Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var Lenis som röstade på Lilltess och inte tvärt om så det är därför jag bara tänkt åt det hållet så att säga. Jag kan i nuläget inte se hur jag skulle kunna dra några slutsatser om Lilltess utifrån att Lenis var god, kan du?

En slutsats man kan dra var att det iaf inte var något räddningsförsök eller alibiröst

Då kör vi Ferrari…

Gör ett inlägg som mest sammanfattar leken

Läst igenom leken och änsålänge är den rätt kort & smidig.

Både @Lilltess och @cirkus undrar om det är en lek utan onda. @Blacksmithfarm påpekar att dom båda har frågat det och undrar ifall det är för att dom måhända är onda och vill framstå som oskyldiga med sina kommentarer. Lilltess säger att hon påpekade det just för att @Habina är lekledaren och hon har tidigare pratat om att ha en lek helt utan onda, att det dessutom är en dold rollista gör att det ter sig komiskt.

BSF lägger den första rösten på Lilltess.

@quarter4ever hänvisar till rollistan som visar att rollerna Välsignad (överlever en ulvattack) och att Ängeln finns med (kan skydda en deltagare varje natt). Där har hon en poäng, det låter ju onekligen som att det är ulvar med i denna ULVlek

Bollen_ räknar på rollerna. Kommer fram till att det inte borde vara fler än 3 onda med tanke på hemligt vinstvillkor och hemliga roller.

Så ja, inget som känns misstänkt ännu i mina ögon,

Lägger en röst på Q, en förstaröst.
Eftersom jag har svårt med DL klockan 21 och läggning av barnen som är innan dess så måste jag rösta nu.

Ferrari röstar på Q

För att hon fjäskar för LL . Dessutom så var hon först med att påpeka att det borde finnas onda i leken med tanke på vissa roller (ängel, välsignad). En ulv som faktiskt vet att det finns onda men som försöker visa sig oskyldig genom att hänvisa till rollistan?

Svarar Q som vill undrar om rösten på Q verkligen är någon som en god Ferrari skulle göra
Vad är det för reaktioner du vill ha? Jag ville inte missa att rösta och såhär första dygnet har det inte hänt så mycket jag reagerar på. Då var det mest diskussionen om ondas vara eller icke vara som fångade min uppmärksamhet. Svårt första dl.

Får en röst av bollen pga att hon röstade på Q

Jag vill inte missa att rösta som jag gjort i tidigare lekar och jag känner inte heller att jag har tillräckligt på fötterna för att lägga en andraröst på hemlig. Hon kan vara vad som helst även om jag reagerat på henne.

Så därför bollen__ röstar på ferrari pga hennes röst på q, q som faktiskt teoriat lite och man ändå fått se tankar ifrån.

Där har du en helt klart vettig poäng. Fanns inte så mycket att analysera när jag läste igenom dom två sidorna som var tidigare idag. Först nu under kvällen det kommit mer inlägg som man faktiskt kan analysera lite djupare.

Q skriver att Ferrari verkar vilja bli utröstad och Ferrari svarar såhär:

Jag vill faktiskt leka

Förklarar varför hon inte är så aktiv

Jag får be om ursäkt för dålig aktivitet. Min lille bebis har haft lite orolig mage sen vaccinet igår och har varit som plåster på mig. Så jag är lite off. Ska försöka ta tag i ulvleken sen när sambon kan ta den lille.

Röstar på hemlig. Här svänger hon om Q, hennes röst är inte skum?

Har verkligen inte haft tid alls idag och känner mig trött i huvudet. Jag reagerar inte så mycket på Qs röst igår, den kändes genuin och tror inte hon hade riskerat att outa sig så som ulv.

Däremot så måste jag ju rösta så.

Ferrari röstar på Hemlig

Då hon röstade på Hedinn1 igår som var god. Och idag följer hon strömmen och lägger en tredjeröst på Tess. Jag vet inget om Tess roll men det känns som om det är lätt att rösta på henne när hon redan fått två röster.

Ifrågasätter Cirkus röst på samma grund som jag gör, att hon misstänker någon (ferrari) men trots det röstar på mig.
Jag brukar väl inte alibirösta när jag sitter i lyan. Sen tycker jag det är fascinerande hur du drar upp mig i halva teoriinlägget och sen röstar på... Mirtai. Känns ju logiskt.

Jag var faktiskt en av dom som faktiskt protesterade mot det faktum att Q skulle varit ond. Hennes röst kändes genuin och även om Q är känd för att vara lite galen så tror jag inte hon skulle outat sig utan jag tror hon enbart röstade på känsla.

Jag får inget riktigt grepp om Ferrari, det är lite för lite inlägg för det. Men jag har henne inte högst upp på listan utan snarare kanske lite mer åt det goda hållet. Det som talar för henne ur min vinkel är att hon ifrågasätter cirkus och hennes röst på mig.

Jag tycker inte det ser bra ut. Hon sprider mycket misstankar kring sig men det verkar inte komma så mycket konkreta röster ur det. Hon misstänker vissa men röstar sedan på andra

Jag kan ju inte rösta på alla tre som jag tror är ulvar - jag kan bara välja två.

Vilka är vissa och vilka är andra?

@Ferrari och @Mirtai

Jag skrev ett röstinlägg där jag teoriade om bägge er - nu känns det som om båda ni försöker slingra er och få det till att jag gjorde något skumt. Menar ni att det är konstigt att misstänka flera än en? J

@Ferrari och @Mirtai

Jag skrev ett röstinlägg där jag teoriade om bägge er - nu känns det som om båda ni försöker slingra er och få det till att jag gjorde något skumt. Menar ni att det är konstigt att misstänka flera än en? J

Men det var ju ett udda röstinlägg. Du teoriar om mig och röstar på Mirtai. Varför inte nu rösta på mig om det är mig du hittar mest skumt med?

På vilket sätt är ifrågasättande att slingra sig? Jag kan inte svara för Mirtai men eftersom jag vet min roll så vet jag också att du har fått fel uppfattning om mig. Så är det så konstigt att jag reagerar när du tror att jag är ulv?

@Ferrari och @Mirtai

Jag menar att du teoriar om Ferrari men röstar på mig. Detta trots att du inte misstänkt mig en endaste gång genom leken. Det enda jag kan hitta att du skrivit om mig är att du håller mig som neutral. Så ja, jag blev först förvånad när jag såg att du röstade på mig, men är det så att du, bollen och Lilltess är ulvar så blir det ju mindre konstigt.

Lilltess började misstänka mig igår, och nu hänger du och bollen på. Är det så konstigt att jag blir misstänksam?

och @cirkus och @bollen__ hur tänker ni runt att en annan spelare lägger typ identiska röster så nära inpå er egen röst? Bollen har ju kommenterat det lite, innan du röstade så antar att du är helt bekväm med det?

Där måste väl nästan vara tre ulvar? Fan det är svårt att pussla när man vet nada. Två eller tre gör jättemycket skillnad i mitt pussel..

och @cirkus och @bollen__ hur tänker ni runt att en annan spelare lägger typ identiska röster så nära inpå er egen röst? Bollen har ju kommenterat det lite, innan du röstade så antar att du är helt bekväm med det?
Tja det känns viktigt att goda samlar sina röster. Det är visserligen en chansning att cirkus är god då jag tror mer på lilltess som god än cirkus. Men hon var inte här då och jag var osäker hur länge jag skulle ha besök idag.

Tja det känns viktigt att goda samlar sina röster. Det är visserligen en chansning att cirkus är god då jag tror mer på lilltess som god än cirkus. Men hon var inte här då och jag var osäker hur länge jag skulle ha besök idag.

du verkar väldigt säker för att inte veta vem du ska lita på... Undrar hur du kan vara så säker på att cirkus är god? Du får gärna utveckla så att vi andra också kan bli övertygade...

Jag vet bara att dagens röstning har kastat om hela min lista. Jag var igår beredd att hålla bollen åt det godare hållet, baserat på hennes röstning och inlägg. Cirkus var jag mer tveksam till, men höll henne ändå som försiktigt god.

Med två så lika röster på så kort stund känns det ju onekligen som två onda som ser chansen att vinna. Well played!
Och här blir du mer ond för mig, även om jag inte litar på cirkus. Om både jag och cirkus var i lyan varför skulle vi vara så dumma att lägga rösterna så när varann?
Jag tycker att goda ska samla sina röster idag, jag har inget emot att ändra mina röster då jag är osäker på cirkus men eftersom henne teorier var åt rätt håll idag och hon var den enda som röstat så gjorde jag samma när jag behövde rösta.

du verkar väldigt säker för att inte veta vem du ska lita på... Undrar hur du kan vara så säker på att cirkus är god? Du får gärna utveckla så att vi andra också kan bli övertygade...
Hur verkar jag säker? Har hela tiden skrivit att jag chansar eftersom den jag tycker verkar mest god inte röstat än. Men eftersom cirkus röstar på de jag tyckte verkade minst goda/antagligen onda så la jag mina röster där. Att påstå att jag är säker när jag skrivit att jag inte är det talar inte till din fördel.

Och här blir du mer ond för mig, även om jag inte litar på cirkus. Om både jag och cirkus var i lyan varför skulle vi vara så dumma att lägga rösterna så när varann?
Jag tycker att goda ska samla sina röster idag, jag har inget emot att ändra mina röster då jag är osäker på cirkus men eftersom henne teorier var åt rätt håll idag och hon var den enda som röstat så gjorde jag samma när jag behövde rösta.

tja, om ni får ut två goda idag har ni ju vunnit. Och även om ni bara få ut en god så är den välsignande borta så chansen för käk i natt är god. Kan itne det vara värt att spela högt för?

Då tittar vi närmare på Hemlig. Har tagit bort de inlägg som är rena OT.

Börjar med att kommentera BSFs röst och får en följdfråga om det. Kommenterar att BSF kan vara ond som röstar på en kollega eller en god. Eller så är BSF god och det är en ovanligt bra förtäckt bop. Fortsätter med att Lenis kan vara ulv som hakar på och cirkus samma sak. Nu vet vi ju att både BSF och Lenis var goda, så den teorin stämmer inte. Kanske däremot att cirkus är en ulv som ser chansen att försöka få ut den goda Lenis?

Hemma efter jobbet. Har inte hänt så mycket i leken rent kommentarsmässigt, tack och lov.

Reagerar på bsf's röst, men första DL är alltid svår tycker jag.

Tänker att antingen är BSF ond som röstar på antingen en kollega eller en god. Eller så är BSF god och det är en sedvanlig förtäckt BoP.

Lenis kan vara en ulv som hakar på.

Cirkus likaså.

Summa summarum: Jag vet inte var jag har nån mer än mig själv i nuläget.

Fast jag tycker å andra sidan att hon snurrar till det för sig när hon blir ifrågasatt eftersom cirkus faktiskt inte röstade på Lilltess

Om Lenis skulle vara ulv.

Jag sa ju att jag inte vet. Jag vet bara var jag har mig själv.

Och nej, jag tror inte ulvarna skulle gå ihop så, men det har hänt. Jag tror att nån av de som röstat är ulv. Men jag vet inte.

Sedan röstar hon på Hedinn1 eftersom hon tycker att Hedinn1 ställer frågor men inte röstar. Här håller jag med cirkus (tror jag att det var?) som tycker det inte är så konstigt att Hedinn1 inte röstat när det var långt kvar till dl. Rösten är en förstaröst, den andra rösten som kom från Q var den som la upp Hedinn1 för lottning. Vi vet nu att Q var god så det kan inte varit en konspiration från ulvarna.

Bara för att jag inte ska råka somna och missa att rösta.

hemlig röstar på Hedinn då jag tycker att hon bara frågar si och så hur folk menar, men har själv inte lagt nån röst än. Det tycker jag är mer misstänkt än att BSF lägger första rösten och att folk följer.

Får en röst på sig från mig. Den baserade jag på att jag tyckte hennes röst var svag, det är inte så märkligt att ställa frågor men inte ha röstat när det är långt kvar till dl

Den jag reagerar mest på är faktiskt Hemlig. Tycker hennes teori runt Hedinn är svag, det är väl inte så konstigt att fråga hur någon menar?

Mirtai röstar på Hemlig

Hemlig funderar på om det kan finnas dolda röster eller om det blev lottning

Min fundering är om det finns en dold röst nånstans eller om det blev lottning. Ulvarna lär ju jubla i alla fall. Eller onda, oavsett vad de har för roll.

Diskuterar sedan om en ulv skulle lägga en andraröst på en god. Dvs lenis som vi nu vet var god.

Skulle en ulv hänga på i DL1 och lägga andrarösten på en god? Tänker på @Lenis röst. Eller är det mer troligt att ulvarna försöker hålla låg profil första DL?

Vaknade precis så ska gå igenom gårdagens röstlista igen för att kunna rösta. Svårt att veta om det ger nåt dock, DL1-röstningen brukar ju mest bestå av förtäckta BoPar.

Röstar på Lilltess, vilket är en tredjeröst som sedan blir en andraröst när Hedinn2 ändrar sin röst.

hemlig röstar på lilltess

För nu vet vi ju att bsf var god och jag tycker lilltess reagerade starkt på rösten. En förstaröst i DL1 är inget man måste reagera så mycket på tycker jag. Om man inte har nåt att dölja då.

Får en röst på sig av Ferrari för att hemlig röstade på en god Hedinn1 dl1 och nu följer strömmen med en tredjeröst på Lilltess.

Har verkligen inte haft tid alls idag och känner mig trött i huvudet. Jag reagerar inte så mycket på Qs röst igår, den kändes genuin och tror inte hon hade riskerat att outa sig så som ulv.

Däremot så måste jag ju rösta så.

Ferrari röstar på Hemlig

Då hon röstade på Hedinn1 igår som var god. Och idag följer hon strömmen och lägger en tredjeröst på Tess. Jag vet inget om Tess roll men det känns som om det är lätt att rösta på henne när hon redan fått två röster.

Hävdar att hon inte sett de två första rösterna på Lilltess

För info leker jag via mobilen och såg inte de två rösterna som lagts innan min röst förrän jag postade mitt inlägg.

Menar att hon ligger pyrt till eftersom hennes tredjeröst på Lilltess talar mot henne.

Jag skrev ju tidigare att jag inte såg de två rösterna på Lilltess innan jag lade min röst där, då jag lekte från mobilen. Hur mer ska jag kunna besvara det.

Förstår att jag ringer pyrt till imorgon på lynchen, om inte ulvarna äter mig i natt förstås. Med redan två viktiga goda ute så är alla goda som ryker en chans mindre för goda sidan att vinna. Tänk på det.

För att jag förstår att tredjerösten på någon ser konstigt ut. Visar det sig att Lilltess är ond, ja då är det en annan femma. Men det innebär ju också att siaren väljer rätt att sia - och kan förmedla det den får reda på på ett bra vis.

Gör några inlägg om leken som egentligen inte bidrar till att föra leken framåt

Då vet bara ulvarna om Lilltess sitter i lyan eller ej. För jag har inte sett nån som påstått att den kan känna till nåt.

Frågan är ju hur många onda som finns utanför lyan och vad de har för roller i så fall.

Ikväll måste vi få ut en ond i lynchen. Jag har dock svårt att veta vem som luras....

Sedan kommer då dagens röster, från cirkus och bollen

Det borde rimligen stå 3-3 nu i allra bästa fall är det 4-2.

Oavsett så behöver vi får ut ulvar.

Efter mitt resonerande igår med hemlig så ser hon mer ut som en ulv än innan. I hennes resonemang ser ut som om hon vet att Lilltess är god och att hon (hemlig) borde ligga pyrt till därför. Bara ulvarna och Lilltess vet om hon är god. Eventuellt kan siaren veta, men jag tror inte att Lilltess är siad. Jag är ganska säker på att siaren siade Q/Hedinn2 (och jag är skitsur för att jag inte hann in och ändra min röst när jag inte fick någon som följde med)

cirkus röstar på hemlig

Jaha och en till - först Mirtai - hennes ändring till Hedinn2 känns inte bra, den kom i ett läge som kan få det att se ut som om någon försöker rädda Lilltess(som jag nog är god). Innan så låg rösten på en annan god, Lenis. Jag tycker inte att Mirtai har försökt leta ulvar som en god borde ha gjort. Sen Ferrari tror jag tillhör de polisongbeklädda - jag tror att hennes röst på hemlig i DL2 är en röst på en kollega för att se god ut när kollega åker

cirkus röstar på Mirtai

bollen__ röstar på Mirtai

Jag tror som sagt att Mirtai är ond. Mirtai brukar leta ulvar mer än vad jag tycker att Mirtai gjort. Sedan har hon röstat hemlig - Hedinn2. Ändringen till Hedinn2 kan vara gjort för att se ut som räddningröst av Lilltess. Vågar nog tro att Lilltess är god faktiskt utefter vad jag skrev tidigare.

bollen__ röstar på hemlig

Eftersom hedinn2 var misstänksam mot hemlig, Lilltess är det, cirkus är det. Och jag vet att jag fick en tanke inatt om att hon nog var ond. Mirtais röst i första DL kan vara en alibiröst. Och det skulle ju även Ferraris röst kunna vara i andra DL. Tycker nog att cirkus verkar mer god än Ferrari.

Tänker att det är viktigt att goda samlar sina röster idag även om vi inte vet hur vinstvillkoren ser ut.

Och slutligen en diskussion med Lilltess om varför hon inte ändrade sin röst igår när hon insåg att hennes röst faktiskt var en tredjeröst

Kände på mig det här, röster på mig. Som jag sa igår, att min röst på Lilltess var den tredje var helt omedvetet. Såg de andra rösterna när jag tryckt på skicka.

Nej, för jag hade ju valt den jag trodde var ond. Nu hade jag fel.

Jag är faktiskt misstänksam mot hemlig. Det som talar till hennes fördel är att bollen och cirkus röstade på henne. Men det beror också på om det är två eller tre ulvar kvar. Är det bara två kan hemlig vara god och de två ulvarna bollen och cirkus försöker få ut två goda. Men om det är tre ulvar kvar kanske ulvarna cirkus och bollen försöker skaffa ett fett alibi åt ulv nr tre, hemlig.

Men det känns långsökt, om de onda kan få ut två goda idag så vinner de. Det gör att jag nog håller hemlig som mindre troligt ond för tillfället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar