Yes jag såg det du citerar men jag tyckte inte det var helt tydligt ändå att det var just matmissbrukaren. Typ jag tänkte det kunde vara x "och så var det du", det tyckte inte jag var solklart. Inte när man inte hör betoningen om du fattar hur jag menar :)
OK - då vet jag hur du tänkte :)

Jag noterar lite småsaker som det ser ut som om andra tagit upp redan. Frågan är mest om man kan dra några slutsatser av det.

Några vill uppenbart inte avgöra. MM som röstar på mig (med en rätt kass motivering) och Niyama som röstar på MM . Tyder det på ulvar som vill smyga med och inte sticka ut med ett avgörande eller är det osäkra goda?

Rösterna på bollen från Lobelia och Art på bollen känns som om de inte sitter i lyan ihop i allafall, rösta nästan samtidigt med samma motivering (eller så är det just det som de gör :banghead:).

Q är som vanligt ...skitsvårt att få grepp om. Alltså hur många fel hade hon inte där i början om antalet deltagare och vilka som var med?. Ändringen förstår jag - hon försökte rädda sig själv, men frågan är om det betyder något att hon valde bollen__ över Killa. Är hon och Killa i lyan tillsammans så ser jag Killas röst på Q som rätt så vågad, samtidigt så kan ändringsvalet varamedvetet för att en kollega inte ska hamna i lottning. Eller så betyder det inte ett skit.

Sen reagerar jag lite på detta
Snabbt skummat reagerar jag mest på att Ottilia är snabb på att lägga en andraröst och inte ändrar den trots att killaloe förklarat att hon sett fel med taggningen.
Skulle kunna vara en nybörjarmiss men jag tror hon har spelat förut?
Nå, tillräckligt misstänkt för en förstadagsröst iaf

Är det skumt med en andraröst? Alltid?

Det sista är rätt :up:
Problemet är att det gäller likväl för en ond mig som en god mig:crazy:
Ingen kan veta vilken roll någon har så här i första DL, ulvarna visste med säkerhet att bollen__ var god förstås, men roll kan de ju inte ha vetat?
Som god vet du ju bara din egen roll och ingen annans idag
Imorgon kan det se annorlunda ut förutsatt att siaren inte blir käk
Då kan en god veta om en annan god, eller veta om en ulv- beroende på vem som sias :)

ja det vet jag, du behöver inte förklara den biten.. Om du inte vill förbättra din inläggsstastik men det ska väl inte du av alla behöva ;)
Enligt det resonemanget jag förde så skulle du helt enkelt kunna vara ond när du såg till att inte själv åka utan hellre få ut bollen. För visste du att bollen var god så skulle det innebära att du är ond. Men det utgick jag ifrån att alla fattar dag ett. Exakt roll vet vi ju alla att ingen kan veta, du slår in lite öppna dörrar där när du skriver så till mig. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det med att skriva någon på näsan om uppenbara saker som vi alla vet, (utom möjligen om någon lekte sin första lek då).

Är det skumt med en andraröst? Alltid?
Det har jag väl aldrig påstått? Jag tyckte det var lite udda att lägga en andraröst så tidigt i DL1, och sen inte ändra när personen ifråga förklarade att det var en feltagg. Tydligen hade Otillia inte sett det inlägget? men det visste ju inte jag när jag kastade mig in med en lagom stressad röst på lånad telefon :)

Menar du att det bara är onda som försöker rädda sig själva?

Fråga Mammas ;) Det var ofta sett som ulvigt förr, och delvis kan jag nog erkänna att jag hänger kvar i det tänket (med betoning på delvis). Att det kan ge mer om folk röstar efter vem de tror är ond och inte för att rädda sitt eget skinn, och att om en god ryker kan man förhoppningsvis läsa ut något av det. Dvs spela efter the greater good och inte för en själv som individ. Jag har själv rykt på att jag försökt rädda mig själv och då var jag god så det är inget nytt direkt.

Sedan försökte INTE q rädda sig själv när vi var onda ihop sist så när det gäller henne vet man aldrig :)

OffT: Gör ni alltid så nu att ni har DL uppdelat så det är på morgonen? Lurigt om man är LL och typ har ett jobb.. Själv är jag sjukskriven annars hade jag haft noll koll på dessa DL förrän när jag kommer hem efter jobbet.

Fråga Mammas ;) Det var ofta sett som ulvigt förr, och delvis kan jag nog erkänna att jag hänger kvar i det tänket (med betoning på delvis). Att det kan ge mer om folk röstar efter vem de tror är ond och inte för att rädda sitt eget skinn, och att om en god ryker kan man förhoppningsvis läsa ut något av det. Dvs spela efter the greater good och inte för en själv som individ. Jag har själv rykt på att jag försökt rädda mig själv och då var jag god så det är inget nytt direkt.

Sedan försökte INTE q rädda sig själv när vi var onda ihop sist så när det gäller henne vet man aldrig :)

Det där med om man räddar sig själv tycker jag oftast verkar bero mest på person och tid för leken. Kanske delvis roll, om man är bybo kanske en del är mindre benägna att rädda sig än om man har en viktigare roll (god eller ond). En del ger ju upp lite när de är onda oxh känner sig avslöjade, en del kämpar in i det sista. Så nej, jag kan inte se att det är ulvigt att rädda sig själv.

Målar lite till i listan

Röstlista DL1 kl 22

17.21 Cirkus röstar på Killaloe
19.56 Mirtai röstar på Q
19.59 Ottilia röstar på Killaloe

21.22 quarter4ever röstar på Lenis
21.46 bollen__ röstar på Niyama
21.48 Killaloe röstar på Quarter4ever

21.51 Idahoe röstar på Ottilia
21.53 Lobelia röstar på Bollen_
21. 53 Artline röstar på Bollen__
21,57 Lenis röstar på Quarter4ever
21.58 MM röstar På Cirkus
21.59Niyama röstar på MM
22.00 q ändrar röst till bollen__

Saker jag noterar från DL1, inte nödvändigtvis skumma men värda att komma ihåg:
MM och Niyama väljer i slutskedet att hellre lägga uddaröster än att avgöra. Kan vara både tveksamma goda eller onda som inte vill sticka ut.
Q ändrar röst för att rädda sig själv. Säger ingenting om hennes roll egentligen, framförallt eftersom det är Q vi pratar om :p ;)
Artline och Lobelia röstar samtidigt på bollen__ med liknande motivering. Därefter utbrister Artline att det var ju inte meningen. Skulle kunna vara två goda och slumpen, skulle kunna vara en miss i kommunikationen i lyan ;)

Bybo bollen__ lynchas och bybo Mirtai käkas.
Siaren bör ha fått reda på en ond eller en god, förutsatt att hon inte siade Mirtai.

Jag tror nog att det har ändrats lite precis som Niyama också skriver Folk röständrar hejvilt både för att rädda sig själv eller för att rädda en kollega eller bara för att en blev nojig.

När det gäller just Q så har hon ju nästan alltid en plan och uppenbarligen så ville hon inte ryka och det kan ju tyda antingen på en viktig god roll eller att hon är ond. Eller bara på q's vanliga hjärna O_o

Jag funderar på varför hon valde just bollen och inte Killa. Är hon ond och försöker göra samma grej lite som i förra leken då hon lyckades få folk att tro att LenaH var ond eftersom hon *inte* ändrat till henne dvs ville inte att en kollega skulle åka. Då hade hon ju i så fall lika gärna kunnat lägga rösten på Killa (om nu förutsättningen är att Killa är god och Q är ond) och då hade det sett ut som om hon försökte skydda bollen, det hade ju i så fall varit en bättre plan kan jag tycka eftersom jag har skitsvårt att tro att Killa och Q är i lyan tillsammans med avseende på Killas andraröst på Q. Min slutsats är alltså att Killa och Q troligen inte är i lyan tillsammans.

OffT: Gör ni alltid så nu att ni har DL uppdelat så det är på morgonen? Lurigt om man är LL och typ har ett jobb.. Själv är jag sjukskriven annars hade jag haft noll koll på dessa DL förrän när jag kommer hem efter jobbet.
Det verkar ha blivit vanligare.
För min del kan det lika gärna vara på morgonen eller senare på kvällen. Man får ju längre tid på sig inför nästa lynch om det är på kvällen, vilket ju kan vara positivt. Å andra sidan kanske det är svårt för lyan att hinna om de tex inte är överens

Det verkar ha blivit vanligare.
För min del kan det lika gärna vara på morgonen eller senare på kvällen. Man får ju längre tid på sig inför nästa lynch om det är på kvällen, vilket ju kan vara positivt. Å andra sidan kanske det är svårt för lyan att hinna om de tex inte är överens

+ @Lenis

Jag tänker att det också gör att det blir mer möjligheter att teoria efter lynchen för alla :)

Jag tror nog att det har ändrats lite precis som Niyama också skriver Folk röständrar hejvilt både för att rädda sig själv eller för att rädda en kollega eller bara för att en blev nojig.

När det gäller just Q så har hon ju nästan alltid en plan och uppenbarligen så ville hon inte ryka och det kan ju tyda antingen på en viktig god roll eller att hon är ond. Eller bara på q's vanliga hjärna O_o

Jag funderar på varför hon valde just bollen och inte Killa. Är hon ond och försöker göra samma grej lite som i förra leken då hon lyckades få folk att tro att LenaH var ond eftersom hon *inte* ändrat till henne dvs ville inte att en kollega skulle åka. Då hade hon ju i så fall lika gärna kunnat lägga rösten på Killa (om nu förutsättningen är att Killa är god och Q är ond) och då hade det sett ut som om hon försökte skydda bollen, det hade ju i så fall varit en bättre plan kan jag tycka eftersom jag har skitsvårt att tro att Killa och Q är i lyan tillsammans med avseende på Killas andraröst på Q. Min slutsats är alltså att Killa och Q troligen inte är i lyan tillsammans.
Klokt resonerat gällande Q och Killaloe, jag tror inte heller att de sitter i lyan ihop.
Gällande varför n någon räddar sig kan det ju också vara så enkelt som att man är leksugen :p

Tidigare körde vi med 30-60 minuters mellanrum, minns inte när det ändrades. Men det är väl rätt bra som det är nu. Deltagare får mer tid på sig att fundera/teoria, osv.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar