Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Jag har lite dödsångest ;) så jag ville skriva ned mina tankar. MEN jag är lite rädd för att lyan kommer försöka använda sig av det oavsett om jag har rätt eller fel, liksom har jag fel kommer de försöka vinna på att en god trodde ju minsann så här, och har jag rätt kommer de påpeka att det finns ju faktiskt ingen information i denna lek (alltså SÄKER sådan, jag vet att mediet finns).

Läste i alla fall reglerna igen och min tanke att försöka hitta de specialroller som finns funkar ju, då borde man kunna komma fram till nånting i alla fall.

Uppdatering!

Untz untz untz.. Idahoe levde livet och älskade varje minut på partyhotellet! Sin vana trogen var hon igång sist och slocknade med en sombrero över ansiktet och en tom tequilaflaska i ena näven.
Tyvärr för Idahoe var Farmenfolk vaket och släpade iväg henne till första bästa transferbuss och planet hem hann gå ner för landning innan Ida vaknade till liv.

Ida var partydjur/medium

dag-DL 21.30

Jag orkar inte. :arghh:
Kan det ha varit världens jäkla alibiröstning på Killa? För inte tusan kan vi bara ha en ulv kvar? Jag behöver jobba och har inte ens hunnit få i mig kaffe än. Det här är inte okej.

Jag instämmer mycket med @Niyamas översikt innan DL,
Jag har länge varit spooky över Killaloe - att hon faktiskt skulle kunna vara i lyan trots att Paddis och LenaH röstade på henne. Främst för att det skulle vara ypperligt alibi för de två ulvarna som hade skills att rösta ut en annan ulv, utan skill. Samtidigt så kan ju Killaloe vara god som de gärna ville ha ut?
Men det känns märkligt att de redan dag 2 skulle satsa på en specifik god? efter Dag 3 kan jag förstå det iom det uteblivna käket- men samtidigt så dag 3 kan ju ängeln ha valt att skydda annan än sig själv - dock så är ju den som ängeln i så fall skyddade en god som ängeln då vet om
Sedan så tycker jag att Niyama har en bra poäng i att Killaloe reagerade väldigt häftigt första dagen på Idahoes( som var god) röst på henne men inte alls särskilt på LenaHs och ffa Paddingtons( som var onda) röster på henne?
Sammantaget så är Killaloe ett frågetecken för mig - Och @Niyama - det beror inte på att du skrivit det nu- det har jag faktiskt skrivit om ända sedan alla ville godförklara Killaloe efter paddington rök- och även efter LenaH rök- Liksom jag skrivit innan - som man känner sig själv känner man andra (ja jag skulle kunna tycka att det kunde vara en bra plan att om det sitter två ulvar med L i namnet i lyan att få ut en som inte har några skills för att ge alibi åt de som har det)

Jag är fortsatt starkt fundersam över Fio idag -liksom jag var igår och i förrigår. Jag tycker att hennes röst på Lobelia igår var väldigt enkel i sin motivering och egentligen bara följde de allmänna tankarna, utan att gräva aktivt själv
Jag vet att jag reagerat flera ggr på det fio skriver under lekens gång, jag tycker att hon brukar skriva annorlunda när hon är god- dvs gräver mer och letar onda aktivt? Visserligen verkar hon ha lite upptaget IRL så sånt kan ju påverka aktiviteten och tid att hinna sätta sig in i leken också, men ja jag vet inte jag....

Om man ska granska rösterna så är det Killaloes rad som ser lite graverande ut som bara röstat på goda, men sånt händer ju även om man är god själv
Fios rad är inte heller särskilt imponerande . rösten på Paddington är en fjärde röst och det var rätt uppenbart att lynchen gick ditåt i det läget så säger inte så mycket
  • · Killaloe röstat: Ida - cirkus - Lobelia - Lobelia-Lobelia
  • · fio röstat: missad - cirkus - Lobelia – Paddington-Lobelia
Jag funderar över om detta av Killaloe är ett sätt att så in ännu mer att Lobelia borde vara ond?
Möjligtvis att valet föll på Mirtai för att få en röst mindre som vill rösta på Lobelia?

Sedan så är det något med detta inlägget av fio som skaver lite för mig- Inte för att hon funderar över mig (och Niyama) så sett- men mest att det inte kommer reflektioner mer än att vi verkar fråga henne en massa och att det är mycket av oss? Vad är det skumma i det?
Jag tycker inte det är skumt om folk frågar om saker - det är mer skumt om de vill vrida till det svar som skrivs eller inte verkar förstå alls- eller rent av misstolkar det grovt

Jag har många inlägg bara för att q och Niyama lekt 1000 frågor med mig ;)
Iallafall.
Det är mkt Q och Niyama... Niyama och Q alltså... hmm vette fan om jag blir totalt grundlurad här alltså :confused:

Sedan har jag lite frågetecken för hedinn också- hon har ju resonerat ganska vettigt ändå tycker jag, men kan ju kanske vara en ulv som är smidig och följsam? Tillägg: Hm känner när jag läser detta efter jag postat inlägget att jag närapå inte ens tar med något om Hedinn alls- indeed att hon glider med kanske? Får sätta mig nån gång under dagen och verkligen läsa igenom henne igen känner jag

Niyama kan ju luras ordentligt - det vet vi- men är ändå längst ner på listan för mig att vara ulv så här långt. Som ond brukar hon ofta vara drivande på ett annat sätt? Och visserligen så hakade hon upp sig på Lobelia men frågan är ju om en ond Niyama hade gjort det? Faktiskt tycker jag, precis som Lobelia själv, att det snarare tyder på att Niyama är god
Onda brukar ju gärna följa med i andta godas röster och tankar om de går mot en annan god

De enda rollerna som är kvar bland goda med förmåga så är det ängeln och röstfifflaren så av 5 kvar så torde det vara 2 ulvar och en bybo då? annars är det en ulv och två bybor

Jag har länge varit spooky över Killaloe - att hon faktiskt skulle kunna vara i lyan trots att Paddis och LenaH röstade på henne. Främst för att det skulle vara ypperligt alibi för de två ulvarna som hade skills att rösta ut en annan ulv, utan skill. Samtidigt så kan ju Killaloe vara god som de gärna ville ha ut?
Men det känns märkligt att de redan dag 2 skulle satsa på en specifik god? efter Dag 3 kan jag förstå det iom det uteblivna käket- men samtidigt så dag 3 kan ju ängeln ha valt att skydda annan än sig själv - dock så är ju den som ängeln i så fall skyddade en god som ängeln då vet om

Alltså, för mig är det dels inte märkligt att de satsade på att rösta på mig dag två? Jag menar, vi var fyra med L i namnet varav Lena var en - och det blev ett stort fokus på alla med L i namnet. Jag tror förvisso att de lika gärna kunde ha valt bollen, men nu rök hon ju av andras röstande så då var det mig och Lobelia kvar. Och vi kan ju inte direkt bortse från att spelandet från ulvarna har gjort att vi varit väldigt glada i att misstänka Lobelia? Så jag tycker dom har lyckats väldigt bra med det dom varit ute efter ändå, dvs att långsam få ut alla med L i namnet och få oss att kika ditåt istället för att granska alla runtomkring.

Och helt ärligt, du (och @Niyama ) tar ofta upp alibi-röstning, delvis som en anledning till att misstänka mig. Vad är det som säger att @Niyama eller du inte alibi-röstar? Som en känner sig själv känner en andra osv ;)

Hur många av oss tror på att Niyama är åt det godare hållet? Så som hon drivit de senaste lyncherna med bra resultat så ger det ju henne ett riktigt bra alibi - men faktum kvarstår att hon trots allt faktiskt bara röstat på en ulv

Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia-Lobelia

Hon har lagt röster men sen ändrat sig, som du själv sammanställt. Så summa sumarum ser hennes röstlista bra ut, men hon har trots allt varit väldigt drivande i att få ut en god Lobelia. Att du inte reflekterar över det när det gäller alibi känns ju också sådär? Varför skulle jag vara ute efter ett alibi genom att få ut kollegor när jag tex hade kunnat spela lika smart som Niyama? :)

Sedan så tycker jag att Niyama har en bra poäng i att Killaloe reagerade väldigt häftigt första dagen på Idahoes( som var god) röst på henne men inte alls särskilt på LenaHs och ffa Paddingtons( som var onda) röster på henne?
Och tillägg på det här - jag tycker liksom inte alls att det är lika illa att bli misstänkt för något som är lite mer av en teori och baserat på vad jag skriver. Däremot så är det tråkigt när jag fått två DL1-röster på mig från Idahoe två lekar i rad baserat på trams från min sida. Därav min reaktion (som jag faktiskt inte tycker är särskilt skarp? Jag försöker verkligen att "lätta upp" den med :) och ;) om vartannat för att visa att jag faktiskt inte tar illa upp - bara att jag inte håller med) på första rösten och min känsla av att behöva förklara mig. :)

När det sen kommer till följande DLar så finns det mer att gå på och jag har lite svårare att argumentera bort faktumet att det bevisföringen fanns en ulv med L i namnet. Det var ju liksom fakta på ett annat sätt och helt klart en, i mina ögon, rimligare anledning till att få en röst även om den nu kom från onda. :) Är du med på skillnaden?

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

Bollen__ lynchas (bybo)
Cirkus käkas (bybo)

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH

21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH
21.24 Paddington röstar på Killaloe
21.28 Killaloe röstar på Lobelia
2128 Lobelia röstar på LenaH
LenaH lynchas (ulv- christina)
ingen käkas

Dag 4 kl 21.30
Paddington röstar på killaloe
Mirtai röstar på Paddington
Killaloe röstar därför på Lobelia

quarter4ever röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
fio röstar på Paddington
Lobelia röstat på Paddington
Idahoe röstar på Paddington
Niyama röstar på Lobelia

Padddington lynchas ( ulv -paolo-rösteliminator)
Mirtai käkas (bybo)

Dag 5
fio röstar på Lobelia
Lobelia röstar på fio
Hedinn röstar på Lobelia
Idahoe röstar på Lobelia
quarter4ever röstar på fio
Killaloe röstar på Lobelia
Niyama röstar på Lobelia

Lobelia lynchas (bybo)
Idahoe käkas (Partydjur/ medium)

Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH-Paddington-Lobelia-Lobelia
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia-Lobelia_Lobelia
quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH-Paddington-Fio

Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia-Lobelia Lobelia
fio röstar missar- Cirkus-Lobelia-Paddington-Lobelia-Lobelia

Att du inte reflekterar över det när det gäller alibi känns ju också sådär?
Jo men det har jag reflekterat över? Men mer åt att det snarare skulle tyda på att Niyama torde vara god eftersom en ulv inte borde driva så mot Lobelia?
Men visst det kan vara möjligt det med det är väldigt svårt att veta något om någon i leken denna gången
Jag funderar mer över fio än över dig om jag ska vara ärlig.
Men det jag funderar mest över är varför du röstade på Lobelia när paddington röstade på dig i DL4?
Jag tycker inte att Paddis motvierade sig sådär jättevettigt om dig inför rösten då., och inte under DL3 heller?

Och helt ärligt, du (och @Niyama ) tar ofta upp alibi-röstning, delvis som en anledning till att misstänka mig. Vad är det som säger att @Niyama eller du inte alibi-röstar? Som en känner sig själv känner en andra osv ;)
Nej det är väl inget som säger att inte nån av oss också skulle kunna göra det, det är helt ok att fundera över det (nästan konstigt att ingen direkt gjort det än tom?)
Jag är nästan fundersam över varför alla (mer eller mindre) senaste dagarna inte teoriat mot mig och misstänkt mig:idea: Men å andra sidan gick det ju inte så bra för vare sig Paddington eller LenaH när de försökte med det :cool:

När det sen kommer till följande DLar så finns det mer att gå på och jag har lite svårare att argumentera bort faktumet att det bevisföringen fanns en ulv med L i namnet. Det var ju liksom fakta på ett annat sätt och helt klart en, i mina ögon, rimligare anledning till att få en röst även om den nu kom från onda. :) Är du med på skillnaden?
Ah ok- såg inte detta innan jag ställde min fråga till dig ovan!

Hon har lagt röster men sen ändrat sig, som du själv sammanställt. Så summa sumarum ser hennes röstlista bra ut, men hon har trots allt varit väldigt drivande i att få ut en god Lobelia. Att du inte reflekterar över det när det gäller alibi känns ju också sådär? Varför skulle jag vara ute efter ett alibi genom att få ut kollegor när jag tex hade kunnat spela lika smart som Niyama? :)
Fast jag menar ju inte att det är du som vill ha ett alibi? Det var ju Paddington och LenaH jag menar som skulle kunna få alibi om de röstade ut dig? Om du nu är ulv vill säga?
Din röstrad:
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia-Lobelia_Lobelia

Niyamas röständringar kan man ju fundera över men hon la de facto en tredje röst på Paddington i DL1 som hade en förmåga och la upp henne till lottning. Sedan visst sitter hon i lyan så kan hon ju vetat att paddis skulle kunna eliminera en röst på sig så hon kunde vara säker ändå- men den förmågan hade ju varit bra för onda att ha till slutet så att medvetet offra den redan i DL1 känns ju inte så smart tänkt då -tycker jag?
Men å tredje sidan så finns det en röstfifflare att ta med i beräkningen och den dolda rösten kan väl ändå inte elimimeras?
Så ganska risky spelat i så fall av Lyan eller ja @Niyama om hon också sitter i lyan?
Sedan har jag i minnet att Paddis la ett sent inlägg efter DL3 där hon misstänker Niyama rätt hårt också- Spel för galleriet i så fall om Niyama är i lyan....

Nu har jag försökt kika lite på dagen efter det uteblivna käket. I det läget var väl Niyama och Q relativt godplacerade av de flesta, jag skulle i alla fall tro att käkvalet låg på nån av dem. Förutsätter jag det och tittar på vad Killa skrev om Niyama dagen efter, så lär inte hon vara ängel och ha skyddat Niyama i alla fall.

okej, lite varför jag tycker att Q känns lurig

Det här visade sig ju vara en helt tokig tolkning av bollens agerande, vilket Q såklart inte kunde veta just då - MEN jag tycker ändå att det inte är orimligt att vilja rösta på någon annan än en person med L i så som leken såg ut just då. Det hände så mycket annat och fanns andra saker att diskutera också, vilket innebär att rösten på bollen, som bygger på att bollen inte är så misstänkt mot någon med L i - känns lite slarvig. Framförallt när det är motiveringen till att hon lika gärna skulle kunna rösta på mig. För visst, det kan vara ett sätt att få bort fokus från en ond kollega som har L i namnet (vilket ju inte var fallet här) men det kan också lika gärna vara ett sätt att rösta på den personen en tror är mest luden och det är den andra delen jag tycker saknas förståelse för. Det är liksom fokus på att bollen (och lite jag) bara måste vara ond, att det liksom tappas bort delar i resonemanget.

Detsamma gäller det här citatet

som jag besvarade på följande sätt

Alltså, för mig känns det som ett klockrent sätt för lyan att rikta misstankar mot mig. Men det kan jag inte se att du tar upp någonstans? Vi är fortfarande tre personer kvar med L i namnet så det verkar ju vara ett ypperligt tillfälle för lyan att kasta misstankar motig

Så varför skulle jag välja att lägga en röst på cirkus för att därefter käka henne? :confused: Det är ju verkligen att dra till sig uppmärksamhet och synas på ett inte helt behagligt sätt. Då hade det ju varit betydligt smartare för mig att rösta på någon av dom andra med L i namnet om jag hade velat vara osynlig, alternativt välja någon till käk som inte har någon koppling till mig och som inte heller spelar lika misstänkt utan mer hållit sig neutral.

Jag tycker helt klart att den bristen på analys från din sida är misstänkt och ser det som ett sätt att lägga fokus på nig när det kanske finns två andra som slulle tjäna mer på att cirkus blev käkad och det blir en "koppling" mellan mig och henne.

och som jag känner att Q liksom viftar undan lite genom nästa citat. Det är ju liksom inte alls den problematiseringen kring att det är ett superbra sätt att rikta misstankar mot mig utan mer mer bara ett konstaterande att det gör oss misstänkta.

Likaså det här inlägget till Lena angående varför jag är misstänkt

Det känns liksom som om Q saknar lite inspiration och blir lite enkelspårig i sina resonemang och som att hon behöver lite hjälp på travet.

Jag tycker liksom att det här sammantaget känns lite obekvämt eftersom jag tycker att det saknas bitar i resonemangen, vilket inte riktigt är den uppfattningen jag har ang Qs spelstil sedan tidigare. Så att det saknas grejer eller att Q liksom inte riktigt verkar vilja se något som tyder på att hon är helt fel ute känns oroväckande för mig.

Sen skriver hon detta om Niyama idag:

Alltså, för mig är det dels inte märkligt att de satsade på att rösta på mig dag två? Jag menar, vi var fyra med L i namnet varav Lena var en - och det blev ett stort fokus på alla med L i namnet. Jag tror förvisso att de lika gärna kunde ha valt bollen, men nu rök hon ju av andras röstande så då var det mig och Lobelia kvar. Och vi kan ju inte direkt bortse från att spelandet från ulvarna har gjort att vi varit väldigt glada i att misstänka Lobelia? Så jag tycker dom har lyckats väldigt bra med det dom varit ute efter ändå, dvs att långsam få ut alla med L i namnet och få oss att kika ditåt istället för att granska alla runtomkring.

Hur många av oss tror på att Niyama är åt det godare hållet? Så som hon drivit de senaste lyncherna med bra resultat så ger det ju henne ett riktigt bra alibi - men faktum kvarstår att hon trots allt faktiskt bara röstat på en ulv

Så, med det vågar jag utesluta Killa som möjlig ängel.

Fio ville hålla både Q och Niyama åt det lite godare hållet den dagen enligt nåt inlägg jag såg, ska försöka kolla igenom det mer noggrant vad som hänt efter.
Så fio mer trolig ängel än Killa, sen kan givetvis rollen även finnas hos Niyama eller Q och personen kan ju ha skyddat sig själv den natten.

Forts följer

Kikar jag sen på röstlistorna i DL 3 så ser det ut att vara ett jämnt resultat. Det hade varit enkelt för ulvarna att stoppa en röst på LenaH och ha möjlighet att få ut Lobelia istället. Många verkar vilja tro att goda lyan la en röst på LenaH där också, och det kan ju ha skett och lotten avgjorde, eller så la röstfifflaren sin röst på LenaH och hon därför fick majoritet. Jag ser i alla fall det som mer sannolikt än att röstfifflaren röstade på Lobelia och lotten avgjorde (röstade goda lyan på LenaH är det dessutom uteslutet om ulvarna stoppade en röst).

Med de förutsättningarna borde varken Niyama, Killaloe eller fio inneha den rollen.

Q borde vara en möjlig kandidat sett till rösten på LenaH, men tittar man då på DL 1 som även den var jämn så förutsätter det att Q lät bli att lägga en extraröst, under förutsättning att inte lyan använde förmågan redan då, men det känns väl spontant kanske mindre troligt.

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

Bollen__ lynchas (bybo)
Cirkus käkas (bybo)

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH

21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH
21.24 Paddington röstar på Killaloe
21.28 Killaloe röstar på Lobelia
2128 Lobelia röstar på LenaH
LenaH lynchas (ulv- christina)
ingen käkas

Dag 4 kl 21.30
Paddington röstar på killaloe
Mirtai röstar på Paddington
Killaloe röstar därför på Lobelia

quarter4ever röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
fio röstar på Paddington
Lobelia röstat på Paddington
Idahoe röstar på Paddington
Niyama röstar på Lobelia

Padddington lynchas ( ulv -paolo-rösteliminator)
Mirtai käkas (bybo)

Dag 5
fio röstar på Lobelia
Lobelia röstar på fio
Hedinn röstar på Lobelia
Idahoe röstar på Lobelia
quarter4ever röstar på fio
Killaloe röstar på Lobelia
Niyama röstar på Lobelia

Lobelia lynchas (bybo)

Idahoe röstar på Killaloe-Lobelia-LenaH-Paddington-Lobelia
Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH-Paddington-Lobelia
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia-Lobelia
Paddington röstar på Quarter4Ever-Killaloe-Killaloe-Killaloe
quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH-Paddington-Fio

Lobelia röstar på Cirkus-bollen-
Killaloe-LenaH-Paddington-Fio
mirtai röstar på Snurrfian-bollen-Lobelia-Paddington
Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia-Lobelia

fio röstar missar- Cirkus-Lobelia-Paddington-Lobelia

Baserat på det här vill jag nog ändå påstå att Killaloe mitt i allt blev min mest misstänkta och då det kan komma att bli rätt intensivt för mig resten av dagen och jag vägrar riskera att missa att rösta så lägger jag en röst redan nu (men ska förhoppningsvis kunna hänga med ändå under eftermiddagen/kvällen).

Hedinn röstar på Killaloe

Kikar jag sen på röstlistorna i DL 3 så ser det ut att vara ett jämnt resultat. Det hade varit enkelt för ulvarna att stoppa en röst på LenaH och ha möjlighet att få ut Lobelia istället. Många verkar vilja tro att goda lyan la en röst på LenaH där också, och det kan ju ha skett och lotten avgjorde, eller så la röstfifflaren sin röst på LenaH och hon därför fick majoritet. Jag ser i alla fall det som mer sannolikt än att röstfifflaren röstade på Lobelia och lotten avgjorde (röstade goda lyan på LenaH är det dessutom uteslutet om ulvarna stoppade en röst).

Med de förutsättningarna borde varken Niyama, Killaloe eller fio inneha den rollen.

Q borde vara en möjlig kandidat sett till rösten på LenaH, men tittar man då på DL 1 som även den var jämn så förutsätter det att Q lät bli att lägga en extraröst, under förutsättning att inte lyan använde förmågan redan då, men det känns väl spontant kanske mindre troligt.

Baserat på det här vill jag nog ändå påstå att Killaloe mitt i allt blev min mest misstänkta och då det kan komma att bli rätt intensivt för mig resten av dagen och jag vägrar riskera att missa att rösta så lägger jag en röst redan nu (men ska förhoppningsvis kunna hänga med ändå under eftermiddagen/kvällen).

OK jag ser att du letar efter ängel och röstfifflare så om du är god och det finns två ulvar kvar så finns det bara en roll jag kan placera dig på , om du är god vill säga?
Och då kommer vi till kärnfrågan - är det bara en ulv kvar? För om det är en ulv så finns det ju två bybor ,men är det två ulvar så finns det bara en bybo kvar...

OK jag ser att du letar efter ängel och röstfifflare så om du är god och det finns två ulvar kvar så finns det bara en roll jag kan placera dig på , om du är god vill säga?
Och då kommer vi till kärnfrågan - är det bara en ulv kvar? För om det är en ulv så finns det ju två bybor ,men är det två ulvar så finns det bara en bybo kvar...
Letar och letar, försöker resonera någorlunda logiskt. Tar gärna emot andras tankar kring det hela.

Letar och letar, försöker resonera någorlunda logiskt. Tar gärna emot andras tankar kring det hela.
jag fick en tanke som jag ska fundera lite över och återkomma om senare :) men inte en kvart innan DL dock;)
Däremot ska jag på årsmöte för westernklubben idag från kl 17 och jag har suttit i valberedningen så kommer vara borta från Internet större delen av kvällen ,men borde kunna komma in mellan 1920 igen
Nu på em har jag tid dock

misstänker du Killaloe för att du har svårt att hitta en god roll till henne- eller varför landar du i att Killaloe är mest misstänkt?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka