Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha.. nu har de gjort det lättare för vinthundar att ställas ut i bruksklass igen... Förut behövde hunden bara ha tävlat en gång med hyfsat resultat, sedan ändrade de så att de skulle presterat bra på två internationella prov med ett år och en dags mellanrum mellan tävlingarna. Pga den ändringen har tex Aysu inte fått ställas i bruksklass trots att hon utan tvekan var bland de bästa lc-hundarna i landet senast hon var igång och tävlade. jag tyckte det var fånigt och uppenbarligen höll andra med, för nu har de ändrat så att även nationella prov räknas, vilket gör det hela mycket lättare (det anordnas ca 2 internationella prov per år, ca 8 nationella).

Det må väl vara en sak. Meeen nu har de också ändrat så att det ska bli lättare att ta lure coursing-championat... i alla fall det internationella. Om jag inte minns fel så var det tre cacil i två länder eller två cacil och två reserv-cacil som gällde. Nu räcker det med två cacil eller ett cacil och två reserv-cacil. Jag fattar inte varför. Varför ska det vara lätt att ta championat? Visst, det är inte lätt ändå, men det var väl bra som det var innan...

Nåja... jag ska ändå inte ställa ut och Aysu har ändå inte tävlat utomlands än, så det är inte direkt så att det påverkar oss just nu. Däremot blir det ju dåligt när de ändrar reglerna från år till år. Hoppas att de åtminstone håller sig till de här reglerna några år nu så att man vet vad som gäller.

Jag tror att vi har blivit lurade av norska ägaren(uppfödare).

Vår Eurasier apporterar (om än med tveksam metod emellanåt), jagar fåglar och hon äter ALLT tänkbart man ger henne.

Det måste vara falsk marknadsföring. Det är knappast en Eurasier jag har fått hem. :angel:

Skämt åsido. Fick höra av många Eurasierägare att de är matkräsna, så är det i alla fall inte för oss. Den här äter allt - inklusive bajs av olika slag. :meh:

Jag tror att vi har blivit lurade av norska ägaren(uppfödare).

Vår Eurasier apporterar (om än med tveksam metod emellanåt), jagar fåglar och hon äter ALLT tänkbart man ger henne.

Det måste vara falsk marknadsföring. Det är knappast en Eurasier jag har fått hem. :angel:

Skämt åsido. Fick höra av många Eurasierägare att de är matkräsna, så är det i alla fall inte för oss. Den här äter allt - inklusive bajs av olika slag. :meh:
:turd: är ju gott! /Lemmy
Man kan rulla sig i :turd: det är jättemysigt! /Zeppe
:angel:

:rofl:

:turd::turd::turd:
Nicki kommer tillbaka imorgon. Hon är för "på" på den äldre tiken och han är rädd att det ska smälla. Men han är hemskt förtjust i henne och säger att det är det bästa råämne han har träffat. Så surt, jag hoppades verkligen att det skulle funka :cry:

Varit medlem ett tag här men aldrig skrivit. Har en jaktcocker på två år som jag har gått introduktionskurs mot räddning med. Tyvärr blev han skadad och har varit i konvalescens i ett halvår. Men nu är vi igång igen, förhoppningsvis kan vi ta upp utbildningen mot räddningshund igen om någon kurs startar i närheten snart. Förutom det är det jakt och bruks som gäller. Till hösten ska jag försöka hinna med lite jaktprov och i vår ska appellen gå av stapeln hade jag tänkt!
En liten hund med stor motor är han och jag kunde inte vara nöjdare. I år hoppas jag också på att allt klaffar så att en till träningskamrat kan komma in i mitt liv.
DSC_0219.jpg

Varit medlem ett tag här men aldrig skrivit. Har en jaktcocker på två år som jag har gått introduktionskurs mot räddning med. Tyvärr blev han skadad och har varit i konvalescens i ett halvår. Men nu är vi igång igen, förhoppningsvis kan vi ta upp utbildningen mot räddningshund igen om någon kurs startar i närheten snart. Förutom det är det jakt och bruks som gäller. Till hösten ska jag försöka hinna med lite jaktprov och i vår ska appellen gå av stapeln hade jag tänkt!
En liten hund med stor motor är han och jag kunde inte vara nöjdare. I år hoppas jag också på att allt klaffar så att en till träningskamrat kan komma in i mitt liv.
DSC_0219.jpg

Wow vad läcker :love:

DSC_0219.jpg

ÅH! Jag smälter! Vilken vacker hund :love:

DSC_0219.jpg
:love: :love: :love:

Rensade ur frysen för ett par dagar sen. Slängde ut två halvliters burkar med ärtsoppa som hade spruckit, glömde tydligen slänga dessa när jag slängde resten ( frysen står i källaren). Kommer ner i källaren igår kväll för att sätta igång en tvätt och ser att Bobber har öppnat och ätit sagda ärtsoppa. :cautious::wtf: Förberedde mig för en natt med kass hund och en massa rännande in och ut, men näää. Järnmagen är igång igen, bortsett från ett par fisar som luktade ruttet Avlopp och gödsel så har han varit helt normal. :eek:

Måste vara hans lott i livet och vad han fått från sina fyra raser- en mage som tål allt!! :D

DSC_0219.jpg

Åh, han är ljuvlig :love: Varifrån är han?

Wow min hund - "vaktskällde" igår :D hon är ju urusel vakthund i vanliga fall - skäller aldrig när någon kommer in på gården utan springer och "svansar" och är glad över besök. vi övar på att hon ska komma till mig eller stanna på plats och inte vara ivägen för inkörande bilar ;) Hon kan skälla lite om någon knackar på dörren men skäller ju inte ens när andra hundar skäller.

men igårkväll var sambon iväg på hockey och han kom hem efter jag gått och lagt mig. jag hade låst dörren men han hade tydligen inte tagit med nycklarna så han gick och knackade på altandörren som är i sovrummet. Då verkligen "Vaktskällde" hon :D skönt att veta att hon är lite på alerten om det smyger skumma män utanför dörren ;) sen när hon såg att det var husse så var det idel svansviftning igen :heart

I eftermiddag ska jag och pälsmonster på noswork-kurs, ska bli så spännande och på måndag börjar Agility-kursen. Nu jäklar ska han bli aktiverad så det skriker om det :laugh::rofl:
Måste höra mig för om en ny frisör också, då den förra tar tjänstledigt from maj på obestämd framtid
Pälsmonster är väldigt pälsig just nu

Tinja har nu fått tandintyg! Blev även vaccinerad mot kennelhosta och fick en grundlig genomgång av kroppen. Fullt frisk och i fin form :D
17554225_10208136892728123_4300608979065755702_n.jpg

Hon charmade veterinären som var helt fascinerad över hennes slanka kropp, tydligen får hon bara in jättestora, jättefluffiga aussies :angel:

Tinja har nu fått tandintyg! Blev även vaccinerad mot kennelhosta och fick en grundlig genomgång av kroppen. Fullt frisk och i fin form :D
17554225_10208136892728123_4300608979065755702_n.jpg

Hon charmade veterinären som var helt fascinerad över hennes slanka kropp, tydligen får hon bara in jättestora, jättefluffiga aussies :angel:
Pratar ofta om hundpälsar med sambon (vet inte varför, det kommer bara upp med jämna mellanrum :laugh:) och använder alltid Tinja som mitt exempel på vad jag tycker är en snyggt/bra pälsad vovve av den typen.

Jag ringde till djursjukhuset igår och lillskruttan fick till för ultraljud på måndag för att se hur det ser ut med livmodern. Förhoppningsvis ser allt bra ut men det känns iaf skönt att få det kollat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 552
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 105
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat