.m. en kennel jag gillar som föder upp pappisar :D
Någon schäfer blir det garanterat inte även om jag fått mycket gott intryck av @Voff och kennelns hundar. Det är ju näääästan så att schäfer sammanfattar allt jag inte vill ha i en hund :angel: (bortsett från exteriöra extremer då)
:up: Du får gärna PM:a vilken kennel det är, jag är nyfiken!

Igår fick vi säga hejdå till en familjemedlem. Bara 1 år gammal fick han somna in.

Det känns fruktansvärt att behöva avliva en så ung hund, men vad gör man? En familjeuppfödning som föddes ur en kull som var otursförföljd sen födseln. Det var tänkt att jag och min sambo skulle ta över B för att underlätta för min närstående som helt tappat lusten för hund efter den kullen. Lasse är uppväxt med B, vi visste att han var sjuk men var beredda att betala kostnader för OP och allergiutredning. Men så långt kom vi inte. :cry: Bs mentalitet blev snabbt försämrad, plötsligt flög han på Lasse flera gånger utan provokation och för ett par dagar sedan nafsade han ett barn. Då fick vår närstående besluta att det var stopp där.

Stackars lilla B. Så otroligt sorgligt. Magproblem som gjorde att han kräktes varje dag, urinproblem som gjorde att han kissade gigantiska pölar inne, förmodad allergi som gjorde att man knappt kunde klappa honom utan att han kliade sig, en svag och vinglig bakdel, förmodligen en följd av en infektion som valparna fick som små.

Vi saknar honom redan. :heart

Igår fick vi säga hejdå till en familjemedlem. Bara 1 år gammal fick han somna in.

Det känns fruktansvärt att behöva avliva en så ung hund, men vad gör man? En familjeuppfödning som föddes ur en kull som var otursförföljd sen födseln. Det var tänkt att jag och min sambo skulle ta över B för att underlätta för min närstående som helt tappat lusten för hund efter den kullen. Lasse är uppväxt med B, vi visste att han var sjuk men var beredda att betala kostnader för OP och allergiutredning. Men så långt kom vi inte. :cry: Bs mentalitet blev snabbt försämrad, plötsligt flög han på Lasse flera gånger utan provokation och för ett par dagar sedan nafsade han ett barn. Då fick vår närstående besluta att det var stopp där.

Stackars lilla B. Så otroligt sorgligt. Magproblem som gjorde att han kräktes varje dag, urinproblem som gjorde att han kissade gigantiska pölar inne, förmodad allergi som gjorde att man knappt kunde klappa honom utan att han kliade sig, en svag och vinglig bakdel, förmodligen en följd av en infektion som valparna fick som små.

Vi saknar honom redan. :heart
:heart

Så himla himla tragiskt @FrauleinLeo Det låter ju som helt rätt beslut mer det är ju ändå skräp och helt fruktansvärt när en inte kan göra något :(

Det känns verkligen förjävligt, rent ut sagt. Så väldigt många tankar i huvudet. Hade vi kunnat göra något annorlunda? Var det rätt beslut? Kanske skulle vi ha undersökt honom ändå? Usch och fy. Jag har aldrig varit med om att behöva ta bort en så ung hund innan, jag hoppas verkligen att det var första och sista gången. Lilla B. :heart :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka