Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag och hundarna på ett hotell. Damerna somnade snabbt i en säng, jag ligger i den andra. Får se om det blir någon sömn inatt. Tydligen är det en nattklubb precis under och på sängborden ligger öronproppar... :banghead: Tävling i morgon, men bara hundarna kan sova så är det lugnt, jag kan i värsta fall sova i bilen imorgon under dagen...
Måste ju fråga vilket hotell det är? :D

Måste ju fråga vilket hotell det är? :D
Avesta stadshotell... en bekanting hade bokat, bestämt sig för att ta husbilen istället och frågade om någon ville ha rummet. Jag tänkte att det kunde vara trevligt med kort resa till tävlingen. Just nu känner jag mig skeptisk till att det var rätt beslut...

Avesta stadshotell... en bekanting hade bokat, bestämt sig för att ta husbilen istället och frågade om någon ville ha rummet. Jag tänkte att det kunde vara trevligt med kort resa till tävlingen. Just nu känner jag mig skeptisk till att det var rätt beslut...
Var lite orolig att det var Hedemora stadshotell du hamnat på. Isf hade jag tyckt riktigt synd om dig! :D Men Avestas vet jag inget om. :p

En parkbänk är trevligare! :rofl:
Såpass :rofl:

Snacka om att hundarna börjar bli vana vid resor osv nu. Vi kom hit, de åt middag och somnade. Jag vet att jag skrev om det förra gången vi var iväg på tävling också, men jösses vad okomplicerade hundar jag har :love: Något har jag uppenbarligen gjort rätt med dem, för allt bara fungerar.

Förra natten sov vi också på hotell, då i sällskap av en annan person. Det var ändå inga problem att rasta hundarna, slänga in dem i rummet med varsin tuggpinne och sedan gå iväg för att äta frukost. Helt lugnt när vi kom tillbaka till rummet. Jag hoppas verkligen att även framtida hundar blir lika enkla som Aysu och Ebrah.

Nu sitter vi på tävlingsplatsen. Baksätena är nedfällda så hundarna har väldigt gott om plats där bak :) Jag har redan träffat en hel hög med bekantingar och fått anledning att börja tro att den här tävlingen kommer gå uselt. Allt är som vanligt alltså ;) Dessutom är det något fel på bilen. Skitkul...

Du @AraSlei hur går det med Otis och Floyd? Har det blivit bättre efter kastreringen så Otis inte flyger på Floyden längre? :) (såg lekvideon och det såg ju himla roligt och trevligt ut iaf :) )

Du @AraSlei hur går det med Otis och Floyd? Har det blivit bättre efter kastreringen så Otis inte flyger på Floyden längre? :) (såg lekvideon och det såg ju himla roligt och trevligt ut iaf :) )

Ja, det går mycket bättre nu när Otis har fått börja röra på sig ordentligt igen, efter kastreringen :)
Innan kastreringen var det egentligen inga större problem, men Otis kunde bli lite tjurig i matsituationer om han var understimulerad. Precis efter kastrationen var han hemsk dock :arghh: total vila i kombination med Laddas löp var ingen höjdare.
Men nu är de back to basic igen, så himla skönt! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 548
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka