Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, nu är tid inbokad för kastrering. Det blir den 4/5 förutsatt att löpet hinner sluta till dess. Känns helt okej trots att jag egentligen inte alls vill kastrera henne, men det känns nödvändigt. Nu ska vi ut på långpromenad och sedan ska jag skicka iväg en uppdatering till uppfödaren.

Var och lekte i hundrastgården, som råkar ligga bredvid en å som är ganska ström, och hade med oss favoritleksaken.
Slänger iväg leksaken, som råkar vara en frisbee, Kexet laddar allt vad han har för att fånga den, ser hur den vänder i vinden och far rakt över staketet.. ner i vattnet..
Kvar på andra sidan staketet stod en ledsen labrador som sorgset tittade efter sin leksak som forslades bort i strömmen..
Idag kvalar jag nog inte in på topplistan över människor i Kexets liv.. :turd:

Var och lekte i hundrastgården, som råkar ligga bredvid en å som är ganska ström, och hade med oss favoritleksaken.
Slänger iväg leksaken, som råkar vara en frisbee, Kexet laddar allt vad han har för att fånga den, ser hur den vänder i vinden och far rakt över staketet.. ner i vattnet..
Kvar på andra sidan staketet stod en ledsen labrador som sorgset tittade efter sin leksak som forslades bort i strömmen..
Men åhh, det där har jag också lyckats med typ nästan. Lyckades kasta upp hans helt nya leksak i ett träd i rastgården. Där stod Bobber hoppandes och skällandes för att den ska trilla ner, men icke. :banghead::meh:

Fy vad elakt ,du får susa iväg o köpa en ny.

(så gott man kan när man måste tillägga den klassiska "alltså, vi hänger på samma forum..."). :D

"Alltså jag känner en... eller alltså kanske inte känner, det är typ en bekant... fast kanske inte bekant på så sätt, alltså... vi skriver... på samma forum..."

:laugh:

(Jag kallar er alla numera för mina bekanta, jag blev trött på de undrande blickarna :angel:)

"Alltså jag känner en... eller alltså kanske inte känner, det är typ en bekant... fast kanske inte bekant på så sätt, alltså... vi skriver... på samma forum..."

:laugh:

(Jag kallar er alla numera för mina bekanta, jag blev trött på de undrande blickarna :angel:)
Jag brukar säga att "jag har en kompis". Har gett upp helt, så ni är alla mina kompisar! Nästan lite "hemma på våran gata i stan" över det hela. För det har ju blivit en jävla massa bukekompisar genom åren.. Så folk kanske tror att jag har låtsaskompisar/är mytoman :angel: Endast inför mina nära säger jag att jag känner någon via buke ("åh, det vet jag en på buke som har/gör/kan"), dom har slutat döma mig för det.

Professorns uppfödare fick precis ett väldigt sent återbud på en leveransklar valp, precis som med Professorn, och det är en sobelhanne dessutom (mörkare och "tillräckligt annorlunda"). Vill inte ha en ny havanais och orkar definitivt inte valp just nu men det är samtidigt svårt att inte vara superlockad av tanken på något vis. Jobbig känsla egentligen. Mest är det nog sorg i grunden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 568
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 138
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka