Jag tror inte Lenis är ond, för då hade hon inte tjänat på att hålla mig åt det godare hållet pågrund av min andra röst. Jag tror hon är en god med tidsbrist men säker är jag inte. Hon kan mycket väl vara ond. Det är för tidigt att veta än.

Jag sällar mig nog också till skaran som inte riktigt förstår tanken bakom en utebliven röständrig från dig @Artline

Det blir liksom lite tokigt när du inte vill lägga en betydelsefull röst/att det inte var riktigt meningen men i slutänden så påverkar det resultatet i allra högsta grad. (Jag ser ju att du förklarat och försvarat dig, det är bara lite udda beteende som är värt att fundera över :) )
Jag hann helt enkelt inte få till något bra. Jag letade efter något bättre. Jag tyckte heller inte att du eller Q var skumma.

Som ond så hade jag helt enkelt inte brytt mig om att jag hade lagt en andra röst... Hade jag fått misstankar dagen efter så hade jag tagit det då.

Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe

21.22 quarter4ever röstar på Lenis
21.46 bollen__ röstar på Niyama
21.48 Killaloe röstar på Quarter4ever

21.51 Idahoe röstar på Ottilia
21.53 Lobelia röstar på Bollen_
21. 53 Artline röstar på Bollen__
21,57 Lenis röstar på Quarter4ever
21.58 MM röstar På Cirkus
21.59Niyama röstar på MM
22.00 q ändrar röst till bollen__

Försöker få något slags grepp om röstlistan.

Jag blir lite förvånad över Cirkus röst på Kill men antagligen så finns det inte mycket annat att haka tag i så tidigt med så få inlägg.

Som jag tidigare noterat så brukar inte Niyama smyga med sina röster och lägger hon en medveten uddaröst mycket sent. Det känns lite som Niyama kan ha suttit och bevakat och sedan beslutat sig för att lägga sig då hon såg vartåt det barkade och inte lägga sig o utgången. Det skulle i så fall peka på att hon sitter i Lyan med Q som räddade sig. En aning långsökt men fullt möjligt. Som ond tenderar jag gärna att vilja styra rösten mer utefter utfallet.

Q röstar "alltid sent" och har säkert suttit och bevakat utgången och möjligheten att rädda sig. Men goda bollen gör inte det samma, inte mycket att gå på där. Det är dock möjligt att Q glatt väljer och inte Kill. Nu har jag inte gått igenom Qs inlägg men jag har en känsla av att hon misstänkt, om än vagt, Kill mer än bollen__ men där är jag osäker, måste ta mig samman att gå igenom q:s inlägg men jag tror hennes taktik är att alltid skriva mycket så att ingen ska orka ;)

Röstlistan pekar lite på att Kill kan var ond och så även Q men ja det är lite i synnerhet som kill röstar på Q med andrarösten. En vendetta mellan Ulvar är inte supervanlig.

Jag tycker det är lite märkligt från första dagen att @MM lägger en sådan röst som gör på @cirkus.

Dels är det ju en ytterst dålig teori och även om det handlar om lite tidsbrist så har det ju ändå funnits lite mer att hå på än en första-röst.

Dessutom så reagerar många på att jag taggar fel, men det nämner inte MM med ett ord, trots att hon är taggad i inlägget. Här får liksom @Lenis lite kritik för att hon inte uppmärksammat min frötaggning men det känns som om MM hade kunnat se det tydligare.

Kanske reagerar hon inte så mycket för att det faktiskt finns en koppling mellan henne och @cirkus ? Värt att fundera lite på tänker jag

Och Killaloe kommer därför rösta på MM idag eftersom jag tycker det är lite skumt röstat och det känns lite märkligt rent generellt

Det blir lite lekande för mig idag. Lyckades precis söva den febriga bebisen och min man jobbar givetvis kväll den här veckan så jag är själv med barnen. Smart att jag skrev upp mig på en lek utan att ha checkat hans schema först :banghead:
Men får försöka komma ikapp så gott det går!

Jag funderat lite på din lista här @Ottilia Du röstade på mig igår men nu nämns jag inte i dina teorier?
Jamen där ser man, hade gjort en lista för att gå igenom alla men måste tappat ditt namn när jag copy-pasteade och hoppade runt mellan inlägg.

Tyckte att Killaloe var den som var mest misstänkt när jag var tvungen att rösta, just då när jag läste på mobilen så fanns det inte fler sidor i tråden enligt mobilens webbläsare och jag missade helt förklaringen som gjorde min motivering omotiverad. Därefter så kan jag inte säga att det är något som sticker ut. Verkar förstå Lenis inlägg bättre än jag och försvara hen lite. Håller däremot med mig om Artline men verkar i stort vara väldigt öppen för att saker kan tolkas och misstolkas. Tycker Killaloe verkar vara försiktig och snäll. Lägger dock andra rösten på Q med en motivering som känns som att Killaloe håller Lenis om ryggen och det gör mig lite misstänksam mest för att jag är lite misstänksam mot Lenis.

DL 2
19:13 Lenis röstar på Lobelia
20:03 Idahoe röstar på Lenis
20:35 cirkus röstar på Artline
21:02 Killaloe röstar på MM

Lobelia 1
Lenis 1
Artline 1
MM 1

Jag undrar om hon verkligen skulle ta den risken OM HON VAR OND. (Att lägga en andraröst på en god alltså)
Det är svårt att veta vad du syftar på när du inte skriver ut det. Jag tog för givet att du kollat upp tidssambandet och sett alla inlägg om det och syftade på det.

Jag tycker det är lite märkligt från första dagen att @MM lägger en sådan röst som gör på @cirkus.
Dels är det ju en ytterst dålig teori och även om det handlar om lite tidsbrist så har det ju ändå funnits lite mer att hå på än en första-röst.

Dessutom så reagerar många på att jag taggar fel, men det nämner inte MM med ett ord, trots att hon är taggad i inlägget. Här får liksom @Lenis lite kritik för att hon inte uppmärksammat min frötaggning men det känns som om MM hade kunnat se det tydligare.

Kanske reagerar hon inte så mycket för att det faktiskt finns en koppling mellan henne och @cirkus ? Värt att fundera lite på tänker jag

Och Killaloe kommer därför rösta på MM idag eftersom jag tycker det är lite skumt röstat och det känns lite märkligt rent generellt

Apropå feltaggningen så skötte alla andra det så bra att informera att det var det kändes överflödigt att ännu en skulle lägga sig i det.
Å mina röstningar brukar vara dåliga men inte så dåliga som igår men jag hade inget att gå på och behövde rösta.

Jag undrar om hon verkligen skulle ta den risken OM HON VAR OND. (Att lägga en andraröst på en god alltså)
Så sett så fattar jag vad du skriver, men grejen är ju att Artline själv har poängterat att hon trodde att hon la en första röst? Så då faller ju resonemanget lite?

Jag måste bestämma mig för att rösta någon gång. Jag tycker Niyamas smygande med röster är skumt, det är inte likt henne då hon ofta är med och avgör även i första lynchen.

Lobelia röstar på Niyama

Sitter och stirrar och stirrar på röstlistan inför förra DL, både MM och Niyama lägger lite anonyma röster och inget de skrivit heller har stuckit ut vilket egentligen borde vara en ganska bra taktik för att gå obemärkt förbi. Jag funderar på om det kan vara så att de sitter i lyan och var nöjda med att antingen Q eller bollen skulle åka ut och helt enkelt var passiva för att det var lika bra oavsett. Nu har MM visserligen förklarat att hen inte haft så mkt tid och det är ju förståeligt att livet kommer emellan.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar