Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
tumblr_oonwn83AgD1s6orxfo1_1280.png

Kunde inte låta bli. Du tänkte typ såhär eller?
Det svåra med det här är att göra om det till ÄKTA negative space. Nu har jag bara gjort silhuetten vit, vilket fungerar på vitt, men den är inte transparent. Vettefasen hur jag ska sudda den formen på själva pilen utan att det blir A) jättemycket jobb, basically rita om hela B) jättemycket jobb, bara kopiera figuren och köra delete, men behöva "ansa" och göra snyggt

Men fint är det!

Jaa precis! Nice! Eftersom det är så himla många snygga små detaljer i bilden som pälstussar, tungan osv - det är ju mer en illustration än en enkel liten logotyp - så tycker jag att det blir lättare att "läsa" den när den är enfärgad. Man sparar liksom in ett grafiskt element och kan lägga mer fokus på detaljerna. Det beror ju på färgernas "value" å andra sidan, vad tusan det nu heter på svenska... Ljushet? Men hur blir det svårt att ändra bilden menar du? Vad använder du för program? :)

tumblr_oonwn83AgD1s6orxfo1_1280.png

Kunde inte låta bli. Du tänkte typ såhär eller?
Det svåra med det här är att göra om det till ÄKTA negative space. Nu har jag bara gjort silhuetten vit, vilket fungerar på vitt, men den är inte transparent. Vettefasen hur jag ska sudda den formen på själva pilen utan att det blir A) jättemycket jobb, basically rita om hela B) jättemycket jobb, bara kopiera figuren och köra delete, men behöva "ansa" och göra snyggt

Men fint är det!

Det där blev riktigt snyggt. Kör du Illustrator?

De vill inte att jag har henne lös bland folk eller hundar. Ensam i inhägnad eller hemma på gården går bra. Hon hade tydligen även morrat åt veterinären när de var där med henne igår.

Det var deras egna hästar och tydligen inte första gången Hund plötsligt kastar sig in i hagen och jagar. Dock har det aldrig hänt något allvarligt förut. Hästen som sparkade har sår på bakbenet efter klor eller tänder.
Släpp det där skräpet o skaffa dig en riktig hund som är normal.

@kittin @YlvaG Jag använder Clip Studio Paint, ett gratisprogram :D

Om jag ska göra själva silhuetten transparent, då måste jag "ta bort" samma form silhuetten har från den solida pilen. På det viset behöver man bara trycka själva orden och pilen, eftersom silhuetten är den del av pilen. Då blir alltså det man trycker märket på färgen för hunden.
Gör jag inte det så blir den inte transparent på riktigt och då måste man försöka matcha silhuetten med färgen på det man trycker den på.

Om jag ska göra själva silhuetten transparent, då måste jag "ta bort" samma form silhuetten har från den solida pilen. På det viset behöver man bara trycka själva orden och pilen, eftersom silhuetten är den del av pilen. Då blir alltså det man trycker märket på färgen för hunden.
Gör jag inte det så blir den inte transparent på riktigt och då måste man försöka matcha silhuetten med färgen på det man trycker den på.

Ah. Skitenkelt att fixa, men jag har vara pixel-baserat program (PS) och allra bäst skulle nog vara vektorbaserat egentligen. Men ngn annan här kan säkert hjälpa dig. För det var riktigt snyggt :up:

Jo precis, du vill ju bara ha ett objekt (plus texten) och det är pilen med siluetten urklippt. Det är plättlätt att fixa i Illustrator utan att du behöver snygga till något i efterhand, men då måste grafiken vara vector paths och inte pixlar... Egentligen behöver logon vara vektoriserad oavsett, framförallt om du ska trycka riktigt snyggt i olika storlekar. Kan du exportera filen i vektorformat? Har aldrig använt Clip Studio Paint så jag har dålig koll :o

Jo precis, du vill ju bara ha ett objekt (plus texten) och det är pilen med siluetten urklippt. Det är plättlätt att fixa i Illustrator utan att du behöver snygga till något i efterhand, men då måste grafiken vara vector paths och inte pixlar... Egentligen behöver logon vara vektoriserad oavsett, framförallt om du ska trycka riktigt snyggt i olika storlekar. Kan du exportera filen i vektorformat? Har aldrig använt Clip Studio Paint så jag har dålig koll :o
Jag har ju tyvärr ingenting som kan göra vektorer, och jag tror inte det går att göra om till vektor-fil.

Även när jag höll på med vektorer så var jag aldrig något bra på det..

Idag medans vi väntade på att verkstaden skulle kränga om däcken på bilen så gick vi en ny sträcka vid göta kanal,i slutet mötte vi 2 småkräk i snöre,Gissa var lös som vanligt och plötsligt vänder dom o skyndar åt andra hållet,jag såg ut så här :wtf: min hund var marginellt större så det borde inte ha varit av rädsla,men vi gick fortare än dom o kom ifatt,då förstod jag varför dom vände när dom 2 huliganerna vände o började as skälla :yuck: ,jag skulle dö av skam om mina hundar gapade o skrek på andra hundar.
Lilla damen passade också på att ta årets första kanal bad.

Jag har ju tyvärr ingenting som kan göra vektorer, och jag tror inte det går att göra om till vektor-fil.

Även när jag höll på med vektorer så var jag aldrig något bra på det..

Åh attans! Det underlättar ju att ha en logo i vektorformat just vid tryck, och så är det så himla lätt att testa olika färger, ändra storlek/layout på grejer etc... Inkscape är ju gratis, och Illustrator har 30 dagars testperiod :angel: Illustrator har en asbra brush tool plus distortion tool som jag tror du skulle komma överens med, det är inte alls det där jäkla trixandet med kurvor och anchor points. Kolla här:
(googla honom förresten, du kommer bli vektorfantast) :love: Man får väl städa upp det lite mer än vad han gör för tryck men principen är ju densamma!

Förlåt för OT, men han ritar hundar också :o :D

Åh attans! Det underlättar ju att ha en logo i vektorformat just vid tryck, och så är det så himla lätt att testa olika färger, ändra storlek/layout på grejer etc... Inkscape är ju gratis, och Illustrator har 30 dagars testperiod :angel: Illustrator har en asbra brush tool plus distortion tool som jag tror du skulle komma överens med, det är inte alls det där jäkla trixandet med kurvor och anchor points. Kolla här:
(googla honom förresten, du kommer bli vektorfantast) :love: Man får väl städa upp det lite mer än vad han gör för tryck men principen är ju densamma!

Förlåt för OT, men han ritar hundar också :o :D
Jo alltså jag har ju hållit på lite med Inkscape, men jag fick liksom aldrig pli på det :rofl: Men kanske får försöka igen.

Det är ägaren som vill att hon alltid ska vara kopplad, även i träning. Och jag känner mig osäker på att ta över ägandet av en hund som jag inte vet om jag kommer kunna tävla.

Mamma Mu kommer aldrig att bli säker med andra hundar....utom på planen. Där är hon 100% säker. Hon har aldrig dragit från platsligning eller frammåtsändande. Träning/tävling är "jobb". Men fritiden utan för planen är nått annat. Jag har träffat flera hundar som henne, som funkar klockrent i arbete/träning/tävling men privat är piss med andra hundar.
Ge inte upp ännu.

Jo alltså jag har ju hållit på lite med Inkscape, men jag fick liksom aldrig pli på det :rofl: Men kanske får försöka igen.

Som en som fuskat lite med bilder och trycksaker en gång i forntiden kan jag säga att du vill göra den i vektorformat, pixlar är (hårddraget) hopplösa för tryck (jag tror @Blueberry och @AraSlei kommer att hålla med mig ;)).

Det kanske tar lite lång tid men det kommer att vara så värt det. Med noggrant pill kan du få till konturerna i Illustrator utan att det är vansinnigt svårt. Det är bara tidskrävande :angel:

Mamma Mu kommer aldrig att bli säker med andra hundar....utom på planen. Där är hon 100% säker. Hon har aldrig dragit från platsligning eller frammåtsändande. Träning/tävling är "jobb". Men fritiden utan för planen är nått annat. Jag har träffat flera hundar som henne, som funkar klockrent i arbete/träning/tävling men privat är piss med andra hundar.
Ge inte upp ännu.
Fast jag har verkligen full förståelse för att man inte vill köpa på sig de problemen det innebär. Jag hade blivit fullständigt less på en hund som betedde sig så.

Ge inte upp ännu.

Jag är ju dock inte riktigt säker på om jag vill ha en hund som inte funkar med andra hundar/hästar/människor i vardagen då det skulle begränsa mitt liv. Vilket inte är bra.

Fast jag har verkligen full förståelse för att man inte vill köpa på sig de problemen det innebär. Jag hade blivit fullständigt less på en hund som betedde sig så.

Jag också. Det räckte med att våra har muppat sig över en matskål och började mucka gräl för att jag skulle börja fundera på att omplacera den ena. Nu håller dom inte på men hade dom fortsatt att dumma sig så hade jag aldrig orkat med dom.

Jag är ju dock inte riktigt säker på om jag vill ha en hund som inte funkar med andra hundar/hästar/människor i vardagen då det skulle begränsa mitt liv. Vilket inte är bra.

Nej precis, du vill ju ha en hund för att det är kul och det är inte roligt att behöva hålla koll på hunden för att den inte ska muppa sig med andra hundar, andra djur eller människor. Jäklar vad jobbigt det låter.

Ge inte upp ännu.
Gillar allt fram till ge inte upp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 584
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 167
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka