Cirkus lägger första rösten tidigt pga IRL, hängde först inte riktigt med i hennes teori eftersom hon bytt ut ett ord men hon röstade på Lobelia med i princip samma teori som jag gjorde senare, förutom att hon även tog med i beräkningen att Lobelia antagligen inte sett LenaHs röst på Heffa utan kanske hoppades att LenaH skulle rösta på cirkus eftersom LenaH även tidigare tagit upp en teori mot cirkus. cirkus blev lynchad och visade sig vara bybo så inget skumt med den rösten utan vi får anta att Lobelia var den som cirkus tyckte var mest misstänkt.
Andra rösten kommer från
@qitis, hon har tidigare snurrat in sig i ett möjligt scenario där Lobelia skulle vara ond utanför lyan och följa min röst (och att jag då skulle vara ulv?). Eftersom jag vet min roll vet jag att det inte var därför Lobelia röstade på cirkus och dessutom hade hon ju missat i sin sammanställning att det var jag som röstade där och även om hon påpekat att hon kan vara förvirrad både som ond och god borde hon väl ändå haft koll om hennes röst var ett försök att visa sig för en lyakompis. På något sätt får q även in fio och LenaH i lyan i detta scenario men det verkar inte som att hon egentligen lägger så mycket energi på att tänka igenom den teorin så jag släpper det också för tillfället. Istället lägger q en förstaröst på
@Jfrelin med motivering alibiröst från Heffa. Noterar dock att det var LenaH som först tog upp den teorin några inlägg tidigare.
Sedan följer
@Glimra snabbt efter med ännu en röst på Jfrelin, hon citerar även qitis röst i sitt eget röstinlägg så det är en väldigt tydlig "hänga på"-röst utan att lägga till så mycket eget. Med tanke på att Glimra är ny så tycker jag inte det är jättekonstigt, svårt att dra några slutsatser om roll. Men sen kommer även
@Harrysen och hänger på några minuter senare även om hon skriver att hon haft uppe egna teorier mot Jfrelin även tidigare (orkar inte gå tillbaka och dubbelkolla det nu men noterar för min egen skull ifall jag vill gå tillbaka läsa när och hur Harrysen började att misstänka Jfrelin). Kan vara en ond som hänger på i vad som ser ut att kunna bli en strömrösting, antingen på en kollega för alibi eller på en hon inte vet rollen på. Men kan såklart också vara den som Harrysen faktiskt tycker är mest misstänkt.
--- tog längre tid än jag trodde så fortsätter att gå igenom andra halvan av röstningen efter jag ätit lunch.