Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm... Mest för att jag ogillar när det blir lika överallt, men även för att inte riskera att åka. Plus för att jag behöver rösta på någon av artline och idahoe så jag inte gör om dumheten och blandar ihop dem. :o

Jag blir misstänksam mot artline som röstar på en ny (?) spelare, dessutom med en teori som inte ens är logisk. O_o

Habina röstar på artline

LL, är det verkligen ok att inta alkoholhaltiga drycker när man teoriar? Är inte det doping? :angel:

Jag reagerar lite på hemlig, att påstå att rosa med ljus man och svans och en blomma är typiskt tjejigt är sådär könsnormigt som jag inbillar mig att onda håller på med. :cautious::p

Jag funderar på om Lenis försöker säga något med sitt "Strejkej". O_o Strejkej... Strejka ej? Någon slags kod från ledarvargen till lyan? :rofl:

Niyama skrev "Nu ska jag kolla min roll, jag ville fundera över fördelningen först för annars är det så lätt att bli färgad av vilken sida man står på.". Jag förstår inte riktigt uttalandet, om man är god, är det en dålig sak att bli färgad av det? Åh andra sidan behöver inte en ond fundera över fördelningen heller.
Jag finner också #53 något underligt, hon röstar på Snurr för att "för att hon tycker det är en aning ulvigt att jag valde svart, för "de brukar ju ha mörka färger". Dels är väl inte alls ulvar särskilt mörka och dels undrar jag vad man i så fall ska tro om Snurrfian själv med tanke på hennes profilbild...", Jag kanske fattar det fel, men hon röstar delvis på Snurr för att Snurr tyckte svart var en aning ulvigt färgval och dels för något hon själv inte tycker är ulvigt? Låter som en ond som röstar på någon den vet är god. :cautious:

Jag funderar även vem Habina är på spåret i #62... :cautious: En typiskt ulvig sak att tänka på spår tänker jag! :p

Snurrfian verkar i #63 tänka väldigt mycket på käk också tycker jag. :cautious:

Jag fastnar på Qs formulering "Mina ögon har då fastnat på @Artline som tydligt skriver antal. ( 3 ess ) och dessutom vill se ut som en sådan?"
Artline skrev visserligen ett antal, men det känns inte speciellt konstigt när hon faktiskt hade en sån tatuering. Q däremot formulerade sig så säkert på antalet onda vilket får mig att fundera på om hon har facit?

Mistimed röstar på Niyama

För jag tycker hon är den som är skummast just nu.

Hm... Mest för att jag ogillar när det blir lika överallt, men även för att inte riskera att åka. Plus för att jag behöver rösta på någon av artline och idahoe så jag inte gör om dumheten och blandar ihop dem. :o

Jag blir misstänksam mot artline som röstar på en ny (?) spelare, dessutom med en teori som inte ens är logisk. O_o

Habina röstar på artline
Hon är inte ny. Jag vill inte lägga en andra röst när jag inte har tillgång till datorn

Jag kanske fattar det fel, men hon röstar delvis på Snurr för att Snurr tyckte svart var en aning ulvigt färgval och dels för något hon själv inte tycker är ulvigt?
Om du läser vidare så har jag förtydligat det till Snurris. Det var inte JAG som tyckte det var ulvigt, utan Snurris, men jag tyckte det var "sten i glashus" med tanke på Snurris profilbild.

Dag 1
16.35 Niyama röstar på Snurrfian
17.19 cirkus röstar på Habina
18.32 Hedinn röstar på cirkus
19:42 quarter4ever röstar på Artline
19:58 Lenis röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Mammas
20:43 Araminta röstar på quarter4ever
20:58 Artline röstar på Araminta
21:01 Snurrfian röstar på Niyama
21:12 Habina röstar på artline
21:13 Mistimed röstar på Niyama

Men alltså, ALLA är ströröster! :crazy:
Tror vi kan summera detta som att det inte finns direkt mycket att gå på...
Då har jag valet att antingen hitta på en teori om någon som ännu inte fått någon röst, eller är lägga en andraröst och riskera att bli väldigt misstänkt för att ha lyckats rösta ut en god.
Jag kan inte komma på något egentligen misstänkt om någon av de som inte fått nån röst än så jag får ta risken att jag kanske slår spiken i kistan för en god.
Det jag tycker är mest misstänkt (eller åtminstone minst o-misstänkt) är hur @Niyama utrycker sig.
(Ursäkta att jag inte länkar citat, orkar inte krångla)
Först skriver hon "Det hjälper ju inte, blir ju aldrig lynchad förutom när jag är siad som ond" följt av "Nä min kommentar var skämtsam för att jag försökt att inte verka så god jämt eftersom jag alltid blev käk tidigt förut" när någon (Araminta?) kommenterar att det var en udda kommentar.
Jag förstår inte alls resonemanget i framförallt kommentar två. Försöka verka ond fast man är god? Ökar det inte risken för att goda råkar lyckas lyncha en god? Näe det känns mer som ett ludet resonemang för mig.

Idahoe röstar på Niyama

Habina röstar på artline

Hon är inte ny. Jag vill inte lägga en andra röst när jag inte har tillgång till datorn

Tyvärr får jag erkänna mig högst nygammal i leksammanhang. Spelade en hel del för en massa år sedan :)

Att hon dessutom valde svart som färg på sin häst gör mig misstänksam och jag hittar inget bättre än så idag. Snurrfian röstar på Niyama eftersom jag tror att hon är ledarvargen som använder sig av mig att vinka till lyan.

Varför är svart ulvigt? Ulvar är inte svarta? Och hur använder jag mig av dig för att vinka?

Men alltså, ALLA är ströröster! :crazy:
Tror vi kan summera detta som att det inte finns direkt mycket att gå på...
Då har jag valet att antingen hitta på en teori om någon som ännu inte fått någon röst, eller är lägga en andraröst och riskera att bli väldigt misstänkt för att ha lyckats rösta ut en god.
Jag kan inte komma på något egentligen misstänkt om någon av de som inte fått nån röst än så jag får ta risken att jag kanske slår spiken i kistan för en god.
Det jag tycker är mest misstänkt (eller åtminstone minst o-misstänkt) är hur @Niyama utrycker sig.
(Ursäkta att jag inte länkar citat, orkar inte krångla)
Först skriver hon "Det hjälper ju inte, blir ju aldrig lynchad förutom när jag är siad som ond" följt av "Nä min kommentar var skämtsam för att jag försökt att inte verka så god jämt eftersom jag alltid blev käk tidigt förut" när någon (Araminta?) kommenterar att det var en udda kommentar.
Jag förstår inte alls resonemanget i framförallt kommentar två. Försöka verka ond fast man är god? Ökar det inte risken för att goda råkar lyckas lyncha en god? Näe det känns mer som ett ludet resonemang för mig.

Idahoe röstar på Niyama
Det är väl inte ovanligt med ströröster i första DL?

Och medan jag skrev mitt fina långa inlägg hann någon annan lägga en andraröst på just Niyama. Så min blev en tredjeröst... Då håller jag tummarna för att jag (miss)tänkt rätt :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka