Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Hedinn har jag noll koll på känner jag.. Det känns som jag knappt sett henne och så gled hon bara in helt plötsligt ikväll och la en röst typ.. det är typ den uppfattningen jag har av Hedinn hittills.

Du tror inte onda räknade röster och möjliga påverkan på utgången? Sen hade nog de flesta - oavsett sida - koll på det.
Ja jo absolut det är inte bara det
Mer en känsla av att hon bemöter saker och teorier på ett sätt hon inte borde göra om hon vore ond?
Jag har suttit i lyan med Lobelia ett par gånger och tycker inte att hon spelar så som om hon vore i lyan denna gången egentligen .
Men kan som sagt vara tvärlurad- det vore inte första gången!

Ja jo absolut det är inte bara det
Mer en känsla av att hon bemöter saker och teorier på ett sätt hon inte borde göra om hon vore ond?
Jag har suttit i lyan med Lobelia ett par gånger och tycker inte att hon spelar så som om hon vore i lyan denna gången egentligen .
Men kan som sagt vara tvärlurad- det vore inte första gången!

Jag vet inte om jag har varit i lyan med Lobelia nån gång. Däremot minns jag att hon som god brukar försvara sig med näbbar och klor (lite som LenaH i den där leken jag låtsades vara siare du vet), och nu känns hon mycket lugnare.

Sen har väl inte denna lya spelat som någon lya brukar spela. LenaH har jag inte så bra koll på som ond, men Paddington trodde jag aldrig skulle gå in och "försvara" en ulvkollega på det sättet som skedde med LenaH igår. Det har varit rätt mycket "så borde ju inte ulvar göra" i denna lek tycker jag.

Vadå för tanke?

Lobelia kan jag inte tänka mig är nåt annat än ulv, det passar i mitt pussel när LenaH och Paddington var onda.
Du brukar vara betydligt smartare än så. Att du inte ens kan se en möjlighet är det som är tristast. Då blir det än mer pinsamt för dig när du inser att jag är god. Jag kan förstå misstankar men inte att du inte ens kan överväga något annat. Du är som sagt smartare än så, sluta upp med tunnelseendet!!

Sen har väl inte denna lya spelat som någon lya brukar spela. LenaH har jag inte så bra koll på som ond, men Paddington trodde jag aldrig skulle gå in och "försvara" en ulvkollega på det sättet som skedde med LenaH igår. Det har varit rätt mycket "så borde ju inte ulvar göra" i denna lek tycker jag.

Menar du att Paddis skulle rösta på sin lyakompis när det stod mellan 3 personer?

Eller på vilket sätt menar du att Paddis försvarade LenaH?

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

Bollen__ lynchas (bybo)
Cirkus käkas (bybo)

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH

21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH
21.24 Paddington röstar på Killaloe
21.28 Killaloe röstar på Lobelia
2128 Lobelia röstar på LenaH
LenaH lynchas (ulv- christina)
ingen käkas

Dag 4 kl 21.30
Paddington röstar på killaloe
Mirtai röstar på Paddington
Killaloe röstar därför på Lobelia

quarter4ever röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
fio röstar på Paddington
Lobelia röstat på Paddington
Idahoe röstar på Paddington
Niyama röstar på Lobelia

Paddington lynchas ( ulv-paolo-rösteliminerare)

Idahoe röstar på Killaloe-Lobelia-LenaH-Paddington
Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH-Paddington
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia-Lobelia

Paddington röstar på Quarter4Ever-Killaloe-Killaloe-Killaloe
quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH-Paddington
Lobelia röstar på Cirkus-bollen-
Killaloe-LenaH-Paddington
mirtai röstar på Snurrfian-bollen-Lobelia-Paddington
Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia-Lobelia
fio röstar missar- Cirkus-Lobelia
-Paddington

Jag vet inte om jag har varit i lyan med Lobelia nån gång. Däremot minns jag att hon som god brukar försvara sig med näbbar och klor (lite som LenaH i den där leken jag låtsades vara siare du vet), och nu känns hon mycket lugnare.
Alltså seriöst, kan du ärligt säga att jag inte försvarat mig :rofl::rofl::banghead::banghead:, har du mig på ignore igen så du missar mina inlägg eller?

Du brukar vara betydligt smartare än så. Att du inte ens kan se en möjlighet är det som är tristast. Då blir det än mer pinsamt för dig när du inser att jag är god. Jag kan förstå misstankar men inte att du inte ens kan överväga något annat. Du är som sagt smartare än så, sluta upp med tunnelseendet!!
Jag har ju övervägt flera gånger. Men jag har ju sett ett samband mellan er tre jag skrivit om och när 2 av 3 visat sig vara onda är det klart jag tror att du också är det.

Menar du att Paddis skulle rösta på sin lyakompis när det stod mellan 3 personer?

Eller på vilket sätt menar du att Paddis försvarade LenaH?

Erkänner du att du är Paddis lyakompis? :p (För det gick ju att rösta på dig också.) Men ja, är det stor risk att lyakompisen åker tycker jag man bör rösta där. Sen var det framför allt det jag citerade, där hon försvarar LenaH och sen överväger att rösta på dig och Killa och sen väljer Killa. Med tanke på att LenaH försvarat Paddi tidigare, så blir det ju extremt genomskinligt. Alltså så genomskinligt att jag idag började tro att två ulvar skulle ju aldrig göra så (eftersom resultatet blir två döda ulvar istället för en). Det var längesen jag såg nåt sånt.

Alltså seriöst, kan du ärligt säga att jag inte försvarat mig :rofl::rofl::banghead::banghead:, har du mig på ignore igen så du missar mina inlägg eller?
Fast det där har även jag tagit upp tidigare dagar faktiskt. Att du inte försvarar dig på samma sätt som du brukar, du brukar vara snabb att bemöta misstankar, reda ut eventuella missförstånd och sen vända på steken och korsförhöra den som misstänkt dig. Det har du inte gjort den här leken upplever jag.

Så, jag är alltså hemma igen och har nu läst ikapp. Den där lynchen gick ju bra! :up:

Den mest misstänkta jag har kvar är då Lobelia. Det känns som att jag har tjatat om de misstankarna till leda, men så är det. Jag tror helt enkelt Lobelia är för smart för att ha gjort det misstaget utan det bverkar vara en ond som med flit gjort så. De misstankarna plus gårdagens lynch (När nu Paddi faktiskt var ond tror jag ännu mer att det var lyan som försökte få ut Killaloe igår och att det var två onda som låg risigt till) gör att jag tror Lobelia är ulv. Om hon har info som inte vi andra har om dolda röster i gårdagens lynch så tror jag det är för att hon suttit i lyan med Paddi och sett när hon använt sin eliminering.

Ska kolla igenom lite och skriva ihop vad jag tror om övriga. återkommer

Fast det där har även jag tagit upp tidigare dagar faktiskt. Att du inte försvarar dig på samma sätt som du brukar, du brukar vara snabb att bemöta misstankar, reda ut eventuella missförstånd och sen vända på steken och korsförhöra den som misstänkt dig. Det har du inte gjort den här leken upplever jag.
jag tror att det kan ha andra orsaker än att lobelia är ond just
Sedan så vill jag inte totalt godförklara Lobelia heller så det inte blir några missförstånd på det .
Men är inte övertygad om att Lobelia är ond faktiskt

Sedan så vill jag inte totalt godförklara Lobelia heller så det inte blir några missförstånd på det .

Övertygad kan väl jag egentligen inte vara heller, men efter dagens lynch har jag svårt att se hur hon skulle kunna vara god.

Jag orkar inte försvara mig mot 511 misstankar av samma slag. Allt bottnar i ett inlägg. Det har jag bemött till leda. Jag tröttnade på det efter 10-20 inlägg, det finns inte mer att säga om det. Förutom det att jag inte kan spela på heltid och helt enkelt inte har tid.

Det är när jag hittar någon inkonsekvens som jag jagat folk på det vis du beskriver. En del har tagit illa upp och därför kommer jag inte att göra det. Jag lär inte göra det igen.

För att förtydliga: Vad tror du det är som kan ha andra orsaker än att hon är ond? Att hon inte försvarar sig som hon brukar som god? :)

Jag orkar inte försvara mig mot 511 misstankar av samma slag. Allt bottnar i ett inlägg. Det har jag bemött till leda. Jag tröttnade på det efter 10-20 inlägg, det finns inte mer att säga om det. Förutom det att jag inte kan spela på heltid och helt enkelt inte har tid.

Det är när jag hittar någon inkonsekvens som jag jagat folk på det vis du beskriver. En del har tagit illa upp och därför kommer jag inte att göra det. Jag lär inte göra det igen.
Min misstanke kring det inlägget byggde ju bl.a. på att jag tyckte du förvridit sannolikhetsläran när du inte tog upp att det ändå är lättare att hitta ulvar i en mindre urvalsgrupp än i en större även om oddsen i den större gruppen vore något sämre statistiskt sett. Om du har bemött den misstanken med mer än att klockan var halv tolv så får du gärna förtydliga/citera för det har jag i så fall missat :) Däremot har du bemött andra misstankar kring det inlägget till viss del.
Synd att du inte tänker fortsätta med det, det var en bra egenskap att ha som god tyckte jag :)

För att förtydliga: Vad tror du det är som kan ha andra orsaker än att hon är ond? Att hon inte försvarar sig som hon brukar som god? :)
hon har själv skrivit det i inlägget innan
Det är inte info som finns i leken och inte ens har med denna leken att göra - så har inte velat ta upp det - men när hon själv skriver det så hoppas jag det är ok @Lobelia ? :heart

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • En tråd om bäddar