Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså när den här blicken dyker upp i ens flöde ... :heart

17553509_1355497687851546_4315298190673502584_n.jpg

https://hundstallet.se/hundarna/hundar-for-omplacering-stockholm/sune/

Folk på fb ... :banghead:

Den där posten har lett till en jättelång tråd där nästan alla skriver "ÅH om inte min katt vägrade/mina barn var allergiska/vi nyss fått bebis/om inte min vardag gör det omöjligt DÅ SKULLE JAG TA HONOM!"

Eller så taggar de någon kompis som kanske sagt att det kunde vara kul med hund någon gång igen.

Stackars Hundstallet som antagligen tvingas läsa eländet.

VARFÖR är det alltid skitväder när jag ska träna hund?! Har väl varit på.. 10-12? träningar med Hund och EN gång var det vindstilla och uppehåll.

Idag skulle det vara uppehåll. Icke. Snålblåst och horisontellt regn :wtf:

Det är inte någon konspiration, det är för att du är i Skåne. Här är det halvfrusen lersörja på "vintern", storm vår och höst, och 400 grader varmt på somrarna. :up:
En stor, öppen appellplan är verkligen underbar här nere...

Vilket ös labben har fått hittills på sin födelsedag. Han har rastats, ätit frukost och sen har vi.....sovit.
Nu har han fått kissa igen och sen ätit ett tuggben. Inte riktigt så jag hade tänkt mig dagen, men när kroppen inte gör som jag säger så...

Nu har vi ju tollaren här, och det verkar trötta ut henne bara att få vara i centrum hela tiden :D (Bor i en barnfamilj till vardags). Hon har letat lite dummies idag, varit på långpromenad i regnet och fått ben, nu är hon HELT slut. Tollare kanske inte är så krävande som jag trott? :)

Nu har hunden varit hos vet som inte kunde känna något. Reagerar ingenting på tryck/böj/något så blir vila över helgen och tillbaka om han fortfarande haltar. Det vill säga, inte mycket klokare :angel:

Sitter och spånar lite och började fundera på en sak. Håller ju på att utbilda Minn till Npf-hund (neuropsykiatrisk funktionsnedsättning). Vi ska snart göra vår examination. Tror ni att det skulle kunna finnas ett intresse hos medlemmarna i en brukshundsklubben att jag och Minn kommer dit och berättar om vår resa och vårat liv och ger dem som är där möjlighet att ställa frågor? Jag kommer såklart bara kunna svara utifrån oss. Jag kommer vara där som privatperson, inte från föreningen vi utbildar oss genom. Tänker att assistanshundar inte är så vanliga och npf-hundar är ännu ovanligare. Många har npf-diagnoser men jag tror inte så många vet att npf-hundar finns.

Jag vet att inlägget är rörigt. Jag skriver som jag tänker.

Sitter och spånar lite och började fundera på en sak. Håller ju på att utbilda Minn till Npf-hund (neuropsykiatrisk funktionsnedsättning). Vi ska snart göra vår examination. Tror ni att det skulle kunna finnas ett intresse hos medlemmarna i en brukshundsklubben att jag och Minn kommer dit och berättar om vår resa och vårat liv och ger dem som är där möjlighet att ställa frågor? Jag kommer såklart bara kunna svara utifrån oss. Jag kommer vara där som privatperson, inte från föreningen vi utbildar oss genom. Tänker att assistanshundar inte är så vanliga och npf-hundar är ännu ovanligare. Många har npf-diagnoser men jag tror inte så många vet att npf-hundar finns.

Tycker det låter som en superbra idé! Jag hade gärna lyssnat på det :).

Jag tycker absolut du ska fråga om intresset finns att få lyssna på dig och berätta vad en npf-hund är för något osv. Jag själv önskade att npf-hundar uppmärksammades lite mer, speciellt hos föräldrar som har barn med en diagnos och har det svårt på olika sätt. Npf-hunden kan verkligen göra en så stor skillnad i sin ägares liv. :heart
Önskade själv att jag kunde utbilda Fenna till npf-hund men tyvärr fyller hon inte i alla kriterier som krävs...

Jag tycker absolut du ska fråga om intresset finns att få lyssna på dig och berätta vad en npf-hund är för något osv. Jag själv önskade att npf-hundar uppmärksammades lite mer, speciellt hos föräldrar som har barn med en diagnos och har det svårt på olika sätt. Npf-hunden kan verkligen göra en så stor skillnad i sin ägares liv. :heart
Önskade själv att jag kunde utbilda Fenna till npf-hund men tyvärr fyller hon inte i alla kriterier som krävs...

Håller med om att de bör uppmärksammas mer. Det är därför jag försöker blogga och funderar på om intresse finns för att prata på BK.

Vilka kriterier är det hon inte uppfyller? Du behöver inte svara om det känns jobbigt.

Håller med om att de bör uppmärksammas mer. Det är därför jag försöker blogga och funderar på om intresse finns för att prata på BK.
Vilka kriterier är det hon inte uppfyller? Du behöver inte svara om det känns jobbigt.
Hon har problem med hundmöten i koppel efter att hon blev attackerad av en annan hund som bet henne över ryggen.
Funkar kanon lös, på klubben, träningar och utställningar men hundmöten på koppelpromenader är fortfarande jobbiga men hon har gjort stora framsteg med massa träning.
Jättesynd verkligen då hon visar fina kvalitéer att jobba som npf-hund åt mig och är verkligen min klippa i vardagen.

Vill i alla fall säga lycka till! Vill gärna följa dig och din hunds blogg så du får jättegärna pm:a din blogg. :)

Hon har problem med hundmöten i koppel efter att hon blev attackerad av en annan hund som bet henne över ryggen.
Funkar kanon lös, på klubben, träningar och utställningar men hundmöten på koppelpromenader är fortfarande jobbiga men hon har gjort stora framsteg med massa träning.
Jättesynd verkligen då hon visar fina kvalitéer att jobba som npf-hund åt mig och är verkligen min klippa i vardagen.

Vill i alla fall säga lycka till! Vill gärna följa dig och din hunds blogg så du får jättegärna pm:a din blogg. :)

Du tror inte det kan vara skillnad för henne med hundmöten när hon har tjänstetecken på och är i tjänst? Vissa hundar uppför sig ju olika när de är i tjänst och när de är lediga.

Tänker att det vore tråkigt om hon för övrigt är perfekt som npf-hund och hundmöten är det enda som ställer till det.

Skickar PM.

Du tror inte det kan vara skillnad för henne med hundmöten när hon har tjänstetecken på och är i tjänst? Vissa hundar uppför sig ju olika när de är i tjänst och när de är lediga.

Tänker att det vore tråkigt om hon för övrigt är perfekt som npf-hund och hundmöten är det enda som ställer till det.

Skickar PM.
Kanske inte just nu men med kanske lite mer träning kanske det skulle gå, som tur är hon fortfarande ung så lite hopp kanske det finns. :)

Hur gör ni som har mer än en hund när ni fodrar? Bobber har börjat bli fet! För han trycker i sig Tantens mat också om hon inte äter upp. Han är ju sån som äter sin portion direkt, hon är sån som gärna sprider ut det över dagen. Så jag kan inte ha hennes framme för jag vet ju inte vem som äter det ( men enligt utseende äter Bobber mer än han ska) och när jag testat att ställa mer det en stund lite då och då för att se om hon vill ha mat så rör hon inte skålen. Jag kan ju inte sitta och vakta hennes skål dagarna i ända. Enda sättet är ju isf att mata henne bara en gång om dagen så jag vet att hon äter då iaf.?

Förslag??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 552
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat