Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också ett plåster här hemma. Inget passar herrn, speciellt inte att låta sin gravida mamma sitta i fem minuter...

Nu med facit på hand att BSF är god så skulle jag kunna tro att lenis är ond faktiskt. Sen kan hon vara god också, så satt ulvarna tillbakalutade och såg två goda vara uppe i lottning.

Fast alltså, en sån extremt klassisk ulvtabbe det håller jag mig lite för god för oavsett graviditetsproblem eller ej. Det är ju formulär 1A för att outa sig, det eller att ändra en röst i sista sekund för att rädda en kollega typ. Jag la ju min röst, en andraröst dessutom, väldigt tidigt och det sticker dessutom ut extra, när jag hade kunnat rösta på vem sjutton som helst med en förklädd bop och därmed minskat risken att få ögonen på mig. Men nu lade jag ändå hellre rösten där jag tyckte att jag hade något fog alls, vilket jag tycker att man som god ska försöka göra (sedan är det ju långt ifrån alltid man är rätt ute, men att iaf försöka).

@quarter4ever kan tyvärr inte fortsätta leka, hon ersätts av @Hedinn

Oj då, hoppas du är ok Q! Välkommen tillbaka Hedinn :)

Japp, då är jag tillbaka. I en lite knivig sits dock, måste jag ju erkänna, eftersom jag var väldigt skeptisk till Q efter gårdagens röstning. Och jag kan ju tyvärr heller inte bemöta era funderingar kring varför hon röstade som hon gjorde, eftersom jag inte har den blekaste aning själv.

Andraröster sticker givetvis ut i en sån lynch, men ska man gå efter "reglerna" är det ju ett onödigt sätt för onda att sticka ut på, så vi kan ju mycket väl hitta ulvar bland strörösterna också. Säger dock inte på nåt sätt att de som lagt andraröster är goda, för så behöver det absolut inte vara. Ska i alla fall försöka gå igenom lite röstmotiveringar från gårdagen under kvällen.

Jag tycker det är svårt just nu.

Såklart så sticker Q's röst från gårdagen ut väldigt mycket eftersom vi vet att Hedinn1 var god.

Även Lenis andraröst på Lilltess är ju utstickande, är Lilltess god så lutar Lenis över på onda sidan, är Lilltess å andra sidan ond så är Lenis troligare mot det goda. Jag tror inte att en ond valt att lägga en andraröst på en kollega så tidigt i DL1.

Röstningen i sig var ju mycket jämn och vi vet inte om det finns några dolda eller fårulviga eller dylika röster. Så om scenariot från igår är just det som är sanningen så ser det ju ut som om onda hade kunna styra röstningen.

Båda de som lagt andrarösterna igår hävdar att det är ett onödigt sätt för onda att sticka ut på - jag håller med - och tycker samtidigt att det är onödigt av goda att med en avgörande röst få ut en fellow-god.

Fast alltså, en sån extremt klassisk ulvtabbe det håller jag mig lite för god för oavsett graviditetsproblem eller ej. Det är ju formulär 1A för att outa sig, det eller att ändra en röst i sista sekund för att rädda en kollega typ. Jag la ju min röst, en andraröst dessutom, väldigt tidigt och det sticker dessutom ut extra, när jag hade kunnat rösta på vem sjutton som helst med en förklädd bop och därmed minskat risken att få ögonen på mig. Men nu lade jag ändå hellre rösten där jag tyckte att jag hade något fog alls, vilket jag tycker att man som god ska försöka göra (sedan är det ju långt ifrån alltid man är rätt ute, men att iaf försöka).

Oj då, hoppas du är ok Q! Välkommen tillbaka Hedinn :)

Jag håller inte med dig om att det är en klassisk ulvtabbe att lägga en andra röst och att det är något som ulvar undviker bara för det - jag tror att de flesta ulvar kan göra precis hur som helst numera - därmed inte sagt att du nödvändigtvis måste vara ulv

Eftersom vi vet så lite i leken ännu så har jag försökt att kolla på den vi vet röstat på goda förutom de jag nämnt innan.
hemligs röstmotivering på hedinn är väldigt märklig särskilt med avseende på att hon tycker att Hedinns frågor är skumma eftersom Hedinn i det läget inte själv röstat - fasen det var ju 1.5 timme till DL nästan. Frågorna var dessutom bra för klargöranden i allmänhet - varför rösta på Hedinn pga det om man är god?

Andraröster sticker givetvis ut i en sån lynch, men ska man gå efter "reglerna" är det ju ett onödigt sätt för onda att sticka ut på, så vi kan ju mycket väl hitta ulvar bland strörösterna också.

Nu måste jag kopiera detta. Indikerar detta lilla också att vi kan hitta ulvar bland strörösterna förutom andra-rösterna? Dvs hon VET att åtminstone en av andra-rösterna - kanske bägge är ulvar?

Mitt bästa uppslag för dagen (jag har ju typ haft monolog här senaste timmarna) blir så här. I kombination med den rösten som Q la på Hedinn1 och kommentaren ovan.

cirkus röstar på Hedinn2/quarter4ever

Lenis är inte på något vis avskriven, men i hennes fall är det rätt beroende på om Lilltess är ond eller god. Lilltess - är inte heller helt avskriven och hennes ond/godhet påverkar vad jag tror om Lenis.

Hemlig la en synnerligen märklig röst på Hedinn igår.

Övriga är mest neutrala just nu. Men jag kan också vara totalt grundlurad :banghead: O_o

Vaknade precis så ska gå igenom gårdagens röstlista igen för att kunna rösta. Svårt att veta om det ger nåt dock, DL1-röstningen brukar ju mest bestå av förtäckta BoPar.

Jag har tyvärr inte speciellt mycket tid idag. Ska på konsert nu och har inte kunnat va online under dagen så jag känner att jag inte kan lägga en speciellt underbyggd röst.
Jag tycker nog att lilltess röst på bsf igår som baserades på att bsf högg på henne, samt qs eventuella räddningsröst gör att jag blir misstänksam och röstar här idag.
Bollen__ röstar på lilltess
Pga ovanstående.

Kommer inte kunna följa leken mer förrän inatt.. Sorry

Cirkus röst ser jag inte som konstig alls, något måste man rösta efter och jag tyckte ju själv "jag" spelade konstigt igår. :D

Jag reagerar mer på att Lilltess så snabbt håller med om det dock, när det handlar om något så litet som ett ord. Det i samband med rösten på BSF igår efter att BSF kommenterat i princip det enda som hänt i leken gör att det ser halvbra ut.

Hedinn röstar på lilltess

DL2 21:00

19:25 cirkus röstar på Hedinn2
19:48 Bollen__ röstar på Lilltess
19:50 Hedinn röstar på Lilltess

Lilltess: 2
Hedinn2: 1

Och nu såg jag bollens röst på lilltess. Vilket gör mig skeptisk eftersom (jag)/Hedinn1 reagerade på henne igår... :cautious:

hemlig röstar på lilltess
För nu vet vi ju att bsf var god och jag tycker lilltess reagerade starkt på rösten. En förstaröst i DL1 är inget man måste reagera så mycket på tycker jag. Om man inte har nåt att dölja då.

DL2 21:00

19:25 cirkus röstar på Hedinn2
19:48 Bollen__ röstar på Lilltess
19:50 Hedinn röstar på Lilltess

19:52 hemlig röstar på lilltess

Lilltess: 3
Hedinn2: 1

Har verkligen inte haft tid alls idag och känner mig trött i huvudet. Jag reagerar inte så mycket på Qs röst igår, den kändes genuin och tror inte hon hade riskerat att outa sig så som ulv.

Däremot så måste jag ju rösta så.

Ferrari röstar på Hemlig
Då hon röstade på Hedinn1 igår som var god. Och idag följer hon strömmen och lägger en tredjeröst på Tess. Jag vet inget om Tess roll men det känns som om det är lätt att rösta på henne när hon redan fått två röster.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar