Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en fantastisk vecka i fjällen :heart
story.php

Hoppas bilden funkar, jag är inte säker på att jag gör rätt...

Jag och lillpumin missförstår varandra igen... nytt jobb sliter på mina förmågor. Igårkväll var han på bushumör och hade knappt fått göra någonting under dagen (spöregnat...), så när jag kom hem från jobbet tog jag på mig regnkläder och gick ut med honom. Vi gick typ 50 meter, sen tvärnitade han och skulle gå hem. Jag försökte få med honom, men han bara la sig ner. Så jag gick hem och efter en liten stund är han orolig igen. Då kommer jag på att han kanske vill ha nytt vatten, byter ut det, han dricker och somnar som en stock. Dumma matte :o

Alltså, han är så lustig med det där med färskt vatten, vill helst ha nytt så fort han ska dricka. Igår hade jag bytt på morgonen, så tio timmar gammalt vatten gick ju verkligen inte an...

Japp, Gissa åt 2 frukostar i går,Bambi gick iväg och jag hade fullt upp med att fodra dom andra 5, idag försökte hon få 2 kvällsmatar,men jag hörde ändå in till toa att hon helt enkelt gick fram till Bambi o sa STICK! Så det sket sig :mad:
Men Bambi åt 2 frukostar idag för en av grabbarna lämnade sin skål :banghead::banghead: tyvärr har både hon o pisse redan något kilo för mycket runt midjan
Sluta gå på toa när hundarna ska käka :D

Noswork kursen gick bra.....tills det blir för mycket fluff i fluffhjärnan och vovve går totalt i spinn
Lite timeout så kunde vi sen fixa sista övningen. Men varför bryta ett invant mönster, det är likadant varje gång . Först är man hyperaktiv, sen coolar vi lite och fixar varenda övning galant för att en stund senare gå totalt bananas. Det är som att det blir för mycket information och det kortsluter i hjärnan. MEN när han varit helt bananas och till slut lugnat ner sig, ja då sitter ju övningen där utan problem.
Matte måste börja lära sig tolka signalerna så jag kan bryta innan det går överstyr :cautious:

Noswork kursen gick bra.....tills det blir för mycket fluff i fluffhjärnan och vovve går totalt i spinn
Lite timeout så kunde vi sen fixa sista övningen. Men varför bryta ett invant mönster, det är likadant varje gång . Först är man hyperaktiv, sen coolar vi lite och fixar varenda övning galant för att en stund senare gå totalt bananas. Det är som att det blir för mycket information och det kortsluter i hjärnan. MEN när han varit helt bananas och till slut lugnat ner sig, ja då sitter ju övningen där utan problem.
Matte måste börja lära sig tolka signalerna så jag kan bryta innan det går överstyr :cautious:
Finns det inget du kan göra innan du bryter för att samla ihop igen? På min kan det ibland funka att göra lite omvänt lockande precis innan hon bryter ihop. Då kan hon fokusera en stund till, men gör jag det bara lite försent så är det kört...

Finns det inget du kan göra innan du bryter för att samla ihop igen? På min kan det ibland funka att göra lite omvänt lockande precis innan hon bryter ihop. Då kan hon fokusera en stund till, men gör jag det bara lite försent så är det kört...
Jo absolut, det gäller bara att jag är med och ser signalerna
Det går liksom från noll till hundra på 0,3 sek blankt :cool:

Fodertiken drar på löpet och nu har första valpköparen tröttnat och hoppat av. En del har ju tyvärr inte förmånen att styra sina semestrar och ledighet så viss roll spelar det när en kull är levklar. Dessa hade vi haft kontakt med länge, träffats flera ggr och gillade helskarpt. De tävlar dessutom, bor nära och ville ha en tik som de kunde tänka sig att låna ut till oss. Lite sådär högklassvalpköpare sas. Skit.

Criga har kissat i sonens säng medans jag var på jobbet och sambon som efter nattjobbet. Genomdränkt madrass....bara att kasta. Fick köpa ny på hemvägen. 750:- som jag kunde gjort något roligare för. Ute hällregnar det.

Men skägget åt nyss upp en spindel som kröp i soffan. Det tackar jag för. Man får vara glad för det lilla.

Trevlig helg på er alla!

Alltså när man ringer på en jakthundsras, och frågar lite allmänt vad de gör med hundarna, och får till svar; "JAG ställer ju ut, men det är ju absolut inte ett krav från min sida som uppfödare att mina valpköpare ska göra, det är mest för att jag tycker det är ett bra kvitto på min uppfödning. Sen tror jag att börjar man väl ställa ut, så kommer man falla för det!"

Detta är alltså en jakthund.....:cautious:

Har har jag haft Ågren på besök senaste dygnen (jag hatar beslut), den vanliga ekonomiska ångesten som hör småföretagaren till, dessutom kompletterat med resfeber och febrilt fixande av allt som måste vara klart när jag åker till Norge imorgon bitti. Sen börjar fem veckor av nattjobb med lamningshelvete :nailbiting::arghh::love::wtf::turd::rage::cry::confused::crazy::D

Kameran och datorn följer med, förhoppningsvis är jag vid liv nån eftermiddag så jag kan ta lite kort och träna lite hund.

Åkte en sväng till Björkis idag och Sherlock charmade personalen som vanligt. Stackars mallen som var inne samtidigt blev helt ignorerad medan Sherlock fick massa gos och godis. :angel:
Så himla kul när andra verkligen gillar ens hund, är intresserade och ställer frågor om rasen.
Var där för att köpa en karda och "råkade" komma hem med en hundsäng att ha på balkongen och två leksaker också. Fattar inte riktigt hur. :o

Har ju blivit med "skrubb" för mina hundprylar (fast jag dräller dem runt huset ändå, hur mycket kan man ha?) och idag har husse satt upp hyllor för lite bättre förvaring. Började packa ur flyttlådorna och sortera lite och har nu en full flyttkartong med säljes..Och jag har inte ens gått igenom hela skrubben än?! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka