Då tittar vi närmare på Hemlig. Har tagit bort de inlägg som är rena OT.
Börjar med att kommentera BSFs röst och får en följdfråga om det. Kommenterar att BSF kan vara ond som röstar på en kollega eller en god. Eller så är BSF god och det är en ovanligt bra förtäckt bop. Fortsätter med att Lenis kan vara ulv som hakar på och cirkus samma sak. Nu vet vi ju att både BSF och Lenis var goda, så den teorin stämmer inte. Kanske däremot att cirkus är en ulv som ser chansen att försöka få ut den goda Lenis?
Hemma efter jobbet. Har inte hänt så mycket i leken rent kommentarsmässigt, tack och lov.
Reagerar på bsf's röst, men första DL är alltid svår tycker jag.
Tänker att antingen är BSF ond som röstar på antingen en kollega eller en god. Eller så är BSF god och det är en sedvanlig förtäckt BoP.
Lenis kan vara en ulv som hakar på.
Cirkus likaså.
Summa summarum: Jag vet inte var jag har nån mer än mig själv i nuläget.
Fast jag tycker å andra sidan att hon snurrar till det för sig när hon blir ifrågasatt eftersom cirkus faktiskt inte röstade på Lilltess
Om Lenis skulle vara ulv.
Jag sa ju att jag inte vet. Jag vet bara var jag har mig själv.
Och nej, jag tror inte ulvarna skulle gå ihop så, men det har hänt. Jag tror att nån av de som röstat är ulv. Men jag vet inte.
Sedan röstar hon på Hedinn1 eftersom hon tycker att Hedinn1 ställer frågor men inte röstar. Här håller jag med cirkus (tror jag att det var?) som tycker det inte är så konstigt att Hedinn1 inte röstat när det var långt kvar till dl. Rösten är en förstaröst, den andra rösten som kom från Q var den som la upp Hedinn1 för lottning. Vi vet nu att Q var god så det kan inte varit en konspiration från ulvarna.
Bara för att jag inte ska råka somna och missa att rösta.
hemlig röstar på Hedinn då jag tycker att hon bara frågar si och så hur folk menar, men har själv inte lagt nån röst än. Det tycker jag är mer misstänkt än att BSF lägger första rösten och att folk följer.
Får en röst på sig från mig. Den baserade jag på att jag tyckte hennes röst var svag, det är inte så märkligt att ställa frågor men inte ha röstat när det är långt kvar till dl
Den jag reagerar mest på är faktiskt Hemlig. Tycker hennes teori runt Hedinn är svag, det är väl inte så konstigt att fråga hur någon menar?
Mirtai röstar på Hemlig
Hemlig funderar på om det kan finnas dolda röster eller om det blev lottning
Min fundering är om det finns en dold röst nånstans eller om det blev lottning. Ulvarna lär ju jubla i alla fall. Eller onda, oavsett vad de har för roll.
Diskuterar sedan om en ulv skulle lägga en andraröst på en god. Dvs lenis som vi nu vet var god.
Skulle en ulv hänga på i DL1 och lägga andrarösten på en god? Tänker på
@Lenis röst. Eller är det mer troligt att ulvarna försöker hålla låg profil första DL?
Vaknade precis så ska gå igenom gårdagens röstlista igen för att kunna rösta. Svårt att veta om det ger nåt dock, DL1-röstningen brukar ju mest bestå av förtäckta BoPar.
Röstar på Lilltess, vilket är en tredjeröst som sedan blir en andraröst när Hedinn2 ändrar sin röst.
hemlig röstar på lilltess
För nu vet vi ju att bsf var god och jag tycker lilltess reagerade starkt på rösten. En förstaröst i DL1 är inget man måste reagera så mycket på tycker jag. Om man inte har nåt att dölja då.
Får en röst på sig av Ferrari för att hemlig röstade på en god Hedinn1 dl1 och nu följer strömmen med en tredjeröst på Lilltess.
Har verkligen inte haft tid alls idag och känner mig trött i huvudet. Jag reagerar inte så mycket på Qs röst igår, den kändes genuin och tror inte hon hade riskerat att outa sig så som ulv.
Däremot så måste jag ju rösta så.
Ferrari röstar på Hemlig
Då hon röstade på Hedinn1 igår som var god. Och idag följer hon strömmen och lägger en tredjeröst på Tess. Jag vet inget om Tess roll men det känns som om det är lätt att rösta på henne när hon redan fått två röster.
Hävdar att hon inte sett de två första rösterna på Lilltess
För info leker jag via mobilen och såg inte de två rösterna som lagts innan min röst förrän jag postade mitt inlägg.
Menar att hon ligger pyrt till eftersom hennes tredjeröst på Lilltess talar mot henne.
Jag skrev ju tidigare att jag inte såg de två rösterna på Lilltess innan jag lade min röst där, då jag lekte från mobilen. Hur mer ska jag kunna besvara det.
Förstår att jag ringer pyrt till imorgon på lynchen, om inte ulvarna äter mig i natt förstås. Med redan två viktiga goda ute så är alla goda som ryker en chans mindre för goda sidan att vinna. Tänk på det.
För att jag förstår att tredjerösten på någon ser konstigt ut. Visar det sig att Lilltess är ond, ja då är det en annan femma. Men det innebär ju också att siaren väljer rätt att sia - och kan förmedla det den får reda på på ett bra vis.
Gör några inlägg om leken som egentligen inte bidrar till att föra leken framåt
Då vet bara ulvarna om Lilltess sitter i lyan eller ej. För jag har inte sett nån som påstått att den kan känna till nåt.
Frågan är ju hur många onda som finns utanför lyan och vad de har för roller i så fall.
Ikväll måste vi få ut en ond i lynchen. Jag har dock svårt att veta vem som luras....
Sedan kommer då dagens röster, från cirkus och bollen
Det borde rimligen stå 3-3 nu i allra bästa fall är det 4-2.
Oavsett så behöver vi får ut ulvar.
Efter mitt resonerande igår med hemlig så ser hon mer ut som en ulv än innan. I hennes resonemang ser ut som om hon vet att Lilltess är god och att hon (hemlig) borde ligga pyrt till därför. Bara ulvarna och Lilltess vet om hon är god. Eventuellt kan siaren veta, men jag tror inte att Lilltess är siad. Jag är ganska säker på att siaren siade Q/Hedinn2 (och jag är skitsur för att jag inte hann in och ändra min röst när jag inte fick någon som följde med)
cirkus röstar på hemlig
Jaha och en till - först Mirtai - hennes ändring till Hedinn2 känns inte bra, den kom i ett läge som kan få det att se ut som om någon försöker rädda Lilltess(som jag nog är god). Innan så låg rösten på en annan god, Lenis. Jag tycker inte att Mirtai har försökt leta ulvar som en god borde ha gjort. Sen Ferrari tror jag tillhör de polisongbeklädda - jag tror att hennes röst på hemlig i DL2 är en röst på en kollega för att se god ut när kollega åker
cirkus röstar på Mirtai
bollen__ röstar på Mirtai
Jag tror som sagt att Mirtai är ond. Mirtai brukar leta ulvar mer än vad jag tycker att Mirtai gjort. Sedan har hon röstat hemlig - Hedinn2. Ändringen till Hedinn2 kan vara gjort för att se ut som räddningröst av Lilltess. Vågar nog tro att Lilltess är god faktiskt utefter vad jag skrev tidigare.
bollen__ röstar på hemlig
Eftersom hedinn2 var misstänksam mot hemlig, Lilltess är det, cirkus är det. Och jag vet att jag fick en tanke inatt om att hon nog var ond. Mirtais röst i första DL kan vara en alibiröst. Och det skulle ju även Ferraris röst kunna vara i andra DL. Tycker nog att cirkus verkar mer god än Ferrari.
Tänker att det är viktigt att goda samlar sina röster idag även om vi inte vet hur vinstvillkoren ser ut.
Och slutligen en diskussion med Lilltess om varför hon inte ändrade sin röst igår när hon insåg att hennes röst faktiskt var en tredjeröst
Kände på mig det här, röster på mig. Som jag sa igår, att min röst på Lilltess var den tredje var helt omedvetet. Såg de andra rösterna när jag tryckt på skicka.
Nej, för jag hade ju valt den jag trodde var ond. Nu hade jag fel.
Jag är faktiskt misstänksam mot hemlig. Det som talar till hennes fördel är att bollen och cirkus röstade på henne. Men det beror också på om det är två eller tre ulvar kvar. Är det bara två kan hemlig vara god och de två ulvarna bollen och cirkus försöker få ut två goda. Men om det är tre ulvar kvar kanske ulvarna cirkus och bollen försöker skaffa ett fett alibi åt ulv nr tre, hemlig.
Men det känns långsökt, om de onda kan få ut två goda idag så vinner de. Det gör att jag nog håller hemlig som mindre troligt ond för tillfället.