Jag tycker många hänger upp sig onödigt mycket på min röst i första DL. Jag röstade först, fanns inte mycket att gå på och man måste ju motivera.

Många är ju dessutom rutinerade spelare och bör ha fattat det. Att @qitis inte släpper det tycker jag känns lite märkligt.
Skulle vara intressant att höra vem du skulle röstat på igår och varför ? Samt andra tankar allmänt sedan när du har möjlighet. Det är så svårt att få grepp om dig helt enkelt

Röstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM
11:43 Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
13:30 cirkus röstar på Glimra till BM
14:24 Jfrelin röstar på fio till BM
Här är röstlistan för BM -valet. (Tar med de som är kvar i leken )
Glimra röstade på Lobelia. Först av alla. Ingen mer röst kommer öppet på lobelia
G_O röstar på mig.
Jag röster på cirkus som vi nu vet var god
Heffa som vi vet var ulv i fårakläder röstade på Glimra och det är onekligen intressant. Cirkus tanke att nominera glimra för hon är ny och troligen blir fredad får Lynch och käk tidigt kan ju även ulvarna funderat ut? Eller så var det bara en snygg gest av heffa till en ny spelare ?
Glimra själv gick ju ut i leken och önskade att hon inte skulle bli BM utan en mer erfaren skulle bli det
Sedan kommer Harrysens nominering av heffa. Som onekligen sticker ut lite nu när vi vet heffas roll!
Jfrelin röstar på fio sist av alla. Fio vet vi var god
Kan ändå indikera att även Jfrelin är god trots allt? Möjligen.

Sedan ni som missade rösta
@LenaH
@Kilauea
@Lobelia
Är ju synd för det hade ju kunnat ge lite mer att gå på helt enkelt

Lite snabba tankar! 😊

Qitis, hade Cirkus åt det goda hållet, vilket visade sig stämma. Funderar på om Q vet det för att hon är ulv eller för att hon har en bra Cirkusradar? Hade liknande tankar som mig igår angående rösten på Jrfelin

Jrfelin, där lade jag min röst igår med tanke på Heffas röst på henne i DL1. Egentligen inget annat än en eventuell alibirösten från Heffa som gjort att jag misstänker Jrf, vilket jag kände mig mer säker på igår än idag.

Glimra, röstade liksom jag på JRF igår och jag fattar rösten eftersom vi röstade lika 😅 För övrigt inget som sticker ut åt något håll direkt, ny spelare

Gabby_Ossi, röstade på Lobelia igår liksom goda Cirkus. För övrigt vettiga resonemang genom tråden och ny spelare för mig

LenaH, som vanligt vet jag inte riktigt angående Lena, jag gillar såklart inte rösten på mig igår. Hon var en av de som skrev att Heffas röst på jfr var skum igår. Sen tycker hon det är skumt att jag röstar där.

De som röstade på Cirkus igår:
Fio - som var god,
Kilauea, som jag inte har åt något håll än, röstade på mig i DL1 vilket jag ser förbi just nu eftersom dl1 är DL1. Rösten på Cirkus skaver såklart.
Lobelia, vet inte vart jag har henne. Röstat på Cirkus två gånger. Hon kändes stensäker på Cirkus igår och det visade sig vara fel. Frågan är om en ond eller god Lobelia skulle våga vara så säker, jag vet inte.
Jag ser ju att du skrivit dina tankar här.
Det jag är intresserad av att veta vilka du ändå tror är onda. Om det är tre onda kvar (två ulvar och ett svart får utanför -vilka är dina topp tre-kandidater ?

Här är röstlistan för BM -valet. (Tar med de som är kvar i leken )
Glimra röstade på Lobelia. Först av alla. Ingen mer röst kommer öppet på lobelia
G_O röstar på mig.
Jag röster på cirkus som vi nu vet var god
Heffa som vi vet var ulv i fårakläder röstade på Glimra och det är onekligen intressant. Cirkus tanke att nominera glimra för hon är ny och troligen blir fredad får Lynch och käk tidigt kan ju även ulvarna funderat ut? Eller så var det bara en snygg gest av heffa till en ny spelare ?
Glimra själv gick ju ut i leken och önskade att hon inte skulle bli BM utan en mer erfaren skulle bli det
Sedan kommer Harrysens nominering av heffa. Som onekligen sticker ut lite nu när vi vet heffas roll!
Jfrelin röstar på fio sist av alla. Fio vet vi var god
Kan ändå indikera att även Jfrelin är god trots allt? Möjligen.

Sedan ni som missade rösta
@LenaH
@Kilauea
@Lobelia
Är ju synd för det hade ju kunnat ge lite mer att gå på helt enkelt

Tycker inte det går att säga så mycket om någons "godhet" bara för att de nominerade någon god till BM, har svårt att tro att hela lyan skulle nominera varandra till borgmästare. Så håller inte riktigt med dig att det skulle på något sätt "indikera" att @Jfrelin är god. Tycker inte det går att läsa in så mycket alls i den nomineringen.

Tycker inte det går att säga så mycket om någons "godhet" bara för att de nominerade någon god till BM, har svårt att tro att hela lyan skulle nominera varandra till borgmästare. Så håller inte riktigt med dig att det skulle på något sätt "indikera" att @Jfrelin är god. Tycker inte det går att läsa in så mycket alls i den nomineringen.
Nej jag är inte heller säker på det. Detta var bara mina reflektioner om det hela. Skrev ju möjligen

Jag är förresten intresserad av din topp tre-lista över mest misstänkta onda också :)

Jag är förresten intresserad av din topp tre-lista över mest misstänkta onda också :)

Jag har fortfarande @Lobelia där, hon har visserligen skrivit vettigt nu i det senaste men det tycker jag rutinerade spelare kan göra oavsett sida och hennes röstningar är de som sticker ut mest för mig. Sen skulle @Jfrelin, @Kilauea eller @Glimra kunna vara smygulvar, de känner jag att jag har svårt att få grepp på. Kanske @Harrysen också men hon är mer svart får-kandidat än lya för mig med tanke på hennes röst på Heffa som BM, skulle kunna vara ett försök att få kontakt med lyan. Sen är du också halvskum men också mer åt får-hållet än lya. Lite med tanke på din cirkus-flört, skulle kunna vara en kanske något långsökt plan att få cirkus misstänkt om du skulle ha åkt ut före henne :cautious:.

Ska försöka hinna läsa igenom det som skrivits efter röstningen igen nu medans jag äter för jag känner att jag kanske missat något. 😅

Äh, nån måste börja och av mina tre på listan så är en ny och en återvändare och jag brukar spara dem så då återstår @Harrysen

LenaH röstar på Harrysen

För nomineringen av heffa till BM, den sena rösten på Bsf och för att hon så beredvilligt hängde på tåget mot @Jfrelin igår utan att ifrågasätta eller komma med egen input. Ulvigt. :D

Jag har fortfarande @Lobelia där, hon har visserligen skrivit vettigt nu i det senaste men det tycker jag rutinerade spelare kan göra oavsett sida och hennes röstningar är de som sticker ut mest för mig. Sen skulle @Jfrelin, @Kilauea eller @Glimra kunna vara smygulvar, de känner jag att jag har svårt att få grepp på. Kanske @Harrysen också men hon är mer svart får-kandidat än lya för mig med tanke på hennes röst på Heffa som BM, skulle kunna vara ett försök att få kontakt med lyan. Sen är du också halvskum men också mer åt får-hållet än lya. Lite med tanke på din cirkus-flört, skulle kunna vara en kanske något långsökt plan att få cirkus misstänkt om du skulle ha åkt ut före henne :cautious:.
Hur menar du att man ska rösta för att inte vara misstänkt? Det vore bra om alla goda har trevliga röstrader där de aldrig lynchar goda. För min del är det misstänkt även att ha "för bra" röstrader utan tveksamheter om det inte underbyggs av annat.

Hur menar du att man ska rösta för att inte vara misstänkt? Det vore bra om alla goda har trevliga röstrader där de aldrig lynchar goda. För min del är det misstänkt även att ha "för bra" röstrader utan tveksamheter om det inte underbyggs av annat.

Den enda röstningen jag inte misstänker i dagsläget är i princip @LenaH s men det är klart att inte alla goda kan avgöra lynch av den starkaste onda rollen i DL1 :p.

Men jag har läst igenom senare kvällens och dagens inlägg nu och tycker jag har blivit lite klokare av det. Verkar inte vara någon annan direkt som misstänker dig nu för tillfället så jag är beredd att titta lite närmare på resten på min misstänkta lista.

Gabby_Ossi röstar på Glimra

För jag tycker det är lite ulvigt hur hon bara följde efter q's röst på Jfrelin utan att komma med egna teorier, speciellt som det inte fanns så mycket att bygga rösterna på Jfrelin med eftersom hon röstade tidigt och sedan inte var inne.

Har som jag skrev även vissa misstankar mor Harrysen men tycker ändå hon har bidragit lite mer i leken och man kan inte vara fredad hur länge som helst bara för att man är ny heller. Men kan också tänka mig att ändra om rösterna skulle bli för splittrade.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 469
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar