Cirkus lägger första rösten tidigt pga IRL, hängde först inte riktigt med i hennes teori eftersom hon bytt ut ett ord men hon röstade på Lobelia med i princip samma teori som jag gjorde senare, förutom att hon även tog med i beräkningen att Lobelia antagligen inte sett LenaHs röst på Heffa utan kanske hoppades att LenaH skulle rösta på cirkus eftersom LenaH även tidigare tagit upp en teori mot cirkus. cirkus blev lynchad och visade sig vara bybo så inget skumt med den rösten utan vi får anta att Lobelia var den som cirkus tyckte var mest misstänkt.

Andra rösten kommer från @qitis, hon har tidigare snurrat in sig i ett möjligt scenario där Lobelia skulle vara ond utanför lyan och följa min röst (och att jag då skulle vara ulv?). Eftersom jag vet min roll vet jag att det inte var därför Lobelia röstade på cirkus och dessutom hade hon ju missat i sin sammanställning att det var jag som röstade där och även om hon påpekat att hon kan vara förvirrad både som ond och god borde hon väl ändå haft koll om hennes röst var ett försök att visa sig för en lyakompis. På något sätt får q även in fio och LenaH i lyan i detta scenario men det verkar inte som att hon egentligen lägger så mycket energi på att tänka igenom den teorin så jag släpper det också för tillfället. Istället lägger q en förstaröst på @Jfrelin med motivering alibiröst från Heffa. Noterar dock att det var LenaH som först tog upp den teorin några inlägg tidigare.
Sedan följer @Glimra snabbt efter med ännu en röst på Jfrelin, hon citerar även qitis röst i sitt eget röstinlägg så det är en väldigt tydlig "hänga på"-röst utan att lägga till så mycket eget. Med tanke på att Glimra är ny så tycker jag inte det är jättekonstigt, svårt att dra några slutsatser om roll. Men sen kommer även @Harrysen och hänger på några minuter senare även om hon skriver att hon haft uppe egna teorier mot Jfrelin även tidigare (orkar inte gå tillbaka och dubbelkolla det nu men noterar för min egen skull ifall jag vill gå tillbaka läsa när och hur Harrysen började att misstänka Jfrelin). Kan vara en ond som hänger på i vad som ser ut att kunna bli en strömrösting, antingen på en kollega för alibi eller på en hon inte vet rollen på. Men kan såklart också vara den som Harrysen faktiskt tycker är mest misstänkt.

--- tog längre tid än jag trodde så fortsätter att gå igenom andra halvan av röstningen efter jag ätit lunch.
Angående igår så tyckte jag JFR var mest misstänkt. Började bli osäker igår när fler och fler röster ramlade in på Cirkus och Lobelia men hann inte (pga sjukt barn IRL) ge mig in i leken och läsa ordentligt. Idag känner jag att jag får börja om på ny kula och kolla ordentligt angående röstningen på Cirkus.

Nja det var väl mest eran godförklaring av varandra som var jäkligt skumma, särskilt i ett skede när 0 info fanns. Plus Cirkus förklaring angående rösten på G som BM som skavde. Förstår inte varför ni skulle hålla på så faktiskt, som gjort för att bli misstänkt :p
Håller helt med fio här.
Jättekonstigt att hålla varandra för goda innan DL1. Cirkus var uppenbarligen utan info, men det låter inte så på qitis. Känns dock inte som det till 100 procent måste göra q god. Hittar inte nåt som tyder på uiv där nu dock, så väljer att lämna q just nu.

Har du missförstått mig med flit? Jag menade och skrev att jag sällan har hunnit få några misstankar i DL1, jag tycker det är skitsvårt. Om jag tror att någon är ulv så är det väl klart att jag röstar där. Bara för att jag tyckte Jfrelins motivering på Q var sisådär och jag reagerade på det, så betydde det inte att jag tyckte hon var mer misstänkt än någon annan. Sen kom Heffas röst på henne i DL1 och tydligen tyckte fler det var lite skumt. Och vissa inte.

Idag vet jag inte vad jag ska tro än så länge, har lite fullt upp med sjukt barn så min närvaro kommer förmodligen bli lite hattig, kommer såklart kolla upp vilka som röstade på Cirkus igår.
Vem kan veta nåt innan DL1 utom ulvar och ond utanför lyan? Jag tycker också DL1 är skitsvårt.

Gabby_Ossi sammanfattar rätt väl om röstningen tycker jag. Vet dock inte vart jag har g_o för det.

Jag hade fel om cirkus (förlåt cirkus) men jag var heller tydligen inte ensam om att tycka hon var skum.
Fio röstade också felaktigt där. Funderar dock på om Lobelia också gjorde det, eller om vi har en ulv som såg en enkel röst på en god. Måste verkligen titta mer på Lobelia känner jag.

Håller helt med fio här.
Jättekonstigt att hålla varandra för goda innan DL1. Cirkus var uppenbarligen utan info, men det låter inte så på qitis.
@qitis kan inte ha haft NÅGON info om cirkus, varken före dl1 (för det går inte) och hon bör inte haft det senare heller för vem får info om en bybo? Finns inget i ev spionrader som berättar något om en bybo om inte någon siat den och det är väl först i natten som just gick som siarlärlingen kunnat sia? Prästen är ju kaputt så där är ingen heller.

Magkänsla i all ära men så tidigt i leken blir det bara fog för misstankar.

Lite snabba tankar! 😊

Qitis, hade Cirkus åt det goda hållet, vilket visade sig stämma. Funderar på om Q vet det för att hon är ulv eller för att hon har en bra Cirkusradar? Hade liknande tankar som mig igår angående rösten på Jrfelin

Jrfelin, där lade jag min röst igår med tanke på Heffas röst på henne i DL1. Egentligen inget annat än en eventuell alibirösten från Heffa som gjort att jag misstänker Jrf, vilket jag kände mig mer säker på igår än idag.

Glimra, röstade liksom jag på JRF igår och jag fattar rösten eftersom vi röstade lika 😅 För övrigt inget som sticker ut åt något håll direkt, ny spelare

Gabby_Ossi, röstade på Lobelia igår liksom goda Cirkus. För övrigt vettiga resonemang genom tråden och ny spelare för mig

LenaH, som vanligt vet jag inte riktigt angående Lena, jag gillar såklart inte rösten på mig igår. Hon var en av de som skrev att Heffas röst på jfr var skum igår. Sen tycker hon det är skumt att jag röstar där.

De som röstade på Cirkus igår:
Fio - som var god,
Kilauea, som jag inte har åt något håll än, röstade på mig i DL1 vilket jag ser förbi just nu eftersom dl1 är DL1. Rösten på Cirkus skaver såklart.
Lobelia, vet inte vart jag har henne. Röstat på Cirkus två gånger. Hon kändes stensäker på Cirkus igår och det visade sig vara fel. Frågan är om en ond eller god Lobelia skulle våga vara så säker, jag vet inte.

fortsätter gå igenom gårdagens röstning

@Kilauea lägger dagens första röst på cirkus, med motiveringen att hon skulle ha gett sig ut för att ha vetat någons roll innan DL1 (jag antar att det är cirkus och @qitis lilla connection som syftas på). Nu vet vi ju att cirkus inte visste någons roll och inte heller försökte luras eller ställa sig in, men det är ju flera som reagerade på cirkus, även t.ex. fio som vi vet var god. Jag röstade själv på henne i DL1 men det var främst m.a.p. kopplingen med Glimra och det var en tidig DL1 röst och efter det tyckte jag egentligen inte att cirkus var så skum. I så fall lite mer frågetecken på q som eventuellt skulle kunnat vara lite väl inställsam. Nästa röst kommer också på cirkus, från @Lobelia . Lobelia röstade där även i DL1 men om nu @Jfrelin skulle vara ulv så kan det ju vara så att Lobelia vill öppna upp för att vända röstningen mot cirkus istället för Jfrelin, så mina misstankar mot Lobelia från igår står fortfarande kvar, båda hennes röster på cirkus skulle kunna tolkas som räddningsröster.
Även @LenaH skriver att hon misstänker cirkus och nämner främst q situationen, men väljer ändå att lägga en första röst på @Harrysen. Jag förstår på ett sätt att LenaH inte vill styra röstningen för mycket iom sin utslagsröst men tycker inte teorin mot Harrysen är den mest underbyggda heller. Harrysen har flugit lite under radarn för mig känner jag så får kanske kolla lite närmare där om jag hinner.

Sedan röstar jag på Lobelia, henne är jag fortfarande misstänksam mot enligt min röst igår och det jag skrivit ovan. Gillade inte riktigt strömröstningen på Jfrelin när det inte fanns något mer att gå på än en tidig DL1 röst och Heffas DL1 röst.
Sista röst blir fio som röstar på cirkus, eftersom hon visade sig vara röstfifflare har hon troligtvis även avgjort med sin extraröst. Hon måste alltså ha ärligt misstänkt cirkus så inte så mycket att analysera där. Jfrelin missar att rösta.

@qitis kan inte ha haft NÅGON info om cirkus, varken före dl1 (för det går inte) och hon bör inte haft det senare heller för vem får info om en bybo? Finns inget i ev spionrader som berättar något om en bybo om inte någon siat den och det är väl först i natten som just gick som siarlärlingen kunnat sia? Prästen är ju kaputt så där är ingen heller.

Magkänsla i all ära men så tidigt i leken blir det bara fog för misstankar.
Ja det är ju det jag menar. Nu blev cirkus misstänkt pga detta.
Är dock inte säker på att det gör q god, men vill hålla henne åt det godare hållet än så länge i alla fall. För att hon kommer med vettiga inlägg. Tycker jag.

Har du missförstått mig med flit? Jag menade och skrev att jag sällan har hunnit få några misstankar i DL1, jag tycker det är skitsvårt. Om jag tror att någon är ulv så är det väl klart att jag röstar där. Bara för att jag tyckte Jfrelins motivering på Q var sisådär och jag reagerade på det, så betydde det inte att jag tyckte hon var mer misstänkt än någon annan. Sen kom Heffas röst på henne i DL1 och tydligen tyckte fler det var lite skumt. Och vissa inte.

Idag vet jag inte vad jag ska tro än så länge, har lite fullt upp med sjukt barn så min närvaro kommer förmodligen bli lite hattig, kommer såklart kolla upp vilka som röstade på Cirkus igår.
Nej, jag har inte missförstått, att hålla med alternativt göra en annan tolkning är inte det samma som att missförstå.

Oavsett vad du tycker anser jag att det är ulvigt att medvetet försöka gå under radarn istället för att leta ulvar.

Om du sen är ulv vet jag tyvärr inte. Du är en kandidat däremot.

Nej, jag har inte missförstått, att hålla med alternativt göra en annan tolkning är inte det samma som att missförstå.

Oavsett vad du tycker anser jag att det är ulvigt att medvetet försöka gå under radarn istället för att leta ulvar.

Om du sen är ulv vet jag tyvärr inte. Du är en kandidat däremot.
Jag har inte medvetet försöker gå under radarn? Fattar faktiskt inte vad du pratar om men vi kan nog vara ense om att vara oense där 😅

Även @LenaH skriver att hon misstänker cirkus och nämner främst q situationen, men väljer ändå att lägga en första röst på @Harrysen. Jag förstår på ett sätt att LenaH inte vill styra röstningen för mycket iom sin utslagsröst men tycker inte teorin mot Harrysen är den mest underbyggda heller.
Mest var det för att inte döda lynchen för cirkus hade jag lagt åt sidan för dagen (jag ville iaf inte syna henne i lynch utan såg hellre och hoppades att hon skulle bli siad i natt isåfall) och även om mina misstankar mot @Jfrelin kvarstår så ville jag hellre att hon skulle få en chans att bemöta de misstankar som kom upp.

Då valde jag @Harrysen för att hon dels nominerade bevisat onda heffa till BM och att hon var snabb att hänga på drevet mot Jfrelin igår vilket kan säga nåt och till sist rösten på Bsf i dl1 som iofs inte behöver betyda något.

Läst ikapp mig det som skrivits under dagen

Lite nya tankar och idéer idag

Fio var ju röstfifflare så därför åkte cirkus. Fanns inga andra dolda röster och BM @LenaH röstade inte på cirkus.

Noterar ändå just det. Att LenaH som inte brukar vara rädd för att lägga avgörande röst igår valde att inte göra det ? Lite konstigt men behöver ju inte betyda att LenaH är ond för det. Kan dessutom hålla med om att Harrysen är lite skum med både BM-nomineringen och sina röster

Lobelia verkar ha fått ordning på huvudet och när jag läser tillbaks så känner jag kanske ändå att hon möjligen kan tippa över åt det godare hållet trots hennes dubbla röster på cirkus. Här kan jag ju ha fel men väljer ändå att för stunden sortera bort lobelia om hon inte gör något väldigt skumt. Landar ändå som neutral för mig

Jfrelin har hittat tillbaka till leken. Jag har fortfarande frågetecken på henne men kanske inte egentligen så mycket på det hon själv gjort (förutom rösten på mig i dl1 då :p-men dl 1 är dl1 )
Och om det är som jag tänkte ovan att lobelia är god (observera om ) så ska ju ulvarna haft rätt trevligt igår om även Jfrelin är god. Lite skumt tycker jag ändå med både Glimras och Harrysens snabba röster på jfr när jag röstat där. Tål att funderas på några varv ändå.

Gabby_Ossi har spottat upp sig och kommit med rejäla teorier och stora genomgångar av röstningarna så här långt. Ser inga större konstigheter i det hon skriver. (Förutom att hon tvekar om mlg -men t.o.m. det kan jag förstå )
Om hon inte gör något superskumt så tänker jag sortera bort henne för stunden. Också neutral

Kilauea verkar som hon tänkt till lite hon med -hon funderar som hon brukar göra lite åt alla håll och kanter. Pluspoäng för att hon tycker jag skriver vettigt :D ändå lite svårt att veta vart jag har henne så tillhör ändå gruppen som jag vill titta lite mera på

Så ser mina tankar ut så här långt.

Vad gäller @Jfrelin så ligger heffas röst i dl1 henne i fatet men det som talar emot henne som ulv är väl möjligtvis nomineringen av fio till BM, däremot drar jag inte några växlar på att hon röstade på @qitis i dl1, herregud - det gör jag ju jätteofta och det var dessutom en väldigt tidig röst. Så - jag behöver ff se mer.

Vad gäller @Jfrelin så ligger heffas röst i dl1 henne i fatet men det som talar emot henne som ulv är väl möjligtvis nomineringen av fio till BM, däremot drar jag inte några växlar på att hon röstade på @qitis i dl1, herregud - det gör jag ju jätteofta och det var dessutom en väldigt tidig röst. Så - jag behöver ff se mer.
Jag har börjat fundera över om det rent av var tre goda i hetluften igår ? Sånt har hänt förr minsann!
Observera att det bara är en fundering och ingen vetskap.

Jag har börjat fundera över om det rent av var tre goda i hetluften igår ? Sånt har hänt förr minsann!
Det var ju därför jag inte ville döda lynchen - jag var inte speciellt säker på någon av dem som låg uppe och det blev mer intressant på det här sättet.

@Jfrelin är inte heller avskriven att att kunna vara det svarta fåret (precis det jag röstade på henne för i DL 1 -har banne mig inte sett några andra vinkningar -det ni! :rofl:) men visst kan fåret ha följt en ulvs röst osv men torde ju iaf ha röstat på goda rakt igenom är min tanke
Ska gå in mer på den tanken och kolla röstningarna igen och se om jag får en 💡

Det var ju därför jag inte ville döda lynchen - jag var inte speciellt säker på någon av dem som låg uppe och det blev mer intressant på det här sättet.
Fine -jag greppade ju rätt fort att du nog gjort så.
Vart plingar din ulvometer någonstans ? :)

Fine -jag greppade ju rätt fort att du nog gjort så.
Vart plingar din ulvometer någonstans ? :)
Den är faktiskt rätt svag just nu - @Harrysen är en kandidat, @Glimra likaså men sen är ju frågan om heffa använde förmågan i BM-nomineringen eller ej? Jag är inte så säker på det eftersom jag senare ställde frågan i tråden och då är Glimra intressant.

@Gabby_Ossi är alltid svår för mig för hon skriver så fina sammanfattningar och verkar alltid så vettig att jag ofta automatiskt sorterar in henne som god men jag minns att hon lurat mig rejält tidigare. :meh: :D

@Lobelia KÄNNS inte ond men jag vet fan inte och @Kilauea pingar inte heller spec högt.

Så - @Jfrelin Glimra och Harrysen? Ingen aning om vem som är utanför dock men det är ju skitsamma i slutänden.

Den är faktiskt rätt svag just nu - @Harrysen är en kandidat, @Glimra likaså men sen är ju frågan om heffa använde förmågan i BM-nomineringen eller ej? Jag är inte så säker på det eftersom jag senare ställde frågan i tråden och då är Glimra intressant.

@Gabby_Ossi är alltid svår för mig för hon skriver så fina sammanfattningar och verkar alltid så vettig att jag ofta automatiskt sorterar in henne som god men jag minns att hon lurat mig rejält tidigare. :meh: :D

@Lobelia KÄNNS inte ond men jag vet fan inte och @Kilauea pingar inte heller spec högt.

Så - @Jfrelin Glimra och Harrysen? Ingen aning om vem som är utanför dock men det är ju skitsamma i slutänden.
Vi har ju samma vi funderar över ändå 👍

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar