Har precis läst ikapp. Ska inte rösta i sista minuten igen. Jag är inne på att det döljer sig nån ulv bland de som röstade på bollen, och eftersom Q räddade sig själv lägger jag henne åt sidan just nu. Artline tycker jag har försvarat sig vettigt, så då kvarstår Lobelia. Jag tror helt enkelt att nån ulv tog chansen att lägga en så lätt röst, därför:
Niyama röstar på Lobelia

DL 2
19:13 Lenis röstar på Lobelia
20:03 Idahoe röstar på Lenis
20:35 cirkus röstar på Artline
21:02 Killaloe röstar på MM
21:14 Lobelia röstar på Niyama
21:20 Niyama röstar på Lobelia

Lobelia 2
Lenis 1
Artline 1
MM 1
Niyama 1

Lenis fortsätter sen att tjafsa med Q om att hon misstänkt henne men inte Kill när båda skrivit om samma sak. (min not folk skriver sällan exakt samma så en kan bli mer misstänkt även om tanken är den samma)

/../

Jag undrar om @Lenis är stingslig och alltid misstänker de som har teorier mot henne/röstar på henne. Jag har ett vagt minne av det från förra leken och i så fall så betyder hennes röst på mig inget alls.

Däremot känns det inte direkt bra att hon istället för att förklara hur hon tänkte direkt hakade på ett missförstånd (som inte var det huvudsakliga resonemanget) och röstade på mig.

@Lenis beter sig het klart skumt men om hon är ond? Njae, jag blir inte klok på det. Sammantaget verkar hon dock mer leta efter folk att hämnas på än efter onda.

Teoria kan man göra men detta tycker jag var onödigt, tycker du jag är en kass spelare är jag ledsen. Jag har inte Idas förmåga att ha vettig överblick via mob. :o

For the record så tycker jag inte att jag "tjafsar" med Q, jag teoriar och ifrågasätter. Q är en av de svåraste för mig att läsa av och även en av de mer aktiva vilket gör att jag gärna försöker bilda mig en uppfattning där, jag tycker hon är rolig att spela med så jag vill inte lägga röst där felaktigt bara för att hon är klurig och lätt kan lura mig. Är det tjafs (väldigt negativt ord som du använder upprepade ggr om mig i inlägget ovan) enligt dig? Och for the record pt 2 så var jag ond i förra leken och röstade efter vad jag tyckte funkade med rollen då, så nej, jag hämndröstade inte då om det inte var på någon jag ändå ville ha ut. Isåfall kan det ha hänt, lade inte det på minnet då alla mina teorier uppenbarligen var hittepå :angel:

Hm... Jag gillar inte att behöva rösta och vara så osäker. Men klockan tickar..

Ottilia röstar på Lenis eftersom jag inte köper hens motivering till att Artline var mest oskyldig i lynchen mot bollen (speciellt när jag är lite misstänksam mot Artline också). Rösten mot Lobelia känns lite vag och sista rösten på Q var vagt motiverad och väldigt vågad att våga rösta tredje rösten utan så mycket på fötterna om man inte sitter i lyan och vet.

Har inte hunnit teoriat så mycket nu men den som känns skummast när jag läser igenom inläggen är Lenis. Lenis verkar vela lite fram och tillbaka medans övriga har rätt bra frågeställningar och några, jag själv och Niyama har varit i kulisserna, i mitt fall i avsaknaden av tid till leken idag. Jag kan även förstår att både Cirkus och Killaloe reagerade på min dåliga röst på Cirkus igår så no hard feelings. Får inget riktigt grepp om Lenis och på dessa vaga grunder hamnar min röst där ikväll.

MM röstar på Lenis

Eftersom jag har en röst så måste jag rösta på en av de andra som också har en röst.. Men jag är tveksam till både Lenis (som jag förklarat tidigare) och Lobelia tycker jag det känns som en god som frågar ut mig istället för en ond som vill sprida misstankar men visst kan jag känna mig lurad av båda två.

Niyama har jag inte bildat mig en uppfattning om än. Men jag tycker Killaloe resonerade klokt om MM.

Artline röstar på MM
Jag tror att många av udda rösterna kan ha varit alibiröster, det är fullt möjligt att MM och Cirkus är kollegor. Sedan kändes Cirkus röst på mig väldigt lätt men samtidigt förstår jag henne.

DL 2
19:13 Lenis röstar på Lobelia
20:03 Idahoe röstar på Lenis
20:35 cirkus röstar på Artline
21:02 Killaloe röstar på MM
21:14 Lobelia röstar på Niyama
21:20 Niyama röstar på Lobelia
21:25 Ottilia röstar på Lenis
21:28 MM röstar på Lenis
21:29 Artline röstar på MM

Lobelia 2
Lenis 3
Artline 1
MM 2
Niyama 1

Lenis kan för all del vara ulv, jag tycker själv hon betett sig skumt, MEN även som god har hon haft svårt att hålla koll på vad som hänt leken (blandat ihop personer etc), så nu nojar jag för att hon blir ett lätt offer? Att hon velar fram och tillbaka, ja om hon är god så är det ju knappast konstigt?

Jag måste bestämma mig för att rösta någon gång. Jag tycker Niyamas smygande med röster är skumt, det är inte likt henne då hon ofta är med och avgör även i första lynchen.

Lobelia röstar på Niyama

Såg detta nu och det gör mig mer skeptisk till Lobelia. Det är tvärtom ofta som jag inte vill ta ställning tidigt. Och vadå smygande med röster, i plural? En röst handlade det om.

Lenis kan för all del vara ulv, jag tycker själv hon betett sig skumt, MEN även som god har hon haft svårt att hålla koll på vad som hänt leken (blandat ihop personer etc), så nu nojar jag för att hon blir ett lätt offer? Att hon velar fram och tillbaka, ja om hon är god så är det ju knappast konstigt?

Jag har aldrig spelat med Lenis så har inte den blekaste hur hon normalt sett spelar.

Såg detta nu och det gör mig mer skeptisk till Lobelia. Det är tvärtom ofta som jag inte vill ta ställning tidigt. Och vadå smygande med röster, i plural? En röst handlade det om.
Jag ber om ursäkt för plural, det var ett misstag, självklart visste jag att det endast varit en DL dittills. Det är rätt uppenbart.

Och jag har sett dig ändra röster ofta, även i DL 1 till avgörande och har inget minne av att du lägger sena medvetna uddaröster. Jag kan minnas fel men det är så jag upplevt dig.

Jag ber om ursäkt för plural, det var ett misstag, självklart visste jag att det endast varit en DL dittills. Det är rätt uppenbart.

Och jag har sett dig ändra röster ofta, även i DL 1 till avgörande och har inget minne av att du lägger sena medvetna uddaröster. Jag kan minnas fel men det är så jag upplevt dig.

Ja, om jag har en känsla åt nåt håll så avgör jag gärna för att inte ulvarna ska kunna styra utfallet. Men när jag inte har nån aning alls, när det är blankt, då vill jag inte avgöra med en förtäckt BOP. Sen tycker jag fortfarande idag att MMs motivering igår var väldigt skum.

Teoria kan man göra men detta tycker jag var onödigt, tycker du jag är en kass spelare är jag ledsen. Jag har inte Idas förmåga att ha vettig överblick via mob. :o

For the record så tycker jag inte att jag "tjafsar" med Q, jag teoriar och ifrågasätter. Q är en av de svåraste för mig att läsa av och även en av de mer aktiva vilket gör att jag gärna försöker bilda mig en uppfattning där, jag tycker hon är rolig att spela med så jag vill inte lägga röst där felaktigt bara för att hon är klurig och lätt kan lura mig. Är det tjafs (väldigt negativt ord som du använder upprepade ggr om mig i inlägget ovan) enligt dig? Och for the record pt 2 så var jag ond i förra leken och röstade efter vad jag tyckte funkade med rollen då, så nej, jag hämndröstade inte då om det inte var på någon jag ändå ville ha ut. Isåfall kan det ha hänt, lade inte det på minnet då alla mina teorier uppenbarligen var hittepå :angel:
Vi kanske ska ta det efteråt. Jag tror vi båda känner oss påhoppade och ingen av oss har haft för avsikt att gör det. Det är ganska negativt att anklaga folk för att ljuga också så nu är vi kvitt :)

Nu sätter du griller i huvudet på mig med :s precis som MM så vet jag ju inte riktigt hur Lenis brukar spela.

Uppdatering!

Dagen fortsätter för djurskötarna. De undersöker uggla efter uggla och de allra flesta verkar vara sitt normala jag. När de går vidare och kommer till tornugglans voljär inser de att de har hittat ännu en som behöver förflyttas så inte besökarna får stora hispan. Det ser trots allt rätt läskigt ut.

2611361db6247f3585a1cb7158a58486_zpsefu8j2zq.jpg

(Lenis var bybo)

Jag är lite nyfiken på varför du också inte tror att Killaloe och jag sitter i lyan ihop?
Jag misstycker inte så sett, från my point of view , men lite mer hur du tänkte och inte bara håller med cirkus? :)
Jag tänkte att jag inte trodde hon skulle lagt en andraröst på en kollega i det läget som var (tror vi diskuterade en väldigt lik situation i förra leken?) då det vore en onödigt stor. Risk att ta inte minst i DL 1 :)

Tack och lov att jag inte är med och leker. Idahoe och Artline i samma lek! :nailbiting:
:rofl: Och ingen av oss är LL heller, så hur skulle du klarat dig? Hade varit smidigt om man vore ond dock, att kunna gömma sig bakom den andra. Måste komma ihåg det till eventuellt framtida lekar :sneaky::p

men vad fan !!!! missade jag en dl!!!
hemskt hemskt ledsen @Sasse
får ursäkta mig med att jag faktiskt fick ett samtal med en flört (tänka sig:))
så glömde heeelt av att rösta för jag fick för mig att det var DL 22
Min hjärna är tydligen inte med mig - jag ber alla om ursäkt !!:o

edit rättade en del stafel. Blev helt bestört över att jag missade en DL (alltså inte med en minut fr sen röst. utan nu missade jag det faktiskt:o It´s a first time for everything:crazy:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar