Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Om det bara är en i lyan då- vem är din toppkandidat?:)
Spontant tror jag nog mest på fio, mest pga att hon har väldigt många inlägg och ändå känns väldigt anonym för mig. Idahoe har ju teoriat och verkat leta onda, men jag är fortfarande nojig för att hon nån vända höll mig som troligt god, Mvh Paranoid. :p

Hoppas på att hinna gå igenom lite på jobbet imorgon, när jag har dator, underlättar lite. Idag har det varit fullt upp plus att jag sålt en häst så tänkte sova snart.

Spontant tror jag nog mest på fio, mest pga att hon har väldigt många inlägg och ändå känns väldigt anonym för mig. Idahoe har ju teoriat och verkat leta onda, men jag är fortfarande nojig för att hon nån vända höll mig som troligt god, Mvh Paranoid. :p

Hoppas på att hinna gå igenom lite på jobbet imorgon, när jag har dator, underlättar lite. Idag har det varit fullt upp plus att jag sålt en häst så tänkte sova snart.

Jag har många inlägg bara för att q och Niyama lekt 1000 frågor med mig ;)
Iallafall.
Det är mkt Q och Niyama... Niyama och Q alltså... hmm vette fan om jag blir totalt grundlurad här alltså :confused:

I morgon om jag överlever natten vet jag inte hur jag ska få ihop dagen, ska sova sen på Pay&jump och sen jobba.. hoppas jag får lite tid emellan, hade liksom inte räknat med att leva såhär länge:p

Ni får gärna lyncha mig i morgon om ni tror jag sitter i lyan, goda har väl ändå såpass stort övertag att det går att offra en ? Jag har faktiskt ingen aning om vem som sitter i lyan och vem som är god, jag trodde faktiskt som de flesta andra att Lobelia var ond och nu känns det som man är tillbaka på ruta ett igen.

Dessutom kan jag inte speeda upp leken heller i morgon (om jag råkar vara kvar efter lynch ) eftersom jag jobbar. Sitter tyvärr inte på ett glidit vak utan är ute i bilarna som vanligt nu där vadsomhelst kan hända.

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

Bollen__ lynchas (bybo)
Cirkus käkas (bybo)

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH

21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH
21.24 Paddington röstar på Killaloe
21.28 Killaloe röstar på Lobelia
2128 Lobelia röstar på LenaH
LenaH lynchas (ulv- christina)
ingen käkas

Dag 4 kl 21.30
Paddington röstar på killaloe
Mirtai röstar på Paddington
Killaloe röstar därför på Lobelia

quarter4ever röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
fio röstar på Paddington
Lobelia röstat på Paddington
Idahoe röstar på Paddington
Niyama röstar på Lobelia

Padddington lynchas ( ulv -paolo-rösteliminator)
Mirtai käkas (bybo)

Dag 5
fio röstar på Lobelia
Lobelia röstar på fio
Hedinn röstar på Lobelia
Idahoe röstar på Lobelia
quarter4ever röstar på fio
Killaloe röstar på Lobelia
Niyama röstar på Lobelia

Lobelia lynchas (bybo)

Idahoe röstar på Killaloe-Lobelia-LenaH-Paddington-Lobelia
Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH-Paddington-Lobelia
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia-Lobelia
Paddington röstar på Quarter4Ever-Killaloe-Killaloe-Killaloe
quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH-Paddington-Fio

Lobelia röstar på Cirkus-bollen-
Killaloe-LenaH-Paddington-Fio
mirtai röstar på Snurrfian-bollen-Lobelia-Paddington
Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia-Lobelia

fio röstar missar- Cirkus-Lobelia-Paddington-Lobelia

Senast ändrad:
Är vi ? Ja jag har inte hängt med alls i kväll .. Jag kanske tog med Lobelia
ja det är vi
2. Idahoe
5. quarter4ever
6. Hedinn
8. Niyama
9. Killaloe
12. fio

goda roller kvar :
ängel
röstfifflare
medium
eventuellt 1 bybo annars 2

onda roller kvar
Ulvar - 2 st? troligt?

Känns som att dag 3 är intressant, men svårt att veta när vi inte vet om Killa är ond. Funderade ett tag på om LenaH och Paddington hade tidsbrist och såg till att bli lynchade helt medvetet, och den andra halvan (?) av lyan spelade bra och skaffade alibi. Det som talar emot det är ju att de faktiskt såg ut att försöka skydda varandra. Om inte Killa är god blir det ju hur svårt som helst.

Hedinn röstade på LenaH trots att två goda (ja, jag godförklarar mig själv :p) röstat på Lobelia. Det känns ganska onödigt? Här är ju problemet också om LenaH spelade så skumt för att bli lynchad, men röständringen hon ev. försökte göra (skriver ev. för vi vet ju faktiskt inte om det var ett spel för galleriet) tyder ju på att hon ville rädda sig kvar. Alltså tycker jag Hedinn borde vara god.

Q la tredje rösten på LenaH dag tre, när hon hade kunnat lägga en fjärde på Lobelia. Dock, för att få alibi måste ju rösten betyda något, att lägga nån icke-vågad alibiröst är ju meningslöst. Men det hade ju varit enkelt att följa minst två goda. Dag ett tänkte jag att Paddis och Qs röstande på varandra skulle kunna vara alibiförsök, men Q la ändå andra rösten på Paddington. Så trots ev. alibiröstande tycker jag Q borde vara god.

Dag 3
20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21.02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH
21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH
21.24 Paddington röstar på Killaloe
21.28 Killaloe röstar på Lobelia
2128 Lobelia ändrar röst till LenaH

Kvar blir då fio, Ida och Killa. Jag vet inte om jag vågar lita på att Killa är god. LenaHs andraröst på Killa dag två tyder ju på det (Paddi la dessutom den första), samt Paddis och LenaHs röster på Killa dag tre. Men det skaver lite att det känns för synkat. Även Killas röst på Cirkus dag två skaver, samt att hon la fjärde rösten på Lobelia dag tre när det annars hade kunnat vara fjärde rösten på LenaH. Jag förstår den på så sätt att jag ju själv misstänkte Lobelia, men sammantaget med LenaHs och Paddis jagande av Killa känns det inte riktigt bra. Dag fyra är också lite intressant, trots att Paddi inleder med att rösta på Killa, röstar Killa på Lobelia. Röster på en själv brukar ju de flesta syna lite extra och reagera mer på (och Killa reagerade ju ganska mycket på Idas röst dag ett) så man undrar ju om det hela var helt enligt lyans plan och Killa därför såg mellan fingrarna med denna?

Fio och Ida då. Det känns som att det är här man borde satsa på att hitta en ond i första hand, för minst en av dom borde vara onda. Här tycker jag röstningen dag tre är mest intressant, och den är väl mer till fios nackdel.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka