Är de gjorda av socker?Regn,regn o mer regn.............hundarna klättrar på väggarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är de gjorda av socker?Regn,regn o mer regn.............hundarna klättrar på väggarna.
Regn,regn o mer regn.............hundarna klättrar på väggarna.
Japp Nej men jag är och så är dom bara 5 mån och blir blöta in på bara skinnet,då kommer förkylningar som ett brev på posten.Är de gjorda av socker?
Det vädret skulle vi få imorgon vid lunch tidDet öste ner här hela dagen igår, idag har det varit sol och nästan sommarvärme! Vi njöt i över 1h i rastgården vid lunch
Ja hon har ju inga hämningar,går ut i vilket skitväder som helst Hon kräver inte ens att jag ska täcka henneDe får väl lära sig av tant Gissa, eller hur @dobbis
Jag kommer förbi tävlingsplatsen imorgon! En bekanting har både afghan och saluki, men samåker med en som har afghan och den personen vill hem imorgon. Såå jag ska hämta bekanting på tävlingsplatsen, sova på vandrarhem och tävla på söndagen. Vi kanske lyckas ses imorgon då? Jag vet inte när jag kommer fram visserligen, men jaImorgon är det dags för årets första samt Santos första lure coursing prov avresa 04.20..... Vet. besiktning för hans klass 6-6.30 sedan första start vid 8.
Jag kommer förbi tävlingsplatsen imorgon! En bekanting har både afghan och saluki, men samåker med en som har afghan och den personen vill hem imorgon. Såå jag ska hämta bekanting på tävlingsplatsen, sova på vandrarhem och tävla på söndagen. Vi kanske lyckas ses imorgon då? Jag vet inte när jag kommer fram visserligen, men ja
Alltså när man ringer på en jakthundsras, och frågar lite allmänt vad de gör med hundarna, och får till svar; "JAG ställer ju ut, men det är ju absolut inte ett krav från min sida som uppfödare att mina valpköpare ska göra, det är mest för att jag tycker det är ett bra kvitto på min uppfödning. Sen tror jag att börjar man väl ställa ut, så kommer man falla för det!"
Detta är alltså en jakthund.....
Samma ras?Idag har jag tagit första steget mot en eventuell valp i framtiden . Det känns asläskigt och som om jag inte bryr mig om Svansson
Men samtidigt väldigt bra, för jag tror att det kan vara en vettig uppfödare efter att ha kollat runt på hens sida, på statistik, på hens svar samt att jag, tack vare en bukefalist här inne, fått kontakt med en valpägare vars hund verkar vara precis vad jag önskar mig i en ny familjemedlem.
Det blir dock tidigast 2018 så det är ett tag kvar, men hellre noggrant planerande än "ska bara åka och kolla på valp men inte ringa någon"
Japp, men förhoppningsvis mycket vettigare avelSamma ras?
Det lär ju inte vara allt för många salukis där imorgon, så ser du oss får du hojta tillAha! Ja jag såg att afghanerna var flyttade till imorgon det kanske vi gör då ja!
Lugnt och fint!Idag fyller min Nalle 10 år Inte klokt vad tiden går fort! Istället för kalas blev det massa vallning, tror alla hundarna tyckte det var en bättre idé
Tripp ligger och tittar på
Avslutade med att träna singling (att hålla bort ett får från flocken) med Fred, har haft fokus på det i vinter och det går bättre och bättre
Tack, jag har som mål att det ska gå i skritt eller lugn trav Sedan underlättare det att Fred är fantastikt rolig att samarbeta med Tycker man ser alldeles för många ekipage på tävling där fåren tokspringer genom en hel bana, tycker att det borde leda till avdrag för dålig djurhantering så som det kan ske på nötsidan!Lugnt och fint!
Ja, det borde verkligen vara poängmässigt utrymme att bestraffa för högt tempo. Alternativt ha en idealtid för moment drivning, som det är idag tjänar ju ekipagen på att hålla högt tempo på drivningen och sen ha gott om tid på sig i närarbetet. En del bantider är så snåla att vi som vill ha djuren i skritt eller trav inte har en chans att hinna singlaTack, jag har som mål att det ska gå i skritt eller lugn trav Sedan underlättare det att Fred är fantastikt rolig att samarbeta med Tycker man ser alldeles för många ekipage på tävling där fåren tokspringer genom en hel bana, tycker att det borde leda till avdrag för dålig djurhantering så som det kan ske på nötsidan!
Ja, jag håller med! Jag har ju inte tävlat så länge men jag reagerade på en gång att systemet är lite skevt utformat och inte premierar god djurhantering. Jag har pratat med många jag träffat på tävling och kurser om detta och en del håller med och många ser ut som de aldrig ens har tänkt på det hela!Ja, det borde verkligen vara poängmässigt utrymme att bestraffa för högt tempo. Alternativt ha en idealtid för moment drivning, som det är idag tjänar ju ekipagen på att hålla högt tempo på drivningen och sen ha gott om tid på sig i närarbetet. En del bantider är så snåla att vi som vill ha djuren i skritt eller trav inte har en chans att hinna singla
Japp, men förhoppningsvis mycket vettigare avel