Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyvaken och hundarna är på myshumör :love:
Måste upp nu och packa ihop det sista inför LC-tävlingen... Kan också konstatera att hundarnas uppfödare och hon som äger Ebrahs pappa är nästan mer peppade än vad jag är. Hon som har Ebrahs pappa har skrivit massor nu på Facebook om hur kul det ska bli, att det blir pappans första avkomma som tävlar LC och fått mig att lova regelbundna uppdateringar under dagen :p

Måste säga att det känns underbart att inte bara ha kontakt med uppfödaren utan även pappans ägare. Dels gillar jag att ha koll på släktingarna, men det är också skönt att känna att jag inte är ensam om att bry mig om mina hundar, eller hur det nu ska sägas.

Och justja, ägarna till två hundar som jag är extremt förtjust i har bett mig fotografera, så jag behöver inte vara rädd att komma till tävligen utan att få möjlighet att prata med ägarna och beundra hundarna iaf!

Måste säga att det känns underbart att inte bara ha kontakt med uppfödaren utan även pappans ägare. Dels gillar jag att ha koll på släktingarna, men det är också skönt att känna att jag inte är ensam om att bry mig om mina hundar, eller hur det nu ska sägas.

Det här håller jag verkligen med om! Jag och ägaren till Laddas pappa har tät kontakt dels i om att vi är engagerade i klubben, men även för att vi jagar lite ihop och sådär. Han är grym, alltid peppande och uppmuntrande. Skulle lätt gifta mig med honom om han bara varit 20 år yngre :angel: :o :D

Lycka till på tävlingarna!

Det här håller jag verkligen med om! Jag och ägaren till Laddas pappa har tät kontakt dels i om att vi är engagerade i klubben, men även för att vi jagar lite ihop och sådär. Han är grym, alltid peppande och uppmuntrande. Skulle lätt gifta mig med honom om han bara varit 20 år yngre :angel: :o :D

Lycka till på tävlingarna!
Haha! Jag konstaterade precis att min riktiga familj är minimal, men min hundfamilj är enorm :p
Och tack! :D

Sherlock springer alltid före sambon upp för trappan när de varit ute utan mig och därför inte tar hissen. Han får oftast en godis för att han väntar precis ovanför trappen och inte springer vidare i trapphuset. Så även idag... typ.

Sambon grävde fram sista godisen ur fickan och Sherlock slängde sig över den som vanligt. Men så blev han plötsligt stilla, spottade ut godisen och blängde riktigt rejält på sambon. Det var ingen godis utan en liten sten!

Sherlock var fortfarande "grinig" när sambon skrattande kom in genom dörren för han hade ju inte fått nån ersättningsgodis. Ack ve! Så sambon fick gå och fylla på fickorna och när han sträckte fram en riktig godis så var Sherlock mycket skeptisk och luktade länge och väl på den innan den åts upp. :laugh:

Skönt att veta att småsten inte ingår i herrns diet i alla fall!

Skulle vara skönt om min kära mor kunde bestämma sig. I ena stunden går hon och berättar för både familj och bekanta att jag planerar att skaffa en aussie-valp till sommaren och verkar glad för min skull.
I nästa stund vänder hon sig till mig och säger att hon inte tycker att jag borde göra det än, att jag ska meritera Tinja mer, ha större åldersskillnad, jag är ju inte klar med Tinja, bla bla bla.

Det hon inte verkar greppa är att jag är vuxen och har ekonomin, tiden och engagemanget för en till hund. :mad: Jag är bara artig som vill att familjen ska vara okej med det hela, för i slutändan är det mitt eget val och jag kommer skaffa valp oavsett. Klart jag inte är klar med Tinja, men jag längtar verkligen efter att kunna varva träningen mellan två hundar.

Skulle vara skönt om min kära mor kunde bestämma sig. I ena stunden går hon och berättar för både familj och bekanta att jag planerar att skaffa en aussie-valp till sommaren och verkar glad för min skull.
I nästa stund vänder hon sig till mig och säger att hon inte tycker att jag borde göra det än, att jag ska meritera Tinja mer, ha större åldersskillnad, jag är ju inte klar med Tinja, bla bla bla.

Det hon inte verkar greppa är att jag är vuxen och har ekonomin, tiden och engagemanget för en till hund. :mad: Jag är bara artig som vill att familjen ska vara okej med det hela, för i slutändan är det mitt eget val och jag kommer skaffa valp oavsett. Klart jag inte är klar med Tinja, men jag längtar verkligen efter att kunna varva träningen mellan två hundar.
Du bor väl hemma hos dina föräldrar?

Ligger i sängen på ett vandrarhem. Hundarna är trötta efter dagens långa resa och lugna men långa promenad som vi tog när vi kom fram. Det är fortfarande jätteljust här, fåglarna kvittrar och det är varmt! Jag behövde inte ens jacka när vi gick promenad förut! Och så såg jag vitsippor! Just nu funderar jag på om det inte vore en bra idé att flytta till Skåne i alla fall :p

Ligger i sängen på ett vandrarhem. Hundarna är trötta efter dagens långa resa och lugna men långa promenad som vi tog när vi kom fram. Det är fortfarande jätteljust här, fåglarna kvittrar och det är varmt! Jag behövde inte ens jacka när vi gick promenad förut! Och så såg jag vitsippor! Just nu funderar jag på om det inte vore en bra idé att flytta till Skåne i alla fall :p
Skåne fintas med dig. Jag var där i maj en gång och tävlade - behövde skoteroverall...

Skåne fintas med dig. Jag var där i maj en gång och tävlade - behövde skoteroverall...
Det ska regna imorgon och jag har med termobyxor, vinterkängor och vinterjacka till mig. Till hundarna har jag vintertäcken och Aysus varma overall :angel: Jag litar inte(!) på vädret efter att ha varit på en tävling, visserligen i örebrotrakten, i maj någon gång och det var gräsligt kallt, blött och vidrigt då. Det fick t.o.m. komma en traktor och dra loss alla bilar från fältet vi parkerat på... Ingen kom loss på egen hand, inte de med fyrhjulsdrift, inte jag med liten pluttbil (körde Nissan micra då) och inget däremellan heller. Regn är vidrigt ibland.

Vilken dag! Klockan ringde 03 imorse, och jag har landat hemma för 1,5 timma sedan. Min fantastiska Santo har skött sig helt otroligt, och sprungit två fina lopp. Nu värker benen efter 1,3mil, och då har vi bara gått 400m mellan bilen/banan/veterinärbesiktningen ett antal gånger :rofl:

Efter första loppet låg Santo på plats 10/14, i andra loppet fick han bättre poäng och slutade på plats 8/14 med 322poäng! Hund på plats 5, 4 och 3 fick cert så det var nära, inte mycket poängskillnad. Taggad för nästa prov om 2v!

Vi har landat på gården i Norge, efter 12 timmars körning. Fjällvägar är vackra, men oj vad det tar på krafterna att köra så koncentrerat!
Attlså att köra bil... Var i höstas tvungen att köra från nånstans över Örnsköldsvik tillbaka till Ljungaverk UTAN GPS. Hade enbart mitt minne från vägen dit att lita på, fick alltså köra helt på känsla :rofl: Snacka om koncentrerad körning!

Attlså att köra bil... Var i höstas tvungen att köra från nånstans över Örnsköldsvik tillbaka till Ljungaverk UTAN GPS. Hade enbart mitt minne från vägen dit att lita på, fick alltså köra helt på känsla :rofl: Snacka om koncentrerad körning!
På den gamla goda tiden när jag jobbade med hovslageriet så var inte GPS i telefonen standard. Gissa vad timmar jag snurrat runt och letat efter obskyra adresser ute i obygd!

Hundarna firade att vi var tillbaka på "muskelbyggargården". Karla var som en död sill efter fem minuter, hårt att gå från danskt plattland till norska kullar på tre veckor ;) :rofl: Boss är faktiskt kvar hemma på gården, första gången han är hos hundvakt så länge, mattehjärtat blöder men hunden ska enligt uppgift vara jättenöjd och inte sakna mig alls :rage:

På den gamla goda tiden när jag jobbade med hovslageriet så var inte GPS i telefonen standard. Gissa vad timmar jag snurrat runt och letat efter obskyra adresser ute i obygd!

Hundarna firade att vi var tillbaka på "muskelbyggargården". Karla var som en död sill efter fem minuter, hårt att gå från danskt plattland till norska kullar på tre veckor ;) :rofl: Boss är faktiskt kvar hemma på gården, första gången han är hos hundvakt så länge, mattehjärtat blöder men hunden ska enligt uppgift vara jättenöjd och inte sakna mig alls :rage:
Jag hade inte ens en karta :p Telefonen klarade sig som GPS hela vägen upp, men när jag skulle hem var jag tvungen att ha den avstängd ända tills jag kom till "eh, här känner jag typ igen mig" och då kunde jag ringa mamma :rofl:

Men gud vad härligt med Norge, jag vill vandra där :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 110
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat