Jag har gått igenom Niyamas inlägg egentligen inte för att hon röstade på mig, man får röster lite då och då och det är inget att hänga upp sig på en enskild utan jag kan inte riktigt köpa motiveringen och det känns osm Niyama inte har helkoll på det själv. Jag vill betona att jag inte har någon koll på om Niyama är ond eller god. Jag tycker bara hon beter sig skumt.
---------------------------
Jag kan bara hålla med om att det borde vara lätt för Q att gissa vem MM var och jag tror även hon gjorde det men skrev om det för att klargöra och bli säker. Jag tycker därmed inte det är skumt av Q att fråga som Niyama menar.
Sedan diskuterar Q och Niyama om fördelningen av onda och goda.
Röstar sedan på MM med en av de sämsta teorier jag sett. Jag antar att det var tidsbrist.
Söndag kl 21:59 #94
Niyama röstar på MM
Vågar inte ta ställning bland de som det är jämt mellan så vill ta en utan nån röst.
Och motiverar sig en stund efter DL
Niyama skrev:
↑Söndag kl 22:02 #97
Niyama röstar på MM
Vågar inte ta ställning bland de som det är jämt mellan så vill ta en utan nån röst.
+ Hann se MMs röst och bestämde mig blicksnabbt för henne, då jag tycker just det faktum att cirkus la första rösten är lite ursäktande för att teorin inte är så bra. Så jag tycker det är jättekonstigt att MM röstar på henne för det.
Tycker även bollens röst på mig var alldeles för lätt, men hon kanske bara blir ett lätt offer pga att hon gjorde så?
Q4 har skrivit mycket märkligt men jag vet ju att jag alltid tycker att hon är skum och säkert reagerar lite extra nu för att hon faktiskt var ond senast. Därför ville jag inte spika igen kistan där.
Och då är det att hon tyckte Q var märklig men ville inte avgöra. Min notering är att det faktiskt är att ta ställning att inte rösta också.
Hon noterar också i ett inlägg att :
Söndag kl 22:32
Värt att notera att Q ändrade röst till bollen och inte till Killa. I alla fall jag såg en risk att bollen blev ett lätt offer pga sin röst.
Det gnager att efter omröstningen uttala sig som att lätta röster eller senare om Lenis att hon trodde Lenis var god. Varför inte säga det innan DL och inte efter? Det är som Niyama vill poängtera att någon är god och hon reagerar, men före DL. Den Niyama jag känner som god drar sig knappast för att propagera för sin åsikt.
Igår kl 21:20
Har precis läst ikapp. Ska inte rösta i sista minuten igen. Jag är inne på att det döljer sig nån ulv bland de som röstade på bollen, och eftersom Q räddade sig själv lägger jag henne åt sidan just nu. Artline tycker jag har försvarat sig vettigt, så då kvarstår Lobelia. Jag tror helt enkelt att nån ulv tog chansen att lägga en så lätt röst, därför:
Niyama röstar på Lobelia
Igår kl 21:34 #210
Lobelia skrev:
↑
Jag måste bestämma mig för att rösta någon gång. Jag tycker Niyamas smygande med röster är skumt, det är inte likt henne då hon ofta är med och avgör även i första lynchen.
Lobelia röstar på Niyama
Såg detta nu <syftar på min röst på Niyama> och det gör mig mer skeptisk till Lobelia. Det är tvärtom ofta som jag inte vill ta ställning tidigt. Och vadå smygande med röster, i plural? En röst handlade det om.
Jag tror inte ett ögoblick på att Niyama först lägger en röst på mig och sedan ser att jag röstat på henne. Det var tid nog att kolla och inte en chans att en rutinerad spelare som Niyama inte kollar röstlistan först. Lite lustigt är det att Niyama klandrar folk för att de hänger upp sig på felskrivningar och menar på att både onda och goda gör fel och här så rackar hon ner på en uppenbar felskrivning. Ingen kan väl tro att jag trott att det varit mer än en lynchröstning när vi defakto haft en eller?
Direkt efter så nojar Niyama över rösterna på Lenis, det är andra gången i leken med 2 offer som hon oroar sig för lätta offer, men har hon försökt påverka folk innan? Nej inte ett dyft. Dessutom ska man här förlåa och förstå att folk skriver fel både onda och goda, fast hon i inlägget innan rackat ner på mig för en banal felskrivning, en an ing inkonsekvent.
Igår kl 21:31 #209
Lenis kan för all del vara ulv, jag tycker själv hon betett sig skumt, MEN även som god har hon haft svårt att hålla koll på vad som hänt leken (blandat ihop personer etc), så nu nojar jag för att hon blir ett lätt offer? Att hon velar fram och tillbaka, ja om hon är god så är det ju knappast konstigt?
I detta inlägget blir det motsägelse fullt. I båda lyncherna har Niyama enligt egen utsago haft en känsla av att goda röstats ut men inte sagt ett ord innan faktum och i första lynchen inte tagit ställning och röstat på den hon ansett skum tidigare. Först efter lynchen så drar hon upp det
Ja, om jag har en känsla åt nåt håll så avgör jag gärna för att inte ulvarna ska kunna styra utfallet. Men när jag inte har nån aning alls, när det är blankt, då vill jag inte avgöra med en förtäckt BOP. Sen tycker jag fortfarande idag att MMs motivering igår var väldigt skum.
Efter detta konstaterar Niyama att MM är nästan lika misstänkt som jag är pga sin röst på Lenis, återigen så handlar det om en lätt röst enligt Niyama. Just denna motiveringen är generellt en av den lättaste motiveringen jag kan komma på, att någon annans motivering är dålig. Och med tanke på Lenis beteende och alla misstankar hon hade mot sig så känns MMs motivering inte ett dugg skum för mig, däremot är jag helt enig om att den som avgörande röst är skum.
Sen har vi också mitt försök att få ur Niyama varför Arts förklaring varför hon strulade med rösten och lade en andraröst gör att hon i hennes ögon är mindre misstänkt än jag som inte behövt förklara mig på den punkten. Noterbart är också att Niyama inte med ett ord frågat mig och när jag förklarar varför jag röstat som jag gjort så verkar hon inte ens notera det. Något intresse av at försöka reda ut om jag är ond eller inte genom frågor verkar inte finnas. Jag är typ bara ond.
Är det då för att Niyama siat mig? Jag vet ju facit här och om någon eventuellt låtsas sia mig och uppenbarligen inte gjort det behöver jag påtala det vilket jag gör här.
Är det för att hon låtsas sia mig och är ond…. Möjligen
Är det för att hon fått något om bakfoten, eller att hon verkligen tycker jag är skum, eller kanske bara ogillar mig? Möjligen på alltihop.
Jag vet som sagt inte om Niyama är ond eller inte men jag tycker hon beter sig skumt, mycket skumt till och med.