Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. Bruks, lydnad, nosework och eventuellt hund inom hemvärnet. Kanske skydd. Och apportering, kanske med jakt, om det blir en golden.
2. SM-nivå i lydnad och bruks.
3. Inga! :angel:

Schäfer, aussie och jaktgolden är de som lägger närmast i tanken - förutsatt att det är riktigt bra exemplar.

Hrm, ja alltså.... :D

först och främst du kanske måste fundera lite mer där på nr 1 kanske ;)? Alltså, skydd och apportering.... det är väldigt skilda raser du får fundera på där då :D! Och lite samma med "bruks", vilken bruksgren kommer du vilja prioritera :)?

2. SM-nivå i lydnad och bruks.
3. Inga! :angel:

Går ej ihop... :angel:

@Monstermom , i vissa - visserligen rätt unika ;) - fall så jo :D

17523248_1316248805131915_1643024347194836153_n.jpg

Hrm, ja alltså.... :D

först och främst du kanske måste fundera lite mer där på nr 1 kanske ;)? Alltså, skydd och apportering.... det är väldigt skilda raser du får fundera på där då :D! Och lite samma med "bruks", vilken bruksgren kommer du vilja prioritera :)?
Det beror ju lite på rasen :angel: Har jag en golden så vill jag apportera, har jag en schäfer vill jag testa skydd! I brukset vill jag nog främst testa sök och rapport. Men vill prova alla grenar.

Detta är anledningen till att det är lättare med omplaceringar! Då får man jobba med det man får, när man ska välja en ras måste man ju välja bort alla andra raser!

Jag har ingen bil alls (och alltså inte ens ett handskfack att lägga papper i) har haft en hel del stamtavlor lösa i ryggsäck och dom börjar bli rätt fula av slitage nu och skrynkliga. Kommer övergå till att ta med hela mappen när jag åker iväg. Har just nu Agrias fula mappar, men kommer skaffa nya så småningom :) Jag ställer dessutom ut, så jag behöver ta med tandintyget till ena hunden som fick den spräckt pga skada - så flera papper behövs tas med

@GardenAngel Äh! Golden, aussie, blaha blaha. Det är en dansksvensk gårdshund du ska ha! Efter min tik såklart (kan inte ansvara för vad andra har hemma liksom)
Då får du en vaktade skällapa, färdigbakad för skydd (herregud, de kommer födas till sm vinnare inom skyddet). Jagar dessutom skadedjur. Kan det bli bättre liksom?

Olater kan man ju stå ut med om det gagnar den gren man ska hålla på med.
Nu kanske du tänker, det är en pygmehund.
Det är lugnt. En valp efter Betty saknar logiskt tänkande. Hon hoppar, över allt som kan kommas över och det kommer självklart nedärvdas. Och man kan ta sig över allt om man tänker som Betty. Så att bita i skyddsärm? Inga problem. Att dunka i ryggen? Inga problem. Figgen kan få en flygande pälsbäver i huvudet dock pga det logiska tänkandet.

Så vad säger du?
Små blir de också. Får plats i handväskan om du ska vara fin någon gång.

(ja alltså jag älskar min hund. Men ibland är hon lite jobbig)

@GardenAngel Äh! Golden, aussie, blaha blaha. Det är en dansksvensk gårdshund du ska ha! Efter min tik såklart (kan inte ansvara för vad andra har hemma liksom)
Då får du en vaktade skällapa, färdigbakad för skydd (herregud, de kommer födas till sm vinnare inom skyddet). Jagar dessutom skadedjur. Kan det bli bättre liksom?

Olater kan man ju stå ut med om det gagnar den gren man ska hålla på med.
Nu kanske du tänker, det är en pygmehund.
Det är lugnt. En valp efter Betty saknar logiskt tänkande. Hon hoppar, över allt som kan kommas över och det kommer självklart nedärvdas. Och man kan ta sig över allt om man tänker som Betty. Så att bita i skyddsärm? Inga problem. Att dunka i ryggen? Inga problem. Figgen kan få en flygande pälsbäver i huvudet dock pga det logiska tänkandet.

Så vad säger du?
Små blir de också. Får plats i handväskan om du ska vara fin någon gång.

(ja alltså jag älskar min hund. Men ibland är hon lite jobbig)
:rofl: precis vad jag behöver!

Oooh snyggt! Har du ritat av Tinja? Ser ut som henne, superläckert! Vad tror du om att göra siluetten vit med en outline i samma färg som pilen? Det svarta tar mycket fokus och ser lite...mörkt ut. Åh vad bra jag förklarar mig... :rofl:
tumblr_oonwn83AgD1s6orxfo1_1280.png

Kunde inte låta bli. Du tänkte typ såhär eller?
Det svåra med det här är att göra om det till ÄKTA negative space. Nu har jag bara gjort silhuetten vit, vilket fungerar på vitt, men den är inte transparent. Vettefasen hur jag ska sudda den formen på själva pilen utan att det blir A) jättemycket jobb, basically rita om hela B) jättemycket jobb, bara kopiera figuren och köra delete, men behöva "ansa" och göra snyggt

Men fint är det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 581
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 167
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka