Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Paddi har kommit med ett ordentligt försök till teoriinlägg. Annars så har hon inte skrivit något som sticker ut. Även i teoriinlägget med rösten känns hon som en blek kopia av sig själv. Vad som gör att jag känner så kan jag inte sätta fingret på riktigt än.

Sen så dyker Paddington upp med en som jag ser det väldigt svag teori mot Shaggy - dock verkar bumpo tycka den är ett ordentligt försök.
[...]

Jag tycker att det som kanske mest sticker ut hittills är att Paddi röstar så svagt på Shaggy och dessutom får uppbackning av bumpo som ändå röstar på Paddi. Jag tycker det känns som en alibiröst från bumpo.

Jag håller med cirkus att bumpos inlägg om mitt teoriinlägg verkligen sticker ut, men jag tycker inte att jag fick någon uppbackning av denne. Hade bumpo backat upp hade väl denne hängt på något av mina tafatta teoriförsök? Nej, det som sticker ut i mina ögon är att bumpo tycker att det är ett ordentligt försök till teorinlägg.

jag tänker alibiröst för att det inte är ngn risk att Paddi åker iom att både Shaggy och Lillgrådis fick så många röster.

Om du kollar röststatistiken ovan så känns alibiröst inte särskilt säkert i det läget (sedan vet jag vilken roll jag har, och jag vet att det inte är en alibiröst ;)) När bumpo röstar på mig så är det 7st kvar att rösta så det är fortfarande väldigt öppet om vem som ligger risigt till (Shaggy hade förresten bara en röst i det läget och Lillgrådis 3).

Jag uppfattade det som en uppbackning när bumpo tyckte att du kom med ett försök till ordentligt teori inlägg, men du har nog rätt i att det inte är en uppbackning i så fall så hade hon snarare hakat på din teori. Jag tycker iallafall att det var märkligt med kovändningen sen. Vad det gäller alibiröster så verkar det ju som om de kan läggas typ när som helst - särskilt om man vet att det finns några ulvar kvar som kan rösta på en god. Nåja. Så var det iallafall med hur jag tänkte igår. Idag är en annan dag och vi har extratidig DL. Jag hoppas att jag hinner hem från stallet så jag kan läsa igenom och rösta på något klokt sätt.

Har skummat igenom leken från mobilen nu och har garanterat missat en hel del, men försöker få med det jag minns nu och hoppas att jag minns allt rätt, så återkommer jag senare igen.

Lillgrådis ändrade röst säger absolut ingenting för mig i det läget. Hon var på väg att åka och hade chansen att ändra för att jämna ut och förhoppningsvis klara sig, något som både en ond och en god mycket väl skulle kunna göra i det läget.

Att Lorden "slängde ut lite misstankar" dag ett säger inte heller något för mig. Det är något hon brukar göra i början vad jag vet, åtminstone som god. Tror aldrig jag spelat med henne som ond så det kan jag inte säga något om. Men när hon spelat så tidigare och dragit till sig misstankar enkelt på det sättet så vore det väl ett smart drag att ligga lite lågt som ond i början kan man ju tycka... Men så behöver ju inte hon tänka, utan istället spela som vanligt, så inte heller det säger någonting. Men jag känner ingen anledning till att hålla henne som trolig ond i nuläget.

Bumpos teori och röst på Paddi sticker mest i ögonen just nu. Paddi brukar vara väldigt intetsägande de första dagarna, tycker jag, så jag kan inte alls se det Bumpo ser, att Paddi skulle vara en svagare kopia av sig själv. I mina ögon är hon precis som vanligt, och det säger varken bu eller bä. Snarare skulle jag i så fall säga att hon varit mer aktiv och teoriande nu än de gånger jag spelat med henne som ond.

Men så vet jag ju att Bumpo brukar kunna komma med (enligt mig) skumma teorier, speciellt första dagen... Fast det gäller ju oavsett roll, även där.

kl*

Meningslöst inlägg: känner mig ringrostig och blond och typ som att det seglar runt svalor i huvudet.
Får återkomma och läsa tråden med lite nya ögon och tankar, har liksom nada och gå på nu.

spööök

Det var väl själva.. Avlivad efter ETT inlägg, det är personligt rekord! :cautious::wtf::arghh:

Hejja goda!!!!

*slut spök*

Jag försår nog inte riktigt heller Bumpos motivering, men ärligt talat känns det ju som många hade rätt lite och gå på. Tycker du känns mer slipad nu än tidigare. Eller snarare mindre förvirrad ;). Men att jag skulle rösta på dig av den anledningen verkar ju lite riskabelt. Kanske är du mer varm i kläderna helt enkelt?

Hedinn är lika mystiskt trevlig som vanligt och vart är Nymania? Väldigt svårt att få en uppfattning om andra om de inte skriver något annat än sista minuten :(.

Edit: trodde jag svarade cirkus knapp. Ser nu att det var till Hedinn ursäkta!

*kl*

Det har inte varit direkt någon aktivitet under dagen så än finns det inte så mycket att gå på. De enda som skrivit något är Paddington och Hedinn.

Båda tycker att bumpo verkar sticka ut mest med sin röst förra dagen. Bumpos röst var lite konstig (nu vet inte jag hur Bumpo brukar spela eftersom jag inte spelat på 2 år...) och egentligen kändes mest som ett tafatt försök till att hitta något och en märklig teori.
Men enligt Hedinn så verkar ju detta vara vanligt, vad vet jag..

Men som sagt så finns det inte så mycket att gå på. Jag hoppas fler blir aktiva innan jag måste natta sonen vid 19.30 och vet inte om jag hinner in innan DL efter det.

Nä, jag är på väg att gå och lägga mig och får därför rösta nu, trots väldigt lite att gå på. Men som jag skrev i förra inlägget så är det bumpo jag reagerar mest på. Hennes röstmotivering mot Paddi förstår jag inte alls. Jag är extremt osäker på att bumpo skulle vara ond pga detta, men som sagt, jag har inte så mycket att gå på nu känner jag.

Hedinn röstar på bumpo

Får väl se, händer det något intressant den närmsta tiden innan jag somnar kanske jag ändrar min röst från mobilen.

*kl*

Verkar som flera fått upp ögonen för bumpo och inget har hänt som får mig att ändra åsikt heller. Tycker motiveringen var väldigt konstigt och precis som Hedinn skriver så brukar jag typ skriva minst inlägg i lekarna (och få kritik för att jag är osynlig) och nu när jag försöker vara mer aktiv så skriver bumpo att jag är en svag kopia av mig själv? Får inte ihop det resonemanget alls.

Sedan vet jag inte om jag ska reagera på att flera personer har reagerat på bumpo - känns som det är väldigt lätt för en ulv att haka på. Samtidigt så har det ju inte hänt så mycket än.

Lillelorden har varit mest aktiv så här långt, men kikar man på inläggen så är det mest OT:ande, inget som sticker ut eller säger var Lillelorden står, men kan vara ett sätt att maskera att man inte kommer upp m teorier själv (ulvar kan ju ha svårt att göra det)

Hedinn skriver inget som sticker ut i dennes teoriinlägg. Jag instämmer i både analysen av lillgrådis ändrade röst att det inte säger något om var lillgrådis står och vad Hedinn skriver om bumpo.

I övrigt har jag inte något att säga om övriga spelare för de har varit alldeles för tysta så här långt. Även om Vår_vinter, Gravinda, cirkus och Karamelldrottningen skrivit inlägg idag så har de inte skrivit något som får mig att reagera.

Jag känner mig säker på var min röst hamnar idag och ser ingen anledning i att vänta med att rösta.

Paddington röstar på bumpo utifrån mina två tidigare teoriinlägg idag

*kl*

1 timma kvar till DL och det är nästan inga som är aktiva vilket gör det svårt att bilda någon uppfattning om vem som kan vara god/ond... :crazy:

Jag skulle egentligen behöva rösta nu men känner inte att jag har något att gå på. Hoppas på att hinna in innan.

De två rösterna som kommit in på Bumpo känns ganska svaga egentligen. Bumpo har inte skrivit något sedan igår, så det känns lite svagt att gå på den rösten som las på Paddington och inga andra inlägg. Teorierna första dagen brukar ju oftast vara ganska konstiga, och alla fiskar efter minsta lilla att gå på.
Bumpos röst på Paddington bygger visserligen på hur Paddington brukar spela, och jag har ingen aning om hur någon av dessa brukar spela.

De andra deltagarna som skrivit under dagen har jag ingen uppfattning av alls och hittar inget som sticker ut.

Måste lägga min son nu och hoppas att det går fort.

Kl

Jag sitter på mobilen ikväll och har därför lite svårt att överblicka. Hittills har ju min magkänslan inte styrt mig rätt, direkt :p. Behöver rösta rätt snart och ska försöka läsa igenom igen och komma med nåt bra.

knapp

Nu har jag läst och läst i tråden, men jag kommer inte fram till något vettigt alls det bara snurrar i huvudet på mig. Mina försök att analysera röstningen gjorde mig inte klokare heller.

Det är flera som känns oaktivare än vanligt däribland jag (men för tillfället verkar inte datorn krångla så ska nog kunna vara aktivare framöver) men det säger ju inget om deras roller.

Sen finns det dem jag inte lekt så mycket med och därför har lite svårt att få grepp om.

ingen annan känns ju jätte misstänkt heller så jag får nog ta och gå tillbaka och läsa igen...:cautious:

Om du kollar röststatistiken ovan så känns alibiröst inte särskilt säkert i det läget (sedan vet jag vilken roll jag har, och jag vet att det inte är en alibiröst ;)) När bumpo röstar på mig så är det 7st kvar att rösta så det är fortfarande väldigt öppet om vem som ligger risigt till (Shaggy hade förresten bara en röst i det läget och Lillgrådis 3).

Men varför skulle en ond lägga en alibiröst som är "säker"? Då skulle det ju inte ge något alibi. Om bumpo är ond så skulle det kunna vara en alibiröst just för att den är "lagom osäker", men det behöver givetvis inte vara det ni kan ju vara goda båda två eller på varsin sida. Jag tycker inte man kan dra någon slutsats om det än behövs mer att gå på om er båda två först.

Med tanke på den låga aktiviteten så är det kanske bäst att flytta fram DL. Vad säger ni andra om att ha DagDL klockan 22.00 istället? (Och NattDL 20 min efter uppdateringen för dag)

Är det förresten någon som känner Niyama privat och kan nå henne?

Jag säger JA till framflyttad DL, men måste ha besked inom typ fem minuter om det blir så eftersom jag har rusat in mitt emellan två ridpass och är på väg ut med nr 2. (Blir det inte framflyttad DL brinner det ju i knutarna att hinna komma med en röst + teori)

KL

Lillelorden röstar på Shaggy

Jag ser definitivt poängen i Paddans teori och Shaggys "försvar" kändes minst sagt ulvigt.

På vilket vis tyckte du shaggys försvar kändes ulvigt? För mig kändes det som ett typiskt shaggy-svar( oavsett roll), förtår inte riktigt vad som skulle varit ulvigt i det?

Jag tycker för övrigt paddans teori var rätt dålig men det fanns ju inte så mycket att gå på så det är förståligt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar