Jobbar hela dagen idag och har en liten paus mellan uppdragen nu men ska jobba till minst 18 sedan
Så passar på att skriva lite nu när jag hinner.
Har läst ikapp vad som skett sedan igår och ser att Mirtai blev käk, och att hon var bybo
Annars verkar diskussionen mest handla om huruvida man räddar sig som ond eller god och hur det var förr kontra nu samt även lite om nattDL som numera oftast är nästa morgon
cirkus har sammanfattat lite och kommit fram till att jag och Killaloe inte sitter i lyan ihop- jag har inga invändningar mot det
jag , liksom
@Killaloe själv, vet att jag inte försökte rädda henne genom rösten på bollen__ igår, den enda jag visste vart jag hade igår var ju mig själv så det är klart jag försöker rädda mig själv
Verkar ha kommit igång lite med tankar efter lynchen igår , hade troligen tidsbrist innan iom att hon var tvungen att lägga en tidig röst. Cirkus är ju .... alltid cirkus
men får plus i kanten för att hon ställer frågor och driver på spelet iom det. Men i övrigt vågar jag inte hålla henne åt någotdera håll
Idahoe har även hon summerat ihop gårdagen och funderar över uddarösterna i slutet samt på rösterna över bollen__ och jag noterar att hon tycker att cirkus resonerar klokt ang mig och Killaloe ang att vi inte borde vara lyakamrater. Inget som sticker ut så här långt, men får vara neutral för mig tills vidare
Jag noterar även att förutom Niyamas och MMs sena uddaröster så la även Idahoe själv en uddaröst på Ottilia igår (även bollen__ la en uddaröst på Niyama, men bollen lychades ju sedan)
Killaloe var aktiv igår och lyckades tagga fel person- vilket fick flera , inklusive mig själv- att reagera på henne och för min del och tror även Artline? fundera över Lenis för att hon inte insåg att det var fel person som taggades. Jag själv hade seeeeeg hjärna igår och lyckades också med att skriva lite felaktigheter så efter lite dividerande hit och dit så tror jag att Killaloe ändå fattade hur jag menade till slut? Har ingen aning om vart jag har Killaloe, men iaf inte i topp på min lista över personer att hålla koll på
Jag noterar att
Lenis igår verkade lite snarstucken för att jag påpekade att hon skrivit roll och inte sida - hon ansåg att det var att skriva det på näsan lite onödigt mycket- att märka ord.
Jag kan dock tycka att det är lite märkligt att skriva roll när ingen vet vilken någon roll någon har så tidigt i leken, så då får jag väl vara en ordmärkare då
Det vore bra att se lite mer tankar från Lenis än om bara mig i leken
Niyama hittade leken bland de sista igår, och tyckte att Mirtai hade en intressant teori ang mig och MM och att det var skumt av mig att inte fatta vem MM var. Fortsätter sedan med att lägga kommentarer kring de flesta som verkar vettigt och inte att bara gå med i tankarna . Lägger sedan en sen uddaröst på MM för hennes motivering att rösta på cirkus var konstig. Ville inte avgöra genom att rösta på någon av oss andra med flera röster: Kan vara en ulv som inte ville medverka i att lyncha en god eller en ond kanske? Men kan lika gärna vara en god som inte ville avgöra .Kommenterar sedan min fundering om Artlines kommentar "det var inte meningen", med att ulvkompisen Lobelia inte pratat om att rösta där - men la en kommentar inom parentes "(Nä, gissar att det betyder typ vad jag tänkte)" som jag inte vet vad det var hon tänkte?
Fortsätter med att notera att jag inte ändrade till Killaloe utan valde bollen__ Vilket jag sedan förklarade till henne hur jag tänkte.Resonerar idag om huruvida det är ulvigt att röständra eller inte och verkar komma fram till att det är det inte. Vet inte heller vart jag har Niyama- men jag hoppas att hon är god i denna leken
Det är rätt många som inte gjort så mycket avtryck i leken
Lobelia skrev mest lite OT typiskt för en lekstart igår , men reagerade även hon på Killaoes feltaggning av cirkus, röstade sedan på bollen__ först av alla , med en motivering i stil med att hennes egen avatar också ser ut som en ulv (vilket var det bollen__ röstade på Niyama för - att hennes avatar ser ut som en ulv) Sedan efter lynchen verkar hon fundera över Niyama som hon inte tycker spelar riktigt som hon brukar för att hon dels inte vill avgöra, dels inte ändrar röst. Jag skulle behöva se lite mer "riktigt" teoriande och grävande av Lobelia för att kunna ha någon uppfattning om vart jag har henne
Artline la en andra röst på bollen__ i samma minut som Lobelia och med i det närmaste identisk motivering. Rösterna kom så tätt att det är troligt att hon inte såg Lobelias röst innan hon skickade sin. Fällde en konstig kommentar under lynchen som jag frågade henne om igår (det var inte riktigt meningen-kommentaren). Hon svarade att hon inte tyckte att någon ska åka på en OT-motivering och att hon inte hade röstat där om hon sett Lobelias röst innan. Artline brukar ta det lugnt i lekstarten så det är inget ovanligt för henne, men behöver ändå se mera av henne
Ottilia återvändare- välkommen tillbaka!
Verkade taggad inför lekstarten och hade velat hitta leken först men blev snuvad på det av Lobelia. Ottilia hade en bilfärd igår som gjorde att hon röstade ganska tidigt: Hon la en andraröst på killaloe , men medgav sedan efter lynchen när hon kom in igen i tråden att hennes motivering inta hade riktig bäring då hon inte hunnit sett Killaloes förklaring. Behöver även här se mer funderingar för att kunna bilda mig någon uppfattning om henne
MM som jag till slut fattade vem det var
, verkar ha haft dåligt med tid till leken. Och den där rösten på cirkus skulle kunna betyda lite vad som helst . Antingen är MM god och drog till med en BoP teori på någon som inte var aktuell för lynch - och i så fall kan även cirkus vara god, men kan också vara ond Eller så är MM ond och ville inte avgöra i lynchen pga det och la därför en uddaröst.? Behöver se lite mer reflektioner och teorier från MM också