Norge, vallhundar och sauesank:
https://tv.nrk.no/program/DNPR65002016/gjeterhundene-paa-reinoeya
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Det er problemer med å spille av mediainnholdet."Norge, vallhundar och sauesank:
Äh, jag kan ju se det, även i sverige?"Det er problemer med å spille av mediainnholdet."
Känner lite samma sak :P@Fisherling
Jag har ett nära band till min mamma och bror, liksom sambon har nära band till sin familj. Mamma (och svärmor) brukar också ha åsikter om ditt och datt. Försöker låta det gå in genom ena örat och ut genom andra .
Jag "flyttade hem" igen när jag var typ 27, byggde eget hus på uppväxtgården. Det gör ju att föräldrarna får lite ohälsosamt stor insikt i min vardag, men är väldigt värdefullt med gnerationsboende ändå. I början ifrågasatte de mina prioriteringar på får och hundar, men sen resignerade de lite och nu stöttar de mig tom när jag planerar för framtida valpkull. Jag tror det är nyttigt att lyssna på välmenande råd, men kanske inte alltid rätt att följa dem@Fisherling
Jag har ett nära band till min mamma och bror, liksom sambon har nära band till sin familj. Mamma (och svärmor) brukar också ha åsikter om ditt och datt. Försöker låta det gå in genom ena örat och ut genom andra .
Känner lite samma sak :P
Det är guld värt. Även mina dårar lämnas utan problem i främmande rum på främmande plats - även Skalman som aldrig varit på resande fot kunde lämnas på vandrarhemmet när vi var på specialen nyligen Att dom sedan börjar skrika och pussa ihjäl mig när jag kommer tillbaka är en annan sak.....Skriver lite mer eftersom jag har tråkigt
Sitter nu på vandrarhemmet, har sovit otroligt bra inatt och fler timmar än vad jag gjort någon natt de senaste månaderna. Jag har packat ihop våra grejer, vi har ätit frukost och om en knapp timme kanske det kan få vara dags att åka. Det är så många tävlande idag att det blev väldigt sen tid för veterinärbesiktningen för oss. Känns konstigt med så lång sovmorgon!
Jag är också mycket stolt över mina dårar redan nu. När jag skulle gå och äta frukost så lämnade jag dem helt enkelt i rummet. De har aldrig varit här förut, inget här luktar hemma eftersom inte ens sängkläderna är våra.. och när jag kom tillbaka låg båda två lugnt i sängen. Jag har alltid tagit för givet att sådant inte går, har hört så mycket om hundar som rivit hotellrum, själv haft hundar som inte kunnat vara ensamma på nytt ställe förrän de hunnit bo in sig lite osv. Men mina två fixar det, utan problem. Så otroligt skönt!
Jag "flyttade hem" igen när jag var typ 27, byggde eget hus på uppväxtgården. Det gör ju att föräldrarna får lite ohälsosamt stor insikt i min vardag, men är väldigt värdefullt med gnerationsboende ändå. I början ifrågasatte de mina prioriteringar på får och hundar, men sen resignerade de lite och nu stöttar de mig tom när jag planerar för framtida valpkull. Jag tror det är nyttigt att lyssna på välmenande råd, men kanske inte alltid rätt att följa dem
YepÄr det max 5 kullar man få ta på en tik innan det blir avelstopp?
Enl jordbruksverket ja,men det vanligaste är att ta 2 eller 3 om tiken är jävligt bra. (jag har aldrig tatt 3 kullar på samma tik)Är det max 5 kullar man få ta på en tik innan det blir avelstopp?