Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
jag är alltså irriterad på riktigt om nu någon missat det. Mest för att det kommer anklagelser om att jag flyter och lägger svaga röster. Snacka om att göra det enkelt för sig. jag har inga problem att bli utröstad - men skälen är verkligen :turd:

Tror ingen missade det :p dock kan man ju inte alltid ha överseende med IRL-saker även om man inser att det är sant att någon har tidsbrist etc, eftersom tidsbrist även drabbar onda. Håller dock med om att rösterna på dig är enkla, framför allt gör det mig skeptisk när det finns så mycket ulvigare grejer att titta på.

jag är alltså irriterad på riktigt om nu någon missat det. Mest för att det kommer anklagelser om att jag flyter och lägger svaga röster. Snacka om att göra det enkelt för sig. jag har inga problem att bli utröstad - men skälen är verkligen :turd:
Tror ingen missat det :)
Jag har full förståelse för att lägga en panikröst när man inte riktigt har tid.
Däremot håller jag inte riktigt med om ditt resonemang kring Lobelia, som vi pratade om tidigare idag. Och så undrar jag om du fortfarande tycker rösten på LenaH är bra, när nu versaler/gemener inte stämde? För den byggde ju som jag förstod det på att du kollade på de två med stort L och tyckte LenaH var mer misstänkt än Lobelia?

• Gilla
Reactions: fio
Tror ingen missade det :p dock kan man ju inte alltid ha överseende med IRL-saker även om man inser att det är sant att någon har tidsbrist etc, eftersom tidsbrist även drabbar onda. Håller dock med om att rösterna på dig är enkla, framför allt gör det mig skeptisk när det finns så mycket ulvigare grejer att titta på.
Där håller jag med, vilket jag även uttryckt tidigare. Det känns inte alls som något en ond cirkus skulle göra, men jag upplever inte heller att hon flutit med som vissa andra verkar vilja få det till, tvärtom tycker jag hon stuckit ut en del, speciellt med tanke på dagens röst.

Nu var det visserligen jag som tog upp hennes egna odds och vad Lobelia svarade på det var att hon skrev oddsen ur Idahoes perspektiv, vilket stämmer helt och hållet om man går tillbaka och kollar på hennes första inlägg om det. Så frågan är ju varför du nu tar upp det som väldigt bra teorier, utan att kolla upp dem ordentligt? Då har du ju antagligen inte ens försökt se dem ur ditt eget perspektiv utan köpt någon annans rakt av.
Tycker du inte att det är en aning konstigt att med tanke på allt Lobelia skrev om saken så tittade hon enbart ur Idas perspektiv? Känns som efterhandskonstruktion du köper lite väl lätt för att vara du :cautious:

jag vet inte riktigt heller angående det här med någon med L. Jag vet vad jag har mig själv och då är det Killaloe, Lobelia och LenaH kvar. En av dom är alltså ulv. Men jag tycker att det finns både saker som inte tyder på det och saker som tyder på det. Tex. LenaH röstade på Snurris -hur skulle hon ha kunnat veta att Snurr ev hade en viktig roll när hon gjorde ändringarna efter Lenas röst? Jag tycker inte att det är särskilt graverande. Lobelia kör en statistikräkning och visar på att det är större chans att hita en ulv bland de som inte har L om jag förstod rätt. Det är tydligen misstänkt, men jag vet inte om jag tycker att det är tillräckligt misstänkt för att jag ska rösta där. Killaloe är väl isåfall den som kanske är minst skum för jag kan inte minnas något skumt kring henne alls just nu ur huvudet.

Jag känner inte igen Q. Om det är för att Q är kär som vi ju vet, eller för att hon är ond. Jag tycker iaf att spelstilen är annorlunda, och det gör mig misstänksam.
Det lär ju vara någon onding utan L också.
bollen__ röstar på quarter4ever

Jag tycker det är jäkligt suspekt att flera "slätar över" Lobelias märkliga uträkningar i natt och dessutom att hon la en BOP igår trots att hon röstade sent. Dessutom LenaHs märkliga spel och att hon "försvarar" Paddington.

Röstlista DL2

11.09 cirkus röstar på LenaH
18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever

Alltså LenaH är skicklig som god och har spelat mycket med Snurris - tror ni på riktigt hon inte kunde hitta nåt mer misstänkt än Snurris? Och att hon som god skulle missa hur ulvarna har säkert käk en natt? Och sen när hon inser det inte tycka att det är så farligt?

Om jag nu återgår till L- gänget.

Så är problemet att många andra uppträder mer skumt som @Killaloe noterar. Så mycket skumt på kill hittar jag inte, inte mer än att det är mycket OT-inlägg i början av henne och nästan inget efter DL. Det kan ha med tid att göra,

Bollen_har som jag noterat tidigare en möjligt skum röstning och sedan verkar hon mest strejaka att skriva inlägg för att allt redan är skrivet.

LenaH har i mina ögon en liknade möjlig skum andra röst, resonerar i övrigt ganska vettigt och erkänner öppet att hon vill skydda @Paddington . Jag håller i princip med och tycker inte riktigt om att man försöker lyncha återvändare vid första DL. Så värst konstigt tycker jag inte att Paddis resonerade och även med missförstånd så var det i mina ögon mest förstadagsteorier och man hakar på minsta lilla och då kan man haka på någon annan om man egentligen mest gissar om en person inte spelat på länge. Detta gör i och för sig vaken Lena eller paddis god.

Om inget mer framkommer väljer jag mellan Lena Och Bollen när det gäller att rösta om jag röstar på L- gänget över huvudtaget.

Jag tycker det är jäkligt suspekt att flera "slätar över" Lobelias märkliga uträkningar i natt och dessutom att hon la en BOP igår trots att hon röstade sent. Dessutom LenaHs märkliga spel och att hon "försvarar" Paddington.
Jag fattar inte vad det är som är så märkligt? Har frågat men inte fått svar tycker jag..

Dessutom LenaHs märkliga spel och att hon "försvarar" Paddington.
Men vad är det för märkligt spel du syftar på? Att jag missade ett steg i det där käket du pratar om?
Jag har inte försvarat Paddington mer än att jag inte ville att hon skulle bli lynchad DL1 när hon inte lekt på länge och det är faktiskt så att även om du anser att du har rätt i dina teorier så behöver det inte innebära att någon annans inte är lika korrekta. :)

hej och hå!
Här kommer man in lite med andan i halsen då jag blev oplanerat upptagen idag!
Men HUR intressant är det inte att 2 spelare med L i sina namn deltar i att sätta en andra röst på 2 olika spelare som INTE har det?! eller??!!:cautious:
Alltså om jag har varit skum så fine - klart ni kan rösta ut mig- men nä jag tror nog att det kan vara andra motiv som ligger bakom jag ! Lutar mer åt att det är minst 2 i lyan som faktiskt har bokstaven L i namnet tom!
Ska läsa ikapp senaste sidorna!

Tycker du Q brukar ha en annorlunda spelstil som ond, och i så fall på vilket sätt?
Ja det tycker jag, hon brukar ju rätt ofta bli påkommen just för att hon är annorlunda. Inte lika grävande. Och som nu taggar mest folk och efterfrågar vad de tycker..
Hon behöver såklart inte vara ond för det men jag tycker att det är märkligast i mina ögon och jag måste väl få rösta utefter det.

jag sitter och ska sätta ihop en presentation om mig själv inför en grej på jobbet imorgon... Sjukt svårt :banghead:

kommer därför rösta nu så jag inte glömmer bort det.

Jag väljer att rösta på @bollen__ för att jag tycker att det skrivs inlägg, men inte med så mycket innehåll. Ont om tid är möjligt, men kan också vara en ond boll som passar på att ligga lågt nu när alla med L är extra utpekade.

Mirtai röstar på bollen

JAG HAR FÖRIHELVETE HAFT ONT OM TID

MEN RÖSTA UT MIG DÅ SÅ KAN NI TA DOM I TUR OCH ORDNING SOM RÖSTAT PÅ MIG

Men herregud man får väl rösta på vem man vill eller :mad: Alla har väl fått röster på sig pga tidsbrist utan fullständigt gå i taket.

Alltså LenaH är skicklig som god och har spelat mycket med Snurris - tror ni på riktigt hon inte kunde hitta nåt mer misstänkt än Snurris? Och att hon som god skulle missa hur ulvarna har säkert käk en natt? Och sen när hon inser det inte tycka att det är så farligt?
Du borde också ha koll på att jag ofta lägger en röst på Snurris DL1 oavsett roll då.
Du får jättegärna misstänka mig men nu är du mest tröttsam.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka