Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hedemora eller är det den som är inställd @Red_Chili? Om den inte är det kan vi samåka från mig, jag ska absolut dit :)
Hedemora blir av! Det var i Nyland som det skulle bli inställt, men nu har de i sista sekund löst det ändå.

Ska du till Mariestad? OM ja ,när då?
27/8 är det i Mariestad :) Jag är inte säker på om jag åker dit eller inte, beror lite på hur hundarna sprungit på tävlingarna fram till dess. 5 bra resultat behöver vi för att vara "säkra" på EM-kval. Aysu har 1 och Ebrah 2. Vi kommer hinna åka på 3, eventuellt 4 tävlingar innan Mariestad. Jag hoppas ju på att det ska räcka, men det går ju inte att räkna med att de placerar sig varje gång vi tävlar :p

Men åhh, det där har jag också lyckats med typ nästan. Lyckades kasta upp hans helt nya leksak i ett träd i rastgården. Där stod Bobber hoppandes och skällandes för att den ska trilla ner, men icke. :banghead::meh:
Den varianten kan ha skett vid några tillfällen också :angel: Kanske bäst hundstackarn skaffar en ny matte som är bättre på att sikta och sådär .. Man känner sig rejält elak! :o

Fy vad elakt ,du får susa iväg o köpa en ny.
Tror nog det får bli så! Shoppingtur inplanerad under morgondagen, och så får det bli lite extra godis som plåster på såren.

Det har skrivits så mycket om jaktgolden att jag blev sugen på att skriva om min :D
Hon är helt fantastisk på många sätt, trygg och miljösäker och har än så länge ingen skotträdsla. Hon har en enorm nyfikenhet. Hon älskar folk och tycker om andra hundar. Hon är jätte rolig att träna och säger JAAA!! till allt vi hittar på. Tyvärr var hon den i kullen som hade minst intresse för fågel men vi jobbar på det.
Hon är inte alls så mjuk som jag tänker mig att golden är, men det kan bero på hennes mindre roliga sidor. Hon har en kroppslig integritet som jag har fått lära mig att hantera och hon försvarar byten. Passivitet har vi fått jobba mycket med hon har svårt att bara vara. Men vilken häftig hund hon är, jag ska absolut ha en till i framtiden. :love:

Det har skrivits så mycket om jaktgolden att jag blev sugen på att skriva om min :D
Hon är helt fantastisk på många sätt, trygg och miljösäker och har än så länge ingen skotträdsla. Hon har en enorm nyfikenhet. Hon älskar folk och tycker om andra hundar. Hon är jätte rolig att träna och säger JAAA!! till allt vi hittar på. Tyvärr var hon den i kullen som hade minst intresse för fågel men vi jobbar på det.
Hon är inte alls så mjuk som jag tänker mig att golden är, men det kan bero på hennes mindre roliga sidor. Hon har en kroppslig integritet som jag har fått lära mig att hantera och hon försvarar byten. Passivitet har vi fått jobba mycket med hon har svårt att bara vara. Men vilken häftig hund hon är, jag ska absolut ha en till i framtiden. :love:
Var är hon ifrån? :)

Vart kommer hon ifrån? :)

Husse fick för sig att duscha lilla hunden. Husse måste ha glömt hur det blir när man duschat hund. Nu är husse upprörd att soffan, sängen, tvn plus hans stereoutrustning är blöt. Undrar om han lärde sig att förbereda lite till nästa gång? Nu när vi faktiskt har dörrar och inte bor i en liten lgh med öppen planlösning :angel:

Husse fick för sig att duscha lilla hunden. Husse måste ha glömt hur det blir när man duschat hund. Nu är husse upprörd att soffan, sängen, tvn plus hans stereoutrustning är blöt. Undrar om han lärde sig att förbereda lite till nästa gång? Nu när vi faktiskt har dörrar och inte bor i en liten lgh med öppen planlösning :angel:
Han har mao lite o göra under kvällen :)

Nu är jag redo att springa agility som bara den!
18010944_10208328056627101_5687466935012332302_n.jpg

Äntligen har jag en sport-BH som faktiskt gör det den ska. Tänk att jag kan klämma mig ner i en Small!
Allt annat är storlek Medium, vilket känns rätt fantastiskt. Tänk att jag vägde 25 kilo till för bara några år sedan :nailbiting:

Jag hamnade i en intressant diskussion på facebook. Vi diskuterar vad man brukar ha på sina hundar när man släpper dem lösa.

Vissa vägrar ha sele, andra kunde inte tänka sig att släppa sina hundar i något annat än sele. Vad har ni? Brukar ni släppa era hundar i sele/halsband/halvstryp om ni använder det?

Jag hamnade i en intressant diskussion på facebook. Vi diskuterar vad man brukar ha på sina hundar när man släpper dem lösa.

Vissa vägrar ha sele, andra kunde inte tänka sig att släppa sina hundar i något annat än sele. Vad har ni? Brukar ni släppa era hundar i sele/halsband/halvstryp om ni använder det?

Ingenting i fall att de fastnar. Nu ska dom ju inte springa och härja långt ifrån, så då spelar det mindre roll.

Jag kan någon gång ibland ha på halsband när de är lösa, om de springer en och en. De kan också få springa med selar på tillsammans, men om de springer med andras hundar så är de nakna.

Jag vet hur de leker tillsammans och ser risken för att de fastnar i varandra som verkligen minimal, halsband vägrar jag dock eftersom de gärna "biter" varandra i halsen. Är andras hundar med så vet jag ju inte lika väl hur leken kommer gå till, därav att jag vill ha dem utan sele/halsband/täcke.

Struntade i att anmäla mig till rallytävling idag pga utdragning av visdomstand dagen innan (dvs igår :p) trodde jag skulle ha tandvärk och må kass. Nähä känner inte av ett smack, hade lätt kunnat tävla. Nu är alla passande tävlingar innan juni på dagar när jag har instruktörsutbildning :meh: Får väl vara glad om vi kommer ut alls i år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 564
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 133
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka