Jag tror inte ett ögoblick på att Niyama först lägger en röst på mig och sedan ser att jag röstat på henne. Det var tid nog att kolla och inte en chans att en rutinerad spelare som Niyama inte kollar röstlistan först. Lite lustigt är det att Niyama klandrar folk för att de hänger upp sig på felskrivningar och menar på att både onda och goda gör fel och här så rackar hon ner på en uppenbar felskrivning. Ingen kan väl tro att jag trott att det varit mer än en lynchröstning när vi defakto haft en eller?

Nej, jag såg inte din röst (röstlistan uppdaterade någon efter att jag röstat) och det har en väldigt enkel förklaring. Varför skulle jag hitta på det? Hade jag sett den hade jag ju tagit med mina tankar om den i motiveringen för min röst.

Jag tyckte den röst var svag och din felskrivning såg ut som att du försökte få mitt röstande att se värre ut än det var. Men just att du skrev "röster" la jag ingen direkt vikt vid, jag bara kommenterade det.

Jag tror inte att Lobelia och Niyama sitter i lyan ihop skrev jag tidigare idag- det intrycket har förstärkts av det som de skrivit idag
Frågan är om båda är goda eller om en av dem är ond som försöker få den andra misstänkt?
MM - har två röster på sig och jag är själv misstänksam mot henne.Kan mycket väl tänka mig att lägga min röst där idag jag med
Samtidigt så fattar jag @Niyama s nojande - för det kan ju absolut ha varit ett skäl till käkvalet av killaloe att få alla inriktade på MM
Både Ottilia och Idahoe har inte skrivit så mycket mer idag så där är jag fortsatt fundersam på med vilka ögon de spelar i leken Samtidigt känns det ju rätt vågat av lyan att lägga de två första rösterna på lenis? Om man nu ska fundera vidare i den tanken att idahoe och Otttilia skulle vara onda? Ffa om man också ska tro på att MM är ond? Så någon/ några borde vara goda tycker jag av dessa tre ändå?
Ingen ulv har (hittills) blivit avslöjad så rätt våghalsigt om tre i lyan röstar på samma igår?
Iofs om det är ett likaläge idag så kanske de vågade riskera det för att få ut en de trodde var siare igår och ev få fram en lottning idag? Jag själv är ju rätt inne på att gambla när jag är ond -så det är ju inte omöjligt.
cirkus som lägger första rösten idag på MM kan då antingen vara en god som röstar utifrån det hon tror -dvs att MM är ond - eller så är hon ond som ser en chans att vinna spelet att få ut en god MM? Jag tror inte att de två sitter i lyan ihop om det visar sig att MM är ond - det känns ju väldigt onödigt spelat i så fall med det fåtal inlägg som skrivits idag

Verkar som att många tycker MM verkar skum. Så även jag, för även om hon har dåligt med tid så minns jag MM som en skicklig spelare som borde kunna göra bättre ifrån sig trots tidsbrist än de två väldigt vagt motiverade röster hon kommit med. Första dagens röst i sista minuten var kanske ett försök att smälta in bland strörösterna? Hennes tredjeröst på Lenis igår skulle kunna vara en ond som smidigt hakar på och spikar igen kistan för en god som blivit misstänkt. (Kan ju såklart vara just en stressad god också, men...)
Slutligen skulle Killaloe (och Niyama?) kunnat vara något på spåren igår när hon röstade, och det var därför hon blev käk? Lyan kan ju ha trott att hon var siare, även om jag själv tycker hon var för otydlig för att bli misstagen för siare. Eller så tyckte de bara hon började komma för nära sanningen.

Jag är tveksam till att haka på ett drev, vilket det ser ut som att det finns viss risk för idag. Drev kan vara grundade av ulvar, eller vara lätta för ulvar att gömma sig i.
Samtidigt kan det stå 4-4 och vara avgörande lynch ikväll. I så fall är det viktigt att goda samlar sina röster...
Med anledning av allt ovanstående:

Idahoe röstar på MM

Jag kikar in igen innan dl. MM är min mest misstänkta just nu, men jag är inte främmande för att ändra om det kommer in klokare tankar. Som sagt tror jag det är viktigt att goda samlar sina röster, om det ska bli en chans att inte förlora ikväll (om det är 4 onda. 3 är ju möjligt också såklart, men hellre ta det säkra före det osäkra känner jag efter förra leken)

Flera röster på MM, och jag har full förståelse för dem men samtidigt så finns det så lite från MM att gå på. Första rösten hade en usel motivering och andra sänkte Lenis. Jag ser det som intressant att Niyama försöker styra misstankarna mot mig och här.

I vilket fall som helst så har jag haft vaga misstankar mot MM och med tanke på sistarösten igår så tror jag hon är luden.

Lobelia röstar på MM

Jag kikar in igen innan dl. MM är min mest misstänkta just nu, men jag är inte främmande för att ändra om det kommer in klokare tankar. Som sagt tror jag det är viktigt att goda samlar sina röster, om det ska bli en chans att inte förlora ikväll (om det är 4 onda. 3 är ju möjligt också såklart, men hellre ta det säkra före det osäkra känner jag efter förra leken)
Jag är nyfiken på vilka du har mer i dina tankar?
Jag fattar att du misstänker MM men skulle vilja se lite mer av vad du tänker om oss andra i spelet?
Jag känner att jag fått en väldigt diffus bild av dig leken igenom- det kommer inte så mycket tankar mer än om en i taget sas?

Jag tror inte att Lobelia och Niyama sitter i lyan ihop skrev jag tidigare idag- det intrycket har förstärkts av det som de skrivit idag
Frågan är om båda är goda eller om en av dem är ond som försöker få den andra misstänkt?
MM - har två röster på sig och jag är själv misstänksam mot henne.Kan mycket väl tänka mig att lägga min röst där idag jag med
Samtidigt så fattar jag @Niyama s nojande - för det kan ju absolut ha varit ett skäl till käkvalet av killaloe att få alla inriktade på MM
Både Ottilia och Idahoe har inte skrivit så mycket mer idag så där är jag fortsatt fundersam på med vilka ögon de spelar i leken Samtidigt känns det ju rätt vågat av lyan att lägga de två första rösterna på lenis? Om man nu ska fundera vidare i den tanken att idahoe och Otttilia skulle vara onda? Ffa om man också ska tro på att MM är ond? Så någon/ några borde vara goda tycker jag av dessa tre ändå?
Ingen ulv har (hittills) blivit avslöjad så rätt våghalsigt om tre i lyan röstar på samma igår?
Iofs om det är ett likaläge idag så kanske de vågade riskera det för att få ut en de trodde var siare igår och ev få fram en lottning idag? Jag själv är ju rätt inne på att gambla när jag är ond -så det är ju inte omöjligt.
cirkus som lägger första rösten idag på MM kan då antingen vara en god som röstar utifrån det hon tror -dvs att MM är ond - eller så är hon ond som ser en chans att vinna spelet att få ut en god MM? Jag tror inte att de två sitter i lyan ihop om det visar sig att MM är ond - det känns ju väldigt onödigt spelat i så fall med det fåtal inlägg som skrivits idag
Jag kan tänka mig att Cirkus hade kunnat rösta på MM även om de var kollegor. Är det 4 ulvar och det blir 4-4 så finns risken att ulvarna avslöjar sig om de förlorar lottningen. Då kan jag tänka mig att de skulle kunna offra en kollega idag och få alibi och lyncha en god imorgon.

Men visst kan Cirkus vara god.

Nej, jag såg inte din röst (röstlistan uppdaterade någon efter att jag röstat) och det har en väldigt enkel förklaring. Varför skulle jag hitta på det? Hade jag sett den hade jag ju tagit med mina tankar om den i motiveringen för min röst.
Det var 6 minuter mellan våra röster och få inlägg. Jag skulle inte köpt den förklaringen från någon rutinerad spelare. Man håller koll på rösterna om det inte är panik och det var gott om tid innan DL.

Jag kan tänka mig att Cirkus hade kunnat rösta på MM även om de var kollegor. Är det 4 ulvar och det blir 4-4 så finns risken att ulvarna avslöjar sig om de förlorar lottningen. Då kan jag tänka mig att de skulle kunna offra en kollega idag och få alibi och lyncha en god imorgon.

Men visst kan Cirkus vara god.
blir 4-4 ? det är väl i så fall 4-4 nu ? Dvs i så fall slagläge för onda?
I så fall funderar jag mer på om det kan bli en del sena röständringar - med förra leken i färskt minne

edit
eller jag kom på hur @Artline nog menade - att det i röstningen skulle bli 4-4?

blir 4-4 ? det är väl i så fall 4-4 nu ? Dvs i så fall slagläge för onda?
I så fall funderar jag mer på om det kan bli en del sena röständringar - med förra leken i färskt minne
De har 50 % att vinna om det står mellan en god och en ond. Men lynchas en ulv så är lyan avslöjad och har svårare att vinna sen.

I förra leken hade ulvarna avslöjat sig om mirtai inte hade lynchas. Det beror på hur mycket de vill satsa. Men risk för röständringar finns det.

Det var 6 minuter mellan våra röster och få inlägg. Jag skulle inte köpt den förklaringen från någon rutinerad spelare. Man håller koll på rösterna om det inte är panik och det var gott om tid innan DL.

Ja, fast nu var det ju så att jag inte såg den och anledningen till det har inte med spelet att göra. Om jag hade sett den hade jag givetvis tagit med mina tankar om den i mitt röstinlägg.

tänker så här att jag synar MM idag - hennes frånvaro och brist på försvar gör att det tippar över för mig i detta läget
Hon är en av de som jag haft funderingar på sedan lekstarten och som sagt som god brukar man i vilket fall försvara sig

quarter4ever röstar på MM

tror även jag att hon kan vara ulv med sin sista röst igår på Lenis

och jag kommer vara alert om det blir röständringar i slutet :cautious:

Men varför skulle det bli röständringar? Även om lyan outar sig med att rösta på samma så blir det ju lottning? känns kanske mer troligt att de i så fall offrar en och hoppas på lyckat käk och bättre tur imorgon?

Om folk som inte röstat ännu funderar på att rösta på någon annan får ni gärna göra det i tid så rösten har en chans att kunna få andra att ändra sig , annars är det ju lite meningslöst :)

Vad säger @MM själv?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 493
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar