Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
MT för vår lilla vita herdehundtjej idag! Jag hade fixat barnvakt så både jag och maken kunde åka,men det sket sig... jag fick halsfluss och sonen maginfluensa :yuck:
Jaja make och hund fick helt enkelt åka själva!
Jag vankade av och an här hemma, kollade mobilen 3000 ggr,minst. Till slut kom ett sms! Men då ville han inte säga hur det gått :mad:
Efter en stunds hotande och tjatande:
469 poäng blev det! Godkänt! 5:a på skott.

Om man ska se till rasen är jag mycket nöjd! :up:

@Fisherling
Jag har ett nära band till min mamma och bror, liksom sambon har nära band till sin familj. Mamma (och svärmor) brukar också ha åsikter om ditt och datt. Försöker låta det gå in genom ena örat och ut genom andra :p.
Jag "flyttade hem" igen när jag var typ 27, byggde eget hus på uppväxtgården. Det gör ju att föräldrarna får lite ohälsosamt stor insikt i min vardag, men är väldigt värdefullt med gnerationsboende ändå. I början ifrågasatte de mina prioriteringar på får och hundar, men sen resignerade de lite och nu stöttar de mig tom när jag planerar för framtida valpkull. Jag tror det är nyttigt att lyssna på välmenande råd, men kanske inte alltid rätt att följa dem ;)

Jaha... vaknade 4 av att Aysu var orolig. Då hade jag drömt att vi redan varit på tävlingen och började fundera på om vi skulle åka hem direkt när jag ändå var vaken :rofl: (Jag hoppas dock att det var en sanndröm när det gäller vilka placeringar mina hundar fick.. :angel: )

Vid 5 vaknade jag till igen, då tänkte Aysu spy. Det är luddig heltäckningsmatta på vandrarhemmet... Som tur är så har vi duschen i rummet bredvid och jag hann faktiskt få in henne där. Upp kom en benbit som hon inte lyckats smälta, så det var iaf inga konstigheter med något om än lite otrevligt.

Nu är klockan 5:34, hundarna är rastade och har fått frukost, jag har packat ihop lite och undrar om det kommer gå att sova mer. Börjar bli hungrig också, men det dröjer 2 timmar innan frukost serveras här. Jag är ju van vid att vakna 5 på vardagarna... Ska se om det går att sova lite i alla fall. Nu visar i alla fall väderprognosen att det ska bli fint väder igen, så nu är jag tävlingspepp!

Skriver lite mer eftersom jag har tråkigt :p

Sitter nu på vandrarhemmet, har sovit otroligt bra inatt och fler timmar än vad jag gjort någon natt de senaste månaderna. Jag har packat ihop våra grejer, vi har ätit frukost och om en knapp timme kanske det kan få vara dags att åka. Det är så många tävlande idag att det blev väldigt sen tid för veterinärbesiktningen för oss. Känns konstigt med så lång sovmorgon!

Jag är också mycket stolt över mina dårar redan nu. När jag skulle gå och äta frukost så lämnade jag dem helt enkelt i rummet. De har aldrig varit här förut, inget här luktar hemma eftersom inte ens sängkläderna är våra.. och när jag kom tillbaka låg båda två lugnt i sängen. Jag har alltid tagit för givet att sådant inte går, har hört så mycket om hundar som rivit hotellrum, själv haft hundar som inte kunnat vara ensamma på nytt ställe förrän de hunnit bo in sig lite osv. Men mina två fixar det, utan problem. Så otroligt skönt!

Idag ska den här snusmumrikan få sig ett bad och en klippning :heart

12E134E6-9C6A-4A81-8F6E-D1F072E036EC_zpsu55ib5ye.jpg

Lika bra att passa på när det är snöoväder ute :meh:

Skriver lite mer eftersom jag har tråkigt :p

Sitter nu på vandrarhemmet, har sovit otroligt bra inatt och fler timmar än vad jag gjort någon natt de senaste månaderna. Jag har packat ihop våra grejer, vi har ätit frukost och om en knapp timme kanske det kan få vara dags att åka. Det är så många tävlande idag att det blev väldigt sen tid för veterinärbesiktningen för oss. Känns konstigt med så lång sovmorgon!

Jag är också mycket stolt över mina dårar redan nu. När jag skulle gå och äta frukost så lämnade jag dem helt enkelt i rummet. De har aldrig varit här förut, inget här luktar hemma eftersom inte ens sängkläderna är våra.. och när jag kom tillbaka låg båda två lugnt i sängen. Jag har alltid tagit för givet att sådant inte går, har hört så mycket om hundar som rivit hotellrum, själv haft hundar som inte kunnat vara ensamma på nytt ställe förrän de hunnit bo in sig lite osv. Men mina två fixar det, utan problem. Så otroligt skönt!
Det är guld värt. Även mina dårar lämnas utan problem i främmande rum på främmande plats - även Skalman som aldrig varit på resande fot kunde lämnas på vandrarhemmet när vi var på specialen nyligen :) Att dom sedan börjar skrika och pussa ihjäl mig när jag kommer tillbaka är en annan sak.....:cautious::D

Första agilitypasset idag sedan lillpumin skadade tassen för tre veckor sedan. Det gick jättebra!! Det var nog bra att han fått vila från gungbrädan för nu travade han upp och ställde sig i "lekställning" istället för att lägga sig ner när jag hjälpte till att slå över den. Slalom (vår andra stora utmaning) gick också jättebra! Vi har övat slalom på hemmaplan typ hela vintern och idag var första gången jag testade på plan, ställde upp det som en smal allé igen. Mest nöjd är jag ändå över hans engagemang, han bjöd verkligen till och tyckte det var kul :)

Häromdagen gick en granne aka min chefs bror genom stallplan med en hundaggressiv ridgebackhane. Gripa var ute lös och kom och hälsade innan jag hann med, dom har träffats innan så det var okej, Viggo satt i bilen men hoppade ut och fick ist äta lite godis. Allt gick bra även om jag tycker att denna hunden är riktigt obehaglig, säger inget, bara helt stel och spänd. Den har dessutom nästan dödat en annan hund och får nu inte vara lös..

I varje fall så tänkte jag att okej, men då går han nog inte förbi här mer eftersom att han vet att hundarna är lösa här när jag jobbar. Man kan gå runt på båda sidorna om stallet så det är inget måste att gå där heller.
Idag kom han igen. Denna gången satt Gripa och Viggo i buren i bilen och Viggo börjar skälla, som han alltid gör i bilen eller om han sitter trångt/fast/inte jag står bredvid.Gripa är duktig och är tyst. Men precis när han går förbi bilen så låter han hunden hoppa in med framtassarna i bagaget och attackerar buren med skall, morr och bett (hör hur det smäller) O_o:crazy::rage:

Jag blev ärligt talat så snopen och chockad att jag inte visste vad jag skulle säga och försökte komma på något hyffsat bra (eftersom att det är chefens bror..) men fick kortslutning :banghead:

Tänkte jag skulle prata med honom om jag träffar honom och be honom att skicka ett sms så jag kan sätta in hundarna i bilen och stänga luckan eftersom att han inte orkar hålla hunden (:angel:) och jag inte vill att den ska attackera min hundar (såklart, men uppenbarligen inte för alla..)
Annars får jag prata med min chef och förklara läget. För det där är ju verkligen inte okej. Jag hoppas verkligen inte Gripa som precis blivit mer trygg med andra hundar igen tog åt sig av detta. Hon har hälsat så neutralt och lugnt utan ett ljud och nu detta :( Vill verkligen inte ha en hund som har problem med hundar igen.. Hatar människor.

Jag "flyttade hem" igen när jag var typ 27, byggde eget hus på uppväxtgården. Det gör ju att föräldrarna får lite ohälsosamt stor insikt i min vardag, men är väldigt värdefullt med gnerationsboende ändå. I början ifrågasatte de mina prioriteringar på får och hundar, men sen resignerade de lite och nu stöttar de mig tom när jag planerar för framtida valpkull. Jag tror det är nyttigt att lyssna på välmenande råd, men kanske inte alltid rätt att följa dem ;)

Precis så har jag ju det också, fast jag "flyttade hem" när jag var 25 :D
Håller med till punkt och pricka.

Hemma efter första tillfället på instruktörsutbildningen, slut i huvudet. Som tur är verkar även hunden helt färdig så nu blir det soffan och skräptv :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 111
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka