Tidigare körde vi med 30-60 minuters mellanrum, minns inte när det ändrades. Men det är väl rätt bra som det är nu. Deltagare får mer tid på sig att fundera/teoria, osv.
Anledningen till att jag som LL splittar på dem är för att dagDL oftast är kring 21.30-22.00 med uppdatering å efterfrågor ytterligare 30-60min senare och jag inte orkar vara vaken längre än det.

Sedan blir NattDL vid 07.30 precis innan jag åker till jobbet.

Men ser man till de m specialroller så har de oftast gjort klart sina val nästan direkt e DagDl iaf ;)

Jobbar hela dagen idag och har en liten paus mellan uppdragen nu men ska jobba till minst 18 sedan
Så passar på att skriva lite nu när jag hinner.
Har läst ikapp vad som skett sedan igår och ser att Mirtai blev käk, och att hon var bybo
Annars verkar diskussionen mest handla om huruvida man räddar sig som ond eller god och hur det var förr kontra nu samt även lite om nattDL som numera oftast är nästa morgon

cirkus har sammanfattat lite och kommit fram till att jag och Killaloe inte sitter i lyan ihop- jag har inga invändningar mot det :D jag , liksom @Killaloe själv, vet att jag inte försökte rädda henne genom rösten på bollen__ igår, den enda jag visste vart jag hade igår var ju mig själv så det är klart jag försöker rädda mig själv :) Verkar ha kommit igång lite med tankar efter lynchen igår , hade troligen tidsbrist innan iom att hon var tvungen att lägga en tidig röst. Cirkus är ju .... alltid cirkus :idea: men får plus i kanten för att hon ställer frågor och driver på spelet iom det. Men i övrigt vågar jag inte hålla henne åt någotdera håll

Idahoe har även hon summerat ihop gårdagen och funderar över uddarösterna i slutet samt på rösterna över bollen__ och jag noterar att hon tycker att cirkus resonerar klokt ang mig och Killaloe ang att vi inte borde vara lyakamrater. Inget som sticker ut så här långt, men får vara neutral för mig tills vidare
Jag noterar även att förutom Niyamas och MMs sena uddaröster så la även Idahoe själv en uddaröst på Ottilia igår (även bollen__ la en uddaröst på Niyama, men bollen lychades ju sedan)

Killaloe var aktiv igår och lyckades tagga fel person- vilket fick flera , inklusive mig själv- att reagera på henne och för min del och tror även Artline? fundera över Lenis för att hon inte insåg att det var fel person som taggades. Jag själv hade seeeeeg hjärna igår och lyckades också med att skriva lite felaktigheter så efter lite dividerande hit och dit så tror jag att Killaloe ändå fattade hur jag menade till slut? Har ingen aning om vart jag har Killaloe, men iaf inte i topp på min lista över personer att hålla koll på

Jag noterar att Lenis igår verkade lite snarstucken för att jag påpekade att hon skrivit roll och inte sida - hon ansåg att det var att skriva det på näsan lite onödigt mycket- att märka ord.
Jag kan dock tycka att det är lite märkligt att skriva roll när ingen vet vilken någon roll någon har så tidigt i leken, så då får jag väl vara en ordmärkare då ;) Det vore bra att se lite mer tankar från Lenis än om bara mig i leken :)

Niyama hittade leken bland de sista igår, och tyckte att Mirtai hade en intressant teori ang mig och MM och att det var skumt av mig att inte fatta vem MM var. Fortsätter sedan med att lägga kommentarer kring de flesta som verkar vettigt och inte att bara gå med i tankarna . Lägger sedan en sen uddaröst på MM för hennes motivering att rösta på cirkus var konstig. Ville inte avgöra genom att rösta på någon av oss andra med flera röster: Kan vara en ulv som inte ville medverka i att lyncha en god eller en ond kanske? Men kan lika gärna vara en god som inte ville avgöra .Kommenterar sedan min fundering om Artlines kommentar "det var inte meningen", med att ulvkompisen Lobelia inte pratat om att rösta där - men la en kommentar inom parentes "(Nä, gissar att det betyder typ vad jag tänkte)" som jag inte vet vad det var hon tänkte?
Fortsätter med att notera att jag inte ändrade till Killaloe utan valde bollen__ Vilket jag sedan förklarade till henne hur jag tänkte.Resonerar idag om huruvida det är ulvigt att röständra eller inte och verkar komma fram till att det är det inte. Vet inte heller vart jag har Niyama- men jag hoppas att hon är god i denna leken :)

Det är rätt många som inte gjort så mycket avtryck i leken
Lobelia skrev mest lite OT typiskt för en lekstart igår , men reagerade även hon på Killaoes feltaggning av cirkus, röstade sedan på bollen__ först av alla , med en motivering i stil med att hennes egen avatar också ser ut som en ulv (vilket var det bollen__ röstade på Niyama för - att hennes avatar ser ut som en ulv) Sedan efter lynchen verkar hon fundera över Niyama som hon inte tycker spelar riktigt som hon brukar för att hon dels inte vill avgöra, dels inte ändrar röst. Jag skulle behöva se lite mer "riktigt" teoriande och grävande av Lobelia för att kunna ha någon uppfattning om vart jag har henne
Artline la en andra röst på bollen__ i samma minut som Lobelia och med i det närmaste identisk motivering. Rösterna kom så tätt att det är troligt att hon inte såg Lobelias röst innan hon skickade sin. Fällde en konstig kommentar under lynchen som jag frågade henne om igår (det var inte riktigt meningen-kommentaren). Hon svarade att hon inte tyckte att någon ska åka på en OT-motivering och att hon inte hade röstat där om hon sett Lobelias röst innan. Artline brukar ta det lugnt i lekstarten så det är inget ovanligt för henne, men behöver ändå se mera av henne
Ottilia återvändare- välkommen tillbaka! :)
Verkade taggad inför lekstarten och hade velat hitta leken först men blev snuvad på det av Lobelia. Ottilia hade en bilfärd igår som gjorde att hon röstade ganska tidigt: Hon la en andraröst på killaloe , men medgav sedan efter lynchen när hon kom in igen i tråden att hennes motivering inta hade riktig bäring då hon inte hunnit sett Killaloes förklaring. Behöver även här se mer funderingar för att kunna bilda mig någon uppfattning om henne
MM som jag till slut fattade vem det var :D, verkar ha haft dåligt med tid till leken. Och den där rösten på cirkus skulle kunna betyda lite vad som helst . Antingen är MM god och drog till med en BoP teori på någon som inte var aktuell för lynch - och i så fall kan även cirkus vara god, men kan också vara ond Eller så är MM ond och ville inte avgöra i lynchen pga det och la därför en uddaröst.? Behöver se lite mer reflektioner och teorier från MM också

Jag tror nog att det har ändrats lite precis som Niyama också skriver Folk röständrar hejvilt både för att rädda sig själv eller för att rädda en kollega eller bara för att en blev nojig.

När det gäller just Q så har hon ju nästan alltid en plan och uppenbarligen så ville hon inte ryka och det kan ju tyda antingen på en viktig god roll eller att hon är ond. Eller bara på q's vanliga hjärna O_o

Jag funderar på varför hon valde just bollen och inte Killa. Är hon ond och försöker göra samma grej lite som i förra leken då hon lyckades få folk att tro att LenaH var ond eftersom hon *inte* ändrat till henne dvs ville inte att en kollega skulle åka. Då hade hon ju i så fall lika gärna kunnat lägga rösten på Killa (om nu förutsättningen är att Killa är god och Q är ond) och då hade det sett ut som om hon försökte skydda bollen, det hade ju i så fall varit en bättre plan kan jag tycka eftersom jag har skitsvårt att tro att Killa och Q är i lyan tillsammans med avseende på Killas andraröst på Q. Min slutsats är alltså att Killa och Q troligen inte är i lyan tillsammans.

Hur tänker du då ang mig och Q? Tycker det är lite intressant att du utgår ifrån att Killa o Q inte ör i lyan ihop pga Killas andraröst, men om mig som lade en tredjeröst på Q reflekterar du inte över? när man ändå är inne på det spåret.
Vad det gäller Q:s vanliga hjärna ör jag helt enig, jag har fått inse att jag har svårt att hänga med dör oavsett hennes roll O_o

+ @Lenis

Jag tänker att det också gör att det blir mer möjligheter att teoria efter lynchen för alla :)

Iofs! Fast man har ju alltid ca ett dygn på sig mellan lyncher att teoria. Kan inte se att det gynnar annat än onda då, för som god har man ju lika lång tid oavsett när det gäller det man kan påverka.. Om man inte tänker att siaren om hen finns har gott om tid att fundera förstås! Bara en tanke :) alla LL får ju göra som de vill och var mest nyfiken hur det kommer sig att man ändrat då det var under en inaktiv period för mig. Själv är jag lite lat och orkar inte teoria en massa innan natten varit eftersom det kan ändra sig helt när man vet mer och jag kanske byggt upp en massa om en person som ändå kommer bli käkad. Men det var klart roligare som ond att ha det så tyckte jag då man hade gott om tid att välja käk! (Kan inte färga text nu i efterhand via mob, suck)

Klokt resonerat gällande Q och Killaloe, jag tror inte heller att de sitter i lyan ihop.
Gällande varför n någon räddar sig kan det ju också vara så enkelt som att man är leksugen :p

Undrar samma sak här, Killa o Q är inte i lyan ihop pga en andraröst (jag förstår tanken men kan ju vara vågat spel) men min tredjeröst nämns inte? Nu kan ju Q mkt väl vara god så att jag var fel ute, inte lätt första DL, men är bara nyfiken på att man sätter en betydelse på andrarösten men inte tredje.
Och klart man ör leksugen, typ jämt ;)

Hur tänker du då ang mig och Q? Tycker det är lite intressant att du utgår ifrån att Killa o Q inte ör i lyan ihop pga Killas andraröst, men om mig som lade en tredjeröst på Q reflekterar du inte över? när man ändå är inne på det spåret.
Vad det gäller Q:s vanliga hjärna ör jag helt enig, jag har fått inse att jag har svårt att hänga med dör oavsett hennes roll O_o

Eftersom du inte var uppe för lynch har jag inte tänkt på dig så särskilt :o

Skälet till att jag funderade på Killa och bollen var att det var dom två som hade fler än en röst och alltså kunde hamna i lottning med q.

Vill förtydliga att jag mobilsurfar idag med så blir inga superlånga inlägg idag heller, imorgon ska jag ha dator igen om allt klaffar :)

Lobelia, artline och Q fick alltså ut goda bollen. Q lade en räddningsröst där efter att ha ändrat från en blek röst på mig. Ska jag säga nåt alls om denna Lynch ska det väl vara att artline är den som går mest oskadd i mina ögon ur det, en förstaröst på god som Liberia lade kan man i regel komma undan med som ulv (och oddsen att pricka en ond i DL 1 är ju tyvärr emot en om man nu är god själv, jag vet, men ändå- en ond smygröst lägger man ju i regel på en god i det läget), att Q räddade sig själv lan vara skumt men Q är alltid svår. Däremot att lägga en andraröst i det läget kan sticka ut lite så jag undrar om art verkligen skulle ta den risken. Håller henne åt det snällare hållet just nu trots allt.

Lite intressant att Q skriver långt sammanfattande inlägg där hon vill se mer av de flesta, ja det vore ju underligt annars efter bara en dag där man inget har att gå på. Ett försök att verka engagerad och aktiv utan att egentligen säga så mkt? Iofs just aktiviteten brukar inte vara nåt man nånsin kan hålla mot Q för det är hon grym på (vilket är roligt). Men engagemanget är kanske en annan femma. Lätt att efterlysa aktivitet från folk och verka som att man vill vara god och kunna nysta mer.

@Lenis tjaa, iochmed att du la tredjeröst på Q vilket kunde varit spiken i kistan lär ju inte du heller sitta i lyan med Q tänker jag ;)
Att jag inte tog upp det var ju för att det handlade om huruvida det var möjligt att en ond Q försökte misstänkliggöra Killaloe genom att låtsas rädda henne genom att ändra till bollen istället för henne. Oj det där lät snurrigt inser jag :p Har för mig att cirkus förklarade det snyggare kanske i sitt ursprungliga inlägg i frågan

Jag kommer för övrigt behöva rösta innan 20 idag, ska ha telefonmöte och vågar inte lita på att det är slut innan dl... :meh:

Artline och Lobelia röstar samtidigt på bollen__ med liknande motivering. Därefter utbrister Artline att det var ju inte meningen. Skulle kunna vara två goda och slumpen, skulle kunna vara en miss i kommunikationen i lyan ;)
Nu är det fullt möjligt att du kommit med den slutsatsen på egenhand men jag kan inte låta bli att känna att du tyckte Niyamas kommentar om att jag och Lobelia sitter i lyan ihop kom väldigt lägligt.

Varför skulle det kunna vara två goda och slumpen eller två ulvkollegor? Finns det ingen möjlighet att en av oss är god och den andra ond?

Lobelia, artline och Q fick alltså ut goda bollen. Q lade en räddningsröst där efter att ha ändrat från en blek röst på mig. Ska jag säga nåt alls om denna Lynch ska det väl vara att artline är den som går mest oskadd i mina ögon ur det, en förstaröst på god som Liberia lade kan man i regel komma undan med som ulv (och oddsen att pricka en ond i DL 1 är ju tyvärr emot en om man nu är god själv, jag vet, men ändå- en ond smygröst lägger man ju i regel på en god i det läget), att Q räddade sig själv lan vara skumt men Q är alltid svår. Däremot att lägga en andraröst i det läget kan sticka ut lite så jag undrar om art verkligen skulle ta den risken. Håller henne åt det snällare hållet just nu trots allt.
Jag är lite fundersam på hur du tänker här, först säger du att @Artline är den som går mest oskadd i dina ögon då och sekunden efter spekulerar du om att @Artline egentligen inte menade att lägga en andra röst (undrar om hon skulle ta risken att lägga en andra röst). På detta så menar du att @Artline är åt det snällare hållet.

Hur kan du skilja på 2 som troligen inte har någon koll på att en annan lägger en röst ungefär samtidigt? Och som du tror att avsåg att lägga en förstaröst båda två? Om du hänvisat till det minsta lilla annat än röstningen eller du trott att @Artline verkligen menade att lägga en förstaröst förstår jag, men din motivering funkar inte för mig.

Nu är det fullt möjligt att du kommit med den slutsatsen på egenhand men jag kan inte låta bli att känna att du tyckte Niyamas kommentar om att jag och Lobelia sitter i lyan ihop kom väldigt lägligt.

Varför skulle det kunna vara två goda och slumpen eller två ulvkollegor? Finns det ingen möjlighet att en av oss är god och den andra ond?
Såklart kan det vara så att ni är en ond och en god. Det blir ju slumpen då med.

Angående lyan tycker jag mig minnas att jag nån gång har suttit i en lya där det hände nåt liknande just på grund av missförstånd i kommunikationen. Kommer inte ihåg exakt vad det var, men minns just känslan när större delen av lyan skriker Men NEJ! Det var ju inte SÅ vi skulle göra! :banghead:
Därav att jag tänkte det kunde vara ett alternativ ;)

Jag är lite fundersam på hur du tänker här, först säger du att @Artline är den som går mest oskadd i dina ögon då och sekunden efter spekulerar du om att @Artline egentligen inte menade att lägga en andra röst (undrar om hon skulle ta risken att lägga en andra röst). På detta så menar du att @Artline är åt det snällare hållet.

Hur kan du skilja på 2 som troligen inte har någon koll på att en annan lägger en röst ungefär samtidigt? Och som du tror att avsåg att lägga en förstaröst båda två? Om du hänvisat till det minsta lilla annat än röstningen eller du trott att @Artline verkligen menade att lägga en förstaröst förstår jag, men din motivering funkar inte för mig.

Nej nu hittar du på. Jag spekulerar ingenstans i att art inte menat att lägga röst två, var ser du det?

Jag visste inte att art inte såg att hon lade röst två, det missade jag helt enkelt.

Håller med dig om att detta är märkligt resonerat, de första 2 rösterna kom in samtidigt med typ samma motivering, varför skulle den ena vara mer godförklarande än den andra?

Måste rösta ifall jag inte kommer åt sedan, vilket jg hoppas på.

Lenis röstar på lobelia

För att hon röstade ut goda bollen och för att hon sedan skriver i lägg mot mig ang ngt helt osant. Att missförstå saker med flit känns enormt ulvigt för att försöka hitta låtsasargument när man inga riktiga har.

Håller med dig om att detta är märkligt resonerat, de första 2 rösterna kom in samtidigt med typ samma motivering, varför skulle den ena vara mer godförklarande än den andra?

Jag såg som sagt inte att de kom in samtidigt typ, jag surfar via mob som ni vet så har ingen vidare bra överblick. Kom gärna själv med starkare teorier ang lynchen?

Jag tycker inte någon ska behöva ryka pågrund av en OT-röst. Hade jag sett Lobelias röst innan så hade jag inte röstat där.
Finns det någon röst som inte är mer eller mindre OT vid DL1? Ja vissa gånger finns det men flertalet röster här var inte direkt underbyggda. Det skulle vara Qs räddningsröst som har motiveringen att rädda sig själv i så fall.

Varför ändrade du inte rösten? Den lades 21:53 tror jag så gott om tid...
Du var alltså inte ute efter att hitta en Ulv utan efter att hitta någon att rösta på som inte skulle åka?

Måste rösta ifall jag inte kommer åt sedan, vilket jg hoppas på.

Lenis röstar på lobelia

För att hon röstade ut goda bollen och för att hon sedan skriver i lägg mot mig ang ngt helt osant. Att missförstå saker med flit känns enormt ulvigt för att försöka hitta låtsasargument när man inga riktiga har.
Missförstå med flit? Något helt osant? Jag frågade dig hur det hängde ihop för jag inte kan få ihop det. Ska jag tolka det som man inte kan ifårgasätta eller fråga dig utan att råka ut för en hämndröst?

Jag såg som sagt inte att de kom in samtidigt typ, jag surfar via mob som ni vet så har ingen vidare bra överblick. Kom gärna själv med starkare teorier ang lynchen?
Det är förståeligt att missa detaljer när man spelar från mobilen, jag gör det själv oftast så jag vet det. Däremot är det ju en viktig detalj, som dessutom både står med i röstlistorna och märks på diskussionerna som bl.a. jag fört angående Artlines kommentar efteråt. Så det är en hel del inlägg du måste missat då.

Mina egna teorier har väl inget med dina att göra? Jag har funderat en del kring röstningen, men om jag skrivit en dålig teori gör ju inte det din teori bättre? :confused:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar