Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet varken ut eller in längre när det gäller lillfrökens löp. De senaste tre löpen har inträffat med 2,5 månaders mellanrum, den 3/4 gjordes ultraljud på henne och allt såg normalt ut. Problemet nu är att det här löpet aldrig vill sluta, i normala fall löper hon i 3 veckor men nu har det pågått i över 4 veckor. :confused:

Vi är för närvarande kattvakter åt en ung och mycket busig kattfröken (väldigt stor skillnad mot vår gamla tjockis när det komme till busighet, rörlighet och aktivitetsnivå) och blev väckta av densamma för en stund sedan.

Efter lite bestyr så går vi och lägger oss igen och jag försöker lite halvhjärtat busa med katten genom att låta henne jaga ovanpå täcker (mina händer under täcket). INTE okej hälsar Svansson som den surgubbe han är. Efter första attacken flyger han upp från, vad jag tror är, sovande och ger katten onda ögat :o :D Han är verkligen en polis när han sätter den sidan till och jag är glad över att han iaf inte började skälla :up:

Katten tittade mest på honom, spatserade iväg lite förnärmad och Svansson kunde somna om med en suck. Det är en himla tur vi inte bor med aktiv kattunge i vanliga fall :D

Vet varken ut eller in längre när det gäller lillfrökens löp. De senaste tre löpen har inträffat med 2,5 månaders mellanrum, den 3/4 gjordes ultraljud på henne och allt såg normalt ut. Problemet nu är att det här löpet aldrig vill sluta, i normala fall löper hon i 3 veckor men nu har det pågått i över 4 veckor. :confused:

Låter som att det börjar bli dags att fundera på kastrering. Jobbigt för alla om hon ska löpa så oregelbundet, ofta och länge.

Kan tipsa om att Marianne Klima visade vallning med sin Bits i dagens djursjukhuset på svt1 också. Jag har inte sett det dock, de verkar sega som sjutton med att få ut det på play! :(

Vet nån om sjuan går att se via webben? Det lutar åt att bli en lugn natt i fjöset så jag tar tacksamt emot underhållning...
Ahh det såg jag av en ren slump, trodde inte det var nya avsnitt. (Såg på play)
Halvt KL
Alltid lika fascinerande att se en BC jobba, även om det inte var så mycket vi fick se. Den där andra vallhundsrasen på två ben ger jag väl kanske inte så mycket för dock:angel:

Igår kastrerades Otis och allt gick bra :)
Han var lite orolig igår, men verkar ha sovit bra i natt. Varken jag eller sambon har vaknat i alla fall.

Igår fick Ladda träna apportering, det var alldeles för länge sedan sist! Hon tyckte det var så jäkla roligt :D Knäpp-maja. Var tvungen att be sambon komma ut och filma, hon gick verkligen all in, tjuvstartade och allt :laugh:

Igår fick Ladda träna apportering, det var alldeles för länge sedan sist! Hon tyckte det var så jäkla roligt :D Knäpp-maja. Var tvungen att be sambon komma ut och filma, hon gick verkligen all in, tjuvstartade och allt :laugh:

Åh man ser verkligen hur ROLIGT hon har! Vad häftigt det måste vara att träna något där själva aktiviteten också är supermegarolig för hunden, inte bara belöningen efteråt...!? Life goalz :love: (Sen förstår jag att det också är en massa finlir och tråkiga/svåra moment som ska nötas in osv men det struntar jag i nu :D ;))

Igår kastrerades Otis och allt gick bra :)
Han var lite orolig igår, men verkar ha sovit bra i natt. Varken jag eller sambon har vaknat i alla fall.

Det ser så roligt ut. :love:

En fråga. Som jag har försåt det så vill man inte ha en hund som har en benägenhet att bita fåren (vilket känns självklart djurmässigt) utan de ska som sagt jobba med sitt eye etc.. Klima säger dock i programmet att Bits ska kunna bita fåren därav namnet??? Eller förstod jag det fel?

På filmer du har lagt ut på dina hundar så verkar de vara så stencoola när fåren "utmanar" dem och viker inte, använder sitt eye och biter inte/ger inga tecken på att bita fåren, vilket ser fantastiskt ut.

Imorgon ska Valkyria få följa med på skyddsträning. Mest för att matte ska se och lära (:bump: ) men hon ska få leka lite med figgen och så ska vi få lite tips i "lydnaden" också såklart.
Ska bli superkul! Hennes mamma och tre syskon ur mammans förra kull ska också vara med. 1 av dem är IPO1, en har gjort BH prov och ska snart ut i IPO1 och en ska göra BH prov nästa vecka.

Nästa vecka ska vi på "puppycamp" och dessutom göra debut i vänstervarv så det rör på sig!

Åh man ser verkligen hur ROLIGT hon har! Vad häftigt det måste vara att träna något där själva aktiviteten också är supermegarolig för hunden, inte bara belöningen efteråt...!? Life goalz :love: (Sen förstår jag att det också är en massa finlir och tråkiga/svåra moment som ska nötas in osv men det struntar jag i nu :D ;))

Det ser så roligt ut. :love:

Ja, hon tyckte verkligen det var skitkul :D
Hon har inte apporterat sedan i höstas, så hon var ganska taggad :laugh:

Ja, det är verkligen kul när själva aktiviteten blir belöningen :love: När hon är så här taggad räcker det att hon får hämta mera, annars vill hon ha en del godis för att jobba på energiskt :D Men det har gått bra att fasa ut godiset delvis, i början behövde jag belöna med 5-6 godisbitar/apport, nu kan jag köra en serie och bara belöna efter den :)

Hon är ju lite av en "slask"-apportör, så hon får bete sig lite som hon vill i apporteringen, bara det kommer in :D

Rensar ut bland bildmapparna på datorn... Ibland hittar man lite guldkorn :rofl:
17952524_10208321300258196_6739177400001006972_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 572
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 144
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka