Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag inte gått igenom lilltess inlägg än är inte något annat än tidsbrist, familjen är hemma och vi ska äta middag :)

Om vi låtsas att ni lynchar mig idag och sen en ond och att leken därför inte tar slut, så visst. Men ge sjutton i att lyncha mig och en god till. Ska ni välja en god så kan jag absolut tycka att jag är bättre att få ut än andra roller. Själv skulle jag dock helst se att vi fick ut två onda i kvällens lynch.

Ferrari röstar på cirkus
För att hon anser att ifrågasättande är att slingra sig, från vadå? Dessutom så tycker jag att hennes röst på Mirtai känns knepig, när halva röstmotoveringen handlar om mig.

Den andra rösten får jag grunna lite till på.

Ferrari röstar på cirkus
För att hon anser att ifrågasättande är att slingra sig, från vadå? Dessutom så tycker jag att hennes röst på Mirtai känns knepig, när halva röstmotoveringen handlar om mig.

Den andra rösten får jag grunna lite till på.

Jag är helt med på att rösta på cirkus, men vad säger du om bollen?

Jag har tänkt och tänkt!!

Jag tror att cirkus bollen och Ferrari sitter i lyan. Cirkus och bollen försöker styra lynchen efter vem JAG tyckte var mest misstänksam igår. Då vet de att mina röster hamnar på samma.

Ferrari har efter två taggningar fortfarande inte svarat på mina frågor om hur hon tänker inför dagens Lynch. Nu lägger hon en röst på cirkus (alibi?). Den andra vill hon vänta in.

Jag tror att tanken var att hon skulle komma in i slutet och avgöra hela lynchen om saker och ting inte gick som planerat. Men hon kunde inte vara försvunnen fram till Lynch och lägger därför en röst på sin kollega. Dock KAN bollen vara en lurad god så mina röster hannar på de andra.

@Mirtai och @hemlig det betyder att ni är goda och vi måste samla rösterna och få lottning som bäst (om där är tre onda)

Till DL 3
Lilltess röstar på cirkus

Till DL 4
Lilltess röstar på Ferrari

Jag är helt med på att rösta på cirkus, men vad säger du om bollen?

Just Bollen känner jag mig mer tveksam till. Det känns som om hon är god och cirkus försöker hålla sig på "God fot" med henne. Men det är bara en känsla så var beredd med stekpannan om jag har fel ;)

Jag lurar lite på om inte @Lilltess kan vara luden dock. Hon har ju varit på tapeten och det känns som om hon kanske är fårulv eller något åt det hållet. Vi vet ju inget om de onda rollerna så, inte helt omöjligt.

Fast och andra sidan så har cirkus röstat hemlig-mirtai och bollen röstat mirtai-hemlig. Om dom är kollegor så är det nog bara en tabbe, men som jag skrev innan så kan bollen vara en förvirrad god

Dubbellynch (DL3) 21:00
09:10 cirkus röstar på hemlig
09:10 cirkus röstar på mirtai
09:15 bollen röstar på mirtai
09:15 bollen röstar på hemlig
18:47 Ferrari röstar på cirkus
19:17 Lilltess röstar på cirkus
19:17 Lilltess röstar på Ferrari

hemlig 2
mirtai 2
cirkus 2
Ferrari 1

Men det var ju ett udda röstinlägg. Du teoriar om mig och röstar på Mirtai

Jag menar att du teoriar om Ferrari men röstar på mig

Här påstår bägge två att jag inte har teoriat om Mirtai.

Här är mitt teoriinlägg:

Jaha och en till - först Mirtai - hennes ändring till Hedinn2 känns inte bra, den kom i ett läge som kan få det att se ut som om någon försöker rädda Lilltess(som jag nog är god). Innan så låg rösten på en annan god, Lenis. Jag tycker inte att Mirtai har försökt leta ulvar som en god borde ha gjort. Sen Ferrari tror jag tillhör de polisongbeklädda - jag tror att hennes röst på hemlig i DL2 är en röst på en kollega för att se god ut när kollega åker

Jag tror att cirkus bollen och Ferrari sitter i lyan. Cirkus och bollen försöker styra lynchen efter vem JAG tyckte var mest misstänksam igår. Då vet de att mina röster hamnar på samma.

Ferrari har efter två taggningar fortfarande inte svarat på mina frågor om hur hon tänker inför dagens Lynch. Nu lägger hon en röst på cirkus (alibi?). Den andra vill hon vänta in.

Jag tror att tanken var att hon skulle komma in i slutet och avgöra hela lynchen om saker och ting inte gick som planerat. Men hon kunde inte vara försvunnen fram till Lynch och lägger därför en röst på sin kollega. Dock KAN bollen vara en lurad god så mina röster hannar på de andra.

@Mirtai och @hemlig det betyder att ni är goda och vi måste samla rösterna och få lottning som bäst (om där är tre onda)

Till DL 3

Till DL 4

Vad är det som gör att du nu tror att Mirtai är god? Jag har inga problem att ändra röst men för mig är hon faktiskt misstänkt och mycket mer än cirkus. Dock har cirkus lurat mig flera gånger så det behöver inte betyda att hon inte gör det nu men jag tycker att jag hittade mer som tyder på att mirtai är ond än cirkus.
Jag har svårt att se vilken roll hemlig skulle ha om det är tre onda...

Just Bollen känner jag mig mer tveksam till. Det känns som om hon är god och cirkus försöker hålla sig på "God fot" med henne. Men det är bara en känsla så var beredd med stekpannan om jag har fel ;)

Jag lurar lite på om inte @Lilltess kan vara luden dock. Hon har ju varit på tapeten och det känns som om hon kanske är fårulv eller något åt det hållet. Vi vet ju inget om de onda rollerna så, inte helt omöjligt.
Vad är det som gör att du tänker att hon skulle kunna vara fårulv? :)

Till DL 3

Till DL 4

Men det där var ju inte bra! Tänk om tänk rätt!

Nu låter du ju ulvarna styra.
Hemlig borde du ju åtminstone kunna se är ulv - tycker jag.

Ferrari håller jag med om och kan ändra till - men då måste @bollen__ också göra det. Annars är vi rökta.

tja, om ni får ut två goda idag har ni ju vunnit. Och även om ni bara få ut en god så är den välsignande borta så chansen för käk i natt är god. Kan itne det vara värt att spela högt för?
hemlig röstar på Mirtai - med motivering av hennes inlägg som jag citerat. En ulv som råkat försäga sig, känns det som.

Vad är det som gör att du nu tror att Mirtai är god? Jag har inga problem att ändra röst men för mig är hon faktiskt misstänkt och mycket mer än cirkus. Dock har cirkus lurat mig flera gånger så det behöver inte betyda att hon inte gör det nu men jag tycker att jag hittade mer som tyder på att mirtai är ond än cirkus.
Jag har svårt att se vilken roll hemlig skulle ha om det är tre onda...

Är väl inte otroligt att det finns någon bybo kvar? Av de namngivna specialrollerna är ju bara ängeln och siarlärlingen kvar. Kan iofs finnas fler goda specialroller äng de som uppgavs i första inlägget men det är ju inte omöjligt att det var alla och då är det bybor kvar

Men det där var ju inte bra! Tänk om tänk rätt!

Nu låter du ju ulvarna styra.
Hemlig borde du ju åtminstone kunna se är ulv - tycker jag.

Ferrari håller jag med om och kan ändra till - men då måste @bollen__ också göra det. Annars är vi rökta.
Eftersom jag inte är ulv, så kan hon inte det ;) Enkelt.
Ditt sätt att vara övertygad om att jag är ulv känns som du vill ha ut en god. Om inget händer så jag ändrar mig så: hemlig röstar på cirkus.

@bollen__ och @Lilltess (särskilt du)

Läs gärna mitt inlägg #271 - det är uppenbart att både Mirtai och Ferrari försöker manövrera dig att rösta på mig - men kolla deras motivering och mitt teoriinlägg. Jag har teoriat om båda, mer om Mirtai faktiskt.

Jag undrar varför de är så desperata på att ha kvar just henne? Vet de någonting om vinstvillkor som vi andra inte känner till?

Är väl inte otroligt att det finns någon bybo kvar? Av de namngivna specialrollerna är ju bara ängeln och siarlärlingen kvar. Kan iofs finnas fler goda specialroller äng de som uppgavs i första inlägget men det är ju inte omöjligt att det var alla och då är det bybor kvar
Det sa jag inget om, jag sa bara att om det är tre onda kvar och jag har två personer förutom mig som god så finns det ingen plats kvar för hemlig. Men jag har ingen aning om vem som lurar mig nu känner jag..

Dubbellynch (DL3) 21:00
09:10 cirkus röstar på hemlig
09:10 cirkus röstar på mirtai
09:15 bollen röstar på mirtai
09:15 bollen röstar på hemlig
18:47 Ferrari röstar på cirkus
19:17 Lilltess röstar på cirkus
19:17 Lilltess röstar på Ferrari
19:30 hemlig röstar på Mirtai
19:32 hemlig röstar på cirkus

hemlig 2
mirtai 3
cirkus 3
Ferrari 1

Kvar att rösta: ferrari (1), mirtai

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar