Status
Stängd för vidare inlägg.
DL2 21:00

19:25 cirkus röstar på Hedinn2
19:48 Bollen__ röstar på Lilltess
19:50 Hedinn röstar på Lilltess

19:52 hemlig röstar på lilltess
20:16 Ferrari röstar på Hemlig

Lilltess: 3
Hedinn2: 1

Hemlig: 1

Jag väljer att fega ur och lägga en uddaröst.

Den faller på Lenis idag, för att hon la en utstickande röst med sin andraröst och för att hon är en av dem som inte gjort så många teoriinlägg

Mirtai röstar på Lenis

Har verkligen inte haft tid alls idag och känner mig trött i huvudet. Jag reagerar inte så mycket på Qs röst igår, den kändes genuin och tror inte hon hade riskerat att outa sig så som ulv.

Däremot så måste jag ju rösta så.

Ferrari röstar på Hemlig
Då hon röstade på Hedinn1 igår som var god. Och idag följer hon strömmen och lägger en tredjeröst på Tess. Jag vet inget om Tess roll men det känns som om det är lätt att rösta på henne när hon redan fått två röster.
För info leker jag via mobilen och såg inte de två rösterna som lagts innan min röst förrän jag postade mitt inlägg.

20:18 Mirtai röstar på Lenis

Lenis: 1

Men alltså. Jag vet inte vad jag ska tro! Onda som röstar på mig och goda som inte vågar samla sig eller goda som röstar på mig och ulvarna litar sig tillbaka.

Jag tittar nog främst på mirtai faktiskt. Jag har tänkt och tror inte att en ond @Lenis skulle lägga en andra röst på mig igår, mirtai "fegar" och lägger en röst på lenis för att hon kommer se misstänkt ut när jag blir utröstad och det visar sig att jag är god!

Jag väljer att fega ur och lägga en uddaröst.

Den faller på Lenis idag, för att hon la en utstickande röst med sin andraröst och för att hon är en av dem som inte gjort så många teoriinlägg

Mirtai röstar på Lenis
Du tycker alltså att lilltess är mest misstänkt av de som fått röster innan?

Jag hoppas att goda kan samla sina röster idag för att få ut en ond!

Jag tror faktiskt att mirtai kan vara en ulv som flutit med lite. (Se tidigare inlägg för mer ingående teori)

Lilltess röstar på mirtai

20:18 Mirtai röstar på Lenis
20:33 Lilltess röstar på mirtai

Lenis: 1
Mirtai: 1

Men alltså. Jag vet inte vad jag ska tro! Onda som röstar på mig och goda som inte vågar samla sig eller goda som röstar på mig och ulvarna litar sig tillbaka.

Jag tittar nog främst på mirtai faktiskt. Jag har tänkt och tror inte att en ond @Lenis skulle lägga en andra röst på mig igår, mirtai "fegar" och lägger en röst på lenis för att hon kommer se misstänkt ut när jag blir utröstad och det visar sig att jag är god!
Jag känner lite detsamma. Nu var det ju uppenbarligen ingen som sett rösterna innan, men då jag inte alls är säker på att du skulle vara ond, och jag tvivlar på att någon av de andra som röstat där heller är det så överväger jag att ändra.

Och ja, Mirtais röst sticker ju ut i det läget, men jag funderar även något kring hemlig. Kanske mycket för att hon själv inte reflekterar över att hennes röst blev en tredje på en möjlig god.

Jag känner lite detsamma. Nu var det ju uppenbarligen ingen som sett rösterna innan, men då jag inte alls är säker på att du skulle vara ond, och jag tvivlar på att någon av de andra som röstat där heller är det så överväger jag att ändra.

Och ja, Mirtais röst sticker ju ut i det läget, men jag funderar även något kring hemlig. Kanske mycket för att hon själv inte reflekterar över att hennes röst blev en tredje på en möjlig god.

Jag tror på 1 ond av er som röstade på mig, du börjar kännas lite vettig och som sagt tror jag inte att en ond Q hade lagt en så utstickande röst på hedinn1 i första lynchen. Då återstår hemlig och bollen och jag kan inte riktigt ta ställning där!

Jag tycker det är svårt just nu.

Såklart så sticker Q's röst från gårdagen ut väldigt mycket eftersom vi vet att Hedinn1 var god.

Även Lenis andraröst på Lilltess är ju utstickande, är Lilltess god så lutar Lenis över på onda sidan, är Lilltess å andra sidan ond så är Lenis troligare mot det goda. Jag tror inte att en ond valt att lägga en andraröst på en kollega så tidigt i DL1.

Fast det resonemanget håller inte. Är man god vet man ju definitivt inte någonting i DL 1 om vem som är ond, man kan möjligen veta om någon/några andra goda ifall det finns sådana roller. Och då kan jag ju lika väl råka lägga en röst på en god som en ond. Med ditt resonemang så MÅSTE jag som god veta om Lilltess roll om jag röstat på henne. Och det vet jag absolut inte. För det KAN ingen god veta DL1 med de roller vi har av vad jag kan se- är ju lite dold lek men ändå. Jag visste iallafall ingenting alls första dagen och Lilltess bör då ren procentuellt med större risk vara god än ond, mtp att goda är fler. Ska du resonera så ska ju alla som röstat på en god DL1 vara onda, och då vore det ju lätt att leka. Men du har en poäng i att hade jag varit ond hade jag inte lagt en andraröst redan då på en kollega om vederbörande inte velat offra sig av nån anledning- men jag vet de som hade gjort det för att själva försöka bli godförklarade.

----------------------------------------

Så där ja. Nu har jag vilat i två timmar och gravido tänker sitta upp en stund o hoppas magen håller sig lugn <3 Jag tycker det är skumt med alla röster på Lilltess, är hon god ligger det sannolikt nån ulvröst där. Jag tycker själv hon spelar skumt som tusan men jag har inget minne av att ha spelat med henne förr så jag kan inte veta säkert hur det brukar låta, men hon fick min röst igår o den står jag för. Hade mycket misstankar mot Quarter (Hedinn) oxå innan hon gick på kattning, se mina tidigare inlägg. Då är iofs Q en svårläst spelare för mig, jag tycker ofta hon är skum, men nu kändes hon lite skum men inte på sitt vanliga vis.. Mirtais röst på mig kändes rätt konstig (särskilt när hon noterat att det rasar in röster på LT), måste man alltså per automatik ALLTID lägga en förstaröst DL1 för att inte råka ut för lynch? Blir ju extremt trist spel isf. Dessutom när hon inte vet Lilltess roll, även om det enligt mitt tidigare resonemang inte kommer säga jättemycket. Men jag tycker fasen jag borde bli godförklarad om hon är ond, men då blir jag väl uppäten istället :nailbiting: För mig känns Mirtai som tidsbrist alt en ond som lägger en lätt röst när det redan finns lite lösa misstankar.

Ferrari fick jag inte mkt uppfattning om i förra leken och det verkar fortsätta så. Har verkligen ingen koll. Lägger en singelröst som även den känns safe men jag köper motiveringen. Hon lurade mig sist så tänker hålla lite koll där oavsett.

Jag tycker att cirkus resonemang ovan känns lite konstigt, hon borde hitta bättre att jaga mig för än det. Hon har spelat lite för mycket för det. För mig ligger hon, Q/H och Lilltess i topp just nu för misstankar men det känns skumt med rösterna som trillar in på lilltess.. tycker inte om det. Så då faller hon undan lite för ikväll. Återstår de andra två.

Jag hoppas att goda kan samla sina röster idag för att få ut en ond!

Jag tror faktiskt att mirtai kan vara en ulv som flutit med lite. (Se tidigare inlägg för mer ingående teori)

Lilltess röstar på mirtai

Flutit med? Att lägga en udda röst som jag gör idag är väl snarare att sticka ut?

Flutit med? Att lägga en udda röst som jag gör idag är väl snarare att sticka ut?

Fast det tycker jag inte, det har ju varit på tapeten att om jag är god så är säkert lenis ond. Kommer inte ihåg vem som skrev det, spelar från mobilen nu. När jag då åker ut så ser din röst bra ut på lenis för då kommer blickarna kanske riktas mot henne. Förstår du hur jag tänker? Har så svårt att få ner det i skrift! :p

Var har jag skrivit det?
Det har du inte, men eftersom lilltess i det läget har en majoritet av rösterna och du väljer att inte försöka jämna ut, utan istället lägga en udda som trots allt ökar chansen att lilltess åker (mindre än om du röstat på henne, men mer än om du röstat på mig eller hemlig) så går det ju att tolka som att du helst ser att lilltess åker av de tre.

Äh, jag ändrar mig!

Jag var redan igår inne på att jag tyckte Q var skum med sin röst på Hedinn1. Hedinn2 röstar på Lilltess, två minuter efter förstarösten. Kommer sedan en tredje röst ytterligare två minuter efter det.

Tycker också hon hänger på Lilltess teorier mot mig väldigt fort. Sedan skriver hon att hon inte alls är säker på att Lilltess är ond och överväger att ändra. Varför då rösta på lilltess om hon nu inte tror att LT är ond?

Mirtai ändrar sin röst till Hedinn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar