Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mäter upp maten, ställer ner skålarna, inom typ 2 minuter har alla 5 ätit upp, tar upp skålarna :D.

Mina är som sagt 5 st, de äter 3 ggr om dagen.
Ja så har jag kunnat göra när jag har haft mer än en innan, men Tanten är för fin för att vräka i sig mat oavsett vad jag serverar :meh:

Ja så har jag kunnat göra när jag har haft mer än en innan, men Tanten är för fin för att vräka i sig mat oavsett vad jag serverar :meh:

Om mina hundar inte äter, så tar jag bara bort maten . Personligen skulle jag aldrig ha matskålar stående framme i mer än typ... 5-7 min? Är de inte hungriga då så tar jag bort det och så erbjuder jag dem nästa gång det är dags för mat. Till slut blir de hungriga nog och äter (de fem jag har nu har jag dock aldrig behövt ta undan mat för, alla äter med god aptit :D)

Om mina hundar inte äter, så tar jag bara bort maten . Personligen skulle jag aldrig ha matskålar stående framme i mer än typ... 5-7 min? Är de inte hungriga då så tar jag bort det och så erbjuder jag dem nästa gång det är dags för mat. Till slut blir de hungriga nog och äter (de fem jag har nu har jag dock aldrig behövt ta undan mat för, alla äter med god aptit :D)
Samma här. Ställer ner skålen, säger hundens namn och fortsätter tills alla har fått sin skål. Den som äter långsammast får först osv.

Stöld ur andras skålar förekommer inte. Fodrar en gång om dagen.

Släpade med hundarna på cykeltur efter jobbet idag. 10km på sandväg och när vi var nästan hemma började det regna. Aysu var allt annat än glad, hon är van vid att få mat när vi kommer hem, inte ge sig ut och motionera :p

Det känns i alla fall väldigt bra att ha varit ute så. Imorgon blir det långpromenad med lösspring och efteråt ska Ebrah få stretching. Sedan blir det vilodag för dem på lördag när vi åker ner till Skåne och på söndag är det tävling. Ska bli mycket spännande!

Och justja. Jag har upptäckt ett nytt sätt att klippa klor på, när det gäller Ebrah. Hon har ju inte varit enkel med det direkt, men nu har hon bestämt sig för att det är helt ok om hon får stå upp! Sååå jag lyfter hennes tassar precis som man lyfter hovarna på en häst och sedan klipper jag klorna. Tar inte många sekunder att klippa alla och hon står helt still och lugnt under tiden! Hoppas att hon kan gilla någon smidigare metod i framtiden bara. Det är så bökigt att stå ihopkurad och klippa...

Släpade med hundarna på cykeltur efter jobbet idag. 10km på sandväg och när vi var nästan hemma började det regna. Aysu var allt annat än glad, hon är van vid att få mat när vi kommer hem, inte ge sig ut och motionera :p

Det känns i alla fall väldigt bra att ha varit ute så. Imorgon blir det långpromenad med lösspring och efteråt ska Ebrah få stretching. Sedan blir det vilodag för dem på lördag när vi åker ner till Skåne och på söndag är det tävling. Ska bli mycket spännande!

Och justja. Jag har upptäckt ett nytt sätt att klippa klor på, när det gäller Ebrah. Hon har ju inte varit enkel med det direkt, men nu har hon bestämt sig för att det är helt ok om hon får stå upp! Sååå jag lyfter hennes tassar precis som man lyfter hovarna på en häst och sedan klipper jag klorna. Tar inte många sekunder att klippa alla och hon står helt still och lugnt under tiden! Hoppas att hon kan gilla någon smidigare metod i framtiden bara. Det är så bökigt att stå ihopkurad och klippa...
Så klipper min far sina hundar, och har gjort dom senaste ca 10 åren. Sen han bytte metod har han aldrig haft problem med att hundarna tycker det är jobbigt - inte ens basseten som skrek som om kniven satt i henne så fort hon kände sig lite förnärmad.

Så klipper jag dobbarna,småkräken lägger jag på rygg mellan benen.

Även fast det bitvis ösregnade på träningen så måste jag säga att det gick fantastiskt bra! Hund har börjat göra fina ingångar och söka sig till rätt position helt automatiskt då vi har belönat upp värdet på min vänstra sida, koppeldragandet var nästan obefintligt (nåja) och fokuset är mycket bättre! Kunde till och med göra några kedjor.

Och snart är det påsk! Då ska ska hon bo hos mig under lovet :)

Jag fick vara med om något väldigt speciellt idag :love:
17554030_10208139376910226_309485374769366117_n.jpg

Fick till och med hjälpa till genom att hålla en av dem när navelsträngen skulle knytas, så liten och ynkligt man kan vara :love:
Jag gissade även rätt på alla kön :rofl:

Joo, men det har jag ju gjort ett par år. Den här våren har varit extremt överjävlig!

Nejdå. Du har bara förträngt. Det är ungefär som föräldrar som glömmer hur småbarnsåren var och skaffar fler barn, de enda som bor kvar här nere är de som glömmer eländet säsong till säsong. :cautious:

Sitter och spånar lite och började fundera på en sak. Håller ju på att utbilda Minn till Npf-hund (neuropsykiatrisk funktionsnedsättning). Vi ska snart göra vår examination. Tror ni att det skulle kunna finnas ett intresse hos medlemmarna i en brukshundsklubben att jag och Minn kommer dit och berättar om vår resa och vårat liv och ger dem som är där möjlighet att ställa frågor? Jag kommer såklart bara kunna svara utifrån oss. Jag kommer vara där som privatperson, inte från föreningen vi utbildar oss genom. Tänker att assistanshundar inte är så vanliga och npf-hundar är ännu ovanligare. Många har npf-diagnoser men jag tror inte så många vet att npf-hundar finns.

Jag vet att inlägget är rörigt. Jag skriver som jag tänker.

Jag tror det är väldigt olika beroende på klubb, olika klubbar har olika inriktningar. Vi håller på med en föreläsningsserie nu där du hade varit ett perfekt inslag, andra klubbar har inte den sortens aktiviteter och då kanske det är svårare att få till intresset. Om du inte tänkt rikta dig till någon specifik klubb kanske du kan höra dig för på flera runtomkring?

Igår var jag så himla glad över hundarna, de jobbade så bra på alla uppgifter som jag gav dem:love:

Idag är de kräk, de har bråkat, den ena behöver nog få en dos antibiotika i morgon (ska prata med vet då igen). Det gör mig så trött och ledsen, de ligger gärna typ på varandra och trivs bra ihop. Men ibland bara smäller det, jag har ingen aning om varför denna gången:( det gör mig ledsen att behöva sära dem åt (eftersom de funkar skitbra tillsammans 99 ggr av 100), men jag vill inte komma ut till hundar med hål i...

Calibra har redan haft 2 fästingar och i går tog jag en på mig själv och en på Skägget. I dag tog jag två till på honom. Det verkar bli ett överjävligt fästingår. Har en Bravecto kvar sen i fjol till Skägget, den ska han få nu. Mamma mu ska få sin med. Lilla S har en kvar. Hon fick på samma vikt som systrarna så jag ger den till Calibra. Får höra med blivande fodervärden till Criga vad hon vill ge i framtiden. Annars ser vi till att få ut en Bravecto till henne med.

snuskdjur :wtf:

precis - annars äter någon annan upp det om man inte är snabb :p
Japp, Gissa åt 2 frukostar i går,Bambi gick iväg och jag hade fullt upp med att fodra dom andra 5, idag försökte hon få 2 kvällsmatar,men jag hörde ändå in till toa att hon helt enkelt gick fram till Bambi o sa STICK! Så det sket sig :mad:
Men Bambi åt 2 frukostar idag för en av grabbarna lämnade sin skål :banghead::banghead: tyvärr har både hon o pisse redan något kilo för mycket runt midjan

Calibra har redan haft 2 fästingar och i går tog jag en på mig själv och en på Skägget. I dag tog jag två till på honom. Det verkar bli ett överjävligt fästingår. Har en Bravecto kvar sen i fjol till Skägget, den ska han få nu. Mamma mu ska få sin med. Lilla S har en kvar. Hon fick på samma vikt som systrarna så jag ger den till Calibra. Får höra med blivande fodervärden till Criga vad hon vill ge i framtiden. Annars ser vi till att få ut en Bravecto till henne med.

snuskdjur :wtf:
Har inte sett några fästingar än,men efter att förste men här inne skrev om dom så fick både Gissa och Bambi en pilla var.

Jag tror det är väldigt olika beroende på klubb, olika klubbar har olika inriktningar. Vi håller på med en föreläsningsserie nu där du hade varit ett perfekt inslag, andra klubbar har inte den sortens aktiviteter och då kanske det är svårare att få till intresset. Om du inte tänkt rikta dig till någon specifik klubb kanske du kan höra dig för på flera runtomkring?

Tänkte höra med den som är både ordförade och utbildningsansvarig i den bk jag är med och som jag hållit kortkurser hos i vinter. Kollar evetuellt med en av de andra klubbarna i närområdet också.

Har inte sett några fästingar än,men efter att förste men här inne skrev om dom så fick både Gissa och Bambi en pilla var.
Sambo hittade en på Crigas öra nu innan han åkte till jobbet. Måste vara rekord!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 556
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka