Jag instämmer mycket med @Niyamas översikt innan DL,
Jag har länge varit spooky över
Killaloe - att hon faktiskt skulle kunna vara i lyan trots att Paddis och LenaH röstade på henne. Främst för att det skulle vara ypperligt alibi för de två ulvarna som hade skills att rösta ut en annan ulv, utan skill. Samtidigt så kan ju Killaloe vara god som de gärna ville ha ut?
Men det känns märkligt att de redan dag 2 skulle satsa på en specifik god? efter Dag 3 kan jag förstå det iom det uteblivna käket- men samtidigt så dag 3 kan ju ängeln ha valt att skydda annan än sig själv - dock så är ju den som ängeln i så fall skyddade en god som ängeln då vet om
Sedan så tycker jag att
Niyama har en bra poäng i att Killaloe reagerade väldigt häftigt första dagen på Idahoes( som var god) röst på henne men inte alls särskilt på LenaHs och ffa Paddingtons( som var onda) röster på henne?
Sammantaget så är Killaloe ett frågetecken för mig - Och
@Niyama - det beror inte på att du skrivit det nu- det har jag faktiskt skrivit om ända sedan alla ville godförklara Killaloe efter paddington rök- och även efter LenaH rök- Liksom jag skrivit innan - som man känner sig själv känner man andra (ja jag skulle kunna tycka att det kunde vara en bra plan att om det sitter två ulvar med L i namnet i lyan att få ut en som inte har några skills för att ge alibi åt de som har det)
Jag är fortsatt starkt fundersam över
Fio idag -liksom jag var igår och i förrigår. Jag tycker att hennes röst på Lobelia igår var väldigt enkel i sin motivering och egentligen bara följde de allmänna tankarna, utan att gräva aktivt själv
Jag vet att jag reagerat flera ggr på det fio skriver under lekens gång, jag tycker att hon brukar skriva annorlunda när hon är god- dvs gräver mer och letar onda aktivt? Visserligen verkar hon ha lite upptaget IRL så sånt kan ju påverka aktiviteten och tid att hinna sätta sig in i leken också, men ja jag vet inte jag....
Om man ska granska rösterna så är det Killaloes rad som ser lite graverande ut som bara röstat på goda, men sånt händer ju även om man är god själv
Fios rad är inte heller särskilt imponerande . rösten på Paddington är en fjärde röst och det var rätt uppenbart att lynchen gick ditåt i det läget så säger inte så mycket
- · Killaloe röstat: Ida - cirkus - Lobelia - Lobelia-Lobelia
- · fio röstat: missad - cirkus - Lobelia – Paddington-Lobelia
Jag funderar över om detta av Killaloe är ett sätt att så in ännu mer att Lobelia borde vara ond?
Möjligtvis att valet föll på Mirtai för att få en röst mindre som vill rösta på Lobelia?
Sedan så är det något med detta inlägget av fio som skaver lite för mig- Inte för att hon funderar över mig (och Niyama) så sett- men mest att det inte kommer reflektioner mer än att vi verkar fråga henne en massa och att det är mycket av oss? Vad är det skumma i det?
Jag tycker inte det är skumt om folk frågar om saker - det är mer skumt om de vill vrida till det svar som skrivs eller inte verkar förstå alls- eller rent av misstolkar det grovt
Jag har många inlägg bara för att q och Niyama lekt 1000 frågor med mig

Iallafall.
Det är mkt Q och Niyama... Niyama och Q alltså... hmm vette fan om jag blir totalt grundlurad här alltså
Sedan har jag lite frågetecken för
hedinn också- hon har ju resonerat ganska vettigt ändå tycker jag, men kan ju kanske vara en ulv som är smidig och följsam?
Tillägg: Hm känner när jag läser detta efter jag postat inlägget att jag närapå inte ens tar med något om Hedinn alls- indeed att hon glider med kanske? Får sätta mig nån gång under dagen och verkligen läsa igenom henne igen känner jag
Niyama kan ju luras ordentligt - det vet vi- men är ändå längst ner på listan för mig att vara ulv så här långt. Som ond brukar hon ofta vara drivande på ett annat sätt? Och visserligen så hakade hon upp sig på Lobelia men frågan är ju om en ond Niyama hade gjort det? Faktiskt tycker jag, precis som Lobelia själv, att det snarare tyder på att Niyama är god
Onda brukar ju gärna följa med i andta godas röster och tankar om de går mot en annan god
De enda rollerna som är kvar bland goda med förmåga så är det ängeln och röstfifflaren så av 5 kvar så torde det vara 2 ulvar och en bybo då? annars är det en ulv och två bybor