Jag tror också att det kan vara skarpt läge idag , det kan stå 4-4 och i så fall vinner ju ulvarna om de lyckas få en god lynchad idag
Så med förra leken i färskt minne så är det nog bra om man kan samla rösterna idag
Lite funderingar efter gårdagen:
Lobelia och
Niyama tror jag inte sitter i lyan ihop. De verkar krocka lite, så antingen är det två goda på kollisionskurs eller så är en av dem ond. Att båda sitter i lyan och gör ett skådespel känns inte så sannolikt tycker jag?
Av de två så har jag kanske mest funderingar över
Niyama ändå? Hon la en uddaröst i första DL för att hon inte ville avgöra (hon röstade på MM) Igår verkade hon "veta" att Lenis var god med det hon skrev direkt efter DL. Sedan känns det lite som att hon ville verka vara siare där - men det kan hon ju kanske gjort för att lura ulvarna? Här tänker jag på hennes kommentar att jag blir väl käk nu.
Lobelia å andra sidan verkade kollidera med Lenis igår men ville ändå inte rösta där- kan det vara för att hon - om hon är ond, inte ville vara delaktig i att en ev siare skulle åka? För de som röstade på Lenis igår är ju lite på tapeten till idag? Iofs så är Lobelia god och hade en fundering på Lenis som siare är det ju klart som korvspad att hon inte lägger sin röst där.
Av de som röstade på Lenis igår så var Idahoe först ut , sedan la Ottilia en andraröst och sedan La MM den sista avgörande rösten.
Idahoe la en uddaröst på Ottilia i första DL- för att denna la en andraröst på Killaloe med en motivering som inte riktigt höll. Innan dess hade Idahoe inte själv bidragit så mycket till att komma med något konstruktivt i spelet . Igår i första inlägget så skriver hon en kort sammanfattning och avslutar med att siaren bör veta om en god eller ond idag såtillvida den inte siade Mirtai. Kan kanske vara ett sätt att fiska efter siaren? Kan man iofs också göra som god , så behöver inte tyda på ondska, jag har själv gjort det då och då som god . Höll med cirkus i hennes slutsats att Killaloe och jag inte var i lyan ihop. Artline reagerade på att Idahoe tycktes fånga upp Niyamas kommentar om att Lobelia och Artline skulle sitta i lyan ihop pga artlines kommentar "det var inte riktigt meningen" Och hamnar sedan på kollisions kurs med Lenis efter att ha hållit med Lobelia i hennes funderingar i hur Lenis fick ihop att godförklara Artline för den andra rösten på bollen__ Sedan la hon en första röst på Lenis utifrån denna diskussionen . Avslutade gårdagen med att fundera över Niyama som inte klämde ur sig tidigare att Lenis borde vara god
Jag får inget riktigt grepp om Idahoe- kan lika gärna vara en förvirrad god som en ulv som passar på att hänga på andras tankar och med vetskap om vilka som är goda i spelet .
Ottilia inte så mycket tid att leka i första DL och la en andraröst på Killaloe som sedan blivit ifrågasatt pga teorin i röstinlägget, Hon har själv pudlat efteråt och medgett att hon inte hade bäring för den rösten. Sedan lägger hon ånyå en andraröst igår på Lenis. Här känner jag mig dessutom väldigt ambivalent till att hon anser att jag är saklig i sin översyn. Alltså om jag någon gång gett ett förvirrat intryck så är det väl i denna leken? Jag kan iofs se en anledning till att hon skriver så och i så fall är Ottilia god.Alternativet är att hon är ond och vet vilka som är goda. Och efter första DL inte vågar gå på om mig?
MM har jag fortfarande inget grepp om. Kan mycket väl vara en ulv som tassat med lite anonymt. Är både MM och Niyama ulvar så har Niyama lagt en alibiröst på MM i första lynchen . MMs första DL röst på cirkus är dividerad om och flera är inne på att det kan finnas ett samband mellan cirkus och MM. Det kan vara så , eller så var det faktiskt så att Killaloe blev käk för att sprida misstankarna på MM och/eller cirkus? Men sammantaget så är MM på min obslista idag om inget annat framkommer
Artline vet jag inte riktigt vart jag har. Lite sticker det ut att hon inte ville ändra rösten på bollen__ i DL1 och än mer sticker det ut att hon skriver att hon inte kände att hon behövde det för att jag ändå hade 3 röster- så bollen__ förföll vara säker? Detta reagerade jag på igår för att det kändes som hon skulle vara nöjd oavsett om jag eller bollen__ åkte. Men i övrigt så tycker jag att Artline ändå teoriar och framför åsikter som en ond Artline inte brukar göra? Sedan kommer det lite konstiga kommentarer som sticker ut- så har ingen aning om vart jag har henne
Cirkus är ju alltid svår att få grepp om tycker jag- oavsett roll. Noterbart är väl att cirkus mest verkar uppta funderingar från flertalet andra pga MMs röst på henne i DL1 och inte för något cirkus själv skrivit eller röstat på? Hon la den första rösten på Killaloe i DL1, men med en ganska uppenbar BoP teori, sedan la hon en uddaröst på Artline igår för att det skaver att hon inte röständrade från bollen__ i DL1. Cirkus är en av de som kan lura mig upp på läktaren och tillbaka så jag litar inte på henne, men av det hon framfört i sina få inlägg så tycker jag att det tyder på en alert cirkus som vill få spelet framåt. Så även cirkus kan vara antingen god eller ond för mig
summa summarum:
Alla kan vara onda, den enda jag kan vara säker på är mig själv
Jag måste dock säga att jag förväntade mig att jag skulle bli siad efter DL1, och det kanske jag blev också iom att inga större misstankar direkt framfördes mot mig igår?
Jag upplevde det närmast som många inte ville hålla mig misstänkt och därför blir jag nojjig att det är flera ulvar som kan ha trott samma som jag själv - att jag skulle vara siad och därför ingen idé att gå efter mig igår
Liksom det finns ju bara EN siare i leken som kan veta vad jag är för en typ- resten borde kunna vara lite bepälsade- för vem sjutton vågar hålla mig som inte suspekt efter min insats i denna leken annars
edit la till radbrytningar så det skulle bli lite mer lättläst