Du tyckte hon var mindre misstänkt för att hon försvarat sig än underförstått jag som inte försvarat mig.

Jag har dock inte haft något att försvara mig mot och ingen har frågat mig, inte ens du som röstade på mig för at tjag lagt förstarösten har frågat så vitt jag vet.

Jag gjorde annars som du, visste inte riktigt vem som var ond, ville inte avgöra och lade en röst där jag hittade en motivering. Jag tyckte rösten på din Avatar var "billig". Sedan ramlade det in röster och i brist på bättre fick min röst ligga.

Jag hade också halvt misstanke om att @Lenis eventuellt kunde vara siaren och tvekade någon timme innan jag postade inlägget, men kom fram till att hon troligen inte skulle siat @Artline i första han och framförallt inte lagt en så tydlig godförklaringen. Jag ville syna godförklaringen då jag var mycket skeptisk till den och när hon reagerade starkt (vi har chattat lite nu och är vänner igen :heart ) till kändes hon än mindre som siare men inte direkt ond heller utan mest förvirrad. Därför fick hon inte min röst även om jag kunnat tänka mig att lägga den för att rädda mig själv.
ok då fattar jag hur du tänkte:)

Du tyckte hon var mindre misstänkt för att hon försvarat sig än underförstått jag som inte försvarat mig.

Jag har dock inte haft något att försvara mig mot och ingen har frågat mig, inte ens du som röstade på mig för at tjag lagt förstarösten har frågat så vitt jag vet.

Jag gjorde annars som du, visste inte riktigt vem som var ond, ville inte avgöra och lade en röst där jag hittade en motivering. Jag tyckte rösten på din Avatar var "billig". Sedan ramlade det in röster och i brist på bättre fick min röst ligga.

Oj, vilken märklig tolkning. Nej, jag röstade på dig för att jag tror nån ulv var med att rösta ut bollen och skrev då varför jag inte röstade på Q eller Art. Då blev det du kvar och enligt teorin skulle du då vara ulv eftersom teorin handlade om att nån ulv skulle ha röstat på bollen. Konstigt att du inte då reagerar på att jag inte röstade på Q för att hon räddade sig själv, med samma logik borde du ju då tycka att "jag behövde inte rädda mig själv".

Det är inte ofta man spelar så uselt att man förvirrar halva leken :laugh: Sorry alla, nästa gång blir det inget mobilsurf från mig, promise! (O tack LL för att jag fick en söt uggla :love:)

Tycker du ska fortsätta så, för en gång skull var jag ju inte förvirrad gällande dig :p

Tillbaka från fodring.

Alltså - vissa tänkte att Lenis hade siat Artline eller kanske Lobelia som ond?. Det borde betyda att även lyan kan ha uppfattat det, då känner jag att jag spontant kommer vilja granska rösterna på Lenis - om lyan får korn på en siare är det väl den de vill ha ut i första hand.

Oj, vilken märklig tolkning. Nej, jag röstade på dig för att jag tror nån ulv var med att rösta ut bollen och skrev då varför jag inte röstade på Q eller Art. Då blev det du kvar och enligt teorin skulle du då vara ulv eftersom teorin handlade om att nån ulv skulle ha röstat på bollen. Konstigt att du inte då reagerar på att jag inte röstade på Q för att hon räddade sig själv, med samma logik borde du ju då tycka att "jag behövde inte rädda mig själv".
Hur får du till det med Q? Det finns ju ingen direkt likhet.

Däremot så röstade jag och Art i stort set samtidigt och med i stort sett samma teori.

Du anser att Art försvarat sig väl och därför är mindre misstänkt. Jag påtalar då att jag inte försvarat mig för att jag inte haft något att försvara mig emot på samma vis som art och det därför är orsaken.

Det är för övrigt inte likt dig att inte granska allt, det är mycket lättvindigt att misstänka någon utifrån en uteslutningsteori när du inte överväger skäl att utesluta alla utan ser på endast 2 av 3. Varför inte väga för och emot på alla 3 som faller inom teorin?

Hur får du till det med Q? Det finns ju ingen direkt likhet.

Däremot så röstade jag och Art i stort set samtidigt och med i stort sett samma teori.

Du anser att Art försvarat sig väl och därför är mindre misstänkt. Jag påtalar då att jag inte försvarat mig för att jag inte haft något att försvara mig emot på samma vis som art och det därför är orsaken.

Det är för övrigt inte likt dig att inte granska allt, det är mycket lättvindigt att misstänka någon utifrån en uteslutningsteori när du inte överväger skäl att utesluta alla utan ser på endast 2 av 3. Varför inte väga för och emot på alla 3 som faller inom teorin?

Poängen var att jag valde bort att rösta på Q. Och jag valde bort att rösta på A.

Jag har vägt för och emot på alla tre men nån gång måste man ju fatta ett beslut och det är bara dag två, det finns inte hur mycket som helst att gå på.

Jag tyckte din "jakt" på Lenis var skum och sen dessutom rösten på mig.

Uppdatering!

I en av voljärerna var det en uggla som skarpt följde djurskötarna med blicken. Den gjorde ingenting för att komma närmre, men det såg ut som att den gav skötarna "onda ögat". För säkerhets skull förflyttade de även den ugglan, ifall den skulle börja uppvisa fler märkliga beteenden.

c2af1bab21e977e1967947148ee73494_zpskac73fkv.jpg

(Killaloe var bybo)

DagDL ikväll: 21.30!

Alltså, nu blir ugglorna bara sötare och sötare.

Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe

21.22 quarter4ever röstar på Lenis
21.46 bollen__ röstar på Niyama
21.48 Killaloe röstar på Quarter4ever

21.51 Idahoe röstar på Ottilia
21.53 Lobelia röstar på Bollen_
21. 53 Artline röstar på Bollen__
21,57 Lenis röstar på Quarter4ever
21.58 MM röstar På Cirkus
21.59Niyama röstar på MM
22.00 q ändrar röst till bollen__

Mirtai blir käk

DL 2
19:13 Lenis röstar på Lobelia
20:03 Idahoe röstar på Lenis
20:35 cirkus röstar på Artline
21:02 Killaloe röstar på MM
21:14 Lobelia röstar på Niyama
21:20 Niyama röstar på Lobelia
21:25 Ottilia röstar på Lenis
21:28 MM röstar på Lenis
21:29 Artline röstar på MM

Killaloe blir käk

Funderar lite på ulvarnas käk. Kan det vara så att de väljer utifrån folk som inte har så mycket misstankar mot sig och därför inte kommer bli lynchade så lätt eller om de väljer utifrån spelare som är någon på spåren? Känns ändå bra att vi har både siare och ängel kvar. Men om jag räknat rätt är vi bara 8 kvar, om det är 4 ulvar är det snart kört om vi inte hittar en ulv idag =( (och av ngn konstig anledning lyckas jag inte få bort fetstilen )

Jag tror att MM kan vara ond. Tredje rösten på Lenis känns som något en stressad ond MM skulle kunna göra, jag tror att ulvarna trodde att Lenis var siare och att de ville ha ut henne. Sedan tror jag även att Killa var något på spåret igår när hon röstade på MM, att det kan finnas ett samband mellan henne och Cirkus. För känner jag en ond MM rätt så alibiröstar hon gärna i första lynchen, men visst kan det vara så att det är så ulvarna vill att vi ska tro och vill sprida misstankar mot Cirkus men jag tror inte att en god MM hade röstat på Lenis igår trots tidsbrist, just för den rösten var spiken i kistan för Lenis.

Jag tror helt enkelt att ulvarna käkade Killa för att hon var något på spåret. Min röst kommer troligen hamna på MM ikväll.

Nu ska jag vila. Jag elak huvudvärk och känner att jag inte kan formulera något vettigt. Återkommer ikväll.

Jag tror också att det kan vara skarpt läge idag , det kan stå 4-4 och i så fall vinner ju ulvarna om de lyckas få en god lynchad idag
Så med förra leken i färskt minne så är det nog bra om man kan samla rösterna idag

Lite funderingar efter gårdagen:

Lobelia och Niyama tror jag inte sitter i lyan ihop. De verkar krocka lite, så antingen är det två goda på kollisionskurs eller så är en av dem ond. Att båda sitter i lyan och gör ett skådespel känns inte så sannolikt tycker jag?

Av de två så har jag kanske mest funderingar över Niyama ändå? Hon la en uddaröst i första DL för att hon inte ville avgöra (hon röstade på MM) Igår verkade hon "veta" att Lenis var god med det hon skrev direkt efter DL. Sedan känns det lite som att hon ville verka vara siare där - men det kan hon ju kanske gjort för att lura ulvarna? Här tänker jag på hennes kommentar att jag blir väl käk nu.

Lobelia å andra sidan verkade kollidera med Lenis igår men ville ändå inte rösta där- kan det vara för att hon - om hon är ond, inte ville vara delaktig i att en ev siare skulle åka? För de som röstade på Lenis igår är ju lite på tapeten till idag? Iofs så är Lobelia god och hade en fundering på Lenis som siare är det ju klart som korvspad att hon inte lägger sin röst där.

Av de som röstade på Lenis igår så var Idahoe först ut , sedan la Ottilia en andraröst och sedan La MM den sista avgörande rösten.

Idahoe la en uddaröst på Ottilia i första DL- för att denna la en andraröst på Killaloe med en motivering som inte riktigt höll. Innan dess hade Idahoe inte själv bidragit så mycket till att komma med något konstruktivt i spelet . Igår i första inlägget så skriver hon en kort sammanfattning och avslutar med att siaren bör veta om en god eller ond idag såtillvida den inte siade Mirtai. Kan kanske vara ett sätt att fiska efter siaren? Kan man iofs också göra som god , så behöver inte tyda på ondska, jag har själv gjort det då och då som god . Höll med cirkus i hennes slutsats att Killaloe och jag inte var i lyan ihop. Artline reagerade på att Idahoe tycktes fånga upp Niyamas kommentar om att Lobelia och Artline skulle sitta i lyan ihop pga artlines kommentar "det var inte riktigt meningen" Och hamnar sedan på kollisions kurs med Lenis efter att ha hållit med Lobelia i hennes funderingar i hur Lenis fick ihop att godförklara Artline för den andra rösten på bollen__ Sedan la hon en första röst på Lenis utifrån denna diskussionen . Avslutade gårdagen med att fundera över Niyama som inte klämde ur sig tidigare att Lenis borde vara god
Jag får inget riktigt grepp om Idahoe- kan lika gärna vara en förvirrad god som en ulv som passar på att hänga på andras tankar och med vetskap om vilka som är goda i spelet .

Ottilia inte så mycket tid att leka i första DL och la en andraröst på Killaloe som sedan blivit ifrågasatt pga teorin i röstinlägget, Hon har själv pudlat efteråt och medgett att hon inte hade bäring för den rösten. Sedan lägger hon ånyå en andraröst igår på Lenis. Här känner jag mig dessutom väldigt ambivalent till att hon anser att jag är saklig i sin översyn. Alltså om jag någon gång gett ett förvirrat intryck så är det väl i denna leken? Jag kan iofs se en anledning till att hon skriver så och i så fall är Ottilia god.Alternativet är att hon är ond och vet vilka som är goda. Och efter första DL inte vågar gå på om mig?

MM har jag fortfarande inget grepp om. Kan mycket väl vara en ulv som tassat med lite anonymt. Är både MM och Niyama ulvar så har Niyama lagt en alibiröst på MM i första lynchen . MMs första DL röst på cirkus är dividerad om och flera är inne på att det kan finnas ett samband mellan cirkus och MM. Det kan vara så , eller så var det faktiskt så att Killaloe blev käk för att sprida misstankarna på MM och/eller cirkus? Men sammantaget så är MM på min obslista idag om inget annat framkommer

Artline vet jag inte riktigt vart jag har. Lite sticker det ut att hon inte ville ändra rösten på bollen__ i DL1 och än mer sticker det ut att hon skriver att hon inte kände att hon behövde det för att jag ändå hade 3 röster- så bollen__ förföll vara säker? Detta reagerade jag på igår för att det kändes som hon skulle vara nöjd oavsett om jag eller bollen__ åkte. Men i övrigt så tycker jag att Artline ändå teoriar och framför åsikter som en ond Artline inte brukar göra? Sedan kommer det lite konstiga kommentarer som sticker ut- så har ingen aning om vart jag har henne

Cirkus är ju alltid svår att få grepp om tycker jag- oavsett roll. Noterbart är väl att cirkus mest verkar uppta funderingar från flertalet andra pga MMs röst på henne i DL1 och inte för något cirkus själv skrivit eller röstat på? Hon la den första rösten på Killaloe i DL1, men med en ganska uppenbar BoP teori, sedan la hon en uddaröst på Artline igår för att det skaver att hon inte röständrade från bollen__ i DL1. Cirkus är en av de som kan lura mig upp på läktaren och tillbaka så jag litar inte på henne, men av det hon framfört i sina få inlägg så tycker jag att det tyder på en alert cirkus som vill få spelet framåt. Så även cirkus kan vara antingen god eller ond för mig

summa summarum:
Alla kan vara onda, den enda jag kan vara säker på är mig själv O_o

Jag måste dock säga att jag förväntade mig att jag skulle bli siad efter DL1, och det kanske jag blev också iom att inga större misstankar direkt framfördes mot mig igår?
Jag upplevde det närmast som många inte ville hålla mig misstänkt och därför blir jag nojjig att det är flera ulvar som kan ha trott samma som jag själv - att jag skulle vara siad och därför ingen idé att gå efter mig igår:idea:
Liksom det finns ju bara EN siare i leken som kan veta vad jag är för en typ- resten borde kunna vara lite bepälsade- för vem sjutton vågar hålla mig som inte suspekt efter min insats i denna leken annars :laugh: :crazy:

edit la till radbrytningar så det skulle bli lite mer lättläst

Senast ändrad:
Jag tror helt enkelt att ulvarna käkade Killa för att hon var något på spåret
jag funderar också på varför de käkade Killaloe och en anledning kan ju vara att hon var MM på spåret , och kanske även cirkus då i förlängningen .
Jag fastnade även på denna kommentaren av Killaloe när jag läste igenom hennes inlägg igen idag:
Jag tänker lite såhär kring att lägga röster som betyder noll (med just den motiveringen alltså, att en inte vill lägga röster på någon och riskera att vara avgörande), att det kan vara ett väldigt bra sätt att vara aktiv utan att liksom synas allt för mycket och liksom gå under radarn när det analyseras röster och summeras i röstlistor eftersom en inte kommer att synas lika tydligt som de personerna som röstar ut en god/ond.

Så för mig är det ett lite ludet resonemang, eftersom det innebär att en safear rätt mycket och inte vill påverka så att det syns (för påverkar gör en ju ändå genom att låta bli att lägga upp ex en kollega för röstning).

Och för att förtydliga så menar jag såklart inte att alla udda-röster är ludna, framförallt inte om det finns en motivering bakom rösten, utan det känns bara märkligt att lägga en röst på någon för att inte vilja lägga en röst på någon annan. :)

Så kanske kan det också haft betydelse för för att just hon blev käkval?
Eller så valde de Killaloe av den enkla anledningen att de trodde hon var ett "säkert" käkval?

jag funderar också på varför de käkade Killaloe och en anledning kan ju vara att hon var MM på spåret , och kanske även cirkus då i förlängningen .
Jag fastnade även på denna kommentaren av Killaloe när jag läste igenom hennes inlägg igen idag:

Så kanske kan det också haft betydelse för för att just hon blev käkval?
Eller så valde de Killaloe av den enkla anledningen att de trodde hon var ett "säkert" käkval?
Om MM är ulv så kanske hon blev käk för de trodde att hon siat MM när det visade sig att Lenis inte var siare. Även om de vill ha ett säkert käkval så vill de nog gärna ha ut siaren.

Sedan behöver inte Cirkus vara ond. MM kan ha röstat på Cirkus utan att alibirösta. Men MMs tredje röst på Lenis kändes som en stressad ulv. Jag tror inte hon som god hade lagt en avgörande röst när hon hade så dåligt med tid.

Om MM är ulv så kanske hon blev käk för de trodde att hon siat MM när det visade sig att Lenis inte var siare. Även om de vill ha ett säkert käkval så vill de nog gärna ha ut siaren.

Sedan behöver inte Cirkus vara ond. MM kan ha röstat på Cirkus utan att alibirösta. Men MMs tredje röst på Lenis kändes som en stressad ulv. Jag tror inte hon som god hade lagt en avgörande röst när hon hade så dåligt med tid.
Samtidigt om man läser Killaloe igår så skriver hon ju inget mer om MM där efter rösten? Och innan så teoride hon inte särskilt mycket om MM heller?
Så det känns väl inte så troligt att lyan trodde det egentligen?
Skulle jag vara siaren som inte fått ut en ulv jag siat som ond i en lynch hade jag verkligen varit tydlig med att jag var säker på någons ondska
Jag tycker inte jag sett någon skriva något i den stilen alls i leken - so far- så jag tror mer på att siaren siat två goda fram till idag: Idag har ännu inte alla varit inne och dividerat så det kan man inte dra några slutsatser av egentligen än.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar