Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

*kl*

Även jag har hittat leken.

Det har ju inte hänt massor i leken ännu. Typiskt förstadagen-snack. Säger varken bu eller bä om någon.

1½ timme till DL och Niyama, Shaggy och Lenis har inte hittat hit ännu.

I övrigt instämmer jag m bumpo att det inte hänt mycket. En tidig röst från andra sidan världen, mest OT-ande och inga teorier nämnda namnet..

Ja, Hedinns röst är väl föga svårförklarad. Men det är kul att se några försök till, visserligen inte helt bra, teorier. Jag är själv värdelös på att skriva teorier så att alla andra förstår hur jag tänkt. Men, det är ju en del av charmen med leken.

Nä, får rösta nu. Kändes ju nödvändigt att vänta, med tanke på aktiviteten efter mitt senaste inlägg... :p

Mammas verkade ju vara väldigt ivrig med att ha DL ikväll. En förhoppning om att så få goda som möjligt ska hitta leken i tid? :cautious:

Hedinn röstar på Mammas

Mammas inleder med ett okaraktäristiskt inlägg rent språkligt. Visserligen utan att kasta några direkta misstankar, men jag noterar det ändå...

Grådis tycker att jag luktar zombie. Hmpf, där fick jag för att jag var snäll och gav bifall! ;)

Hedinn kommer med en tidig röst. Möjligen pga tidsskillnad... Eller en ulvig förstaröst på en ulvkollega - ett tilltänkt alibi?

:cautious:

Det känns svårt att gå på något såhär långt. Dessa två inlägg är väl de som jag tycker sticker ut mest. Hedinns röst är nog svår att säga något om. Hon kanske hade bråttom till något och bara tog första bästa deltagare att rösta på? Eller så tänker hon inte alls så tokigt som jag tror? Svårt detta!

Lillelordens inlägg känns lite som att försöka få misstankar på Hedinn alternativt är det rena spekulationer.

Vet inte riktigt hur jag ska rösta med så dåligt underlag :crazy:.

Jag har nog missat var Hedinn är - att hon är utomlands har jag förstått, men hon är alltså på andra sidan jordklotet ?

*kl*

Ja, det är som första dagen brukar vara (om jag kommer ihåg rätt). Ganska teori löst och massa babbel :)

Får se vad som händer nu sista timmen.

Jag har aldrig spelat med Lillelorden så jag känner inte till spelstilen. För mig ser det mest ut som ett förtvivlat försök att göra ett teoriinlägg utifrån ingenting.

Kan va. Känns som det är lätt att dras med i något i sådanna här lekar, vilket är lite läskigt. Man vet som inte vad man ska tro. Får nog gå en del på känsla tror jag iaf i detta läge

*kl* Nu är jag tillbaka. En mörk kväll, en varulvslek, en kopp te och ett anteckningsblock. Myyyys. :D

Det var ju dock ingen större action på röstandet ännu. Drar mig tillbaka och noterar och återkommer med någon form av patetiskt försök till "teori". Och röst.

Äsch, någon måste ju börja teoria? ;)

Skämt åsido så har jag ingen aning åt något håll. Det är ju alltid så otroligt svårt första kvällen, känns som att famla i blindo.

Jag tror att LL har ett ulvfinger m i leken - hur kommer det sig annars att Mammas är med som deltagare men ej står uppskriven i anmälningstråden! :sneaky:
Dock säger det inget om Mammas roll i leken, men jag är alltid misstänksam mot denne.

Hedinns tidiga röst säger inget om var denne står så jag är lite fundersam över att karamelldrottningen tycker att den sticker ut.

I övrigt är leken väldigt tyst. Shaggy, trodde att hon skrivit i leken tidigare vilket denne inte gjort. Ger mig en känsla av att hon hållit koll på leken men ändå valt att inte vara aktiv. Vilket gör att jag reagerar.

Paddington röstar på Shaggy

*kl

Höll på och missa DL, satt just och tänkte "va skönt och inte hålla på med datorn ikväll, är ju inget som behöver grejjas.....Åh fan!"
Så kan det gå.
Inte många röster lagda, inte många teorier uttalade, allt känns som en vanlig "första dag" av ulvlekande.
Mycket aktivitet från vissa deltagare och andra har inte ens hittat fram.

Det enda jag har att gå på är inlägget ovanför där Lillgrådis ska återkomma med ett "försök till 'teori'". Citattecknen får mig att tänka "fejk", vilket är synnerligen långsökt, jag vet, men det är första dagen och lite misstänksamt att det ska fås till en "teori" och inte en teori.

Jag har aldrig spelat med Lillelorden så jag känner inte till spelstilen. För mig ser det mest ut som ett förtvivlat försök att göra ett teoriinlägg utifrån ingenting.

Jag har ju knappt spelat med någon.... tycker dock att det var en skum koppling att en ond skulle kasta sig ut med en förstaröst på en ond för att skapa ett alibi innan någon hunnit misstänka eller sätta igång ett drev mot någon. Men kan ju hålla med om att acceptansen för skumma kopplingar och svaga teorier kanske får vara någorlunda hög i början.

Kan ni inte hjälpa till och säga lite mer skumma saker så man får något att gå på? Eller åtminstone sätta igång och rösta, ni som vet lite mer om varandra sedan tidigare? *hjäääälp*

Jag har nog missat var Hedinn är - att hon är utomlands har jag förstått, men hon är alltså på andra sidan jordklotet ?

Hedinn skrev tidigare i anmälningstråden

Nu ser det ju ut som att vi kan dra igång! Vore himla trevligt för mig att få nåt att göra på nätterna när jag är för jetlaggad för att kunna sova.

Mvh hon som gick och la sig, svintrött efter en natt på ett flygplan utan sömn, vid elva, vaknade vid två och har nu legat klarvaken i två timmar för att kroppen vägrar acceptera att det är natt nu.

Tolkar att man inte blir jetlaggad av att bara resa inom en tidszon el två... ;)

Jag hade mer än gärna fått till en TEORI, men den är lite vansklig att skapa ifrån inlägg som "ja här har det ju inte hänt så mycket". ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 706
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar