• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller om det är precis det som de vill få oss att tro? Egentligen är de ulvar tillsammans?
Som offrar den som inte får dö för att inte tjuvarna ska få en bjudning till att sno hem segern? Jag kan inte tala för hemligs motiv att rösta på cirkus men det jag reagerade på igår , och hade som motivering var ju just att jag upplevde att cirkus verkade så in tvivel om hemlig , jag har sett henne göra det många ggr som ulv - och just det att hon inte heller röstade på hemlig senare fick mig lite vaksam på henne helt enkelt

Nu har jag tänkt ett par varv till och även gjort en egen räkning (man kan inte alltid lta på andras, inte ens LL, eller hur @Mirtai :angel: ? )

Vi var 13 från början, 6 goda specialroller och 2 tjuvar. Det lämnar 5 kvar, varav minst 1 bybo. Det ger 4 ulvar vilket är det mest troliga utifrån 1/3 principen oavsett om man räknar förhållande onda/goda eller onda/(goda+tjuvar). Det står också "Bybo" i rollistan och inte "Bybor", men det kan man ju inte alltid lita på.

MEN vågar vi räkna med 4 ulvar? Man brukar ju säga att man ska räkna med det värsta, men i det här fallet kanske inte 4 ulvar är det värsta? För om det bara var 3 ulvar från början och alltså 2 kvar nu, och vi skulle lyckas få ut en ulv till, kan tjuvarna vinna redan i natt genom att stjäla käket från den sista och äta den.

Jag tänker att sålänge Mästertjuven lever lär tjuvarna vilja få slut på leken så snabbt som möjligt. Och eftersom den första som åkte var ulv lär de försöka få ut de andra ulvarna i snabb takt. Det är antagligen också det lättaste för dem, då kan de bara spela som om det var en vanlig lek och leta ulvar.

Så ja, jag skrev igår att ulvarna är de viktigaste, men eftersom vi nu fick ut en ulv direkt måste vi nästan börja kolla efter tjuvarna.

Röstlista DL1 kl 21.30

16.54 Hedinn röstar på Artline
18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn

Första som får två röster på sig är Gabby_Ossi , som själv röstat på bollen__ utifrån detta tror jag inte att de är tjuvar/ulvar ihop i vart fall, men visst skulle bollen__ kunna vara ettera eller och röstar på G_O för att nån annan ska ligga före?ffa om det var så att det fanns flera ulvar med en röst (cirkus vet vi ju var ulv) eller att det likaledes kanske var så att tjuvarna fått en röst var , eller i alla fall att en av dem hade det? Men bollen__ kan lika gärna vara god som inte heller vill riskera att åka ut för den delen. Noterbart är också att det är LenaH och bollen__ som röstar på samma som får första andrarösten, detta efter att de båda har fått varsin röst på sig innan ( Paddington röstade på LenaH och Gabby_Ossi på bollen__)
G_O kan också vara vad som helst av de tre sidorna för tydlighetens skull
För det är ändå lite intressant att mirtai är den andra som får en andra röst på sig efter att G_O har fått det?
Snurrfian lägger den andrarösten och det är flera som har reagerat på den redan som att det kan vara för att täcka upp för cirkus- men personligen tycker jag ju att det i så fall lutar mer åt att hon vill täcka upp för Gabby_Ossi egentligen? I så fall är det frågan om det är för en ulvkollega eller en tjuvkollega?Eller så är snurrfian god som röstade där hon hittade det mest skumma igår
Artline som lägger en uddaröst igår som är sist av alla tja . Hon ville inte avgöra eller rädda cirkus och det är klart att om nu artline skulle vara tjuv så är det ju ingen hon heller var intresserad av att rädda . Artline kan också vara god som inte ville avgöra

Det var ett fasligt funderande över mig idag:idea:
Mirtai verkar fundera mest och vänder och vrider på det mesta - vilket jag då tycker förstärker hennes aktier till att inte vara ulv
Gabby_Ossi funderar också på vilket är bra det också, även om jag önskar att hon kunde tänka lite annorlunda om mig förstås:)
Min tanke om tjuvarna är att de om några vinner på att hålla låg profil och tassa med- och säga vad man vill om mig men det gjorde jag iaf inte igår;)
Och att jag fokuserade på tjuvarna i början av leken var ju för att det i förra leken lite glömdes av att fundera över Artlines roll som enkelt kunde vinna leken ensam och ingen alls dividerade om det förrän i slutet - man kan kalla det att vara visare av erfarenheten.
Men jag tycker också att Artlines idé igår (eller om det var LenaHs ?) att försöka lyncha ulvarna och låta ulvarna käka tjuvarna är ett alldeles utmärkt förslag:up:

Hedinn var röstfifflare och blev käk- troligen för att hon varit med länge i de senaste lekarna för så värst mycket hann hon ju inte visa sig i denna leken (och kanske gav det @cirkus lite extra tillfredsställelse att käka hedinn:p )
Ulvarna sitter ju lite med trumf på handen mot de andra sidorna för de vet ju att de kan rikta in sig på antingen en god eller en tjuv och i båda fallen så är det ju fördelaktigt för dem sas .
Tjuvarna har också lite av en sådan situation då det ju kanske egentligen kvittar dem lika vem som lynchas/ käkas så länge de själva inte blir utvalda? Och jag misstänker att de kanske gärna lutar sig tillbaka lite och låter andra sköta diskussioner och utstickande röster så inte de får ljuset på sig och därmed inte riskerar att sias tex?
Så som vanligt är det goda som har den mest osäkra utgångspunkten av sidorna
Och jag tror ju att både ulvar och tjuvar är nöjda så länge det divideras om några som inte är med i deras respektive lag :cool:
Ska man se till röstningen igår så var det ju flera som hade två röster och det ska jag fundera vidare på i ett annat inlägg så detta inte blir vaaaansinnigt långt :angel:

Fast vilka som riskerar att sias beror ju också på vem som är siare, finns ju också de som hellre siar inaktiva/"smygande" spelare eftersom de är svårare att få grepp på genom tråden.

Sedan funderar jag lite på spionen, tjuven och siaren. @Niyama

* Om Mästertjuven stjäl från den Givmilda siaren efter natt 1, får den då en sia att använda själv eller får den ge en sia till någon annan?
* Hur ser det ut i spioninfon när någon använder en sia den fått av Givmilda siaren?
* Hur ser det ut i spioninfon om Mästertjuven använder en stulen förmåga?

MEN vågar vi räkna med 4 ulvar? Man brukar ju säga att man ska räkna med det värsta, men i det här fallet kanske inte 4 ulvar är det värsta? För om det bara var 3 ulvar från början och alltså 2 kvar nu, och vi skulle lyckas få ut en ulv till, kan tjuvarna vinna redan i natt genom att stjäla käket från den sista och äta den.
MIna funderingar kring fördelningen bland sidorna är att jag tycker att tjuvarna har ganska goda möjlgheter att vinna på förhand , jag instämmer med @Ileo s funderingar och analys av leken där, och att goda sidan har en ängel som kan skydda varje natt samt att även nattvakten som är skyddad en gång mot käk. och desssutom är inbrottstjuven skyddad mot käk nästkommande om mästertjuven dör så det är för mig troligt rent fördelningsmässigt att det är 4 ulvar med tanke på alla beskydd

Som offrar den som inte får dö för att inte tjuvarna ska få en bjudning till att sno hem segern? Jag kan inte tala för hemligs motiv att rösta på cirkus men det jag reagerade på igår , och hade som motivering var ju just att jag upplevde att cirkus verkade så in tvivel om hemlig , jag har sett henne göra det många ggr som ulv - och just det att hon inte heller röstade på hemlig senare fick mig lite vaksam på henne helt enkelt

Tänker att de kanske inte avsåg att offra henne. Men att de skulle verka osams och att cirkus skulle "ge sig på" hemlig för att väcka misstankar åt det ena eller andra hållet

Tänker att de kanske inte avsåg att offra henne. Men att de skulle verka osams och att cirkus skulle "ge sig på" hemlig för att väcka misstankar åt det ena eller andra hållet
Aha jag trodde du menade att hemlig och jag var ulvar ihop - som alibiröstade delux på cirkus...
Men då hänger jag med lite bättre hur du tänkte:)

Nä, det tror jagfaktiskt inte. Det vore väldigt vågat även för er :D
Tack för att du tror på det åtminstone :D
det var detta inlägget jag tolkade fel av dig förresten om du inte hängde med på det , för innan dess hade du ju faktiskt skrivit att du inte trodde jag var ulv ;)

Eller om det är precis det som de vill få oss att tro? Egentligen är de ulvar tillsammans?

du citerade mitt röstinlägg på cirkus så därför trodde jag att det var hemlig och mig du menade med ulvar ihop

Jag känner att siaren bör vara försiktig i detta stadiet av leken - för den vill både ulvar och tjuvar ha ut och goda sidan vinner mycket mera på att den är i livet än död, både onda och tjuvar vinner på att den är död

* Om Mästertjuven stjäl från den Givmilda siaren efter natt 1, får den då en sia att använda själv eller får den ge en sia till någon annan?
Den får ge bort sian.

* Hur ser det ut i spioninfon när någon använder en sia den fått av Givmilda siaren?
* Hur ser det ut i spioninfon om Mästertjuven använder en stulen förmåga?
*Det framgår bara vem som sias, inte av vem.
*Mästertjuven gör xx (en annan rad är vem den stjäl från)

Sen är det ju dock inte säkert att just dessa rader skulle komma fram.

Jag såg att @Gabby_Ossi hade funderingar på min röst igår, jag ville verkligen inte åka i första dl, det kändes som jag har åkt tidigt i flera lekar, och nu ville jag verkligen vara med och leka, så framför allt försökte jag rösta för att jag inte skulle åka och jag hade svårt att hitta något skumt överlag, så en enkel utväg blev att rösta på @Mirtai . Som det nu föll sig så hade jag inte behövt det, men rösterna kom väldigt sent. Om jag skulle ha varit kollega med Cirkus, som dessutom var häxa så hade jag väl snarare försökt rädda henne? Häxan borde väl ha varit den viktigaste ulvrollen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V