Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, jag är lugn för att jag har semester!
Och dig har jag alltid så inihelvete svårt att läsa så jag brukar undvika dig tills jag kommit på om du är ond eller god.![]()
Nu har ju LL redan svarat på frågan visserligen och förtydligat att det finns minst en ulv med "L" i namnet, så då faller ju ditt resonemang på det. Jag tolkade rollen på samma sätt som LL tänkt sig, men kan hålla med om att det inte var helt entydigt i rollbeskrivningen, så ett lättantagande att göra. Ser att det hela redan diskuterats en hel del under natten och jag kan instämma i @Hedinn s tanke om att det från ditt perspektiv borde varit lika chans om du visste att du själv var god.
Jag vill ändå ta upp en punkt där ditt resonemang känns konstigt. Ja, sannolikhetsräkningen stämmer baserat på antagandet att enbart 1 av 4 deltagare är god. Chansen att hitta en ulv bland "L"en vore alltså något lägre sett gentemot helheten. MEN om vi hade hittat denna ulv så hade vi ju i så fall på köpet fått TRE godförklarade spelare! Det måste ju vara värt en del? I mina ögon överväger det helt klart de 8+ procentenheternas svårighetsökning (25%-33.33%). Jag tycker det är märkligt att du tar upp sannolikheten men missar den delenDu borde väl varit extra pigg på att trycka på den aspekten och leta ulvar i den gruppen eftersom det ju hade kunnat godförklara dig om du var god?
Det är ju ändå enklare att hitta en ulv av 4 spelare än att hitta 4 av 13, helt enkelt eftersom det blir ett mer begränsat material att gå igenom. Sannolikhetsmässigt blir det jju inte det, men intellektuellt kan man ju inse att det blir lättare med ett mindre antal spelare tänker jag.
Alltså vore det fortfarande smart av henne att få oss att vända blicken mot helheten istället för mot de med L bara, just för att det är enklare att gömma sig i mängden.
Så min misstanke mot Lobelia ligger kvar, men huruvida hon är ensam ulv med L eller inte låter jag vara osagt![]()
När jag vet att du är ond ja!Du brukar ju jaga mig?!
Men vafan, jag la ner jobb på den där röstlistan!Niyama ändrar tillbaka till Lobelia
för att hon fick en röst nu och är min huvudmisstänkte pga resonemanget inatt
Nja, jag tycker du brukar vara rätt på hugget mot mig även när du inte vet. Att du nu känns så lugn och inte alls är på mig gör mig skitnervös.När jag vet att du är ond ja!
Fast roligt att du upplever det så, jag tänker snarare att jag sällan går i clinch med dig förrän jag vet!
Fast nu börjar det kännas OT.![]()
Vill du hellre att jag ska rösta på dig?Men vafan, jag la ner jobb på den där röstlistan!
![]()
Det hade ju känts bättre om folk i alla fall misstänkte MIG lite för det jag skrev, liksom försökte slå hål på mina teorier och tyckte jag var lite skum som drar upp x och y. Men detta loja överslätande?! Och du är alldeles för lugn för att vara god!
bollen__ 3
Lobelia 2
Killaloe 2
cirkus 2
quarter4ever 2
Fast jag misstänker faktiskt dig ....du fattade ju precis som alla andra att snurris hade en viktig roll efter hennes försök att rädda sig själv .. du såg chansen och röständrade och satte upp paddington för lottning för att rädda snurris som du påpekade. Du väljer att käka henne för att avslöja hennes roll och voila så har du skaffat dig ett perfekt alibi när hennes roll blev känd som sia
pst @LenaH du HAR faktiskt en röst du också!Röstlista DL2
11.09 cirkus röstar på LenaH
18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__
21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia
bollen__ 3
Lobelia 2
Killaloe 2
cirkus 2
quarter4ever 2
Nä det skrev jag inte. Du behöver inte vara så himla bitsk.Jaha så man ska bli immun så fort man har tidsbrist? Ja det är ju en jävla bra strategi!
Men om "alla" fattade att Snurris hade en viktig roll är det ju jäkligt märkligt att inte fler försökte rädda henne?Fast jag misstänker faktiskt dig ....du fattade ju precis som alla andra att snurris hade en viktig roll efter hennes försök att rädda sig själv .. du såg chansen och röständrade och satte upp paddington för lottning för att rädda snurris som du påpekade. Du väljer att käka henne för att avslöja hennes roll och voila så har du skaffat dig ett perfekt alibi när hennes roll blev känd som sia
Men du har ju inte direkt kommit med något mer än det som redan skrivits i leken mot de med L i namnet så varför ska jag det? Hur menar du att jag ska kunna hitta något mer om ingen annan i leken gör det? Ytterst lätt motivering av dig, har verkligen svårt att se att du är god..läst väldigt fort nu men känner att jag vill rösta nu och eventuellt ändra rösten om jag finner att det verkar vettigt
Jag reagerade nog mest på bollen__ idag av alla de med L i namnet
Det är främst för att hon inte kommer med direkt något om någon annan med L i namnet efter jag taggade henne.Känns som att hon inte vill rösta på någon i det gänget för att
a) den/ de kan vara lyakamrater till henne
b) vill inte riskera att en ev god med bokstaven L i namnet blir misstänksam mot henne
Egentligen gäller samma resonemang även för Killaloe om man ska hårddra det
så lite ole dole doff vem man ska lägga rösten på!
men
quarter4ever röstar på bollen__
pga ovanstående
JAmen jag tog bort de med en, eller var det bara jag? Jag hade den inte med när den var Lobelias heller.pst @LenaH du HAR faktiskt en röst du också!
jo det var bara du som fick en till slutJAmen jag tog bort de med en, eller var det bara jag? Jag hade den inte med när den var Lobelias heller.![]()