Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi funderar på att åka till Hundstallet idag, som har öppet hus. Helt livsfarligt. Tror det är en dålig idé eftersom vi inte kan skaffa en till hund nu och när det väl är dags har jag tänkt mig en renrasig valp... Men det vore kul att se hur de jobbar (har inte sett Bagges hemlösa hundar pga har bara 3G i nuläget) och husse vill gärna ha en "rescue". Får se om jag kommer hem som ett vrak eller om vi hamnar på varenda intresselista de har :nailbiting:

Vi funderar på att åka till Hundstallet idag, som har öppet hus. Helt livsfarligt. Tror det är en dålig idé eftersom vi inte kan skaffa en till hund nu och när det väl är dags har jag tänkt mig en renrasig valp... Men det vore kul att se hur de jobbar (har inte sett Bagges hemlösa hundar pga har bara 3G i nuläget) och husse vill gärna ha en "rescue". Får se om jag kommer hem som ett vrak eller om vi hamnar på varenda intresselista de har :nailbiting:

Ta den stora Buster! Det är nödvändigt att han blir en bukehund så att jag får följa honom. Sambon och jag är lite kära i honom, men är inte läge för någon till hund hos oss just nu. :D

Ta den stora Buster! Det är nödvändigt att han blir en bukehund så att jag får följa honom. Sambon och jag är lite kära i honom, men är inte läge för någon till hund hos oss just nu. :D

Åh vad fin han var! Tror dock inte han och Kosmos hade trivts så bra ihop så ni får behålla honom ;)

Åh herregud vad mycket folk det var. Helt galet! Vi knökade oss fram till shoppen, köpte en sele för 40 pix, tog en titt på den lååååånga kön in till själva hundstallet och sen gick vi därifrån. Varken jag eller min man ville köa i en evighet för att titta på hemlösa hundar i burar när vi inte har möjlighet att ta hem någon i nuläget... Kändes liksom inte värt den extra stressen för varken oss eller voffarna. Hoppas i alla fall att de får in massor av pengar! :up:

Åh herregud vad mycket folk det var. Helt galet! Vi knökade oss fram till shoppen, köpte en sele för 40 pix, tog en titt på den lååååånga kön in till själva hundstallet och sen gick vi därifrån. Varken jag eller min man ville köa i en evighet för att titta på hemlösa hundar i burar när vi inte har möjlighet att ta hem någon i nuläget... Kändes liksom inte värt den extra stressen för varken oss eller voffarna. Hoppas i alla fall att de får in massor av pengar! :up:
Stackars hundar! :cry:

Kutat i backar och sen körde vi och köpte hundmat, Juss charmade till sig ett gratis tuggben genom att slänga upp tassarna på disken :meh: Annars har jag mest ont i magen efter att ha sett på fejjan att en aussie stuckit livrädd från ett MH på klubben och nu irrar omkring vid motorvägen. Hoppas verkligen de får tag i honom. Ska köra till klubben senare, hoppas han är hittad tills dess annars får jag krypa fram i 30. :nailbiting:

Tror inte någon kom hem med nån hund idag, har för mig att de skriver på sajten att man inte kan komma dit och peka ut en hund. Man får ansöka och bli bedömd.

Igår var jag med dotter och barnbarn på ko-släpp med efterföljande grillning på hennes jobb (hon jobbar med glass i en liten glassfabrik och kossornas mjölk och grädde går till glassen). Skalman träffade kossor, grisar och höns för första gången i sitt 11-månaders liv. Kossorna va dödsäckliga sa han (uj hängande svans, mutter och skall i början när vi var nära dom) - stora och farliga :nailbiting: (hm, han behöver trigga igång generna lite tror jag haha), hönsen ville han fånga för dom va spännande - men grisarna. GRISARNA :love::love::love: dom va söta sa han och bjöd upp till lek. Om än med en liten raggbulle vid svansen, då han insåg dom inte riktigt lät som hundar brukar göra :D

Skulle åkt till Schäferslaget och träffat @Wingates och @Voff idag men den inneboende som för tillfället kallar mig inkubator satte feting stopp för det :mad: Så fort jag rör mig får jag sammandragningar som innebär ett uff från mig, vilket innebär ett voff från Bobber och en stor sliskig puss och mys från tant Karin. :meh:
Så där rök mina dagsplaner...

Skulle åkt till Schäferslaget och träffat @Wingates och @Voff idag men den inneboende som för tillfället kallar mig inkubator satte feting stopp för det :mad: Så fort jag rör mig får jag sammandragningar som innebär ett uff från mig, vilket innebär ett voff från Bobber och en stor sliskig puss och mys från tant Karin. :meh:
Så där rök mina dagsplaner...
Ajdå! Ja det var tråkigt vi inte kunde ses. Jag var där ett par timmar med @TheaH och vi hann träffa @Voff.
Supertrevligt och jag hade gärna stannat längre.

Nu är jag och hundarna på ett hotell. Damerna somnade snabbt i en säng, jag ligger i den andra. Får se om det blir någon sömn inatt. Tydligen är det en nattklubb precis under och på sängborden ligger öronproppar... :banghead: Tävling i morgon, men bara hundarna kan sova så är det lugnt, jag kan i värsta fall sova i bilen imorgon under dagen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 548
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp

Hästrelaterat