Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1
11:41 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
17:56 Lenis röstar på Lilltess
18:22 cirkus röstar på Lenis
19:40 hemlig röstar på Hedinn
20:17 Ferrari röstar på quarter4ever
20:39 Hedinn röstar på bollen__
20:41 Mirtai röstar på hemlig
20:51 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:51 bollen__ röstar på Ferrari
21:00 quarter4ever röstar på hedinn

Hedinn lösmynt spion
Bsf bybo

DL2 21:00
19:25 cirkus röstar på Hedinn2
19:48 Bollen__ röstar på Lilltess

19:50 Hedinn2 röstar på Lilltess
19:52 hemlig röstar på lilltess
20:16 Ferrari röstar på Hemlig

20:18 Mirtai röstar på Lenis
20:33 Lilltess röstar på mirtai
20:46 Mirtai ändrar sin röst till Hedinn2
20:48 Lenis röstar på cirkus
20:50 Hedinn2 ändrar sin röst till Hemlig

Hedinn2/Q Välsignad
Lenis bybo

Det borde rimligen stå 3-3 nu i allra bästa fall är det 4-2.

Oavsett så behöver vi får ut ulvar.

Efter mitt resonerande igår med hemlig så ser hon mer ut som en ulv än innan. I hennes resonemang ser ut som om hon vet att Lilltess är god och att hon (hemlig) borde ligga pyrt till därför. Bara ulvarna och Lilltess vet om hon är god. Eventuellt kan siaren veta, men jag tror inte att Lilltess är siad. Jag är ganska säker på att siaren siade Q/Hedinn2 (och jag är skitsur för att jag inte hann in och ändra min röst när jag inte fick någon som följde med)

cirkus röstar på hemlig

Jaha och en till - först Mirtai - hennes ändring till Hedinn2 känns inte bra, den kom i ett läge som kan få det att se ut som om någon försöker rädda Lilltess(som jag nog är god). Innan så låg rösten på en annan god, Lenis. Jag tycker inte att Mirtai har försökt leta ulvar som en god borde ha gjort. Sen Ferrari tror jag tillhör de polisongbeklädda - jag tror att hennes röst på hemlig i DL2 är en röst på en kollega för att se god ut när kollega åker

cirkus röstar på Mirtai

cirkus har inte fått grepp om cirkus i denna leken. Och medans jag skriver kommer cirkus med sitt röst inlägg och jag håller med?!
hemlig Funderar om inte hedinn2 var något på spåren här? Tycker inte att hemlig ger så mycket god vibbar
mirtai skulle ha kunat lagt en alibiröst på hemlig i första DL. Lägger sen en röst på Lenis när lilltess har tre röster och hedinn2 och hemlig varsinn. Ändrar sedan till Hedinn2.
ferrari noll koll här
lilltess tror att lilltess är god utefter dl igår och hur det utspelade sig. Ser väl nått slags scenario där ond mirtai kan ha försökt rädda lilltess genom att lägga upp hedinn2 till lynch men jag tycker att lilltess teorier verkar vettiga.
bollen__ jag.

Max tre onda kvar tror jag. Skulle kanske kunna vara bara 2 också?

bollen__ röstar på Mirtai
Jag tror som sagt att Mirtai är ond. Mirtai brukar leta ulvar mer än vad jag tycker att Mirtai gjort. Sedan har hon röstat hemlig - Hedinn2. Ändringen till Hedinn2 kan vara gjort för att se ut som räddningröst av Lilltess. Vågar nog tro att Lilltess är god faktiskt utefter vad jag skrev tidigare.

bollen__ röstar på hemlig
Eftersom hedinn2 var misstänksam mot hemlig, Lilltess är det, cirkus är det. Och jag vet att jag fick en tanke inatt om att hon nog var ond. Mirtais röst i första DL kan vara en alibiröst. Och det skulle ju även Ferraris röst kunna vara i andra DL. Tycker nog att cirkus verkar mer god än Ferrari.

Tänker att det är viktigt att goda samlar sina röster idag även om vi inte vet hur vinstvillkoren ser ut.

Dubbellynch (DL3) 21.00
09.10 cirkus röstar på hemlig
09.10 cirkus röstar på mirtai
09.15 bollen röstar på mirtai
09.15 bollen röstar på hemlig

hemlig 2
mirtai 2

Jaha och en till - först Mirtai - hennes ändring till Hedinn2 känns inte bra, den kom i ett läge som kan få det att se ut som om någon försöker rädda Lilltess(som jag nog är god)

Det har försvunnit ett TROR i meningen ovanför. Jag tror alltså att Lilltess är god. Jag baserar det på hemligs resonmang efter DL2 framförallt.

Haha tänk om jag är totallurad. Cirkus och bollen i lyan och styr lynchen åt helvete :p Då förtjänar onda att vinna big time!

Hepp, det här var ju en intressant utveckling!

Kan ju säga att bollen och cirkus åkte upp i toppen av mina misstänkta!

Hepp, det här var ju en intressant utveckling!

Kan ju säga att bollen och cirkus åkte upp i toppen av mina misstänkta!

Förutom cirkus och bollen, hur tänker du? Intressant att bollen tycker cirkus känns mer god än Ferrari då cirkus har (vad vi vet) sämre röststatistik.

Förutom cirkus och bollen, hur tänker du? Intressant att bollen tycker cirkus känns mer god än Ferrari då cirkus har (vad vi vet) sämre röststatistik.

Jag vet bara att dagens röstning har kastat om hela min lista. Jag var igår beredd att hålla bollen åt det godare hållet, baserat på hennes röstning och inlägg. Cirkus var jag mer tveksam till, men höll henne ändå som försiktigt god.

Med två så lika röster på så kort stund känns det ju onekligen som två onda som ser chansen att vinna. Well played!

Kände på mig det här, röster på mig. Som jag sa igår, att min röst på Lilltess var den tredje var helt omedvetet. Såg de andra rösterna när jag tryckt på skicka.

Efter mitt resonerande igår med hemlig så ser hon mer ut som en ulv än innan. I hennes resonemang ser ut som om hon vet att Lilltess är god och att hon (hemlig) borde ligga pyrt till därför. Bara ulvarna och Lilltess vet om hon är god. Eventuellt kan siaren veta, men jag tror inte att Lilltess är siad. Jag är ganska säker på att siaren siade Q/Hedinn2 (och jag är skitsur för att jag inte hann in och ändra min röst när jag inte fick någon som följde med)

cirkus röstar på hemlig

Jaha och en till - först Mirtai - hennes ändring till Hedinn2 känns inte bra, den kom i ett läge som kan få det att se ut som om någon försöker rädda Lilltess(som jag nog är god). Innan så låg rösten på en annan god, Lenis. Jag tycker inte att Mirtai har försökt leta ulvar som en god borde ha gjort. Sen Ferrari tror jag tillhör de polisongbeklädda - jag tror att hennes röst på hemlig i DL2 är en röst på en kollega för att se god ut när kollega åker

cirkus röstar på Mirtai

Jag brukar väl inte alibirösta när jag sitter i lyan. Sen tycker jag det är fascinerande hur du drar upp mig i halva teoriinlägget och sen röstar på... Mirtai. Känns ju logiskt.

Jag var faktiskt en av dom som faktiskt protesterade mot det faktum att Q skulle varit ond. Hennes röst kändes genuin och även om Q är känd för att vara lite galen så tror jag inte hon skulle outat sig utan jag tror hon enbart röstade på känsla.

Jag roade mig med att kolla på bollens inlägg.

Hon börjar med att räkna på antalet onda i leken.

Sedan kommer lite OT, om husköp mm.

Hon deltar även i diskussionen huruvida de namngivna specialrollerna är onda eller goda.

Hon pratar om röstlistorna, påpekar att Q skrivit fel.

Sedan kommer det här inlägget:

Blev upptagen i telefon och kunde därför inte komma med så mycket mer.

Jag reagerade på hemlig, kommentaren kring cirkus och att hon skulle hänga på samt att hon röstade på hedinn för att hon ställer frågor..

Det känns lite taget ur luften tycker jag. Kunde inte komma med mer? Det är ju inte så att det kommit något innan direkt heller. Visst, en diskussion om roller men inga teorier.

Sedan röstar hon på Ferrari, baserat på att hon röstat på Q som faktiskt teoriat.

Jag vill inte missa att rösta som jag gjort i tidigare lekar och jag känner inte heller att jag har tillräckligt på fötterna för att lägga en andraröst på hemlig. Hon kan vara vad som helst även om jag reagerat på henne.

Så därför bollen__ röstar på ferrari pga hennes röst på q, q som faktiskt teoriat lite och man ändå fått se tankar ifrån.

Efter dl diskuterar hon Q:s röst i följande inlägg:

Jag håller med. Samtidigt så fanns det ju flera med 1 röst redan som hon kunnat lägga rösten på. Jag tror ändå att man reagerar mer pga Hedinns roll?

Ja, det tycker jag med. Håller med det hedinn skrev om att det var en tvärvändning..

Problemet är väl att jag sett Q göra sådär både som ond och som god. (avd stekpanna) Så det säger ju inte att hon till 100 är ond tycker jag. Även om det onekligen inte ser bra ut! Jag saknar nog lite mer försvar och vilda teorier från henne, och det gör för mig att hon verkar mer åt ond-hållet än god faktiskt.

Men det finns ju en som kan sia i leken och Q verkar väl som en trolig kandidat, så kanske är det det hon väntar på om hon är god.

Sedan kommer en diskussion om huruvida siaren kommer outa det den vet eller inte

Nä absolut men är Q ond och siad verkar det ju dumt om det inte förs fram på något sätt alls. Naturligtvis behöver det inte göras i stilen "hej jag är siaren -vinkar med en flagga" om du förstår hur jag menar.

Jag funderade mest över varför hon inte försvarar sig. Det brukar hon ju göra rätt ordentligt.

Många inlägg och väldigt lite teorier. Diskussionen runt Q/Hedinn känns också konstig tycker jag. Först känns det lite som att hon nästan försvarar Q/Hedinn lite, när hon skriver att man nog reagerar mer på hennes röst eftersom Hedinn1 var spion än man gjort annars. Sedan svänger det och Q/Hedinn är skum. Detta sker under natten, så ingen info kan ha nått fram. Nu vet vi att Q/Hedinn var god, så kanske vill bollen få oss att tro att hon vet något? Hon har en diskussion med cirkus om siaren, kanske ville de lura oss?

Hon spär på misstankarna mot Hedinn2 men röstar ändå på Lilltess.

Nu måste jag kopiera detta. Indikerar detta lilla också att vi kan hitta ulvar bland strörösterna förutom andra-rösterna? Dvs hon VET att åtminstone en av andra-rösterna - kanske bägge är ulvar?

Mitt bästa uppslag för dagen (jag har ju typ haft monolog här senaste timmarna) blir så här. I kombination med den rösten som Q la på Hedinn1 och kommentaren ovan.

cirkus röstar på Hedinn2/quarter4ever

Lenis är inte på något vis avskriven, men i hennes fall är det rätt beroende på om Lilltess är ond eller god. Lilltess - är inte heller helt avskriven och hennes ond/godhet påverkar vad jag tror om Lenis.

Hemlig la en synnerligen märklig röst på Hedinn igår.

Övriga är mest neutrala just nu. Men jag kan också vara totalt grundlurad :banghead: O_o

Nyfiken på de här cirkus. Du skriver väldigt mycket om att Lenis ondhet/godhet beror på vilken roll Lilltess har. Varför är det inte också tvärtom? Lilltess ondhet/godhet borde väl påverkas om Lenis roll också? och va säger du nu när vi vet att Lenis var god?

Nyfiken på de här cirkus. Du skriver väldigt mycket om att Lenis ondhet/godhet beror på vilken roll Lilltess har. Varför är det inte också tvärtom? Lilltess ondhet/godhet borde väl påverkas om Lenis roll också? och va säger du nu när vi vet att Lenis var god?

Det var Lenis som röstade på Lilltess och inte tvärt om så det är därför jag bara tänkt åt det hållet så att säga. Jag kan i nuläget inte se hur jag skulle kunna dra några slutsatser om Lilltess utifrån att Lenis var god, kan du?

Cirkus då...

Undrar om det är leken utan onda

Röstar på Lenis med motiveringen att hennes andraröst var skum. Nu vet vi att Lenis var god, det var alltså ingen alibiröstning eller räddningsförsök.

Jag är hemma en kort visit och ska försöka hinna rösta

Jag funderade också på om det fanns någon ond utanför lyan eller om det bara finns vanliga ulvar med eller utan skills(vi har väl etablerat att det inte är leken med bara goda). Jag tror inte att Habina i sin första lek som LL gör det alltför komplicerat och otydligt, obs - det är bara vad jag *tror*.

Jag är lite benägen att hålla med Lilltess om att bsf var snabb att reagera och senare följa upp med en röst - visserligen så fanns inte så mycket annat, men jag noterar ändå båda sakerna. Nästa som händer i leken är att Lenis också röstar på Lilltess, även den rösten lagd i all hast - den får mig i allafall att bli ordentligt fundersam - en andraröst (av bara två lagda) på någon redan i DL1. Svårt kanske att hitta på något annat att rösta på - men om man är god och galet osäker kan man lägga en förtäckt BoP i det läget. (jaja, jag tillhör avdelningen för mes-röstning)

cirkus röstar på Lenis

Pratar med bollen om en möjlig sia av Q och huruvida siaren kommer ligga lågt eller inte.

Jag tror att siaren inte kommer vilja outa sig i första taget. Så att tro att Q kommer vänta på en sia känns lite defensivt - och det tror jag inte är Q's melodi oavsett hennes roll

Cirkus gör en del antaganden om Lenis röst baserat på huruvida Lilltess är ond eller god. Jag tycker det är intressant att det bara går att avgöra Lenis roll utifrån Lilltess och inte tvärtom. Har också ställt en fråga till cirkus om det i ett separat inlägg.

Jag tycker det är svårt just nu.

Såklart så sticker Q's röst från gårdagen ut väldigt mycket eftersom vi vet att Hedinn1 var god.

Även Lenis andraröst på Lilltess är ju utstickande, är Lilltess god så lutar Lenis över på onda sidan, är Lilltess å andra sidan ond så är Lenis troligare mot det goda. Jag tror inte att en ond valt att lägga en andraröst på en kollega så tidigt i DL1.

Röstningen i sig var ju mycket jämn och vi vet inte om det finns några dolda eller fårulviga eller dylika röster. Så om scenariot från igår är just det som är sanningen så ser det ju ut som om onda hade kunna styra röstningen.

Båda de som lagt andrarösterna igår hävdar att det är ett onödigt sätt för onda att sticka ut på - jag håller med - och tycker samtidigt att det är onödigt av goda att med en avgörande röst få ut en fellow-god.

Ja, det håller jag med om - det vore ju rätt osannolikt om det inte finns ulvar bland strörösterna.

Diskuterar vidare med Lenis om det här med att lägga en andraröst.

Jag håller inte med dig om att det är en klassisk ulvtabbe att lägga en andra röst och att det är något som ulvar undviker bara för det - jag tror att de flesta ulvar kan göra precis hur som helst numera - därmed inte sagt att du nödvändigtvis måste vara ulv
Här tar hon upp hemlig och hennes röstmotivering på Hedinn. Det är misstänkt att hemlig röstade på Hedinn1 för att Hedinn1 ställde frågor. Ifrågasätter att hemlig röstar på Hedinn pga det

Eftersom vi vet så lite i leken ännu så har jag försökt att kolla på den vi vet röstat på goda förutom de jag nämnt innan.

hemligs röstmotivering på hedinn är väldigt märklig särskilt med avseende på att hon tycker att Hedinns frågor är skumma eftersom Hedinn i det läget inte själv röstat - fasen det var ju 1.5 timme till DL nästan. Frågorna var dessutom bra för klargöranden i allmänhet - varför rösta på Hedinn pga det om man är god?

Sedan lyfter hon ett inlägg från Hedinn2 där hon skriver att man kan hitta ulvar bland strörösterna också. Detta också är tydligen tillräckligt för att rösta på någon som hon itne tidigare misstänkt.

Nu måste jag kopiera detta. Indikerar detta lilla också att vi kan hitta ulvar bland strörösterna förutom andra-rösterna? Dvs hon VET att åtminstone en av andra-rösterna - kanske bägge är ulvar?

Mitt bästa uppslag för dagen (jag har ju typ haft monolog här senaste timmarna) blir så här. I kombination med den rösten som Q la på Hedinn1 och kommentaren ovan.

cirkus röstar på Hedinn2/quarter4ever

Lenis är inte på något vis avskriven, men i hennes fall är det rätt beroende på om Lilltess är ond eller god. Lilltess - är inte heller helt avskriven och hennes ond/godhet påverkar vad jag tror om Lenis.

Hemlig la en synnerligen märklig röst på Hedinn igår.

Övriga är mest neutrala just nu. Men jag kan också vara totalt grundlurad

Diskussionen med Lenis runt andraröster fortsätter. Även här poängterar Cirkus att om Lilltess är god så är sannolikheten större att Lenis är ond. Nu vet vi att det inte var så, vad säger det om Lilltess och det scenario runt henne som Cirkus vill bygga upp?

Jodå man får lägga andraröster.

Jag tror att du har missat hur jag tänkte. Tidigare så har ju andraröster enligt dig (inte enligt mig) varit generaltabbe 1 för en ulv - du har själv skrivit det nånstans. Jag vill bara säga att så är det inte längre. I min analys så handlar det om vilken roll den har som åker - är den god så är ju chansen större att någon av de som röstat där är en ond - både första och andraröst. Alltså - tänker jag att om Lilltess är god så är chansen större att du är ond. Samma resonemang med Q/Hedinn2 - där hade jag ju fel uppenbarligen.

Varför skulle du ligga mer pyrt till än någon annan?

Vi vet ju inte Lilltess roll - är hon ond så borde du tvärt om ligga bra till som la rösten där. Är hon däremot god så förstår jag att du tror att du ligger pyrt till. Den enda som kan veta är ju de onda

Siaren fick sia inatt - men den siar ju bara varannan natt.

Ja en tredjeröst på en god är såklart rätt graverande.

Sedan drämmer hon till med ett röstinlägg. Där röstar hon på hemlig och mig. Att rösten faller på hemlig är kanske inte jättemärkligt eftersom hon haft lite diskussioner runt henne men rösten på mig kommer helt out of the blue. Hon har inte ens nämnt mig i leken innan hon nu avgör att jag är ulv.

cirkus röstar på hemlig

cirkus röstar på Mirtai

Jag tycker inte det ser bra ut. Hon sprider mycket misstankar kring sig men det verkar inte komma så mycket konkreta röster ur det. Hon misstänker vissa men röstar sedan på andra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar