Nej nu hittar du på. Jag spekulerar ingenstans i att art inte menat att lägga röst två, var ser du det?

Jag visste inte att art inte såg att hon lade röst två, det missade jag helt enkelt.
Däremot att lägga en andraröst i det läget kan sticka ut lite så jag undrar om art verkligen skulle ta den risken.
Det var den här meningen, hur förklarar du annars att art inte skulle riskera en andraröst? Hon lade ju den, enligt egen utsago av misstag dock.

Varför ändrade du inte rösten? Den lades 21:53 tror jag så gott om tid...
Du var alltså inte ute efter att hitta en Ulv utan efter att hitta någon att rösta på som inte skulle åka?
Jag tänkte ändra rösten men jag hann inte få till en bra motivering och sedan fick Q en tredje röst och jag hoppades att Bollen skulle klara sig ändå.

En andra röst eller trejderöst hade jag mycket väl kunnat lägga om jag hade en teori och tyckte personen var skum. Niyamas röstmotivering förklarar nog ganska bra hur jag tänkte.

Jag tänker lite såhär kring att lägga röster som betyder noll (med just den motiveringen alltså, att en inte vill lägga röster på någon och riskera att vara avgörande), att det kan vara ett väldigt bra sätt att vara aktiv utan att liksom synas allt för mycket och liksom gå under radarn när det analyseras röster och summeras i röstlistor eftersom en inte kommer att synas lika tydligt som de personerna som röstar ut en god/ond.

Så för mig är det ett lite ludet resonemang, eftersom det innebär att en safear rätt mycket och inte vill påverka så att det syns (för påverkar gör en ju ändå genom att låta bli att lägga upp ex en kollega för röstning).

Och för att förtydliga så menar jag såklart inte att alla udda-röster är ludna, framförallt inte om det finns en motivering bakom rösten, utan det känns bara märkligt att lägga en röst på någon för att inte vilja lägga en röst på någon annan. :)

Lite intressant att Q skriver långt sammanfattande inlägg där hon vill se mer av de flesta, ja det vore ju underligt annars efter bara en dag där man inget har att gå på. Ett försök att verka engagerad och aktiv utan att egentligen säga så mkt? Iofs just aktiviteten brukar inte vara nåt man nånsin kan hålla mot Q för det är hon grym på (vilket är roligt). Men engagemanget är kanske en annan femma. Lätt att efterlysa aktivitet från folk och verka som att man vill vara god och kunna nysta mer.
Jag har nu hunnit hem och fixat mat och vatten till hästarna för natten så nu är jag devoted to the game :angel:!
Har läst lite på mobilen under tiden jag fixat stallet och nu när jag sitter vid datorn så ska jag börja kommentera lite som jag reagerat på fram till nu så börjar med detta citatet:

Jag har främst skrivit om de 4 som har minst inlägg i leken och efterlyst mer tankar och input ifrån dem
iofs så efterlyste jag även med tankar från dig, utöver de du hade om mig igår-
Men de flesta? Det var väl ändå att hårddra det?
Nu när jag jobbar så har jag inte tid att sitta hela dagarna med datorn och leken .Ja hela det sammanfattande inlägget av mig tidigare idag mellan jobbuppdragen gjorde jag på mobilen
Jag ville liksom visa hur jag tänker och vad jag funderar över, är det fel så är det fel- reaktionerna kan säga mycket också!
Jag är en "pussel" -människa ,på gott och ont- jag går alltså inte efter devisen "en ulv i taget" utan försöker se "the bigger picture"- och de som lekt mycket med mig sedan jag började leka vet att det är så jag funkar och att jag ofta gör sammanställningar över alla - oavsett hur lite som kommit fram i början av leken
Hur sjutton ska man annars kunna börja nysta i vilka som är onda eller goda? (undantaget de som har specialroller - såväl onda som goda)

Jag måste rösta nu som sagt
Det är förståeligt att missa detaljer när man spelar från mobilen, jag gör det själv oftast så jag vet det. Däremot är det ju en viktig detalj, som dessutom både står med i röstlistorna och märks på diskussionerna som bl.a. jag fört angående Artlines kommentar efteråt. Så det är en hel del inlägg du måste missat då.

Mina egna teorier har väl inget med dina att göra? Jag har funderat en del kring röstningen, men om jag skrivit en dålig teori gör ju inte det din teori bättre? :confused:
Citerar mitt senaste inlägg i frågan
Jag tycker Lenis resonerar konstigt när hon först tycker Artlines röst är mindre misstänkt än Lobelias som kom samtidigt med liknande motivering.
Lenis säger sen att hon missat det eftersom hon spelar från mobilen och blir väldigt defensiv.
Jag menar att det är konstigt, eftersom som jag skriver i citerade inlägget, hon då måste missat väldigt många inlägg. Det man tänker teoria kring läser man väl dessutom lite noggrannare? Det känns skumt och som st hon kanske försökt "missa" det med flit för att få till teorier ?
Därför

Idahoe röstar på Lenis

Jag har nu hunnit hem och fixat mat och vatten till hästarna för natten så nu är jag devoted to the game :angel:!
Har läst lite på mobilen under tiden jag fixat stallet och nu när jag sitter vid datorn så ska jag börja kommentera lite som jag reagerat på fram till nu så börjar med detta citatet:

Jag har främst skrivit om de 4 som har minst inlägg i leken och efterlyst mer tankar och input ifrån dem
iofs så efterlyste jag även med tankar från dig, utöver de du hade om mig igår-
Men de flesta? Det var väl ändå att hårddra det?
Nu när jag jobbar så har jag inte tid att sitta hela dagarna med datorn och leken .Ja hela det sammanfattande inlägget av mig tidigare idag mellan jobbuppdragen gjorde jag på mobilen
Jag ville liksom visa hur jag tänker och vad jag funderar över, är det fel så är det fel- reaktionerna kan säga mycket också!
Jag är en "pussel" -människa ,på gott och ont- jag går alltså inte efter devisen "en ulv i taget" utan försöker se "the bigger picture"- och de som lekt mycket med mig sedan jag började leka vet att det är så jag funkar och att jag ofta gör sammanställningar över alla - oavsett hur lite som kommit fram i början av leken
Hur sjutton ska man annars kunna börja nysta i vilka som är onda eller goda? (undantaget de som har specialroller - såväl onda som goda)
och ett tillägg till detta
nej jag behöver inte jobba på mina inlägg i statistiken förutom att försöka hålla dem ...något färre:o
brukar gå sisådär minst sagt även när jag försöker :cool:

Jag funderar på varför hon valde just bollen och inte Killa. Är hon ond och försöker göra samma grej lite som i förra leken då hon lyckades få folk att tro att LenaH var ond eftersom hon *inte* ändrat till henne dvs ville inte att en kollega skulle åka. Då hade hon ju i så fall lika gärna kunnat lägga rösten på Killa (om nu förutsättningen är att Killa är god och Q är ond) och då hade det sett ut som om hon försökte skydda bollen, det hade ju i så fall varit en bättre plan kan jag tycka eftersom jag har skitsvårt att tro att Killa och Q är i lyan tillsammans med avseende på Killas andraröst på Q. Min slutsats är alltså att Killa och Q troligen inte är i lyan tillsammans.
fråga du ser det inte som möjligt att både jag och Killaloe skulle kunna vara gpda?
Lite oklart där hur du menar med "inte i lyan tillsammans"? Måste en av oss vara ond och den andra god eller läser jag dig fel?

Jag blir lite fundersam över @Lenis

Första riktiga inlägget är en röst

Verkar stå mellan Killa och Q. Tycker att Q tar en lätt sving efter mig med den rösten, och hon brukar jobba fram vildare saker ön så. Av de två tycker jag att K känns mindre ond än Q, så istället för att lägga en nonsensröst kör jag på en som kan betyda något. Likaså tycker jag inte bollen känns ondast av de tre (tillagt när jag nu ser att även B ligger uppe för Lynch)

Lenis röstar på Quarter4ever

Min fetning, den övre, jag noterar att @Lenis delvis röstar på Q för att Q röstat på henne.

Lenis fortsätter sen att tjafsa med Q om att hon misstänkt henne men inte Kill när båda skrivit om samma sak. (min not folk skriver sällan exakt samma så en kan bli mer misstänkt även om tanken är den samma)

Antingen hade jag rätt i att Q är ond och att hon tyckte det var värt att rädda sig själv och få ut en god eller så tja räddar hon sig själv ovetandes bollens roll..

Alltså Q kan vara ond men jag famlar i blindo men @Lenis verkar betydligt säkrare. Varför hon då röstar på mig om hon är hyfsat säker på Q känns konstigt, eller känner hon till två hon anser onda?

Sedan blir det mer tjafs med Q om inlägget där med MM och konspirationer, och vem som är mest misstänkt utifrån Qs räddningsröst.

Inlägget där jag ifrågasätter varför @Artline kan sättas åt goda hållet men jag misstänkas mer trots att vi röstade så gott som samtidigt och endast utifrån rösten kommer också in här.

Jag undrar fortfarande vad som ligger bakom. Om @Art verkligen sett min röst innan hon postade så måste hon ha skrivit klart sin innan. det är max 1 minut mellan våra inlägg då vi postade samma minut alternativt vetat var jag skulle rösta.

Noterbart är även att det finns inte mindre än 3 omnämnande om @Lenis mobilsurfning.

Jag undrar om @Lenis är stingslig och alltid misstänker de som har teorier mot henne/röstar på henne. Jag har ett vagt minne av det från förra leken och i så fall så betyder hennes röst på mig inget alls.

Däremot känns det inte direkt bra att hon istället för att förklara hur hon tänkte direkt hakade på ett missförstånd (som inte var det huvudsakliga resonemanget) och röstade på mig.

@Lenis beter sig het klart skumt men om hon är ond? Njae, jag blir inte klok på det. Sammantaget verkar hon dock mer leta efter folk att hämnas på än efter onda.

Lobelia
Är med och röstar på bollen som är god. Men Första DL har man som god ingen riktig koll och kan råka rösta på vem som helst, motiveringarna brukar ju också vara väldigt vaga. Hennes röst var också den första. I övrigt är det inget som sticker ut riktigt. Det enda som jag reagerade på är att hon i början (första sidan) skojjade om att allt var misstänkt och funderade lite på om det var ett sätt att lägga ut ett löst nät av misstankar inför första DL då de flesta spelare desperat greppar efter något att motivera sin röst med. Men det kan också bara vara skoj.

Idahoe
Tycker att jag är misstänkt med min röst och när hon skriver det är det ju med rätta. Jag hade inte sett förklaringen som Killaloe kom med och om om man inte visste om det så såg ju min röst misstänkt ut. I övrigt kan jag inte riktigt placera hen.

cirkus
Sammanfattar mina egna tankar kring om Q och Killaloe kan misstänkas vara i lyan tillsammans. Skriver inget direkt som sticker ut.

quarter4ever
Skriver och resonerar sakligt, sticker inte ut direkt mer än den där sista rösten som var spiken i kistan för Bollen men det kan som sagt vara ett sätt att rädda sitt egna skinn

Lenis
Jag vet inte om det är för att jag är ovan att spela med Lenis ( är i och för sig ovan att spela med de flesta och har bara spelat två-tre spel för rätt längesedan) Men jag tycker det flaxar lite mellan misstankarna. Hen lägger tredje rösten på Q och verkar fortfarande ha misstankar däråt. Lobelia förstår inte riktigt Lenis resonemang om Artline och får därför en röst. Jag förstår inte riktigt heller Lenis resonemang kring Artline om varför hen går mest oskadd ur bollens utröstning. Summa summarum blir jag förvirrad och det gör mig lite lätt misstänksam.

Niyama och MM, lägger båda väldigt neutrala röster och inget har riktigt stuckit ut ännu. De är fortfarande dolda kort.

Artline
Håller dels med Niyama om funderingen kring vem som först skulle använda hennes profilbild till en röst och använder sedan bollens profilbild för en röst inte långt senare. Om man funderat kring att använda profilbilden för en enkel röst varför inte rösta på Niyama direkt? och att sedan rösta på bollen, upptäcka att det var en andra röst för att sedan inte ändra och ändå säga att man inte vill rösta ut någon på en OT-teori. Förklarade sig visserligen med tidsbrist men är ändå lite skum i mina ögon

Klokt resonerat gällande Q och Killaloe, jag tror inte heller att de sitter i lyan ihop.
Gällande varför n någon räddar sig kan det ju också vara så enkelt som att man är leksugen :p
Jag är lite nyfiken på varför du också inte tror att Killaloe och jag sitter i lyan ihop?
Jag misstycker inte så sett, från my point of view , men lite mer hur du tänkte och inte bara håller med cirkus? :)

Jag ska kvällsfodra (alltid på måndagar och torsdagar) ikväll och kommer också behöva rösta tidigt för att inte missa.

Jag tycker ju att det skaver lite att Artline inte valde att ändra sin röst, hon hade 7 minuter på sig att ändra sig från att hon la sin och det känns ju som hon borde kunnat få ihop en teori på den stunden. Särskilt med avseende på att teorin om bollen inte precis var briljant. Å andra sidan kunde hon kanske inte veta att q skulle ändra sin röst till just bollen__. Å tredje sidan, har man lekt lite med Q så vet man att hon nog skulle försökt att rädda sig själv och det fanns bara två att välja på. bollen__ eller Killa.

Jag kan också tycka att Lenis resonemang att Lobelias röst är knepigare än Arts är konstigt. Jag tycker att de två rösterna känns helt klart som några som var omedvetna om varandra (skrivit tidigare att jag inte tror på dessa tillsammans i lyan) sen om det är ond/god eller god/god vet jag inte.

Så har jag då Q som jag aldrig blir klok på. Uppenbart är att hon försökt rädda sig själv. Jag kan tänka mig att rösta på henne idag. Men samtidigt så är jag orolig för att hon faktiskt har en viktig god rolll

Killaloe som jag röstade på igår la en andraröst på Q igår och det gör att jag inte tror på dessa två i lyan tillsammans. @quarter4ever jag menar precis vad jag skriver - det finns två möjligheter god/god eller ond/god. Men jag tror inte det är ond/ond. Killa har inte skrivit så mycket sen dess - i allafall inte något som jag direkt reagerar på.

MM röstade på mig igår med en teori som inte kändes så jättestabil. Jag vet att min teori var svag, men jag var först att rösta och det hade ju hinnit hända en hel del efter det.

Niyama röstade på MM med de tankarna jag har här ovan. Jag förstår den rösten i princip.

Ottilia hade tidsbrist och la andra rösten på Killa och hon hann inte komma in och läsa igenom förklaringar och grejer och som jag förstår det hade hon inte röstat där om hon sett förklaringarna. Ulvibbarna lyser med sin frånvaro

Idahoe har resonerat ungefär som jag idag. Hon röstar på Lenis idag. Alltså just nu inget som drar igång mina ulvvibbar.

Jag måste rösta och det får bli såhär.

cirkus röstar på Artline - teorin är här ovanför.

Jag är lite nyfiken på varför du också inte tror att Killaloe och jag sitter i lyan ihop?
Jag misstycker inte så sett, från my point of view , men lite mer hur du tänkte och inte bara håller med cirkus? :)
Jag är också en av dem som tror att ni inte är i lyan ihop. Mest för andra rösten på dig. Hade ni varit kollegor så känns det som om hon hade kunnat rösta på någon annan som hade en röst.

Jag ska kvällsfodra (alltid på måndagar och torsdagar) ikväll och kommer också behöva rösta tidigt för att inte missa.

Jag tycker ju att det skaver lite att Artline inte valde att ändra sin röst, hon hade 7 minuter på sig att ändra sig från att hon la sin och det känns ju som hon borde kunnat få ihop en teori på den stunden. Särskilt med avseende på att teorin om bollen inte precis var briljant. Å andra sidan kunde hon kanske inte veta att q skulle ändra sin röst till just bollen__. Å tredje sidan, har man lekt lite med Q så vet man att hon nog skulle försökt att rädda sig själv och det fanns bara två att välja på. bollen__ eller Killa.

Jag kan också tycka att Lenis resonemang att Lobelias röst är knepigare än Arts är konstigt. Jag tycker att de två rösterna känns helt klart som några som var omedvetna om varandra (skrivit tidigare att jag inte tror på dessa tillsammans i lyan) sen om det är ond/god eller god/god vet jag inte.

Så har jag då Q som jag aldrig blir klok på. Uppenbart är att hon försökt rädda sig själv. Jag kan tänka mig att rösta på henne idag. Men samtidigt så är jag orolig för att hon faktiskt har en viktig god rolll

Killaloe som jag röstade på igår la en andraröst på Q igår och det gör att jag inte tror på dessa två i lyan tillsammans. @quarter4ever jag menar precis vad jag skriver - det finns två möjligheter god/god eller ond/god. Men jag tror inte det är ond/ond. Killa har inte skrivit så mycket sen dess - i allafall inte något som jag direkt reagerar på.

MM röstade på mig igår med en teori som inte kändes så jättestabil. Jag vet att min teori var svag, men jag var först att rösta och det hade ju hinnit hända en hel del efter det.

Niyama röstade på MM med de tankarna jag har här ovan. Jag förstår den rösten i princip.

Ottilia hade tidsbrist och la andra rösten på Killa och hon hann inte komma in och läsa igenom förklaringar och grejer och som jag förstår det hade hon inte röstat där om hon sett förklaringarna. Ulvibbarna lyser med sin frånvaro

Idahoe har resonerat ungefär som jag idag. Hon röstar på Lenis idag. Alltså just nu inget som drar igång mina ulvvibbar.

Jag måste rösta och det får bli såhär.

cirkus röstar på Artline - teorin är här ovanför.
Jag hann inte få till en bra röst. Jag tänkte byta röst till Idahoe ang hennes röst på Ottilia men jag blev inte nöjd med den rösten och kunde inte motivera varför Idahoe var skum.

Sedan letade jag efter något annan att rösta på och sedan fick Q en tredje röst och jag trodde Bollen var säker. Jag hade ingen tanke på att Q skulle rösta där.

@MM skulle jag vilja se mer om. OT inlägg och en märklig röst på Cirkus. Dels så har den en av de sämsta motiveringarna jag sett och dels kommer den sent och är klart en smygröst för att slippa ta ställning.

Inget pekar dock på någon roll från MMs sida.

@Ottilia Få inlägg här också, men jag slog henne och hittade leken först. Röstar tidigt på @Killaloe och missar enligt egen utsago förklaringen. Måste man rösta tidigt griper man vad man kan antar jag.

En sak som sticker ut i genomgången är att hon anser att @quarter4ever inte sticker ut, det är den första jag sett som ansett det. I övrigt säger hennes längre teoriinlägg inte mycket, hon upprepar mycket av vad som sagts tidigare. Jag har ingen bestämd åsikt om @Ottilia heller.

Jag hann inte få till en bra röst. Jag tänkte byta röst till Idahoe ang hennes röst på Ottilia men jag blev inte nöjd med den rösten och kunde inte motivera varför Idahoe var skum.

Sedan letade jag efter något annan att rösta på och sedan fick Q en tredje röst och jag trodde Bollen var säker. Jag hade ingen tanke på att Q skulle rösta där.
Så du kände dig lika nöjd med att jag åkte som att bollen__skulle göra det?
fritt tolkat visserligen men det ser ju lite så ut för mig? :idea:
:cautious:
Att jag skulle kunna röständra för att rädda mig själv med tanke på att jag faktiskt la en tidig röst( för att vara mig) och dessutom var delaktig i lynchen i slutet kan väl ändå inte vara någon större överraskning?
Och du ville dessutom byta till en röst som också skulle vara udda - till idahoe?
jag hänger inte med...

Så du kände dig lika nöjd med att jag åkte som att bollen__skulle göra det?
fritt tolkat visserligen men det ser ju lite så ut för mig? :idea:
:cautious:
Att jag skulle kunna röständra för att rädda mig själv med tanke på att jag faktiskt la en tidig röst( för att vara mig) och dessutom var delaktig i lynchen i slutet kan väl ändå inte vara någon större överraskning?
Och du ville dessutom byta till en röst som också skulle vara udda - till idahoe?
jag hänger inte med...
Jag hade inte en tanke på det :o Det slog mig strax innan du röstade att du inte räddat dig själv.

Jag sällar mig nog också till skaran som inte riktigt förstår tanken bakom en utebliven röständrig från dig @Artline

Det blir liksom lite tokigt när du inte vill lägga en betydelsefull röst/att det inte var riktigt meningen men i slutänden så påverkar det resultatet i allra högsta grad. (Jag ser ju att du förklarat och försvarat dig, det är bara lite udda beteende som är värt att fundera över :) )

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 306
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar