Jag tycker du ska kolla på tiderna, så snabb är jag inte, i så fall behöver jag bestämt mig för att rädda Heffa innan jag såg att hon behövde räddas. Jag hinner inte upptäcka rösterna och sen skriva en röst på den tiden.
Jag har noterat tiderna som jag skrivit om tidigare idag

Ska sova på saken och se om jag blir klokare imorgon

Inte skum för mig totalt faktiskt (inser det kan göra mig skum -fine) men jag fick aldrig några ond- vibbar av @cirkus denna gången. Jag är lite mallig över att jag hade rätt i det just sayin ’ 🤠

Jag tycker det finns och även kvarstår flera andra som ska synas lite närmare. Ffa de som misstänkt cirkus måste jag ändå säga
Ska försöka bli klokare till imorgon om jag får chansen

Nja det var väl mest eran godförklaring av varandra som var jäkligt skumma, särskilt i ett skede när 0 info fanns. Plus Cirkus förklaring angående rösten på G som BM som skavde. Förstår inte varför ni skulle hålla på så faktiskt, som gjort för att bli misstänkt :p

Jag tycker ändå rösten på Jfrelin från Heffa kändes genuin. Men Jfrelin kan ju såklart vara ulv ändå.

Jag har noterat tiderna som jag skrivit om tidigare idag

Ska sova på saken och se om jag blir klokare imorgon
Din egen skumhet och typ godförklaring av Cirkus bidrog starkt, du kunde rimligen inte veta Cirkus roll innan DL 1, misstänka jo visst, men ni verkade bundis från början. Till det att du ägnade tid åt att placera de på pappret minst misstänkta (som lynchade fårulven) i lyan och slutade med en lya med 4 pers alternativt 2 onda utanför lyan.

Visst jag inser att LenaH och fio kan vara ulvar, men i min bok är sannolikheten ganska låg, det bidrar till att jag granskar andra, i synnerhet de som misstänker dem.

Det förutsätter ju lite att jfrelin är ulv om två goda ligger mot varandra så blir det julafton för ulvarna.

Jag har egentligen ingen åsikt om jfrelin, men strömrösterna i rask följd på henne med mycket dåligt underbyggda motiveringar gjorde mig mer beslutsam att stå kvar vid cirkus.
Anledningen till att min kom så fort efter var för att jag satt och skrev ett inlägg samtidigt som det visade att ett nytt inlägg postats, inte för att det var planerat. Eftersom jag inte hänger med i övrigt hade sannolikheten ändå varit stor att rösta av samma anledning senare men jag hade inte riktigt tid.

Röstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM
11:43 Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
13:30 cirkus röstar på Glimra till BM
14:24 Jfrelin röstar på fio till BM

LenaH BM

Röstlista DL1 - 21.00
18.12 Jfrelin röstar på qitis
18.42 Gabby_Ossi röstar på cirkus
19.44 Heffaklumpen röstar på Jfrelin
19:55 Qitis röstar på Jfrelin
20:12 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
20:45 Glimra röstar på Gabby_Ossi
20:53 fio röstar på heffaklumpen
20:54 LenaH röstar på heffaklumpen
20:54 Kilauea röstar på Harrysen
20: 55 Lobelia röstar på Cirkus
20:57 Cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:59 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
Heffaklumpen - ulv i fårakläder lynchas
Blacksmithfarm- präst käkas

Röstlista DL 2 kl 22 (obs ändrad dl-tid!)
17.13 cirkus röstar på Lobelia
20.23 qitis röstar på Jfrelin
20.31 Glimra röstar på Jfrelin
20.39 Harrysen röstar på Jfrelin
20.43 Kilauea röstar på cirkus
21.06 Lobelia röstar på cirkus
21.15 LenaH röstar på Harrysen
21.34 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
21,49 fio röstar på Cirkus
Jfrelin 3
cirkus 3 - bybo lynchas
Lobelia 2
Harrysen 1
fio röstfifflare käkas

Deltagarlista:

Kilauea
(BM miss) Harrysen, cirkus
Qitis (BM cirkus) Jfrelin, Jfrelin
Harrysen (BM Heffaklumpen) Blacksmithfarm, Jfrelin
Heffaklumpen (BM Glimra) Jfrelin
LenaH (BM miss) Heffaklumpen, Harrysen
Blacksmithfarm (BM LenaH) Heffaklumpen
Glimra (BM Lobelia) Gabby_Ossi, Jfrelin
Fio (BM LenaH) Heffaklumpen, cirkus
Gabby_Ossi (BM Qitis), cirkus, Lobelia
Jfrelin (BM fio), qitis, miss
Lobelia (BM miss) cirkus, cirkus
cirkus
(BM Glimra) Blacksmithfarm, Lobelia

Jag tycker många hänger upp sig onödigt mycket på min röst i första DL. Jag röstade först, fanns inte mycket att gå på och man måste ju motivera.

Många är ju dessutom rutinerade spelare och bör ha fattat det. Att @qitis inte släpper det tycker jag känns lite märkligt.

Jag tycker många hänger upp sig onödigt mycket på min röst i första DL. Jag röstade först, fanns inte mycket att gå på och man måste ju motivera.

Många är ju dessutom rutinerade spelare och bör ha fattat det. Att @qitis inte släpper det tycker jag känns lite märkligt.
Jag är mest fundersam över @heffaklumpen s röst på dig i dl 1 - kan ju mycket väl vara en alibiröst då den rösten inte räknades.

Cirkus lägger första rösten tidigt pga IRL, hängde först inte riktigt med i hennes teori eftersom hon bytt ut ett ord men hon röstade på Lobelia med i princip samma teori som jag gjorde senare, förutom att hon även tog med i beräkningen att Lobelia antagligen inte sett LenaHs röst på Heffa utan kanske hoppades att LenaH skulle rösta på cirkus eftersom LenaH även tidigare tagit upp en teori mot cirkus. cirkus blev lynchad och visade sig vara bybo så inget skumt med den rösten utan vi får anta att Lobelia var den som cirkus tyckte var mest misstänkt.

Andra rösten kommer från @qitis, hon har tidigare snurrat in sig i ett möjligt scenario där Lobelia skulle vara ond utanför lyan och följa min röst (och att jag då skulle vara ulv?). Eftersom jag vet min roll vet jag att det inte var därför Lobelia röstade på cirkus och dessutom hade hon ju missat i sin sammanställning att det var jag som röstade där och även om hon påpekat att hon kan vara förvirrad både som ond och god borde hon väl ändå haft koll om hennes röst var ett försök att visa sig för en lyakompis. På något sätt får q även in fio och LenaH i lyan i detta scenario men det verkar inte som att hon egentligen lägger så mycket energi på att tänka igenom den teorin så jag släpper det också för tillfället. Istället lägger q en förstaröst på @Jfrelin med motivering alibiröst från Heffa. Noterar dock att det var LenaH som först tog upp den teorin några inlägg tidigare.
Sedan följer @Glimra snabbt efter med ännu en röst på Jfrelin, hon citerar även qitis röst i sitt eget röstinlägg så det är en väldigt tydlig "hänga på"-röst utan att lägga till så mycket eget. Med tanke på att Glimra är ny så tycker jag inte det är jättekonstigt, svårt att dra några slutsatser om roll. Men sen kommer även @Harrysen och hänger på några minuter senare även om hon skriver att hon haft uppe egna teorier mot Jfrelin även tidigare (orkar inte gå tillbaka och dubbelkolla det nu men noterar för min egen skull ifall jag vill gå tillbaka läsa när och hur Harrysen började att misstänka Jfrelin). Kan vara en ond som hänger på i vad som ser ut att kunna bli en strömrösting, antingen på en kollega för alibi eller på en hon inte vet rollen på. Men kan såklart också vara den som Harrysen faktiskt tycker är mest misstänkt.

--- tog längre tid än jag trodde så fortsätter att gå igenom andra halvan av röstningen efter jag ätit lunch.

Jag är mest fundersam över @heffaklumpen s röst på dig i dl 1 - kan ju mycket väl vara en alibiröst då den rösten inte räknades.
Fast hon lägger sin röst innan du lägger din på mig. Det är 2 röster lagda då och varför skulle fårulven lägga en alibiröst så tidigt i en första DL. Fanns ju stor risk att fler skulle följt när så många var kvar att rösta och även om hon la en dold röst på någon annan så hade den då inte spelat någon roll om fler följt henne och dig som är snabb att lägga röst nr 2 på mig.
Samma i förra DL. Du lägger en röst på mig, följs av 2 snabba till på mig. Fast det varit många inne och teoriat som borde varit lättare att skriva om mig som var borta hela dagen. Harrysen och Glimra känns väldigt misstänkta här.
Säger inte att det betyder att du är ond, kan vara så att du är god och ulvarna har tur att nu siktat in dig på mig.

@qitis , vi kan väl vara överens om att fio inte sitter i lyan tillsammans med någon och kan ha planerat alibiröst på Heffa?

Jag önskar att du inte uppträder så skumt och har så skumma teorier och typ godförklara någon som cirkus på vaga premisser och försöker placera folk i lyan där indicierna pekar på att de kan vara goda. Oavsett så verkar du gräva och vända på det mesta (utom kanske cirkus och Jfrelin) så jag skulle inte bli förvånad om du är god. Du brukar vara det när jag misstänker dig som mest.

Sen om gårdagens lynch och röstningen på @Jfrelin

Jag tycker @Gabby_Ossi sammanfattar situationen ganska väl hon skriver om röstningen på @Jfrelin där Q lagt en enkel förstaröst, @Glimra som är ny följer efter med samma motiviation.

Jag håller fullkomligt med om @Gabby_Ossi beskrivning om vad som händer sedan

Men sen kommer även @Harrysen och hänger på några minuter senare även om hon skriver att hon haft uppe egna teorier mot Jfrelin även tidigare (orkar inte gå tillbaka och dubbelkolla det nu men noterar för min egen skull ifall jag vill gå tillbaka läsa när och hur Harrysen började att misstänka Jfrelin). Kan vara en ond som hänger på i vad som ser ut att kunna bli en strömrösting, antingen på en kollega för alibi eller på en hon inte vet rollen på. Men kan såklart också vara den som Harrysen faktiskt tycker är mest misstänkt.

Jag kommer kolla upp @Harrysen mycket noga, jag minns att jag reagerat på de konstiga motiveringarna till att inte lägga annat än första röster oavsett vad hen misstänker och diskussionen vi hade igår. Jag önskar att jag inte var så insnöad på @cirkus igår då hon var så skumt nästan godförklarad och kom med så skumma påståenden. Där hade jag uppenbarligen fel.

@qitis , vi kan väl vara överens om att fio inte sitter i lyan tillsammans med någon och kan ha planerat alibiröst på Heffa?
Jadå vi är överens om det :)👍

Ibland kan det ändå vara intressant att se vilka som hänger på i de vildaste teorierna. Det kan minsann också ge resultat:D

Jag önskar att du inte uppträder så skumt och har så skumma teorier och typ godförklara någon som cirkus på vaga premisser och försöker placera folk i lyan där indicierna pekar på att de kan vara goda. Oavsett så verkar du gräva och vända på det mesta (utom kanske cirkus och Jfrelin) så jag skulle inte bli förvånad om du är god. Du brukar vara det när jag misstänker dig som mest.

Sen om gårdagens lynch och röstningen på @Jfrelin

Jag tycker @Gabby_Ossi sammanfattar situationen ganska väl hon skriver om röstningen på @Jfrelin där Q lagt en enkel förstaröst, @Glimra som är ny följer efter med samma motiviation.

Jag håller fullkomligt med om @Gabby_Ossi beskrivning om vad som händer sedan

Men sen kommer även @Harrysen och hänger på några minuter senare även om hon skriver att hon haft uppe egna teorier mot Jfrelin även tidigare (orkar inte gå tillbaka och dubbelkolla det nu men noterar för min egen skull ifall jag vill gå tillbaka läsa när och hur Harrysen började att misstänka Jfrelin). Kan vara en ond som hänger på i vad som ser ut att kunna bli en strömrösting, antingen på en kollega för alibi eller på en hon inte vet rollen på. Men kan såklart också vara den som Harrysen faktiskt tycker är mest misstänkt.

Jag kommer kolla upp @Harrysen mycket noga, jag minns att jag reagerat på de konstiga motiveringarna till att inte lägga annat än första röster oavsett vad hen misstänker och diskussionen vi hade igår. Jag önskar att jag inte var så insnöad på @cirkus igår då hon var så skumt nästan godförklarad och kom med så skumma påståenden. Där hade jag uppenbarligen fel.
Har du missförstått mig med flit? Jag menade och skrev att jag sällan har hunnit få några misstankar i DL1, jag tycker det är skitsvårt. Om jag tror att någon är ulv så är det väl klart att jag röstar där. Bara för att jag tyckte Jfrelins motivering på Q var sisådär och jag reagerade på det, så betydde det inte att jag tyckte hon var mer misstänkt än någon annan. Sen kom Heffas röst på henne i DL1 och tydligen tyckte fler det var lite skumt. Och vissa inte.

Idag vet jag inte vad jag ska tro än så länge, har lite fullt upp med sjukt barn så min närvaro kommer förmodligen bli lite hattig, kommer såklart kolla upp vilka som röstade på Cirkus igår.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar