Sedan funderar jag lite över Idahoe, hon ger mig ulvkänsla. Dels att hon ville se min kommentar efter min första röst som ett tecken på att jag och Lobelia vore i lyan. Men mycket pågrund av att hon igår frågade Niyama om varför N trodde hon skulle bli käk. Det kändes som en ulv som snokade lite för att veta vad hon skulle käka. Men visst kan hon vara god som hade någon annan anledning att fråga.

Lobelia: Jag tror hon kan vara god på sättet hon frågade ut mig igår, det kändes som ett förhör ifrån en god för att kolla om jag vore ulv. Med tanke på våran konversation under gårdagen så hade det inte varit konstigt om hon hade röstat på mig. Men jag vet inte vore hon ulv så kan hon ha låtit bli att rösta på mig pågrund av ulvarna trodde jag blivit siad.

Niyama vet jag inte riktigt vart jag har än men det känns inte som hon och Lobelia är i lyan ihop (eller så är dem det). Troligen en god och en ond, Eller två goda. Dvs de kan vara vad som helst :p

Ottilia: Behöver jag fundera mer på.

Samtidigt om man läser Killaloe igår så skriver hon ju inget mer om MM där efter rösten? Och innan så teoride hon inte särskilt mycket om MM heller?
Så det känns väl inte så troligt att lyan trodde det egentligen?
Skulle jag vara siaren som inte fått ut en ulv jag siat som ond i en lynch hade jag verkligen varit tydlig med att jag var säker på någons ondska
Jag tycker inte jag sett någon skriva något i den stilen alls i leken - so far- så jag tror mer på att siaren siat två goda fram till idag: Idag har ännu inte alla varit inne och dividerat så det kan man inte dra några slutsatser av egentligen än.
Fast jag hoppas tvärt om.. Att siaren ligger lågt så länge de övriga goda inte gör något dumt.

Nu är jag hemma och kan läsa igenom alla - inte så många inlägg. Art funderar i banorna att Killa blev käk för att hon parade ihop mig och MM. Det är möjligt att de käkade henne just därför så att misstankar kunde riktas mot mig samtidigt som MM (om nu MM är ulv).

MMs första röst på mig känns som en ulv som inte vill sticka ut utan försöka försvinna bland uddaröster, sen har vi då tredjerösten på Lenis. Uppenbart var det flera som såg möjligheten att Lenis hade siat Art (som god). Jag kan inte tänka mig att lyan inte uppfattat detta och därför har de nog sett till att försöka rösta ut henne. (jag tror jag är på repeat)

Jag är inne på att kolla på rösterna på Lenis i första hand. Det är Lobelia, Ottilia och MM. Uppenbart var det flera som såg möjligheten att Lenis hade siat Art (som god). Jag kan inte tänka mig att lyan inte uppfattat detta och därför har de nog sett till att försöka rösta ut Lenis. (jag tror jag är på repeat)

För mig så är det MM som sticker ut mest, med båda rösterna, särskilt spiken i kistan på den som såg ut som siare. Ottilia får jag inget grepp om alls. Sen har vi då Lobelia. Jag vet inte om hon som ulv skulle lägga förstarösten på den som ser ut som siare eller skulle hon det? @Artline jag fattar inte riktigt hur du resonerar runt Lobelia - du tycker att hon verkar god efter er dialog, men å andra sidan så tänker du att hon som ulv inte borde röstat på dig eftersom det såg ut som om du var siad god, men hon röstade på den som såg ut att ha siat...

Inne en snabbis från mobilen nu och sen bör jag iaf komma in igen runt 20, så i relativt god tid innan lynch.

Artline och Q har varit aktiva under eftermiddagen. En hel dej teorier och så en diskussion kring om Killaloe var något på spåren med rösten på MM igår. Jag tror inte att lyan trodde hon var siare , hon borde väl i så fall varit mycket tydligare om hon siat MM? Men därmed tror jag ändå att det kan finnas en poäng i teorin, att hon rykte för att de tyckte hon börjat komma på något.

Jag får inget riktigt grepp om Idahoe- kan lika gärna vara en förvirrad god som en ulv som passar på att hänga på andras tankar och med vetskap om vilka som är goda i spelet .
Tjaa, förvirrad är väl mitt mellannamn :angel: Du borde vara mer orolig om jag någon gång verkar ha koll på läget, då kan det finnas ugglor i mossen :p (hihi vad fyndigt. ugglor. ..)

Sedan funderar jag lite över Idahoe, hon ger mig ulvkänsla. Dels att hon ville se min kommentar efter min första röst som ett tecken på att jag och Lobelia vore i lyan. Men mycket pågrund av att hon igår frågade Niyama om varför N trodde hon skulle bli käk. Det kändes som en ulv som snokade lite för att veta vad hon skulle käka. Men visst kan hon vara god som hade någon annan anledning att fråga.
"Ville se" vet jag inte om jag håller med om, jag skrev att det var ett av de möjliga alternativen :)
Och gällande Niyama ville jag kolla att jag inte missat något när jag nu kom in efter dl först. Som sagt finns det ju anledningar även för goda att vilja undvika att missa saker (fråga Lenis, som ju rykte igår. Min förstaröst på henne var ju just för att hon missat så mycket i sitt resonemang ;) )

Återkommer senare ikväll

Nu är jag hemma och kan läsa igenom alla - inte så många inlägg. Art funderar i banorna att Killa blev käk för att hon parade ihop mig och MM. Det är möjligt att de käkade henne just därför så att misstankar kunde riktas mot mig samtidigt som MM (om nu MM är ulv).

MMs första röst på mig känns som en ulv som inte vill sticka ut utan försöka försvinna bland uddaröster, sen har vi då tredjerösten på Lenis. Uppenbart var det flera som såg möjligheten att Lenis hade siat Art (som god). Jag kan inte tänka mig att lyan inte uppfattat detta och därför har de nog sett till att försöka rösta ut henne. (jag tror jag är på repeat)

Jag är inne på att kolla på rösterna på Lenis i första hand. Det är Lobelia, Ottilia och MM. Uppenbart var det flera som såg möjligheten att Lenis hade siat Art (som god). Jag kan inte tänka mig att lyan inte uppfattat detta och därför har de nog sett till att försöka rösta ut Lenis. (jag tror jag är på repeat)

För mig så är det MM som sticker ut mest, med båda rösterna, särskilt spiken i kistan på den som såg ut som siare. Ottilia får jag inget grepp om alls. Sen har vi då Lobelia. Jag vet inte om hon som ulv skulle lägga förstarösten på den som ser ut som siare eller skulle hon det? @Artline jag fattar inte riktigt hur du resonerar runt Lobelia - du tycker att hon verkar god efter er dialog, men å andra sidan så tänker du att hon som ulv inte borde röstat på dig eftersom det såg ut som om du var siad god, men hon röstade på den som såg ut att ha siat...
Lobelia röstade väl på niyama?

Det var jag som lade första rösten på Lenis igår ju

Då fattar jag hur du tänkte @Artline :laugh: jag fick inte ihop det helt enkelt!

Då är det Ida jag behöver fundera ett extra varv på. Och jag landar väl i nästan samma fundering. Vågar en ulv lägga förstarösten på den som ser ut att ha siat?

Sitter kvar på jobbet och borde egentligen jobba...

Jag har funderat lite löst och tycker att MM och Niyama har varit lite misstänksamma och lätt under radarn. (MM har förklarat att hon haft lite tid men samtidigt gör det att jag inte har så mycket att gå på) Efter att jag sist skrev att Niyama varit lite sneaky under radarn har hon blivit mer aktiv och var ju den som förutsåg att det skulle gå åt skogen när Lenis röstades ut och skriver det inlägget en minut efter DL. Kanske en tillfällighet men kanske också en ulv som förutser vad som ska ske eftersom hon vet utgången och skriver så när det är för sent att egentligen påverka och vill framstå som god? Också kommentaren om att hon riskerade att bli käk kan ju vara ett spel för gallerierna. Att MM lägger sista rösten på Lenis kan ju också vara misstänksamt samtidigt som jag vet hur förvirrad jag själv är och kanske kastar lite sten i glashus eftersom jag själv röstade på Lenis eftersom jag tyckte hon var lite okonsekvent och jag själv inte kunde följa logiken i hennes resonemang.

Nu måste jag jobba lite igen:meh: så jag kan komma hem och läsa igenom allt ordentligt. :D

Jag måste sova en stund nu - jag är ju inte van vid att flänga omkring så sjukt mkt jag gör numera när jag är arbetslös.

För att vara på säkra sidan om jag somnar så tänker jag lägga en röst redan nu.
¨
Jag skulle vilja orka gå igenom alla, men det går inte. jag är hjärntrött

Högst på min lista över misstänkta är MM. Hennes röst igår som var spiken i kistan på den som såg ut som siare. Dessutom så var hennes röst på mig i första DL ganska skum, en icke avgörande röst som kan försvinna i mängden.Jag tror att om MM är ulv så är det logiskt att käka Killa - eftersom hon såg ett samband mellan mig och MM - då kan lyan få mig misstänkt också (ifall att jag nu är rätt ute med MM som ulv).

cirkus röstar på MM

Jag tror det, men blir nojig av misstankarna mot MM nu. Tycker Lobelia är skummare. Sen om det är 4 ulvar vet de ju att de vinner bara de lyckas lyncha en god, så de lär ju satsa rätt hårt på det.
Så du nojar över att det är ulvar som driver på mot MM? Eller fattade jag dig fel?
Och att du tycker Lobelia är skummare och mer trolig ulv?

Så du nojar över att det är ulvar som driver på mot MM? Eller fattade jag dig fel?
Och att du tycker Lobelia är skummare och mer trolig ulv?

Ingen aning om nånting :p ja, jag nojar att onda tar chansen att driva på mot MM eftersom det fanns misstankar ditåt från Killa och dessutom från mig (kanske från fler goda, det vet ju inte jag och du vet inte att jag är god om du inte är ond osv men du fattar). Och så lynchas goda MM och så har de ev. vunnit. Det nojar jag över.

Jag har gått igenom Niyamas inlägg egentligen inte för att hon röstade på mig, man får röster lite då och då och det är inget att hänga upp sig på en enskild utan jag kan inte riktigt köpa motiveringen och det känns osm Niyama inte har helkoll på det själv. Jag vill betona att jag inte har någon koll på om Niyama är ond eller god. Jag tycker bara hon beter sig skumt.

---------------------------

Jag kan bara hålla med om att det borde vara lätt för Q att gissa vem MM var och jag tror även hon gjorde det men skrev om det för att klargöra och bli säker. Jag tycker därmed inte det är skumt av Q att fråga som Niyama menar.

Sedan diskuterar Q och Niyama om fördelningen av onda och goda.

Röstar sedan på MM med en av de sämsta teorier jag sett. Jag antar att det var tidsbrist.

Söndag kl 21:59 #94

Niyama röstar på MM
Vågar inte ta ställning bland de som det är jämt mellan så vill ta en utan nån röst.

Och motiverar sig en stund efter DL

Niyama skrev: Söndag kl 22:02 #97

Niyama röstar på MM
Vågar inte ta ställning bland de som det är jämt mellan så vill ta en utan nån röst.

+ Hann se MMs röst och bestämde mig blicksnabbt för henne, då jag tycker just det faktum att cirkus la första rösten är lite ursäktande för att teorin inte är så bra. Så jag tycker det är jättekonstigt att MM röstar på henne för det.

Tycker även bollens röst på mig var alldeles för lätt, men hon kanske bara blir ett lätt offer pga att hon gjorde så?

Q4 har skrivit mycket märkligt men jag vet ju att jag alltid tycker att hon är skum och säkert reagerar lite extra nu för att hon faktiskt var ond senast. Därför ville jag inte spika igen kistan där.

Och då är det att hon tyckte Q var märklig men ville inte avgöra. Min notering är att det faktiskt är att ta ställning att inte rösta också.

Hon noterar också i ett inlägg att :

Söndag kl 22:32

Värt att notera att Q ändrade röst till bollen och inte till Killa. I alla fall jag såg en risk att bollen blev ett lätt offer pga sin röst.

Det gnager att efter omröstningen uttala sig som att lätta röster eller senare om Lenis att hon trodde Lenis var god. Varför inte säga det innan DL och inte efter? Det är som Niyama vill poängtera att någon är god och hon reagerar, men före DL. Den Niyama jag känner som god drar sig knappast för att propagera för sin åsikt.

Igår kl 21:20

Har precis läst ikapp. Ska inte rösta i sista minuten igen. Jag är inne på att det döljer sig nån ulv bland de som röstade på bollen, och eftersom Q räddade sig själv lägger jag henne åt sidan just nu. Artline tycker jag har försvarat sig vettigt, så då kvarstår Lobelia. Jag tror helt enkelt att nån ulv tog chansen att lägga en så lätt röst, därför:
Niyama röstar på Lobelia

Igår kl 21:34 #210

Lobelia skrev:
Jag måste bestämma mig för att rösta någon gång. Jag tycker Niyamas smygande med röster är skumt, det är inte likt henne då hon ofta är med och avgör även i första lynchen.
Lobelia röstar på Niyama

Såg detta nu <syftar på min röst på Niyama> och det gör mig mer skeptisk till Lobelia. Det är tvärtom ofta som jag inte vill ta ställning tidigt. Och vadå smygande med röster, i plural? En röst handlade det om.

Jag tror inte ett ögoblick på att Niyama först lägger en röst på mig och sedan ser att jag röstat på henne. Det var tid nog att kolla och inte en chans att en rutinerad spelare som Niyama inte kollar röstlistan först. Lite lustigt är det att Niyama klandrar folk för att de hänger upp sig på felskrivningar och menar på att både onda och goda gör fel och här så rackar hon ner på en uppenbar felskrivning. Ingen kan väl tro att jag trott att det varit mer än en lynchröstning när vi defakto haft en eller?

Direkt efter så nojar Niyama över rösterna på Lenis, det är andra gången i leken med 2 offer som hon oroar sig för lätta offer, men har hon försökt påverka folk innan? Nej inte ett dyft. Dessutom ska man här förlåa och förstå att folk skriver fel både onda och goda, fast hon i inlägget innan rackat ner på mig för en banal felskrivning, en an ing inkonsekvent.

Igår kl 21:31 #209

Lenis kan för all del vara ulv, jag tycker själv hon betett sig skumt, MEN även som god har hon haft svårt att hålla koll på vad som hänt leken (blandat ihop personer etc), så nu nojar jag för att hon blir ett lätt offer? Att hon velar fram och tillbaka, ja om hon är god så är det ju knappast konstigt?

I detta inlägget blir det motsägelse fullt. I båda lyncherna har Niyama enligt egen utsago haft en känsla av att goda röstats ut men inte sagt ett ord innan faktum och i första lynchen inte tagit ställning och röstat på den hon ansett skum tidigare. Först efter lynchen så drar hon upp det

Ja, om jag har en känsla åt nåt håll så avgör jag gärna för att inte ulvarna ska kunna styra utfallet. Men när jag inte har nån aning alls, när det är blankt, då vill jag inte avgöra med en förtäckt BOP. Sen tycker jag fortfarande idag att MMs motivering igår var väldigt skum.

Efter detta konstaterar Niyama att MM är nästan lika misstänkt som jag är pga sin röst på Lenis, återigen så handlar det om en lätt röst enligt Niyama. Just denna motiveringen är generellt en av den lättaste motiveringen jag kan komma på, att någon annans motivering är dålig. Och med tanke på Lenis beteende och alla misstankar hon hade mot sig så känns MMs motivering inte ett dugg skum för mig, däremot är jag helt enig om att den som avgörande röst är skum.

Sen har vi också mitt försök att få ur Niyama varför Arts förklaring varför hon strulade med rösten och lade en andraröst gör att hon i hennes ögon är mindre misstänkt än jag som inte behövt förklara mig på den punkten. Noterbart är också att Niyama inte med ett ord frågat mig och när jag förklarar varför jag röstat som jag gjort så verkar hon inte ens notera det. Något intresse av at försöka reda ut om jag är ond eller inte genom frågor verkar inte finnas. Jag är typ bara ond.

Är det då för att Niyama siat mig? Jag vet ju facit här och om någon eventuellt låtsas sia mig och uppenbarligen inte gjort det behöver jag påtala det vilket jag gör här.

Är det för att hon låtsas sia mig och är ond…. Möjligen

Är det för att hon fått något om bakfoten, eller att hon verkligen tycker jag är skum, eller kanske bara ogillar mig? Möjligen på alltihop.

Jag vet som sagt inte om Niyama är ond eller inte men jag tycker hon beter sig skumt, mycket skumt till och med.

Artline röstar på MM
Jag tror hon röstade på Lenis igår för hon är ulv och ulvarna misstänkte att Lenis var siaren.

(Skriver ifrån mobilen. Har bättre motivering i tidigare inlägg)

Igår verkade hon "veta" att Lenis var god med det hon skrev direkt efter DL. Sedan känns det lite som att hon ville verka vara siare där - men det kan hon ju kanske gjort för att lura ulvarna? Här tänker jag på hennes kommentar att jag blir väl käk nu.

Det inlägget jag skrev en minut efter DL trodde jag att jag skrev innan DL. Jag hade legat i sängen och läst lite på mobilen och gick upp och satte mig vid datorn en halvtimme innan DL. Hade noll koll på tiden och tyckte att det borde vara typ 5 min kvar, och sen insåg jag att mitt inlägg var betydelselöst för DL redan varit men det kvarstod ju att jag tyckte rösterna på Lenis var skumma. Sen insåg jag dessutom att ulvarna kan tolka det som att jag är siare och siat Lenis, och därför nojade jag för att bli käk. Jag nojar iofs ofta för att bli käk, men då kändes det bara som att det var jäkligt klantigt av mig att skriva sådär.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 493
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar