Status
Stängd för vidare inlägg.
Lenis röstar på cirkus

Inser att min röst är poänglös oavsett var jag lägger den, iom att Lilltess har majoritet. Men jag tror på hennes teori och att det kastats misstankar på mig för att det låter bara helt orimligt att jag skulle vara ond om jag lagt en andraröst på henne om inte andra som röstat på numer kända goda skulle vara ondförklarade pga det. Det ligger en hund begraven här.

@leni
Det har du inte, men eftersom lilltess i det läget har en majoritet av rösterna och du väljer att inte försöka jämna ut, utan istället lägga en udda som trots allt ökar chansen att lilltess åker (mindre än om du röstat på henne, men mer än om du röstat på mig eller hemlig) så går det ju att tolka som att du helst ser att lilltess åker av de tre.

Nu fixade du en röst på sig själv ;)

DL2 21:00

19:25 cirkus röstar på Hedinn2
19:48 Bollen__ röstar på Lilltess
19:50 Hedinn2 röstar på Lilltess
19:52 hemlig röstar på lilltess
20:16 Ferrari röstar på Hemlig

20:18 Mirtai röstar på Lenis
20:33 Lilltess röstar på mirtai
20:46 Mirtai ändrar sin röst till Hedinn2
20:48 Lenis röstar på cirkus

Lilltess: 3
Hedinn2: 2
Hemlig: 1
Mirtai: 1
Cirkus: 1

Det har du inte, men eftersom lilltess i det läget har en majoritet av rösterna och du väljer att inte försöka jämna ut, utan istället lägga en udda som trots allt ökar chansen att lilltess åker (mindre än om du röstat på henne, men mer än om du röstat på mig eller hemlig) så går det ju att tolka som att du helst ser att lilltess åker av de tre.

Jag tror att Lilltess kan vara ond tillsammans med dig. Var inte alls så säker innan men hennes agerande här under lynchen och hennes sätt att försöka vända det mot mig och ditt sätt att hänga på ger mig onda vibbar

Det kan ju bero på varför man lägger en röst också. En bra motiverad andraröst är mindre misstänkt än en dåligt motiverad

Hur ska man få till en vattentät röst dag 1 menar du då? För då kommer ju alla röster vara rätt osäkra men man måste ju ändå kunna få spela mot de man tycker verkar sticka ut mer än andra. Målet ska ju vara att få ut onda (iaf om man är god) och inte att bara överleva.

Lenis röstar på cirkus

Inser att min röst är poänglös oavsett var jag lägger den, iom att Lilltess har majoritet. Men jag tror på hennes teori och att det kastats misstankar på mig för att det låter bara helt orimligt att jag skulle vara ond om jag lagt en andraröst på henne om inte andra som röstat på numer kända goda skulle vara ondförklarade pga det. Det ligger en hund begraven här.

Men helt ärligt. Din röst gör NADA. Du skrev själv att mirtai skulle kunna vara ond. Är det inte bättre att lägga en andra röst där. Då står det iaf mellan tre av dina misstänkta!

Jag är fortfarande tveksam till bollen, men känns i det här läget onödigt att rösta där när hon inte har någon röst och jag i det här läget är mer tveksam till Hemlig och Mirtai som onda än lilltess.

Ser nu att Mirtai ändrat sin röst, och det får jag väl ändå se som en fördel för hennes del, även om rösten föll på mig istället. Då är jag mest skeptisk till Hemlig, efter att hon inte verkar ha reflekterat över sin tredjeröst på lilltess.

Hedinn röstar på Hemlig

Men helt ärligt. Din röst gör NADA. Du skrev själv att mirtai skulle kunna vara ond. Är det inte bättre att lägga en andra röst där. Då står det iaf mellan tre av dina misstänkta!

Skrev lite fel. Om någon ändrar och/eller det finns någon form av extraröst så KAN det stå mellan oss. Jag har ju fortfarande majoritet men hoppas på att någon ändrar i sista minuten!

DL2 21:00

19:25 cirkus röstar på Hedinn2
19:48 Bollen__ röstar på Lilltess
19:50 Hedinn2 röstar på Lilltess
19:52 hemlig röstar på lilltess
20:16 Ferrari röstar på Hemlig
20:18 Mirtai röstar på Lenis
20:33 Lilltess röstar på mirtai
20:46 Mirtai ändrar sin röst till Hedinn2
20:48 Lenis röstar på cirkus
20:50 Hedinn2 ändrar sin röst till Hemlig

Lilltess: 2
Hedinn2: 2
Hemlig: 2
Mirtai: 1
Cirkus: 1

Den hade (alla hade en röst på sig utom du när jag skrev, då hade ingen ändrat) inte gjort ett skit oavsett var jag lagt den. Så vad menar du med det? En andraröst får man ju uppenbarligen inte lägga i den här leken och den hade ju som du skriver, gjort NADA. Eller är nada mer eller mindre i en skala av noll till noll..? I en lek där alla har en röst o en tre så kommer min röst inte göra något. Jag räknar inte med att folk ska ändra sina röster i sista sekund.

Jag tänker inte försöka mig på en räddningsröst här så jag hoppas innerligt att onda inte vinner om jag åker (eftersom vi inte vet vinstvillkoret) jag tror dock att man kan läsa av väldigt mycket från denr lynchen!

Den hade (alla hade en röst på sig utom du när jag skrev, då hade ingen ändrat) inte gjort ett skit oavsett var jag lagt den. Så vad menar du med det? En andraröst får man ju uppenbarligen inte lägga i den här leken och den hade ju som du skriver, gjort NADA. Eller är nada mer eller mindre i en skala av noll till noll..? I en lek där alla har en röst o en tre så kommer min röst inte göra något. Jag räknar inte med att folk ska ändra sina röster i sista sekund.

Vet du om här finns några extraröster eller spöke kanske? Rollistan är ju trots allt dold! Man ska aldrig säga aldrig!

Jag tänker inte försöka mig på en räddningsröst här så jag hoppas innerligt att onda inte vinner om jag åker (eftersom vi inte vet vinstvillkoret) jag tror dock att man kan läsa av väldigt mycket från denr lynchen!

Det håller jag verkligen med dig om, även om du inte gillade min röst! Herregud. Får huvudvärk bara av tanken på att reda ut allt det här.

Förhelvete!!! Man kan inte ha sån otur i lottning!! @Hedinn

Då består "min" lya av mirtai, se tidigare tankar och jag tror även att @Ferrari och hedinn var något på spåren med @hemlig. @bollen__ känns inte helt klar då jag tror att minst en av rösterna på mig var från en ulv.

@cirkus känns lite slug också. Har inte fått grepp om henne men vill inte säga något där än!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar