Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar jag över rösterna där, visst det kan mycket väl vara en taskig slump men alltså Qs röst känns lite halvdan.. man kan spela högt i en liten lek där onda lätt kan få övertaget på bara ett par lyncher. Får se vad som händer imorgon.
@Lenis
jag reagerade främst på detta faktiskt: fritt tolkat och inte citerat!
Hur kan onda få övertaget på bara ett par lyncher?
Vem vet det utöver onda - my opinion?

Jag ska åka på jobbet nu. Kanske inte hinner titta in något inatt men isåfall återkommer jag någon gång när jag vaknat :p

@Lenis
jag reagerade främst på detta faktiskt: fritt tolkat och inte citerat!
Hur kan onda få övertaget på bara ett par lyncher?
Vem vet det utöver onda - my opinion?

Jag tänkte att om det är kanske 3 onda av tio och de lyckas plocka två goda per dag så går det ju tyvärr snabbt (precis som i förra leken). Sedan var det en ren tankevurpa eftersom andelen onda alltid är typ densamma oavsett hur många man är totalt, det får gå på iq-fiskmås-kontot. Så antalet dagar påverkas ju inte. None the less, jag tror inte alls att du nödvändigtvis är god mtp din röst, den verkade lite skum precis som H skrev innan du fick ut henne. Riskabel men det finns ju onda som klarat sig väldigt väl på att köra det spelet.

absolut ! men då rättade du dig inte men got your point!

Det gjorde inte du heller innan du fick det påpekat? Har man skrivit fel har man ju, oavsett om man rättar sig eller ej. Argumentet du hade mot mig då var ju att onda läser slarvigare än goda, typ. Vilket jag egentligen inte håller med om nödvändigtvis, tror snarare det är lite person och tidsberoende. Var ju bara tvungen att påpeka eftersom jag fick en skopa för det sist :p

Jag tänkte att om det är kanske 3 onda av tio och de lyckas plocka två goda per dag så går det ju tyvärr snabbt (precis som i förra leken). Sedan var det en ren tankevurpa eftersom andelen onda alltid är typ densamma oavsett hur många man är totalt, det får gå på iq-fiskmås-kontot. Så antalet dagar påverkas ju inte. None the less, jag tror inte alls att du nödvändigtvis är god mtp din röst, den verkade lite skum precis som H skrev innan du fick ut henne. Riskabel men det finns ju onda som klarat sig väldigt väl på att köra det spelet.

Det gjorde inte du heller innan du fick det påpekat? Har man skrivit fel har man ju, oavsett om man rättar sig eller ej. Argumentet du hade mot mig då var ju att onda läser slarvigare än goda, typ. Vilket jag egentligen inte håller med om nödvändigtvis, tror snarare det är lite person och tidsberoende. Var ju bara tvungen att påpeka eftersom jag fick en skopa för det sist :p
okidoki
jag är van vid skopor och stekpannor så sett ;)

Jaha detta var ju intressant. Men alltså hade verkligen en ond Q gått och fått ut en god sådär? Det ser ju onekligen ut som att hon lägger en räddningsröst för mig. Även det är intressant eftersom jag inte ens försökte det själv. Det var ju detta jag var rädd för, att vi förlorade en sån viktig roll!

Jaha detta var ju intressant. Men alltså hade verkligen en ond Q gått och fått ut en god sådär? Det ser ju onekligen ut som att hon lägger en räddningsröst för mig. Även det är intressant eftersom jag inte ens försökte det själv. Det var ju detta jag var rädd för, att vi förlorade en sån viktig roll!
Problemet är väl att jag sett Q göra sådär både som ond och som god. (avd stekpanna) Så det säger ju inte att hon till 100 är ond tycker jag. Även om det onekligen inte ser bra ut! Jag saknar nog lite mer försvar och vilda teorier från henne, och det gör för mig att hon verkar mer åt ond-hållet än god faktiskt.
Men det finns ju en som kan sia i leken och Q verkar väl som en trolig kandidat, så kanske är det det hon väntar på om hon är god.

Problemet är väl att jag sett Q göra sådär både som ond och som god. (avd stekpanna) Så det säger ju inte att hon till 100 är ond tycker jag. Även om det onekligen inte ser bra ut! Jag saknar nog lite mer försvar och vilda teorier från henne, och det gör för mig att hon verkar mer åt ond-hållet än god faktiskt.
Men det finns ju en som kan sia i leken och Q verkar väl som en trolig kandidat, så kanske är det det hon väntar på om hon är god.

Ja jag vet, @quarter4ever skulle aldrig följa några "så gör aldrig en ond/god" Därför är hon så svårläst.

Jag tror att siaren inte kommer vilja outa sig i första taget. Så att tro att Q kommer vänta på en sia känns lite defensivt - och det tror jag inte är Q's melodi oavsett hennes roll

Jag tror att siaren inte kommer vilja outa sig i första taget. Så att tro att Q kommer vänta på en sia känns lite defensivt - och det tror jag inte är Q's melodi oavsett hennes roll
Nä absolut men är Q ond och siad verkar det ju dumt om det inte förs fram på något sätt alls. Naturligtvis behöver det inte göras i stilen "hej jag är siaren -vinkar med en flagga" om du förstår hur jag menar.
Jag funderade mest över varför hon inte försvarar sig. Det brukar hon ju göra rätt ordentligt.

DL 1
11:41 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
17:56 Lenis röstar på Lilltess
18:22 cirkus röstar på Lenis
19:40 hemlig röstar på Hedinn
20:17 Ferrari röstar på quarter4ever
20:39 Hedinn röstar på bollen__
20:41 Mirtai röstar på hemlig
20:51 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:51 bollen__ röstar på Ferrari
21:00 quarter4ever röstar på hedinn

Lilltess 2
Hedinn 2
Lenis 1
Q 1
bollen 1
Hemlig 1
BSF 1
Ferrari 1

Det jag tycker sticker ut är dels Lenis andraröst på Lilltess och dels Q:s andra röst på Hedinn. Även såklart Hemligs röst på Hedinn, eftersom det var den jag baserade min röst på.

Lenis röst har jag redan innan sagt att jag är beredd att hålla som mindre misstänkt med tanke på omständigheterna. Därmed inte sagt att jag släpper den, för det är misstänkt att lägga en andraröst och följa på det sättet. Nu vet vi iofs att BSF var god, men ändå.

Vad gäller Q... ja, inga normala regler gäller men jag tycker hennes sätt att först säga sig vilja rösta tidigt, komma med lite funderingar och sedan lägga en röst som lägger upp spionen Hedinn för lynch är skumt. Kanske påverkar det att Hedinn var just spion, fast jag tyckte det var lika skumt innan jag visste Hedinns roll också...

Sedan skrev väl Q att hon började jobba så det kanske inte är så märkligt att hon inte är inne och förvarar sig på samma sätt som vanligt?

Nu med facit på hand att BSF är god så skulle jag kunna tro att lenis är ond faktiskt. Sen kan hon vara god också, så satt ulvarna tillbakalutade och såg två goda vara uppe i lottning.

Skulle en ulv hänga på i DL1 och lägga andrarösten på en god? Tänker på @Lenis röst. Eller är det mer troligt att ulvarna försöker hålla låg profil första DL?

Jag får be om ursäkt för dålig aktivitet. Min lille bebis har haft lite orolig mage sen vaccinet igår och har varit som plåster på mig. Så jag är lite off. Ska försöka ta tag i ulvleken sen när sambon kan ta den lille.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar