Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Alltså vilka saker tyder på att du ÄR god menar du?

Jag har inte så mkt åsikter om Mirtai för jag tycker inte hon har stuckit ut speciellt mkt med sina förstaröster men Mirtai har Niyama som troligt god och jag har Niyama som troligt god, har ju även dig som trolig god efter i går.

Först frågar fio mig vad som tyder på att jag är god, och sen har hon mig som troligt god? Det första lät ganska skeptiskt och sen höll hon mig som god?

Först frågar fio mig vad som tyder på att jag är god, och sen har hon mig som troligt god? Det första lät ganska skeptiskt och sen höll hon mig som god?

jag grunnar lite jag över att onda kan ha tro att de har koll på ängeln efter uteblivna käket inatt
Jag är lite inne på att Ängeln inte skyddade sig själv och därmed kan den veta om en annan god
Eller så skyddade ängeln sig själv :p
Det kan ju onda få fundera över tycker jag! :sneaky:

Nja med TYDER tolkar jag ju mer att det ska finnas några slags bevis som tex en sia eller spionrad eller liknande , men nu finns det ingen info i leken och när någon i princip godförklarar sig själv på detta sättet utan den infon så finns det ju fog att ifrågasätta det tycker jag.

me too i så fall :p
Okej jag kollade röstningen från dag 1. Tror jag kan lita på dig.

Jag prickade två ulvar dag ett :eek::eek::eek: LenaH först, bytte till Paddington.

Lägger in dag ett som teori till varför jag tror att det går att lita på dig, din andraröst på Paddington:
Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington
20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian
21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin rösttill Idahoe

21.27 Snurrfian ändrar röst igen till Ferrari
21.27 Niyama ändrar röst till Paddington

Nja med TYDER tolkar jag ju mer att det ska finnas några slags bevis som tex en sia eller spionrad eller liknande , men nu finns det ingen info i leken och när någon i princip godförklarar sig själv på detta sättet utan den infon så finns det ju fog att ifrågasätta det tycker jag.
Nej, "tyder" betyder ju typ "talar för".

Nej, "tyder" betyder ju typ "talar för".
Ja ? och det var ju det jag frågade dig eftersom det inte fanns någon sia eller spionrad eller nått som tyder eller talar för att du skulle vara god. Det var ju du som skrev tyder först så därför fetmarkerade jag det ;)

Ja ? och det var ju det jag frågade dig eftersom det inte fanns någon sia eller spionrad eller nått som tyder eller talar för att du skulle vara god.
En sia ser jag som faktum, tyder på ser jag som indicium. Liksom inte hållbart som bevis men när man väger samman flera indicier blir det ändå tydligt. Röststatistik och våra teorier är ju det vi använder hela tiden för att se vad saker tyder på. Du tyckte ju t.ex. det fanns saker som tydde på att Paddington var ulv, eller hur?

@quarter4ever vad tänker du om nr 4?
ja du den du!

:idea:
Har ju funderingar på hedinn fortfarande - tyckte hon köpte lite väl enkelt att jag skulle vara skum där i dl 2- men men - story of my ulv- life :angel: så går nog inte att hålla mot henne kanske?
MIrtai känns lite blek? och jag funderar i hög grad över fio som vill hålla Mirtai som god?
Det kan vara så att fio och Mirtai är de som är i lyan eller i vart fall en av dem?
Idahoe smyger lite för mig känner jag ,men å andra sidan har jag inte reagerat på det hon skrivit och teoriat om så sett - tvärtom hållt med om mycket
Killaloe känner jag lite ambivalens kring faktiskt - det är inte helt osannlikt att hon är i lyan men är vanlig ulv (obviously nu!) och de andra försökte få alibi genom att rösta ut henne? Lobelia KAN vara ulv- men jag har en annan tanke om henne också- så vill inte vara för snabb med att sätta henne som ulv faktiskt

Så tja de flesta kan vara onda - eller nåt :p

1. Idahoe röstat: Killa - Lobelia - LenaH - Paddington
  2. Mirtai röstat: Snurris - bollen - Lobelia - Paddington
  3. quarter4ever röstat: Paddington - bollen - LenaH - Paddington
  4. Hedinn röstat: Ferrari - Q - LenaH - Paddington
  5. Lobelia röstat: cirkus - bollen - (Killa) LenaH - Paddington
  6. Niyama röstat: (LenaH) Paddington - (Lobelia, LenaH) Lobelia - Lobelia - Lobelia
  7. Killaloe röstat: Ida - cirkus - Lobelia - Lobelia
  8. fio röstat: missad - cirkus - Lobelia - Paddington

Obs, OT: Jag vill att Lobelia ska åka ut och vara ond, och så kan jag dö innan jag röstat på nån annan. Då skulle hela min rad bli röd!

En sia ser jag som faktum, tyder på ser jag som indicium. Liksom inte hållbart som bevis men när man väger samman flera indicier blir det ändå tydligt. Röststatistik och våra teorier är ju det vi använder hela tiden för att se vad saker tyder på. Du tyckte ju t.ex. det fanns saker som tydde på att Paddington var ulv, eller hur?

Jag frågade DIG eftersom du påstod att det fanns saker som tydde på att du var god. Jag kan nog med säkerhet säga att fanns det en sia ute eller en spionrad som backade upp att du var god så skulle det vara en sak som tyder på att du var god.. Ett faktum kan det ju bara vara om jag fått sian personligen för då skulle jag VETA.

Jag frågade DIG eftersom du påstod att det fanns saker som tydde på att du var god. Jag kan nog med säkerhet säga att fanns det en sia ute eller en spionrad som backade upp att du var god så skulle det vara en sak som tyder på att du var god.. Ett faktum kan det ju bara vara om jag fått sian personligen för då skulle jag VETA.

Jag tycker det tyder på att jag är god att jag jagat främst LenaH men även snabbt såg sambandet med Paddington och jagade lite där också.

Jag tycker det tyder på att jag är god att jag jagat främst LenaH men även snabbt såg sambandet med Paddington och jagade lite där också.

Ja men jag har inte påstått något annat. Jag ställde en fråga tidigare vad det var som tyder på att du var god eftersom du godförklarade dig själv. Jag ville bara ha ett svar på det och det fick jag ju då.

Lobelia KAN vara ulv- men jag har en annan tanke om henne också- så vill inte vara för snabb med att sätta henne som ulv faktiskt
Vadå för tanke?

Lobelia kan jag inte tänka mig är nåt annat än ulv, det passar i mitt pussel när LenaH och Paddington var onda.

Killa vill jag i princip godförklara baserat på LenaHs röster (inte bara igår utan dagen innan också). Dig vill jag nog också ha som god mtp din röst dag 1. Ida känns som hon bör vara god, kanske lite för bra röstrad? Men tycker hon resonerat vettigt. Hedinn känns hal, har ingen koll alls på henne.

Vadå för tanke?
tja
Lite hur hon ändå bemött misstankarna mot henne samt det där med att ha koll på att goda lyan kan ha avgjort LenaH lynchen?
Kan vara jag som läser det hela fel- men nja en ond Lobelia brukar inte alls agera som hon gjort i denna leken - inte som jag kan komma på iaf
sedan kan jag vara tvärlurad kanske men då får det vara så

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka